Restricţiile mai severe introduse de autorităţi pentru a încerca să limiteze răspândirea noului coronavirus îi descurajează pe germani de la cumpărături, în perioada de regulă aglomerată dinaintea Crăciunului, a atenţionat duminică asociaţia retailerilor germani HDE.

Terasa inchisa MunchenFoto: dpa picture alliance / Alamy / Alamy / Profimedia

Potrivit HDE (Handelsverband Deutschland), vânzările în magazinele nealimentare au scăzut cu o medie de 26% săptămâna trecută, comparativ cu aceeaşi perioadă dinaintea crizei din 2019, notează Agerpres.

Cel mai puternic afectaţi au fost comercianţii de articole de îmbrăcăminte, vânzările acestora scăzând cu 35%, conform unui studiu la care au participat circa 1600 de societăţi.

Numărul de vizitatori din districtele de shopping din oraşe a scăzut de asemenea cu 41% comparativ cu 2019.

Anul trecut pe vremea aceasta restaurantele şi barurile din Germania au fost închise temporar în cadrul unui lockdown parţial şi s-au impus limite reuniunilor, deşi magazinele au rămas deschise, aminteşte Reuters.

Joi, oficialii germani au convenit să blocheze accesul oamenilor nevaccinaţi la alte magazine în afara celor „esenţiale”, cum sunt băcăniile, farmaciile şi brutăriile, şi au decis să caute modalităţi de a impune obligativitatea vaccinării.

„Introducerea de măsuri mai stricte anticoronavirus în magazine creează o perturbare dramatică a comerţului de Crăciun”, a subliniat într-un comunicat directorul executiv al HDE, Stefan Genth, chemând guvernul să le asigure retailerilor sprijin financiar suplimentar.

„Retailerii şi-au pus speranţele în vânzările de Crăciun, dar acum mulţi dintre ei se apropie tot mai mult de buza prăpastiei, cu fiecare zi ce trece; o perspectivă dezastruoasă”, a adăugat Genth.

Conform estimărilor HDE, pierderile din sectorul comerţului nealimentar s-ar putea ridica la 5,5 miliarde de euro în decembrie, iar 77% dintre firme au aşteptări negative pentru următoarele săptămâni.