Decizie ”istorică” în Austria: Guvernul renunță la mai multe proiecte de autostrăzi pentru a combate încălzirea globală

de Redactia     HotNews.ro
Joi, 2 decembrie 2021, 7:08 Actualitate | Internaţional


Lockdown in Austria
Foto: Joe Klamar / AFP / Profimedia
​Austria va renunţa, sub impulsul Verzilor, la mai multe proiecte de extindere a reţelei de autostrăzi pentru a combate încălzirea globală, informează AFP citată de Agerpres. "Mai multe şosele înseamnă mai multe maşini şi mai mult trafic", a declarat miercuri ministrul pentru protecţia climei, Leonore Gewessler, responsabilă şi cu transportul.

"Nu vreau să transmit un viitor betonat generaţiilor viitoare", a adăugat reprezentanta partidului ecologist pentru a explica această alegere contestată cu virulenţă de celelalte trei mari formaţiuni politice ale ţării.

Potrivit acesteia, decizia este una "istorică" deoarece este prima dată când un guvern austriac abandonează proiecte de infrastructură pentru a-şi îndeplini angajamentele de neutralitate a emisiilor de carbon până în 2040.

"Îmi asum responsabilitatea", a spus ea, promiţând că va ajuta la implementarea unor soluţii alternative pentru îmbunătăţirea mobilităţii. La începutul anului 2020, ecologiştii au convenit să se alăture pentru prima dată unui guvern dominat de conservatori, cu condiţia de a putea influenţa politica de mediu.

Leonore Gewessler se află din acel moment în fruntea acestui mare minister, care deţine control asupra proiectelor de infrastructură. Ea a redus deja semnificativ preţurile la transportul feroviar. Printre proiectele a căror încetare a fost dispusă miercuri se numără un tunel de autostradă de opt kilometri contestat de mai mulţi ani de către ONG-uri, ce urma să fie săpat sub un parc naţional din Viena.

Proiectul a fost susţinut de municipalitatea social-democrată, dar şi de extrema dreaptă din opoziţie şi de conservatorii de la nivel federal, care au considerat că va contribui la decongestionarea capitalei şi la crearea de locuri de muncă.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















12304 vizualizari

  • +18 (38 voturi)    
    O prostie tipica pentru ecologisti (Joi, 2 decembrie 2021, 7:44)

    Idealistu [utilizator]

    Acest tip de politici au dus la actuala criza a energiei din Europa si la scumpirile masive din toate domeniile economice. Sunt pe cale sa distruga industria auto din UE. Complet spalati la creier, au senzatia ca daca revenim in pesteri va fi raiul pe pamant.
    • +4 (8 voturi)    
      Ce are Austria și nu are România (Joi, 2 decembrie 2021, 10:46)

      Laurell [utilizator] i-a raspuns lui Idealistu

      Austria deja are autostrăzi, drumuri, căi ferate moderne și de mare viteză (250 km/h).
      România mai are până să ajungă Austria.
      • -1 (3 voturi)    
        Degeaba... (Joi, 2 decembrie 2021, 11:23)

        Divergent [utilizator] i-a raspuns lui Laurell

        ...Acum e tarziu! Ghinion pentru Romanistan!
      • 0 (6 voturi)    
        imi place mult Austria (Joi, 2 decembrie 2021, 11:37)

        Wheelwright [utilizator] i-a raspuns lui Laurell

        Dar sunt curios unde ai mers tu cu 250 km/h cu trenul, chiar si in vara am fost cu trenul prin Austria, niciodata nu am mers cu viteza asta si nu cred ca poti merge, si ii spun si de ce, la ei ca si la noi, au un relief mai variat (dealuri, munti), multe curbe, viteza aia mare numai in linii drepte o poti duce pentru siguranta trenului si curbe foarte usoare, mai usoare decat pe autostrada.
        • +4 (4 voturi)    
          merge (Joi, 2 decembrie 2021, 15:47)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui Wheelwright

          WESTGreen 918. Pleaca din Viena in 5 minute.. ;)

          1h14' pana in Linz, cu 3 opriri. Distanta ~190km. Te las pe tine sa calculezi cu ce viteza trebuie sa circule pe segmente.

          Intamplare adevarata - Mergeam in Sankt Anton cu masinile iarna si in ziua aia a nins puternic. Era pericol de avalansa, iar drumul spre sat era inchis. Am lasat masinile intr-un orasel (ne-a ghidat politia spre parcarea de acolo) si am luat trenul, care trecea prin tunel, dar avea gara in mijlocul satului, sub munte, ferita de avalansa.
          Dupa 2 zile cand am putut sa mergem sa luam masinile, doar 1 din 3 am luat-o. Deja ne obisnuisem cu orarul autobuzului de la pensiune pana la telegondola.
        • -2 (2 voturi)    
          Exemplu tipic de mitic.. (Joi, 2 decembrie 2021, 18:19)

          1anonim [utilizator] i-a raspuns lui Wheelwright

          Nu stie nimic pe subiect, da balmajeste el niste chestii pe langa , care i se par lui ca au logica. N-am nimic cu Wheelwright, dar mi-a oferit exemplul potrivit pentru multe, multe comentarii de pe aici...
    • 0 (8 voturi)    
      Nu-i vorba de industia auto! (Joi, 2 decembrie 2021, 10:51)

      Votant Ilici [utilizator] i-a raspuns lui Idealistu

      Este vroba de PROSTIE: chiar sa nu fi auzit austriecii de masini hibride, sau complet electrice?!

      Si chiar masinile clasice, cu motoare cu combustie interna. polueaza mult mai putin cand merg pe autostrada, cu viteza constanta!

      Regimul URBAN, cu proniri si opriri dese, este foarte ineficient si poluant, nu circulatia pe autostrada ...
    • -2 (8 voturi)    
      Fals! (Joi, 2 decembrie 2021, 11:03)

      Claudiu_T [utilizator] i-a raspuns lui Idealistu

      Actuala criză economică a fost generată de pandemie care a pornit și oprit economia aleator. La asta s-a adăugat Rusia care face pe nebuna pentru Nord Stream 2 și în general dă Europa peste cap de câte ori poate. Dar de data asta nu e doar Rusia - întregul OPEC a decis brusc că vrea să-și recupereze ce nu s-a consumat în 2020 prin reducerea producției, ceea ce înseamnă preturi mai mari la pompă.

      Iar despre economia auto europeană, din păcate Europa s-a hotărât extrem de târziu să înceapă trecerea pe electrice. China deja vine jumătate din mașini exclusiv electrice. China e plină de fabrici de baterii, Europa n-are nici una gata (sunt vreo 14 în proiectare și vreo 3-5 în cinstructie). Tesla e gata să producă electrice în Germania, dar de la început I s-au pus piedici pentru că Europa nu era încă gata.

      Da, vor dispărea fabrici de componente, dar cor apărea altele generate de industria de baterii și reciclare care se construiește. Plus extinderea rețelelor execteice. Plus industria fotovoltaice lor. Se vor produce locuri de muncă destule pentru acoperirea celor desființate, dar vor necesita recalificare. Și UE va investi în asta; deja sunt planurile în lucru.
    • +2 (2 voturi)    
      Cu totii (Joi, 2 decembrie 2021, 19:37)

      adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui Idealistu

      am invatat la scoala despre Epoca Glaciala , mamutii, etc. Epoca Glaciala a disparut in urma unei " incalziri globale".Cine a produs-o ? Flatulentele mamutilor ? Ca masini , uzine si autostrazi nu erau !
  • +8 (24 voturi)    
    doamne! (Joi, 2 decembrie 2021, 7:47)

    kthor7 [utilizator]

    Puteam sa jur ca asta se intampla. Ia sa vedeti, cand nu e virusul care necesita "vaccinul" extraordinar facut pe genunche de smecheri, e incalzirea globala! Incalzirea globala nu poate fi oprita! Este absolut prosteste ceea ce se spune. Sunt bani dati pe apa sambetei! Evolutia universului nu sta la mana omului!
  • +6 (14 voturi)    
    pai si noi tot de-aia... (Joi, 2 decembrie 2021, 7:59)

    GigiKent_ro [utilizator]

    ce e naspa ca nimeni nu ne lauda...
  • +11 (25 voturi)    
    Mobilitate doar pentru cei bogați (Joi, 2 decembrie 2021, 8:20)

    BEDE [utilizator]

    Omul de rând să nu se mai poată deplasa cu mașina proprie când vrea și pe unde vrea, în schimb, cei bogați se vor deplasa cu elicoptere, avioane și poate chiar mașini zburătoare.
    Ecologia aceasta prea este folosită pentru a lovi puternic în principal în clasa de mijloc și apoi în cei mai săraci.
    • -1 (5 voturi)    
      N-are Australia autostrăzi? (Joi, 2 decembrie 2021, 11:07)

      Claudiu_T [utilizator] i-a raspuns lui BEDE

      Frate, uită-te pe hartă înainte să vorbești. Cum să nu aibă austriecii pe unde se deplasa? Că nu-și mai fac autostradă până la poartă, da, e de bun simt.
    • -2 (6 voturi)    
      Serios? :)) (Joi, 2 decembrie 2021, 11:17)

      Divergent [utilizator] i-a raspuns lui BEDE

      Omul de rand din Romanistan sa nu-si mai cumpere BMW cu motor diesel mai mare de 1.8L si sub euro5, sa nu se mai deplaseze chiar si la buda cu acel cazan nemtesc si sa treaca, daca nu pe hibrid, macar pe un motoras mai mic, pe benzina, Daca va inlocui un 2.0 sau 2.5 diesel cu un 1.4 benzina se va deplasa la fel, dar va polua mai putin.
    • -2 (4 voturi)    
      Serios? :)) (Joi, 2 decembrie 2021, 11:17)

      Divergent [utilizator] i-a raspuns lui BEDE

      Omul de rand din Romanistan sa nu-si mai cumpere BMW cu motor diesel mai mare de 1.8L si sub euro5, sa nu se mai deplaseze chiar si la buda cu acel cazan nemtesc si sa treaca, daca nu pe hibrid, macar pe un motoras mai mic, pe benzina, Daca va inlocui un 2.0 sau 2.5 diesel cu un 1.4 benzina se va deplasa la fel, dar va polua mai putin.
    • +5 (5 voturi)    
      mai greu pentru cei saraci cu duhul.. ;) (Joi, 2 decembrie 2021, 16:05)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui BEDE

      "omului de rand" ii pica rangul daca se deplaseaza cu trenul, autobuzul sau bicicleta?

      sau nu esti om de rand pana nu ai masina la scara (blocului..) si autostrada pana in varful Bucegilor?
  • -1 (23 voturi)    
    oricine (Joi, 2 decembrie 2021, 8:23)

    berenger [utilizator]

    s-a plimbat prin europa de la vest de bratislava știe că e o plăcere să mergi cu trenul. de fapt, prin vestul europei, orice călătorie mai scurtă de 1000 de km e de preferat cu trenul și nu cu avionul. e de așteptat astfel ca decizia austriecilor să fie copiată și în restul europei vestice (nu la noi, că noi suntem cu 70 de ani în urmă și nu vrem să ardem etape): mai multe căi ferate și trenuri, mai puține mașini. va fi, în următoarele decenii, o revoluție a deplasării private care se va face de la sine, nu atât prin decizii politice contestate, cât prin transformări naturale ce urmează comoditatea personală, avantajele financiare și de abia în ultimul rând influența diferitelor ideologii.
    • 0 (6 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Joi, 2 decembrie 2021, 10:35)

      [anonim] i-a raspuns lui berenger

      • -1 (1 vot)    
        Încurcați borcanele (Joi, 2 decembrie 2021, 11:12)

        Claudiu_T [utilizator] i-a raspuns lui

        În articol e vorba de Austria, nu de România. Iar Austria, vedeți pe Google, are autostrăzi.
      • +3 (3 voturi)    
        PNRR - 4 miliarde euro pentru cai ferate (Joi, 2 decembrie 2021, 15:55)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui

        E gara si in Turda. Este pe Strada Garii. Cu 4 miliarde de euro se pot face multe, daca se vrea.

        Mai sunt si alea 50 de miliarde de lei pe care FSN le va imprumuta in numele romanilor si le va irosi..
  • -1 (15 voturi)    
    Decizie (Joi, 2 decembrie 2021, 8:29)

    yol [utilizator]

    normala.
  • +7 (15 voturi)    
    Hmmm... (Joi, 2 decembrie 2021, 9:02)

    Teszzt [utilizator]

    Si eu credeam ca noi (RO) suntem in urma... de fapt suntem verzi, cu vreo 30 de ani in fata vesticilor.
    • +3 (9 voturi)    
      nea Nicu era peste Greta (Joi, 2 decembrie 2021, 10:04)

      mmmircea [utilizator] i-a raspuns lui Teszzt

      deja pregatea circurile foamei, ne dadea el sa mancam ecologic, nu ne mai lasa pe noi sa bagam grasimi si carbohidrati dupa bunul plac. Erau orase in care transportul urban era 100% electric din 1989, iar soia si imbecilii erau la putere.
  • +10 (14 voturi)    
    model (Joi, 2 decembrie 2021, 9:12)

    garmin [utilizator]

    înseamnă că noi suntem cei mai ECO țară din UE
  • +1 (13 voturi)    
    aiurea-n tramvai (Joi, 2 decembrie 2021, 9:37)

    piticu_enigmatic [utilizator]

    cum sa polueze mai multe autostrazi cand viitorul e cu masini electrice? Au stat cu ochii in monitoare pana si-au dat seama ca avem o problema cu incalzirea globala si acum au dat in extrema ailalta. Fara poluare fara nimic. Pai sa nu ne mai inmultim sa nu mai consumam nimic respiram mai putin dormim mai mult mai puneti o haina pe voi iarna sau incalziti-va ca pinguinii si tot asa pana revenim la arcu cu sageti.
    • +6 (12 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Joi, 2 decembrie 2021, 10:16)

      [anonim] i-a raspuns lui piticu_enigmatic

      • 0 (2 voturi)    
        Producția de baterii (Joi, 2 decembrie 2021, 11:32)

        Claudiu_T [utilizator] i-a raspuns lui

        Nu știu dacă, vorbind de baterii, "foarte poluante" e cel mai corect. E un proces ce evoluează. În Europa nici măcar nu există astăzi, în producție, măcar una bucată fabrică de baterii. Pe partea cealaltă câte rafinării sunt în Europa?
        De la început comparăm mere cu pere.

        Într-adevăr, procesul de producție - incluzând extracția materiei prime - este poluant. Asta astăzi. Îmi aduc clar aminte, pe vremea lui Ceaușescu, fiind la bunici, vedeam petele de păcură (petrol) în apa pârâului sau malurile negre de la această substanță. Azi, după 30-40 de ani tehnologia a evoluat și râurile sunt mult mai curate. De asemenea, scăpările de gaz metan de pe magistrale de transport, nu sunt niciodată luate în calcul.

        Dacă masori echivalent, vei ajunge în cel mai bun caz că poluează la fel producția de benzină ca producția de baterii. Dar aici comparația se oprește. De la momentul când bateria e produsă, TOTUL devine curat (nu "mai curat").

        Nu poți utiliza benzină și motorină fără să poluezi. Curent putem produce fără poluare.
        Orașele vor fi mult, mult, mult mai curate.
        Producția de electricitate este mult mai simplă și poate fi complet nepoluantă.
        Transportul de electricitate este mai simplu și nepoluant.

        Bateriile auto, la finalul ciclului de utilizare pe mașini, mai au 70% capacitate. Pot fi astfel folosite acasă pentru stocarea energiei din fotovoltaice. Pot fi folosite pentru stabilizarea rețelei de electricitate. Adică după 10 ani pe mașină, mai sunt utile 10 ani în industria energiei.

        După 20 de ani bateriile pot fi reciclate aproape complet. 99%. Ei, să văd pe careva reciclând benzina deja folosită. Nu ai cum!
        • +3 (7 voturi)    
          pe rând (Joi, 2 decembrie 2021, 12:58)

          hdd [utilizator] i-a raspuns lui Claudiu_T

          când o să-ți bage la pompă prețul adevărat al energiei "curate" și plătești 10€/kWh, să vezi atunci cum te bucuri matale că salvezi planeta.

          Energia regenerabilă este mai are f mult de progresat. În prezent, este extrem de scumpă - cel puțin asta e clar.

          În afară de asta, nu există energie regenerabilă cu produse fabricate cu energie regenerabilă.

          Ca să înțeleagă 'tălică și e-gretele:
          fabrica ce produce un panou fotovoltaic, folosește energie. Din cărbune, cel mai probabil.
          Dacă ai produce acel panou folosind exclusiv energie din surse regenerabile cu amprentă carbon 0, costurile ar exploda.

          Acestea s-ar înmulți din nou cu costurile inerent ridicate ale energiei verde și așa mai departe, ciclul abia începe.

          Realitatea pe care o ignoră ca tâmpiții toți ecologiștii e că o societate care ar avea amprenta de carbon 0 ar da faliment urgent.

          Dacă nu se trișează undeva, lanțul nu ține.
          Dar dă bine la imagine să faci "niște chestii" care de fapt sunt anulate de altele.

          E drept că dacă nu pornim, ne îngropăm în cărbune și petrol și tehnologiile nepoluante, în prezent catastrofal de ineficiente, nu vor evolua niciodată.

          Dar să recunoaștem adevărul: eforturile de acum reprezintă un început firav, cu multe inexactități, care trebuie continuat cel puțin 100 ani pentru a obține rezultatele trâmbițate.

          Iar despre planetă - n-are sens să discutăm: cine nu a studiat evoluția Terrei în miliarde de ani, nu poate pricepe niciodată de ce "încălzirea globală" e un fenomen marginal influențat de om și care evoluează într-un ritm propriu.
          Poate îl acceleram sau nu - dar dacă se pornește o eră glaciară (din ce cauze nu știm) toate eforturile noastre sunt egale cu 0.

          Mai bine ne-am concentra pe combaterea bolilor eradicabile și a sărăciei în Statele bogate, gen US, UK etc.
          • +2 (6 voturi)    
            romanasul expert.. ;) (Joi, 2 decembrie 2021, 16:58)

            pehash [utilizator] i-a raspuns lui hdd

            Amice, daca iti pui niste panouri fotovoltaice pe casa si iti incarci de la ea masina de la sursa de energie verde, regenerabila, urmatorii 25 de ani, cat o sa te coste per kWh?..
            La fel cu eolienele. Problema energiilor regenerabile - wind/wave/solar - este ca nu produc energie constant. Deci ai nevoie de un mediu de stocare. Convenabil, o masina electrica este atat mediu de stocare, cat si utilizator. O masina sta parcata, in medie, 95% din timp. Deci tot timpul ar fi suficiente baterii conectate la retea.

            "Ecologiștii ca tâmpiții" sunt de parere ca trebuie sa fii cu adevarat tampit sa ignori echilibrul ecologic pe termen lung pentru ca te costa prea mult pe termen scurt.
            • -1 (1 vot)    
              si panourile alea fotovoltaice (Vineri, 3 decembrie 2021, 10:12)

              Alin Delin [utilizator] i-a raspuns lui pehash

              Fix asta a spus amicul tau. Panourile fotovoltaice cu ce energie s-au fabricat?
              Cu energie verde cumva, nu prea cred.
              • +1 (1 vot)    
                Drobul de sare.. (Vineri, 3 decembrie 2021, 12:24)

                pehash [utilizator] i-a raspuns lui Alin Delin

                Da, s-au fabricat cu energie. Nu stiu cu ce energie, dar este irelevant, pentru ca in mod sigur nu necesita mai multa energie decat vor produce de-a lungul unei perioade normale de viata, de ~25 de ani.

                Poti sa produci panouri fotovoltaice, apoi sa le folosesti pentru a produce alte panouri fotovoltaice.
                • -1 (1 vot)    
                  cum e irelevant? (Vineri, 3 decembrie 2021, 14:22)

                  Alin Delin [utilizator] i-a raspuns lui pehash

                  Pentru a ajunge la energie verde trebuie sa consumi si energie clasica, nu?
                  Tu crezi ca un lant de panouri fotovoltaice, poti crea o fabrica de panouri fotovoltaice?
                  Bine ar fi, dar inca nu cred ca am ajuns in acel punct.
        • +3 (3 voturi)    
          fabrica de baterii in Europa (Joi, 2 decembrie 2021, 16:33)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui Claudiu_T

          Samsung SDI are o fabrica de baterii auto prismatice la Göd, in Ungaria, functionala din 2018. O construiesc deja pe a doua.

          LG Chem da in productie anul viitor alta in Polonia. Daimler-Mercedes la Kamenz. CATL tot pe undeva prin Germania.Tesla Berlin a cerut aprobare pentru linie de productie de baterii. Northvolt - Skellefteå, Suedia.
    • -1 (3 voturi)    
      Exagerezi (Joi, 2 decembrie 2021, 11:14)

      Claudiu_T [utilizator] i-a raspuns lui piticu_enigmatic

      Hai să nu comentăm ca să ne aflăm în treabă...
  • +3 (11 voturi)    
    am dat o dracu (Joi, 2 decembrie 2021, 10:19)

    andrei1245 [utilizator]

    nu mai pupam autostrazi. pana sa le facem o sa fie interzise.
  • +2 (12 voturi)    
    ECO (Joi, 2 decembrie 2021, 10:23)

    stunt [utilizator]

    Infama soecie a ecologistilor stau in case incalzite, se spala cu apa calda si se pisa la pisoar cu apa curenta.

    Ingratii//
    • 0 (2 voturi)    
      ecou? (Joi, 2 decembrie 2021, 17:15)

      Habarnam_ [utilizator] i-a raspuns lui stunt

      E grea viata in pestera? Daca nu ti-a placut scoala.

      E frig in bucuatarie, in sufragerie doarme calul, te speli cu apa rece o data pe an, dar trebuie neaparat sa mergi cu caruta pe autostrada...
  • -1 (7 voturi)    
    1789 (Joi, 2 decembrie 2021, 10:30)

    hanu [utilizator]

    hai ca se mai poate o data.
  • -2 (2 voturi)    
    haha (Joi, 2 decembrie 2021, 10:53)

    AM1981 [utilizator]

    Ar trebui felicitati guvernantii nostrii? De acum 30 de ani au adoptat planul asta ECO....mai deblocheaza asa 1-2km sa nu se supere lumea pe ei, si noi nu si nu...o dam ca vrem sa ajungem repede dintr-un capat in altul al tarii, sa construim infrastructura...etc.
    Asa ca fapt divers cati km de autostrada are Austria si cati avem noi. Si la cati km, a renuntat defapt. Sau poate mai bine...ce suprafata acopera reteaua lor de autostrazi fata de a noastra. Sunt curios, probabil ca o sa si caut info cand voi avea timp.
  • -2 (8 voturi)    
    Nu e doar Austria... (Joi, 2 decembrie 2021, 11:13)

    Divergent [utilizator]

    ...tendinta asta se regaseste in tot mai multe tari civilizate: Olanda, Belgia, Suedia, in curand si Germania. Viitorul apartine cailor ferate electrificate.

    ROMANUL, CA DE OBICEI, TOT DAC LIBER SI BOLNAV DE RETARD IDEOLOGIC.
  • -3 (3 voturi)    
    Mai multe şosele înseamnă mai multe maşini (Joi, 2 decembrie 2021, 12:39)

    idna [utilizator]

    De unde? Din vecini? Adică vor să limiteze libera circulație în UE. Să ne plimbăm pe unde vrem noi dar pe la ei să nu trecem (tranzit). La fel de bătuți în cap ca fratele lor bavarez de la transporturi care voia el să introducă taxă de drum dar doar pentru străini - culmea, și pentru austriecii care călătoresc dintr-o parte a Austriei în alta dar traversând Germania, că e mult mai avantajos așa (și evident eludând taxa prinsă în carburant, căci nu e nevoie de alimentare). Asta e ca aia cu IGL-ul. 100 limită pe Inntal/A12. Oare ce o polua mai mult, o mașină în treapta 6 la 130 sau una în treapta 2 la 100 (sau nu am voie să fac nici asta)?

    Sau se gândesc că din 24 de ore ale unei zile austriecii nu vor mai dormi și ei înșiși vor merge non stop, generând mai mult trafic?
  • +1 (3 voturi)    
    ... (Joi, 2 decembrie 2021, 14:07)

    a.nonim [utilizator]

    Cum ar spune Iohannis, Romania a facut demult pasul asta, imediat dupa ce a redus cu 60 emisiile industriale. Din nou suntem in top.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by