Accidentul de autocar din Bulgaria cu peste 40 de morți a fost cauzat probabil de o eroare umană / Desfășurarea tragică a evenimentelor

de S.J.     HotNews.ro
Joi, 25 noiembrie 2021, 16:18 Actualitate | Internaţional


45 de persoane si-au pierdut viata in accident
Foto: Georgi Paleykov/NurPhoto / Shutterstock Editorial / Profimedia
​Anchetatorii bulgari au declarat joi că o eroare umană este cea mai probabilă cauză a accidentului de autocar, urmat de un incendiu, în care au murit cel puţin 44 de persoane înainte de zorii zilei de marţi, pe o autostradă din vestul Bulgariei, transmit Reuters și Agerpres.

În autocar se aflau turişti, printre care şi copii, din Macedonia de Nord care se întorceau dintr-o excursie de weekend în Turcia.

Anchetatorii au exclus un act terorist sau ca rezerve suplimentare de combustibil la bord să fi cauzat incendiul. Ei au mai stabilit că nu a existat o explozie la bordul vehiculului.

„În stadiul actual, pista principală este aceea a unei erori umane”, a declarat joi şeful Serviciului naţional de anchetă, Borislav Sarafov, într-un briefing de presă.

„Autopsiile arată că toate victimele au murit mai ales de sufocare în urma incendiului, nu din cauza rănilor de pe urma accidentului sau a rănilor de pe urma unei explozii”, a afirmat el.

Anchetatorii examinează dacă marcajul rutier deficitar, lipsa semnalizării adecvate şi proasta organizare a traficului pe autostradă ar fi putut contribui la producerea accidentului.

„Opinia noastră este că balustrada de care s-a lovit mai întâi autocarul nu doar că nu este utilă, ci este periculoasă pentru trafic şi, în fapt, a contribuit la accident”, a adăugat Sarafov.

Desfășurarea tragică a evenimentelor


Autocarul a lovit o balustradă pe partea dreaptă, frecându-se de ea şi luând foc din cauza fricţiunii, apoi a derapat spre stânga şi s-a oprit în balustrada despărţitoare dintre sensurile de circulaţie, au spus anchetatorii.

„Martorii au declarat că imediat după primul impact a izbucnit un incendiu şi autocarul s-a umplut rapid de fum”, a afirmat şeful anchetatorilor, Marian Marinov.

„Nimeni nu a putut să iasă pe prima uşă din cauza focului puternic de acolo. Toţi s-au strâns în faţa uşii din spate, dar aceasta era blocată de balustrada în care s-a oprit autocarul”, a explicat el.

Autorităţile au raportat 45 de victime ale accidentului, dar anchetatorii au descoperit 44 de cadavre. Ei încearcă să stabilească dacă un pasager care se afla pe lista de îmbarcare s-a urcat într-un alt autocar ce făcea parte din aceeaşi excursie de weekend, sau a supravieţuit accidentului.

Un supravieţuitor, care a spart un geam în spatele autocarului, le-a declarat anchetatorilor că opt persoane au sărit din vehiculul în flăcări, a indicat Sika Mileva, purtătoare de cuvânt a procurorului-şef.

Însă numai şapte persoane au fost transportate la spital.

Bulgaria va trimite joi doi oficiali în Macedonia de Nord pentru a primi mostre de ADN de la rudele victimelor, mostre necesare pentru identificarea acestora, a mai anunţat Sarafov.

REFERINȚĂ:






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















5907 vizualizari

  • +6 (14 voturi)    
    Eroarea umana ca eroarea umana (Joi, 25 noiembrie 2021, 16:40)

    iSteal [utilizator]

    Un accident este un accident, se intampla. Insa cineva fie nu a dotat fie cineva a furat ciocanele de spart geamurile. ASTA E PROBLEMA, nu accidentul si nici incendiul. Timp si geamuri erau destule pentru a fi evacuat, chiar in absenta usii.
    • +2 (6 voturi)    
      uhm (Joi, 25 noiembrie 2021, 17:47)

      tudor74 [utilizator] i-a raspuns lui iSteal

      In primul rand, erau copii!
      Al doilea, panica!
      3 nu stiau ce sa faca!
      4 geamurile alea nu se sparg usor, mai ales de un copil!
      • +5 (5 voturi)    
        Tocmai de aceea (Joi, 25 noiembrie 2021, 18:05)

        iSteal [utilizator] i-a raspuns lui tudor74

        Autocarele pt copii ar trebui dotate cu geamuri autocasante. Este un dispozitiv care se lipeste pe geam si arata ca un buton mare si rosu care include un spargator deja armat cu un arc. In caz de pericol dai jos capacul de plastic si apesi. Tensiunea din arc face restul.
  • +4 (12 voturi)    
    Ceva e ciudat aici... (Joi, 25 noiembrie 2021, 16:45)

    LiviuX [utilizator]

    Tragedie intr-adevar, pacat de ei. Totusi se pun niste intrebari: cum de s-a declansat focul si s-a propagat si extins asa de repede la tot autobuzul? Pentru sa ideea cu frecarea nu tine, nu poate lua un autobuz foc de la doar niste scantei. Din cate stiu rezervoarele sunt metalice si protejate de niste scuturi (pana si masina mea are scut sub rezervor pentru protectie, si nu e autobuz unde securitatea ar trebui sa fie mai severa), nu iau foc chiar daca incerci sa le dai foc cu o bricheta, ceva, daramite de la niste scantei, care e in plus si putin probabil sa bata direct in rezervor, mai ales din frecarea exterioara cu un parapet. Apoi, cat s-a frecat de parapet? Nu cred ca timp de cateva ore, ca sa faca suficente scantei si puternice suficient pentru a aprinde rezervorul. Doar nu s-a folosit un aruncator de flacari! Apoi, cum de soferul a murit primul, nu era deasupra rezervorului. Dar sa zicem ca a murit din alte cauze, ca un infarct. Faptul ca nu a putut deschide usile nu prea are importanta, oricum e greu de iesit pe usi in busculada creata. Dar de ce nu s-a iesit pe geamuti? Iarasi, din cate stiu, autobuzele au, macar din doua in doua geamuri, daca nu chiar la toate, manete speciale de care daca tragi poti scoate geamul. Deci ar fi trebuit sa fie foarte usor de iesit pe geamuri.
    • +10 (10 voturi)    
      oh dear (Joi, 25 noiembrie 2021, 17:45)

      tudor74 [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

      Scanteile provocate de frecarea autobuzului de balustrada nu sunt ca cele de la scanteietoarea de anul nou, acelea sunt scantei fierbinti compuse din fragmente de metal topite.

      In plus, nu are nicio treaba cu rezervorul, autobuzul a luat foc, nu a explodat.

      De ce nu a spart nimeni geamurile? S-au panicat si nu au mai gandit limpede. Un singur pasager a spart un geam si a iesit fiind urmat de alti 7. Probabil ca i-a luat vreo cateva zeci de secunde sa se gandeasca si sa sparga geamul efectiv, suficient de mult incat restul sa moara asfixiati.

      Cum ne pastram calmul in situatii critice? Simplu, exercitii, repetate in mod constant pana cand ajungi sa reactionezi rapid. Cate simulari de incendiu se fac in scolile din Romania? Zero! Cate simulari de incendiu se fac in cladirile de birouri? ZERO !!!!

      Am lucrat ceva timp un UK, de doua ori pe luna se faceau simulari de evacuare in caz de incendiu, cu alarma sunand si tot tacamul !
      La primul exercitiu (nici nu stiam ca e exercitiu) am dat sa ma intorc la biroul aflat la 5 metrii in spatele meu sa imi iau haina (aveam acte in buzunar) si cel care monitoriza evacuarea s-a rastit printre dinti la mine "ce faci? nu te intorci, nu te opresti, te indrepti spere iesirea de urgenta imediat!" Evident ca dupa asta m-a parat (si pe buna dreptate) superiorului meu!

      Bine ca avem ore de religie in scoli (la fel si in Bulgaria si Macedonia), sa ii invete lucruri utile gen prim ajutor, evacuare de urgenta, protectie in cazul unui cutremur ioc!
      • 0 (4 voturi)    
        Partial adevarat (Joi, 25 noiembrie 2021, 18:18)

        LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui tudor74

        De acord ca scanteile sunt fierbinti, dar cantitatea de fragmente fierbinti ar trebui sa fie foarte mica, si chiar fragmmentele foarte mici. Altfel se pune intrebarea din ce materiale au fost facute de sunt asa de periculoare? Ai incercat vreodata sa pilesti un metal? Cate scantei ai obtinut? Si deci folosind o pila, material special abraziv, nu tabla pe tabla! Sa nu-mi spui de polizor, ce material e acolo si ce viteza?! Apoi, daca nu rezervorul ci doar autobuzul a luat foc, iarasi, din ce era facut?? Ce vopsea s-a folosit ca sa fie asa de inflamabila? Ca doar nu tabla sau geamurile au luat foc. Cu exercitiile de acord, dar nu am auzit sa se faca pe undeva cu autobuze.
    • +4 (4 voturi)    
      100% corect! (Joi, 25 noiembrie 2021, 17:51)

      Mortaciune ambulanta [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

      Ai dreptate, si cu incendiul izbucnit si propagat foarte foaret repede, dar si cu geamurile.
      De doi ani, de cand cu pandemia, nu am mai fost cu autocarul, ins a tin minte ca "autobuzele au, macar din doua in doua geamuri, daca nu chiar la toate, manete speciale de care daca tragi poti scoate geamul."

      nu, nu la toate geamurile, ci la un numar limitat, dar dispozitivele acelea EXISTA!
      • +2 (2 voturi)    
        Nici eu nu am spus ca neaparat la toate. (Joi, 25 noiembrie 2021, 18:24)

        LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui Mortaciune ambulanta

        Dar exista, in multe parti chiar la transportul in comun, unde e clar ca accidentele sunt mult mai putin periculoase fata de cele de pe autostrada. Nu mai spun de posibilitatile de ajutor din oras. Iar la autocare, a spune pasagerilor sa le foloseasca si cum nu e asa greu si nici nu ia o gramada de timp.
  • +2 (4 voturi)    
    soferul (Joi, 25 noiembrie 2021, 17:40)

    levierul [utilizator]

    probabil ca a 8-a persoana salvata era de fapt soferul care se ascunde putin
    • 0 (4 voturi)    
      Se pare ca soferul a murit printre primii (Joi, 25 noiembrie 2021, 18:25)

      LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui levierul

      Ramane de vazut de ce, ca nu cred ca de la incendiu...
  • +2 (6 voturi)    
    Sunt într-adevăr multe întrebări (Joi, 25 noiembrie 2021, 18:55)

    Amerlocu [utilizator]

    Faptul că autocarul a luat foc nu e surprinzător. E ceea ce se întâmplă în majoritatea cazurilor când se produc accidente la mare viteză pe autostradă. De asta parapeții și balustrăzile trebuie puse doar acolo unde e strict necesar. Frecarea cu ele poate fi mai distructivă ca zborul peisaj.

    Apoi o altă întrebare serioasă e cum de s-a propagat focul așa de repede? În mod normal materialele din interior trebuiau să fi ignifuge. Presupun că autocarul era fie ceva cazan din ăsta din vremuri imemoriale fie ceva mașinărie turcească făcută cât se poate de ieftin.

    În tinerețele mele când eram student și am călătorit de câteva ori cu autobuzele Greyhound și destul de des cu alea care mergeau de la Aeroportul John Dulles la Washington (vreo 45 de minute) ăștia aveau un mesaj înregistrat după fiecare stație care-ți spunea care-s procedurile de evacuare, cum se sparg geamurile (erau butoane roșii veșnic iluminate), unde sunt extinctoarele etc. Aproape ca la avioane. Chiar dacă nu le asculta nimeni le rețineai în subconștient...
    • +2 (2 voturi)    
      Da, masinile iau foc (Joi, 25 noiembrie 2021, 19:57)

      LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui Amerlocu

      Dar nu instantaneu, nu suntem in filme, iar la un autocar mare nu tot odata. Asta ma intreb si eu, cum de a luat foc asa de repede!? Tine cont ca scanteile sunt la exterior, deci nu scaunele, bagajele au fost atinse asa de repede ca focul sa se propage aproape instantaneu. Si daca nici rezervorul, cum spun ei si care e oricum mai puternic protejat, atunci ce a luat foc?
      • +1 (3 voturi)    
        Nu știi ce să zic (Joi, 25 noiembrie 2021, 20:37)

        Amerlocu [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

        Sunt medic. nu mă pricep la mașini. În schimb am văzut imagini filmate cu camioane diesel ce se freacă de parapetul unui pod la 70-80 mile/oră și iau foc de la frecare. Ceea ce e straniu e viteza cu care interiorul autobuzului a luat foc...


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by