MAE, după inaugurarea unui monument dedicat armatei române la Chișinău: Rusia întreține retorica neconstructivă cu privire la evenimente istorice

de Redactia     HotNews.ro
Sâmbătă, 30 octombrie 2021, 12:55 Actualitate | Internaţional


Ceremonie dedicata armatei romane (Sursa- Ambasada Romaniei la Chisinau)
Foto: Hotnews
Ambasada Rusiei în Republica Moldova a protestat față de reinaugurarea unui monument dedicat armatei române la Chișinău, acuzând ”cinismul” omagierii ”criminalilor naziști ai regimului Ion Antonescu”, potrivit unui comunicat al misunii diplomatice citat de Unimedia. În replică, MAE român a transmis că Rusia ”întreține retorica neconstructivă cu privire la evenimente istorice”.

”Cinismul adepților revanșismului istoric nu cunoaște limite. Simbolul prieteniei ruso-române în primului război mondial de la Chișinău a fost transformat în <monument> al criminalilor naziști ai regimului I. Antonescu. Împărtășim reacția forțelor sonore ale societății moldovenești care condamnă acest caz flagrant de laudă a călăilor hitleriști din țară, care au pierdut aproximativ 200 de mii de oameni în războiul împotriva fascismului, inclusiv femei, bătrâni și copii. Memoria celor vinovați de uciderea și torturarea civililor și a prizonierilor de război, ascunși patetic în spatele <nobilei misiuni de eliberare a Basarabiei de bolșevism> merită blamată în contextul evaluării globale a rezultatelor celui de-al Doilea Război Mondial, rezumată de sentințele aspre ale Tribunalului de la Nürnberg”, arată postarea publicată pe pagina de Facebook a Ambasadei Rusiei, potrivit Unimedia.

În replică, Ministerul Afacerilor Externe (MAE) își exprimă dezacordul ferm față de poziția Ministerului Afacerilor Externe al Federației Ruse cu privire la ceremonia dedicată, la 25 octombrie 2021, de Ziua Armatei Române, reinaugurării și sfințirii monumentului dedicat Eroilor Armatei Române din Primul Razboi Mondial – „Cișmeaua general George P. Ion” din Chișinău.

”MAE român notează cu regret insistența MAE al Federației Ruse de a întreține retorica neconstructivă cu privire la evenimente istorice și de a le instrumentaliza în scopuri propagandistice”, se arată în poziția transmisă de ministerul de externe de la București.

MAE subliniază că evenimentul a fost dedicat reinaugurării și sfințirii unui monument de război românesc de pe teritoriul Republicii Moldova, în condițiile în care există o practică internațională clară și consolidată cu privire la monumentele de război și comemorarea tuturor soldaților căzuți la datorie.

MAE face un nou apel la MAE al Federației Ruse, în continuarea celor lansate până în prezent, să accepte ca problemele de natură istorică să fie dezbătute de istorici în cadrul Comisiei comune româno-ruse de istorie.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















5650 vizualizari

  • +5 (9 voturi)    
    Chiar și unii dintre ei (Sâmbătă, 30 octombrie 2021, 13:19)

    nick24 [utilizator]

    scriu istoria adevărată, asta până când sunt găsiți și pedepsiți...
    Victor Suvorov, unul dintre ei! E fabulos!
  • +18 (28 voturi)    
    Rușii - hoarde de criminali (Sâmbătă, 30 octombrie 2021, 13:29)

    Amerlocu [utilizator]

    Tehnica obișnuită a propagndei ruse de la Petru cel mare până-n zilele noastre. Hoțul strigă „Hoții!”

    După ce imperaislimul muscălesc a distrus bună parte a lumii (iclusiv Rusia) și a zdrobit destinele a sute de milioane de oameni acum tot cilovecii se apucă să guițe.
    • +16 (26 voturi)    
      Trebuie să le răspundem. (Sâmbătă, 30 octombrie 2021, 13:51)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui Amerlocu

      Publicând, inclusiv în limba rusă, a unor fărădelegi făcute de Armata Roșie eliberatoare, atât în Moldova, cât și în Transnistria și Bucovina din Ucraina, vor înțelege oamenii adevărul cu ce sa întâmplat. Multe din atrocitățile Armatei Române sunt riposte la atacurile bolșevice și Armatei Roșii, este drept, făcute uneori și exagerat(r așa era //obiceiul//vremii și trebuie recunoscut și asta).
      • -15 (19 voturi)    
        România a schimbat taberele, nu Rusia (Sâmbătă, 30 octombrie 2021, 14:22)

        Harald [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

        Da, Armata Roșie a comis o mulțime de atrocități în România ocupată. Însă trebuie să vedem the big picture:

        Al doilea război mondial a fost o încercare nereușită de revanșă, a învinșilor din primul război mondial. În final, tabăra câștigătoare a rămas aceeași, însă România a reușit performanța să treacă din tabăra învingătoare în tabăra învinșilor.

        În perioada interbelică, nici măcar Statele Unite nu recunoașteau unirea cu Basarabia, din cauza modului cum fusese obținută. România și-a antagonizat toți vecinii, așa a ajuns să piardă și Transilvania de Nord și Basarabia și nordul Bucovinei și Cadrilaterul.

        Sigur că pactul Ribbentrop - Molotov a fost modalitatea concretă prin care România a pierdut teritorii. Însă România nu ar fi trebuit să declare niciodată război Statelor Unite. De la ruși aveam de recuperat Basarabia, e justificabilă participarea la invazie. Dar de ce am declarat război Statelor Unite? În asta a constat eroarea majoră de concepție.
        • -9 (17 voturi)    
          nu pot (Sâmbătă, 30 octombrie 2021, 15:11)

          nicoR [utilizator] i-a raspuns lui Harald

          intelege, cum un comentariu ca al tau sa ieie atatea voturi negative ?!! - e mai mult decat de bun simt si exprimat adevarul gol-golut
          - as adauga (pt toti amerlocii) urmatoarea intrebare: de ce adica antonescu este un erou cand a fost de fapt un slugoi al lui H, executand toate ordinele primite (militare), adica trecerea dincolo de Basarabia, in crimeea, odessa, apoi cotul donului, unde au murit ca. 45.000 de romani - PENTRU CE ? pentru H ? - iar apoi cu toata retragerea pana in hotarele tarii alti inca 50.000 !!! - PENTRU CE ? ce treaba avea de impartit fiul de taran roman din Dambovita cu mujicul rus din stepa calmuca ? NIMIC
          • +8 (14 voturi)    
            Răspunde și tu la o întrebare simplă (Sâmbătă, 30 octombrie 2021, 16:19)

            Amerlocu [utilizator] i-a raspuns lui nicoR

            Dar muscalii de ce au intrat pe teritoriul german? De ce nu s-au oprit la forntiera Germaniei? De ce au trecut muscalii dincolo de Prut?! După „logica” ta acolo trebuiau să se oprească

            Foaerte simplu: Pentru că un război se duce până la victorie nu până la o limită gerografică.

            De aceea a trecut armta română Prutul în 1941. De acea a trecut armată română de Carei după 25 Octombire 1944 - data eliberării ultimei localități române ocupate de unguri, ajngând până la Praga și Viena. Punimaieși găspadin Nikălai?

            P.S.: Iar dacă vine vorba de slugi, Stalin a fost sluga lui Hitler înaintea oricui altcuiva. Și-a prădat propria țară până la os ca să umple depozitele germane. Și-a exactat proprii comandanți militari pentru ca germanii să ia mai mulți prizonieri ruși și să stârpească mai multi soldați ruși decât a avut orice armată germană vreoată.:)

            În orice caz Rusia și-a primit pedeapsa pentru crimele sale împotriva umanității: Un georgian paranoic a reușit să ucidă mai mulți ruși în 30 de ani ca epidemiile de ciumă, holeră și toate invaziile străine în 1000 de ani. Maladieț!
            • 0 (10 voturi)    
              pt malaiet (Sâmbătă, 30 octombrie 2021, 19:38)

              nicoR [utilizator] i-a raspuns lui Amerlocu

              - adica dupa ce nemtii ii considerau pe rushi, evrei si altii untermensch, dupa ce au vazut ce s-a mai intamplat pe arbeit machts frei, sa se opreasca ? - esti cinic
              - ce avea poporul roman cu mujicii ? adica ca ne-au ajutat la plevna si n-au murit numai mujici ? - esti gogu din nou
              - de ce romanii au mers mai departe de granita de vest ? - pt ca ura in armata romana fata de nemti era URIASA - n-ai rude din acea vreme prin evenimentele alea, asa ca pliscu mic
              - stalin trebuie judecat de mujici, acolo a fost si lupta de clasa, treaba lor, da H + inca vreo cateva milioane de criminali nemtalai, cine i-a judecat ? numai 23 la Nurenberg, din care 11 spanzurati !!! - pt cel putin 6 milioane transformati in sapun ?
              - ce diagnostic sa-ti dau - paranoic e bland, nu ?
              • 0 (4 voturi)    
                Ce bolborosești ivane?! (Duminică, 31 octombrie 2021, 4:00)

                Amerlocu [utilizator] i-a raspuns lui nicoR

                - Nimeni nu-i considera pe ruși mai „untermetsch” ca și conducerea sovietică, ce i-a omorât ca pe gândaci. Lagărele lui Hitler au ucis mult mai puțini ruși ca lagărele lui Stalin. În plus, imediat ce lagărele naziste au fost „eliberate” de armata roșie au redevenit lagăre tot pentru ruși. Rușii ce au avut ghinionul să fie luați prizonieri de nemți au fost aruncați de Stalin în exact aceleași lagăre.

                Mai mult: „Eliberatorii” au fost la rândul lor trimiși în lagăre. Peste 80% din soldații sovietici ce văzuseră occidentul au fost trimiși în lagăre în primii 3 ani după război. Văzuseră prea multe și erau „periculoși”.

                E de fapt în tradiția rusă. Soldații ruși ce au luptat cu Suvorov până Elveția și Italia au fost apoi surghiuniți preventiv în Siberia ca să nu îndemne norodul rusesc la prostii. La fel soldații lui Alexandru I după ce s-au întors victorioși de la Paris...

                La fel Plevna a fost un pic invers: Armata rusă a înaintat prea mult spre Erdine căzând în capcana turcilor. Ca să nu fie capturați cu țar cu tot, au cerut cu disperare ajutorul micii armate române. Carol i al României, a acceptat să-i scape pe ruși cu condiția ca el să aibă comanda trupelor româno-ruse, dată fiind incompetența crasă a corpului rus de comandă. În semn de dispret pentru ruși Osman Pașa s-a predat unui general român - Cristodulo Cerchez.

                - Rușii n-au ajutot niciodată pe nimeni. Rușii au furat de fiecare dată câteceva când au pretins că ajută.

                - Am avut șansa să vorbesc cu oameni ce au prins războiul, N-am auzit pe nimeni să-i fi urât pe nemți. Însă TOȚI îi urau pe ruși.

                - Crimele lui Stalin și ale rușilor au afectat întreaga Europă. Ruși nu au vrut și nici nu vor să-l judece pentru că crima le este în sânge.
          • +1 (7 voturi)    
            Nu uitați. (Sâmbătă, 30 octombrie 2021, 17:23)

            asavreau [utilizator] i-a raspuns lui nicoR

            Înainte de al doilea război mondial SUA aveau o politică de neutralitate totală despre ce se întâmplă în Europa și în lume, așa că exemplu cu nerecunoașterea SUA, este un fel de a scrie o istorie grosolan interpretată.
            • +4 (4 voturi)    
              cred (Sâmbătă, 30 octombrie 2021, 19:32)

              nicoR [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

              ca ai gresit putin raspunsul. nu eu am scris de ne / recunoasterea sua !
        • -1 (9 voturi)    
          nu stii ? (Sâmbătă, 30 octombrie 2021, 15:22)

          codrean [utilizator] i-a raspuns lui Harald

          Le-au cerut rusii americanilor.Ultimativ !
          Chiar nu stiai ? Motivu teoretic : am depasit vechiul hotar, Nistrul. Au fost si in Romania voci care-au cerut sa ne oprim, sa nu trecem Nistrul. Antonescu le-a demonstrat absurditatea ideii : nu te poti opri pana cand dusmanul nu e infrant, scos din lupta. Logica elementara, argument "post factum" absurd si interesat ...
          • -6 (12 voturi)    
            nu e (Sâmbătă, 30 octombrie 2021, 15:44)

            nicoR [utilizator] i-a raspuns lui codrean

            nici o lipsa de logica elementara ... e lipsa de VIZIUNE !! - toti politicienii romani de atunci, cu tanti mita si fita in frunte, vedeau pe H ca fiind atotputernicul peste eurasia .. nimic altceva decat lipsa de viziune si as adauga lipsa de CURAJ politic, adica slugarnicie - se trage de la secolele cu turcii. cati dominitori am avut in istorie care s-au opus in 600 de ani ! - 3 - 4 ?
          • -7 (11 voturi)    
            România a declarat război Statelor Unite, (Sâmbătă, 30 octombrie 2021, 15:59)

            Harald [utilizator] i-a raspuns lui codrean

            nu invers.

            Asta este partea care trebuie predată la școală: România a declarat război Statelor Unite, așa a ajuns sub ocupație sovietică după mai puțin de 3 ani.

            Peste 10-15 ani, Rusia se va face țăndări, iar Basarabia se va reunifica în sfârșit cu România. Însă minciunile din istoria noastră trebuie eliminate. La 12 decembrie 1941 am declarat război Statelor Unite și am greșit grav prin asta. End of story.
            • +5 (9 voturi)    
              De fapt altceva trebuie predat la scoală (Sâmbătă, 30 octombrie 2021, 17:12)

              Amerlocu [utilizator] i-a raspuns lui Harald

              Că rușii au bunul obicei de a-și invada și jefui aliații.

              Că URSS a ocupat și prădat țări ca Polonia și Cehoslovacia ce nu i-au declarat niciun fel de război. Că armata sovietică elibratoare a fost primită cu flori în Yugoslavia eliberată de partizani s-au pus pe jefuit, prădat și violat - așa cum descire sârbul Milovan Djilas în cartea sa „Întâlniri cu Stalin”. tot ce nu distruseseră nemții era împachetat și trimis în URSS, incusiv instrumentarul din spitalele din Belgrad...

              Că dacă ai aliați ca rușii nu-ți mai trebuie inamici. Așa cum descrie în memoriile sale șeful statului finlandez Mannerhiem ce era în 1916-1917 general rus pe frontul din Moldova, modul în care trupele ruse se retrăgeau brusc la cel mai mic asalt german, lăsând trupele române cu flancurile descoperite.

              Că apoi rușii retrași de pe front, unde oricum nu erau buni de nimic și cantonați în jurul Iașului au încercat să ia ostatici regele și guvenrul țării ca să obțină răscumpărări și băutură - și au trebuit tocați cu mitralierele ca să se potolească...

              Da, într-adevăr copii din școlile române ar trebim să învețe că României i-a mers bine doar atunci când a fosrt aliată cu inamicii Rusiei...
              • -2 (10 voturi)    
                bre (Sâmbătă, 30 octombrie 2021, 19:05)

                nicoR [utilizator] i-a raspuns lui Amerlocu

                amerporcu, da nemtalaii au dat inapoi toate ceasurile, argintaria si ce o mai fi fost de pret pe unde s-au preumblat + ceva lingouri + tablouri + ce nu mai stim, ca de aia s-au ridicat economic asa repede. numai in usa dupa razboi s-au vandut prin "firme" de second hand sau de arta, bunuri in valoare de 6 miliarde, ghici de cine: persoane din germania ... - vezi wikipedia
                • -1 (7 voturi)    
                  Ce gavarești acolo Ivane?! (Sâmbătă, 30 octombrie 2021, 20:21)

                  Amerlocu [utilizator] i-a raspuns lui nicoR

                  După câte știu eu, nemții au plătit tot ce au cumpărat din România în aur. Rușii în schimb au jefuit pur și simplu pe unde au fost.

                  germanii s-auridicat așa de repede după război pentur că dincolo de toate păcatele lor sunt inteligenți și harnici. Rușii sunt tot în mlaștină indiferent de cât au jefuit de peste tot pentur că sut bețivi prostovani și leneși. Până nu se găsește un neamț ca Ekaterina a II-a sau un georgian ca Stalin să pună biciul pe voi nu sunteți capabili de nimic.

                  Țările ce au fost destul de stupide să le lase rușilor tezaure la vreme de război, (România în 1917 și Spania în 1937) s-au trezit cu ele confiscate de ruși. Alea-s dispărtute pe veci. Pentru că siongurul lucru al care se pricep rușlii cu adevărat e jaful...

                  Ce ar fi să mai întrebi la Agitprop și de ceva chestii mai inteligente?
                  • 0 (8 voturi)    
                    baaa (Sâmbătă, 30 octombrie 2021, 22:27)

                    nicoR [utilizator] i-a raspuns lui Amerlocu

                    inteligentule. da le scrii bine pt <4 clase cate ai (cel mult) ...
                    - ca nemtii au platit, da, cu marci de-a lor cu jucaria aia pe ea, care nu au mai valorat nimic !! (ne-au bitteshonit, pt fraieri). ceasca a vrut sa reia chestia cu datoria rfg-ului catre romania, dar porsche si mertanu i-au transmis ca nu se mai discuta, ca sa se duca la moscova pt despagubiri ... cred ca si dupa '90 s-a incercat o reluare, dar cine crezi ca au intervenit, bolovacii de peste ocean, ca nu e cazul, daca vrem cu nato si altele ...
                    - nu toti ne tragem din nea caisa ...
                    • +1 (3 voturi)    
                      Mai încearcă și pe la alte mese... (Duminică, 31 octombrie 2021, 4:12)

                      Amerlocu [utilizator] i-a raspuns lui nicoR

                      Toate memorandumurile convorbilor cu Hitler cu Antonesc relevaă exact același lucru. Antonescu pretindea și primea plățile pentru produsele românești în aur.

                      În 1940 rezerva de aur a BNR era de 242 de tone. În 1946 ea ajunsese la peste 290 de tone - cea mai mare rezrvă de aur a României din toate timpurile..

                      Diferența e dată exact de aurul cu care gemanii au plătit cerealele și petrolul românesc în timpul războiului. Sigur că nu dădeau din buzunar. Ei controlau aurul tuturor țărilor ocupate. Dar important e că plăteau cinstit.

                      După instaurarea republicii populare române rezervele de aur ale României s-au prăbușit la sub 100 de tone până în 1952. Cea mai mare parte s-a topit în URSS
            • +1 (9 voturi)    
              Rusia se va faramita peste 1-2 ani.... (Sâmbătă, 30 octombrie 2021, 17:18)

              florin4u [utilizator] i-a raspuns lui Harald

              Sunt in rahat pana la gat..!!!
              • -2 (4 voturi)    
                Nu înainte de înlocuirea lui Putin (Sâmbătă, 30 octombrie 2021, 19:16)

                Harald [utilizator] i-a raspuns lui florin4u

                Rusia e organizată în jurul unui singur om, iar acela e Putin. Rusia se va dezmembra într-adevăr, dar asta abia la 3-4 ani după înlocuirea lui Putin.

                La momentul de față, Rusia merge rău ca stat, dar oamenii simpli se descurcă pe cont propriu, cam cum era la noi în anii '90. Sunt o mulțime de activități nefiscalizate, iar rușii de rând trăiesc din ele, nu stau cu mâna întinsă să le dea statul.

                Rusia se va prăbuși în special din motive demografice, dar Putin are deocamdată destulă putere să țină de unul singur șandramaua în picioare. Cam cum era Brejnev, că ăsta a fost modelul politic al lui Putin, chiar dacă modelul lui ca om a fost Andropov.
        • +7 (15 voturi)    
          Ca să vezi big picture trebuie să știi istorie (Sâmbătă, 30 octombrie 2021, 16:07)

          Amerlocu [utilizator] i-a raspuns lui Harald

          Pentru cultura ta generală, al doilea război mondial a început datorită înțelegerii dintre Hitler și Stalin. Fără a avea un pact cu Stalin, Hitler n-ar fi putut ataca Polonia. De altfel Hitler și Stalin au atacat Polonia împreună. Însă datorită ineficienței sovietice rușilor le-au trebuit două săptămâni să se pună în mișcare. Țara a fost împărțiă aproape egal între URSS și Germania nazistă.

          Hitler n-ar fi putut continua campania din 1940 fără materialele strategice exportate de URSS. Cantitățile de nichel, crom, vanadiu, bauxită, etc. exportate de URSS în Germania au fost așa de mari că nemților le-ar fi ajuns lejer până în 1947. Stalin personal superviza livrările și-i executa fără cruțare pe cei vinovați de întârzieri. De altfel în primul an de război URSS a fost forțată să împorte nichel din SUA, iar avioanele sovietice erau făcute în mare parte din lemn până prin 1943 datorită epuizării stocurilor exportate în Gemania. :)

          Partidele comuniste din Europa au primit ordin să sprijine Germania nazistă până ce aceasta a atacat URSS. La scurt timp după atacul german din mai 1940 sindicatele comuniste franceze au intrat în gervă generală la chemarea Cominternului de la Moscova paralizând pracitc produția de război a Franței.

          Stalin a primit la schimb Țările Baltice, o parte din Finalanda și Basarabia.

          Chestia cu nerecunoașterea de către SUA a unirii României cu Basarabia e o minciună gogonată. SUA au semnat toate tratatele de pace ce consfințeau forntierele României după primul război mondial. Punct. De fapt SUA nu au recunoscut niciodată ocupația sovietică a țărilor baltice, Finlandei și Basarabiei, așa cum nu o reucnosc pe ce a Crimeei de azi.

          În decembire 1917 după revoluția bolșevică la Chișinău s-a declarat Republica Democrată Moldova. având drapelul roșu galben albastru cu benzi oriznontale față de cele verticale ale României și limba oficială română. În aprilie 1918 Stfatul țării de la Chișinău a votat cu o largă majoritate unirea cu România...
          • -6 (8 voturi)    
            La 12 aprilie 1933, președintele F.D.Roosevelt (Sâmbătă, 30 octombrie 2021, 16:35)

            Harald [utilizator] i-a raspuns lui Amerlocu

            era informat de către secretarul de stat Cordell Hull despre eforturile diplomației române de a obține recunoașterea unirii Basarabiei cu România.

            Găsești articolul complet în revista Historia.

            Scrii un comentariu kilometric ca să ascunzi o minciună. Ar trebui să-ți fie rușine, nu mai ai 15 ani.
            • +4 (6 voturi)    
              E evident o minciună gogonată (Sâmbătă, 30 octombrie 2021, 16:57)

              Amerlocu [utilizator] i-a raspuns lui Harald

              SUA și URSS au stabilit relații diplomatice abia în noimebrie 1933. SUA nici măcar nu recunoșteu existența URSS ca stat legitim până în noimebrie 1933. SUA au participat cu forțe armate în extremul orient la intervenția aliată împotriva regimului sovietic și contribuind la așungarea rușilor din peninsula Sahalin URSS Ce te tot aberezi?

              https://en.wikipedia.org/wiki/Soviet_Union%E2%80%93United_States_relations#Recognition_in_1933

              SUA și România au avut relații diplomatice continui încpeând din 1880. Relații care au mers neîntrerupte până la al doilea război mondial

              https://www.state.gov/u-s-relations-with-romania/

              Evident că afirmația ta e o minciună gogonată. Ce ar fi să mai încerci și pe la alte mese și eventual cu ceva un pic mai inteligent?
              • -4 (8 voturi)    
                Evident că ai mai multe povești în repertoriu (Sâmbătă, 30 octombrie 2021, 19:36)

                Harald [utilizator] i-a raspuns lui Amerlocu

                și vezi că nu prea coincid :)

                Se poate considera că în 1933 a fost acceptată de facto apartenența Basarabiei la România, dar Statele Unite nu au semnat niciodată documentele semnate de Marea Britanie, Franța, Italia și Japonia

                ”(...) printr-un memorandum adresat Casei Albe de către secretarul de stat Cordell Hull, noțiunea de Basarabia a fost ștearsă din cotele de imigrație, începând de la 1 iulie 1933, procentul de imigrație atribuit respectivei zone revenind României.”
                • -1 (7 voturi)    
                  Iar minți de îngheață apele (Sâmbătă, 30 octombrie 2021, 20:36)

                  Amerlocu [utilizator] i-a raspuns lui Harald

                  Ce cote de imigrație îți zburdă prin țeasta aia goală?!

                  Ți-am mai spus, când minți fă măcar un efort să pari credibil...

                  Primo: SUA au semnat TOATE tratatele de pace de la sfârșitul primului război război mondial. De altfel formarea statelor naționale din Europa și unirea teritoriilor din Austro Ungaria și Rusia cu țările succesoare celor două imperii printre care și România erau pe deplin în acord cu așa numitele proincipii ale lui Wilson ce guvernau politica americană.

                  Secundo: Ce „cote de imigrație” aveau SUA pentru România în 1933?! Tu ești beat? În anii 30 ai secolului trecut migrația românească spre SUA era aproape la 0. În realitate mișcarea era în sens invvers - foarte mulți români reveneau acasă din cauza cirzei ecnomice acute din SUA.

                  Terțio: Pe pașapoartele românești dinainte de 1944 nu scria adresa omului deci nu avea cum să-și dea seama dacă vine din Basarabia sau din Banat.

                  Cred că e mai credibil să spui că ai găsit în pivnița casei tale bicicleta lui Gingis Han :)
                  • -2 (6 voturi)    
                    Pot să-ți public niște comentarii vechi (Sâmbătă, 30 octombrie 2021, 21:23)

                    Harald [utilizator] i-a raspuns lui Amerlocu

                    Las-o mai ușor cu agresivitatea, că pot să-ți public o mulțime dintre comentariile vechi, de care n-ai să fii mândru.
                    • +3 (5 voturi)    
                      Hai bagă mare! (Sâmbătă, 30 octombrie 2021, 22:10)

                      Amerlocu [utilizator] i-a raspuns lui Harald

                      Ce mai aștepți?

                      Minți ca de obicei.
          • 0 (2 voturi)    
            ba tata (Sâmbătă, 30 octombrie 2021, 22:18)

            nicoR [utilizator] i-a raspuns lui Amerlocu

            tu scrii scenarii pt huolywood sau ce, ca parca esti din vremea aia, de le stii asa de bine. sau esti din filmele alea highlander si te-au trezit astia acuma ?
        • +1 (3 voturi)    
          Gresit ! (Sâmbătă, 30 octombrie 2021, 18:12)

          Rahan5 [utilizator] i-a raspuns lui Harald

          Al Doilea Razboi Mondial a inceput in vara lui 1933 cand in Biroul Politic de la Kremlin s-a luat hotararea de incepere imediata a costructiei a vreo 3000 de tancuri /an !, avand scopul de nimicire completa a Europei Occcidentale Continentale (plus Balcani si Asia de vest - dar si Nordul Africii foarte probabil) in jurul anului 1940. Toate aceste teritorii urmand a fi anexate de URSS.
          Elita burgheza capturata urmand a fii scoasa in padurile din afara oraselor si impuscata in ceafa ca la Katyn.
          Acest suvoi de tancuri sovietice (numarul in serviciu a ajuns la 18.000 in august 1939 !) aveau un singur Obiectiv Principal : Atlanticul !
          In august 1939 Deutschland-ul ,,razboinicului" si caraghiosului Hitler avea vreo 3000 de tancuri net inferioare a ceea ce aveau sovieticii (chiar si comparand la bucata). Raportul strict numeric: 1 la 6. Daca socotim si valoric Raportul ar fi cam 1 la 10 sau chiar 1 la 15 !. (depinde de specialistii care interpreteaza diferentele valorice intre tancuri).
          Sovieticii au facut grave greseli in Organizarea Atacului Masiv Planuit in mijlocul verii lui 1941 si care a dus la dezastrul din 22 iunie 1941 prin Contra - Lovitura psihopatului Hitler. (cum s-ar zice: ,,norocul nebunului !" ).
          Dezastrul sovietic din 22 iunie 1941 a fost Cauza Principala a Prelungirii Razbiului pana in 1945 si a Propagandei Angliei si URSS-ului de dupa Razboi cum ca Hitler e ,,capul cel mare al rautatilor" din al Doilea Razboi Mondial. In realitate ,,Capul Rautatilor" a fost cuplul Iosif Stalin - Viacheslav Molotov.
          • -2 (6 voturi)    
            cred (Sâmbătă, 30 octombrie 2021, 19:00)

            nicoR [utilizator] i-a raspuns lui Rahan5

            ca iti trebuie de urgenta niste sedinte de ... sa te mai aduci la realitatea de acum si ce a fost ...
      • -7 (13 voturi)    
        omule, (Sâmbătă, 30 octombrie 2021, 14:42)

        credinciosul [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

        daca vii in casa peste mine ma lovesti mai mai de na omori si apoi ma ridic ca Vandamsi iti rup dintii si te fac praf,ma mai judeci de ce ti-am facut asta?
        Nu tu ai inceput?e care pe care,iar germania si Ro au luat-o in bot si Ro mai latra si acum de aiurea!
        in loc sa ne lingem ranile,mai latram si acum,poate ne mai dau rusii un picior peste bot!
        si sa fii sigur,ca daca vor,iti vor da si nimeni nu va interveni decat cu vorbe,ca acum rusi si china sunt de cealalta parte a baricadei,iar rusii chiar s-au dezvoltat in urma sanctiunilor,toata europa a pierdut!
        • +4 (12 voturi)    
          rusia e in incpaacitate de plata (Sâmbătă, 30 octombrie 2021, 15:22)

          florin4u [utilizator] i-a raspuns lui credinciosul

          iar tu aberezi mult si prost.Suntem in cea mai mare alianta militara....NATO si fara ajutorul SUA..pot sterge lejer rusia de pe harta globului...asa ca mai usor cu pianul pe scari ...caci nu stiu daca iti platesc rusnacii pentr4u accident de munca...
          • -6 (12 voturi)    
            hahahahah (Sâmbătă, 30 octombrie 2021, 15:52)

            john70 [utilizator] i-a raspuns lui florin4u

            NATO, da, nu e organizatia aia care a plecat cu coada intre picioare din Afganistan?
            Daca vor, rusii ocupa Dobrogea intr-o dimineata si nimeni nu va misca un deget.
            Ca sa se evite situatia asta, americanii s-au inteles cu rusii ca Romania sa nu exploateze niciodata imensa rezerva de gaze din Marea Neagra. Probabil ca asa s-a obtinut acordul rusesc pentru instalarea la Chisinau a unei administratii romanesti.
            Normal ar fi ca Romania sa inceapa negocieri cu Rusia pentru revenirea teritorilor istorice din Republica Moldova la Romania (evident, NU Transnistria). Tranzactia sa includa cu siguranta un transfer voluntar de populatie (romanii la Vest de Nistru si rusii la Est de Nistru).
            • +1 (7 voturi)    
              aberezi si tu (Sâmbătă, 30 octombrie 2021, 16:59)

              florin4u [utilizator] i-a raspuns lui john70

              Rusii daca vor ocupa....dar doar in visele lor....in realitate nu vor indrazni sa atace oricare membru NATO.;
              Referitror la administratia romaneasca de la chisinau....iar aberezi mult si prost.80 % din populatie Moldovei sunt Moldoveni(romani).....si s-au cam saturat de rusnaci si de incercarile lor de rusificare!
              Tocmai ca a inceput exploatarea gazului din Marea Neagra.....vezi platforma ANa ..are 2 luni mititica...si e si foarte dragalasa...!DIn 2023 probabil vom deveni cel mai mare exportator de gaze din UE!
              In curand...urmeaza colapsul economic in rusia...bolnavul europei trebuie lasat sa moara!
              • -1 (1 vot)    
                Serios? (Duminică, 31 octombrie 2021, 0:29)

                Popescul [utilizator] i-a raspuns lui florin4u

                Serios? Și dacă bolnavul Europei moare, de unde mai cumpără UE gaze naturale? As zice că europenii par să aibă mare nevoie de Maica. Aparent ei sunt cei care se roagă de ruși sa bage mai mult gaz in conducte, nu rușii îi roagă să cumpere. Rușii pot exporta și chiar o fac bine merci in China și în general în Asia.

                Cel mai mare exportator de gaze... Ar fi bine sa fie adevărat, dar nu este. Din păcate.

                Colaps economic. Unde am mai auzit eu asta? Știu, știu! Cam la toate articolele de pe HN ce-o privesc pe Maică apare un ins care proorocește căderea acesteia. Și totuși, mâine este o noua zi in care as zice că Rusia se încăpățânează să le stea in gat multor indivizi. Te pomenești că imperiile coloniale din Occident erau "sănătoșii" Europei...
              • -1 (1 vot)    
                hahahahaha (Duminică, 31 octombrie 2021, 3:27)

                john70 [utilizator] i-a raspuns lui florin4u

                Rusia e Rusia, dar ma tem ca europenii vor tremura de frig in case la iarna si se vor ruga de rusi sa le dea ceva gaze.

                Se pare ca "politologii" lui Soros nu sunt prea bine pregatiti.
            • +3 (9 voturi)    
              Nu puiuț (Sâmbătă, 30 octombrie 2021, 17:15)

              Amerlocu [utilizator] i-a raspuns lui john70

              NATO e organizația aia care a făcut praf URSS și care a transformat balaurul sovietic în mortăciunea de azi numită eufemistic „Rusia”. Care a lăsat maica Rusie fără ucraina, fără Țările Baltice, Basarabia, Georgia, Azerbaidan, + toată Asia Centrală...
              • +1 (7 voturi)    
                Mda (Sâmbătă, 30 octombrie 2021, 21:03)

                Popescul [utilizator] i-a raspuns lui Amerlocu

                Mda, însă așa slabă cum este Maica, a fost în stare să-și ia partea leului în Crimeea și să blocheze pentru multi ani de acum înainte intrarea Ucrainei în NATO. Georgia a pierdut teritorii și e blocată aidoma Ucrainei.

                Iar sa zici NATO a făcut praf URSS înseamnă să fii comic. N-am spus hilar.
                • +1 (3 voturi)    
                  Tavarișce Păpuov (Duminică, 31 octombrie 2021, 4:19)

                  Amerlocu [utilizator] i-a raspuns lui Popescul

                  Să nu uităm un lucru important: Nu Rusia a oprit Georgia șau ucraina să adere la NATO, ci popoarele acestor țări. În niciuna din ele nu a existat niciodată o majoritate clară pentu aderare.

                  Spre desosebire de organizațiile create de Rusia, unde se intră cu baioneta în coaste, în NATO sau UE intră doar cine poate începlini niște criterii de eligibilitate și e admis.

                  Sigur, că nu se poate nega faptul că hpoitul maicii Rusii intrat în putrefacțiie provoacă daune colaterale
            • +5 (9 voturi)    
              Nu zi hop până nu sari șanțul. (Sâmbătă, 30 octombrie 2021, 17:29)

              asavreau [utilizator] i-a raspuns lui john70

              Vezi că Putin știe altceva. Mă mir că te lasă să spui prostii.
          • -5 (13 voturi)    
            auzi (Sâmbătă, 30 octombrie 2021, 16:17)

            nicoR [utilizator] i-a raspuns lui florin4u

            nea pianu4florin, vad ca iti place expresia. nato e cea mai aberanta sugativa de bani, mai ales dupa '92. poate ca tie iti vin banii inapoi prin ce primesti de acolo, da mie nu. iar cu "stersu de pe harta", mai incet, ca in primul rand TU si EU vom fi stersi ...
            • +2 (10 voturi)    
              Haoleou! (Sâmbătă, 30 octombrie 2021, 16:58)

              Amerlocu [utilizator] i-a raspuns lui nicoR

              Da, da, băi, de aia guiță maica Rusie cu atâta disperare împotriva NATO în fiecare dimineață când se trezește din somn sau din beție, după caz...
              • -2 (4 voturi)    
                ghita (Sâmbătă, 30 octombrie 2021, 22:17)

                nicoR [utilizator] i-a raspuns lui Amerlocu

                la portita. esti iarasi prime time geo-geo animal wild ca de obicei ...
            • +1 (7 voturi)    
              probabil tu daca esti prin urss (Sâmbătă, 30 octombrie 2021, 17:00)

              florin4u [utilizator] i-a raspuns lui nicoR

              eu nu am cum caci sunt in romania
              • 0 (6 voturi)    
                i-auzi (Sâmbătă, 30 octombrie 2021, 21:52)

                nicoR [utilizator] i-a raspuns lui florin4u

                da romania asta este pe alta planeta cand o da amerlocii si mujicii cu bombardelele ?
          • -2 (6 voturi)    
            dar o tara cu 9%deficit de cont intr-un an (Sâmbătă, 30 octombrie 2021, 17:37)

            credinciosul [utilizator] i-a raspuns lui florin4u

            e o tara in care se poate investi?
            calculeaza cu cat le-a crescut incasarile din gaz si petrol,la preturile actuale si,ce-mi doresc e sa ne pasca si pe noi incapacitatea de plata a rusiei ,nu cea a usa,ca acolo e groasa,imi trebuie un minut sa scriu zerourile datoriei!
        • +4 (12 voturi)    
          Lasă Ivane, nu te mai tâgui atâta... (Sâmbătă, 30 octombrie 2021, 16:31)

          Amerlocu [utilizator] i-a raspuns lui credinciosul

          Nimeni n-a luat-o peste rât mai bine ca maica Rusie.

          Întâi un individ de origine etnică incertă pe nume Lenin, ce spunea că „Orice rus ce dă oareari semne de inteligență se dovedește a fi de fapt evreu sau neamț” a ucis prin foamete peste 10 miloane de ruși în mai puțin de 2 ani. A pierdut prin pacea de la Brest o bună parte din teritoriile acaparate de i mperislismul muscălesc timp de peste 200 de ani. Drept mulțumire îl țineți împăiat în Piața Roșie până-n zille noastre.

          După ce l-ați împăiat pe Lenin v-ați găsit un georgian pitic, ciung și ciupit de vărsat care a stârpit mai mulți ruși ca toate invaziile și molimile de la fondarea Rusiei până-n zilele noastre.

          Acum ați ajuns alungați de mai toate tertitoriile ocupate. Singura rațiune de existență a Rusiei moderne e ca funizoare de materii prime (cam ca Nigeria) & femei ieftine.

          Într-adevăr putem spune că norodul rusesc și-a împlinit destinul. :)
          • +1 (7 voturi)    
            Și totuși (Sâmbătă, 30 octombrie 2021, 21:12)

            Popescul [utilizator] i-a raspuns lui Amerlocu

            Și totuși, bag de seamă că de Rusia se tine cont pe scena internațională, n-au ajuns o simpla colonie. Motoarele de rachetă fabricate in Rusia și vândute americanilor intra după tine tot la materii prime?

            Nu mă interesează ce le-au făcut Lenin și Stalin rușilor, dar ca terț observ că URSS a dus greul in victoria împotriva naziștilor și ulterior rusii au devenit o superputere militară, temuta din Hawaii până în Noua Zeelandă.
            • +1 (7 voturi)    
              Ar vrea rușii să fie o colonie! (Sâmbătă, 30 octombrie 2021, 22:21)

              Amerlocu [utilizator] i-a raspuns lui Popescul

              Cu ani în urmă am ajuns în Rusia la invintația universității medicale Secenov din Moscova. Era în mai, imediat după aniversarea victoriei împotriva nemților. N-am prins din păcate parada militară. La Moscova circulla pe atunci bancul că:

              „La paradă au venit 100000 de moscoviți să sărbătorească victoria împotriva Germaniei. Ceilalți 11.9 milioane moscoviți au stat triști acasă și s-au gândit că ce fain era dacă băteau nemții. Azi ar fi avut cu toții pașapoarte nemțesti :)”

              „Superputerea” rusă a fost (și mai e) doar o cloacă de sărăcie, mizerie și abrutizare. O rușine pentru lumea modernă în pofida faptului că are cele mai bogate resurse naturale din lume. Sau așa cum o numea fostul cancelar german Hemuth Schmidt „O Burkina Faso cu bombe atomice”...
              • +1 (7 voturi)    
                Nu știu ce să zic (Duminică, 31 octombrie 2021, 0:02)

                Popescul [utilizator] i-a raspuns lui Amerlocu

                Nu știu ce să spun de Burkina Faso. Care sunt realizările acesteia? A trimis oameni în Cosmos? Are apa calda? A creat vreun vaccin? Cum sta cu știința? cu sportul? Dar cu literatura? Pe cine a cucerit? Pe cine a-nvins? Ce suprafața are BF și ce suprafața are Maica? Și multe, multe altele de mi-e lene sa le enumăr. Relevanta acestor aspecte? Simplu: au fost în stare să le obțină.

                Bombele alea atomice mai trebuie și fabricate, puse pe niște rachete mai mult sau mai puțin intercontinentale. In vorbe totul pare așa simplu. De-ar fi viața atât de simplă... Are așa ceva BF sau Germania? Nu cumva neamțul era doar invidios pe faptul că rușii erau și sunt o superputere și că în particular i-au bătut pe nemți în WW2 de le-a sunat apa-n cap? Cred că și acum aud ecoul. Sigur nu erau toate astea? Știu, nemții au fost foarte tari in WW2, însă atunci când a contat au pierdut. Avantaj URSS și celelalte state importante. Ce sa faci? N-ai ce sa faci.

                Acum legat de acel banc: și ce dacă? Cine l-a scos? Poate l-a scornit vreo coada de topor de tipul Navalnâi. Bancul acela nu demonstrează absolut nimic. Este doar atât, un banc.
                • 0 (2 voturi)    
                  Ca de obicei pierzi esența (Duminică, 31 octombrie 2021, 15:31)

                  Amerlocu [utilizator] i-a raspuns lui Popescul

                  Din punct de vedere al calității vieții cetățenilor ei Rusia are exact aceleași realizări ca Burkina Faso: 0 (zero). Iar cine merge în Rusia vede asta.

                  Îdeea e alta: Asta e percepția Rusiei. Nu mie trebuie să-mi explici cu ce o fi Rusia mai ridicată ca Burkina Faso ci miliardelor de oameni ce o văd pe aceeași cracă cu Burkina Faso.

                  Bancul mi l-a zis un medic rus, profesor universitar, foarte respectat profesional. Majoritatea celor de față erau ruși și toată lumea a râs cu poftă.
              • 0 (4 voturi)    
                cretinisme (Duminică, 31 octombrie 2021, 1:48)

                srpc [utilizator] i-a raspuns lui Amerlocu

                daca Hitler castiga, rusii erau stersi de pe fata pamantului prin acel razboi de exterminare; inteleg ca si la rusi exista imbecili dupa model "dreapta romaneasca"
                • +1 (3 voturi)    
                  Statistica zice altceva (Duminică, 31 octombrie 2021, 15:34)

                  Amerlocu [utilizator] i-a raspuns lui srpc

                  Pe timp de război Hitler a omorât mai pușini ruși în teritoriile ocupate ca Stalin pe timp de pace. De altfel un număr semnificativ de ruși și ucraineeni au luptat alături de armata germană.

                  Oricum bancuri reflectă o stare de spirit și nu statistica.
              • -1 (5 voturi)    
                nu stiu (Duminică, 31 octombrie 2021, 9:18)

                nicoR [utilizator] i-a raspuns lui Amerlocu

                cum nu ti-e rusine, daca ai fost / triesti in state, sa scrii ce scrii ...
                - un banc texan: cate state are sua: texas si not texas
                - vezi cauta pe net filme gen Green Book, sau cu matematiciana aia de la NASA. se intamplau prin anii 60' - 70', nu in secolul trecut !!
                - intr-o tara de colonisti si refugiati se fac garduri pt noii refugiati - nu mai e loc, OUT (vezi ca in germana era AUS)
                - vorbesti de coruptia, la ce se poate ajunge in rusia, da in state, unde daca n-ai 50 mil $ nu poti candida la nici o functie politica, sau miliarde la presh ...
                - nu tin in nici un caz partea rusiei, cum multi aici (spalati) cred, e treaba lor ce fac / desfac acolo. treaba mea e Romania, in care nu putem face / desface nimic ...
                • 0 (2 voturi)    
                  Așa o fi dar (Duminică, 31 octombrie 2021, 15:44)

                  Amerlocu [utilizator] i-a raspuns lui nicoR

                  - Unde-i poanta la treaba cu Texasul?

                  - Ce se întâmpla în anii 60? Ca și azi milioane de oameni se străduiau să ajungă în America. În același timp , ca și azi, milioane de oameni se străduiau să scape din Rusia.

                  - Puiuț, vestea proastă e că oriunde îți trebuie bani ca să ajungi în politică. Iar Maica Rusie mai mult ca oriunde pentru că e un pic mai coruptă ca restul lumii. E pe locul 130 în clasamentul mondial al corupției la același nivel cu Mali, Gabon și mai rău ca Pakistanul sau india. Spre comparație România e pe locul 69, iar SUA pe 25.
            • +2 (6 voturi)    
              Și încă una ca să nu uit (Sâmbătă, 30 octombrie 2021, 22:40)

              Amerlocu [utilizator] i-a raspuns lui Popescul

              În mod normal pentru obținerea vizei pentru Rusia e suficient să trimiți prin poștă pașaportul la consulatjul rusesc din Houston. Voiam să vizitez și muzeul tancurilor de la Kubinka și muzeul aviației de la Monino. Astea sunt „obiective militare” și străini trebuie să posede o autorizație eliberată de guvernul rus, care se obține în persoană de la consulatul Rusiei.

              Așa că m-am dus acolo și pentru viză și pentru permis. Ciolovecul mi-a spus că viza nu e o problemă, dar că pentru permisul de vizitare trebuie aștetptat 90 de zile. L-am întrebat dacă nu se poate face ceva, pentru că eu plecam în vreo 2 săptămâni. I-am zis că e OK să plătesc o taxă de urgență.

              Omul m-a întrebat dacă am ceva cash la mine. Nu prea aveam, Scosesem de la aeroport ceva mărnuțis, undeva sub $100 care luasem o cafea la o benzinărie de pe drum. De regulă plătesc cu cardul. L-am întrebat dacă acceptă cecuri sau cărți de credit. A zis că numai cash. Viza se plătea cu cec, La fel și permisul de vizitare. A vrut $150 în cash pentru „taxa de urgență”. I-am arătat ce am în buzunar cu tot cu fise.

              Diplomatul „superputerii” a mormăit ceva pe rusește și a vândut maica Rusie cu sub $100 în bancnote mototolite și fise.

              Am vizitat ambele muzee fără niciun fel de probleme. Permisul era absolut valabil.
              • +2 (6 voturi)    
                Adevărat (Duminică, 31 octombrie 2021, 0:09)

                Popescul [utilizator] i-a raspuns lui Amerlocu

                Adevărat, dar la final rămân niste aspecte:
                1. ai cheltuit în Rusia și i-ai ajutat cum ai putut tu :). Felicitări!

                2. Burkina Faso ca Burkina Faso, dar vad c-ai considerat că merită vizitate niste muzee rusesti. Văi, dar cum este posibil? Parca era doar benzinaria planetei. Parca Maica e doar o BF ceva mai mare și cu arme nucleare. Poate...? Nu știu ce să zic, mi-e și teama s-o fac. Hai că-mi iau inima-n dinți. Poate că Rusia față de BF e in alta galaxie? Zic doar. Mă uit un pic pe "harta" și zău dacă văd fie și o vagă asemănare între cele două țări.
                • 0 (2 voturi)    
                  Exact! (Duminică, 31 octombrie 2021, 15:53)

                  Amerlocu [utilizator] i-a raspuns lui Popescul

                  1. Vai de pielea și steaua Rusiei dacă își trage zilele din cât am cheltuit eu pe acolo... Acum nu-i vorbă, că la mizeria din țară, s-ar putea să conteze și mărunșțișul ăla. Cine știe? Poate în final îmi fac și statuie călare lîngă aia a lui Petru cel Mare din St. Petersburg :) Salvator al norodului rusesc. Cool!

                  2. N-am ajums niciodată în Burkina Faso, Dacă aș fi ajuns acolo te asigur că aș fi vizitat muzeele locale exact ca-n Rusia. Care e problema?

                  3. Ideea însă e alta: Nivelul de prăbușire morală al țării. Rusia nu are 1 milion de diplomați în America. Și dacă nici dintre cei puțini pe care-i trimite încoace nu e capabilă să găsească niște oameni cu o demnitate un pic mai ridicată ca a viermelui, asta dă o imagine clară a stării de putrefacție a țării...
        • +4 (6 voturi)    
          Discutăm de Basarabia. (Sâmbătă, 30 octombrie 2021, 17:27)

          asavreau [utilizator] i-a raspuns lui credinciosul

          Nu despre ce căuta Armata Română la Stalingrad ți alte locuri. Am spus clar că trebuie să ne recunoaștem excesele și greșelile. Altfel ne batem, ucidem până se alege praful și pulberea.
  • 0 (2 voturi)    
    care cum (Sâmbătă, 30 octombrie 2021, 14:48)

    sareta [utilizator]

    Criminali si hoti .Care -s unii si care altii
  • -1 (7 voturi)    
    Eroi au fost , 22 Iunie 1941 ! (Sâmbătă, 30 octombrie 2021, 17:18)

    Dartanian , Dacu' Liber [utilizator]

    Bunicul meu , n 1920 , Poroina Mare , MH , combatant in WWII , Frontul de Est , cu grad de sergent - sunt mandru de el ! Eroi au fost cu totii , de la ultimul copil de trupa , pana la Comandantul Suprem (stim noi ,cine / corect . polit. ma impiedica sa-i scriu numele ) . Rusia , vecin rapace , hain si vesnic inamic ! O stim noi , romanii , o stiu polonezii , estonii , lituanienii , letonii , finlandezii , germanii , georgienii , armenii , iranienii , chinezii , japonezii , mongolii ; o stiu tatarii , baskirii , cecenii , ingushii , osetinii , etc, etc, etc ! PS . Defetistilor , pt. ei am un mesaj : astazi , in sec 21 , parem neseriosi , neguvernabili , cam lichele ... , fara prea mult spirit militar , etc -sunt convins ca daca Istoria ne va pune la incercare , precum in 22.iunie 1941 , ne vom mobiliza impotriva eternului vecin si inamic de la Est , la fel ca si atunci (sper ca mai bine echipati , totusi )
    • +1 (7 voturi)    
      f. frumos (Sâmbătă, 30 octombrie 2021, 19:19)

      nicoR [utilizator] i-a raspuns lui Dartanian , Dacu' Liber

      da intrebarea ramane: ce a facut bunicul dupa ce s-a eliberat Basarabia ? s-a dus acasa sau mai departe catre cotul donului ? aici e problema. ce avea un fiu de taran din MH cu mujicii de peste Nistru ?
      - sa-ti spun si eu una: bunicul a fost din Basarabia, mai sus de Soroca. avea pamant, vite. in fiecare vara avea la lucru mujici de dincolo, pt ca trecerea era libera si mana de lucru ieftina si se gasea acolo. nu erau probleme la granita. vine H si apoi antonescu. totul se strica. a trebuit intr-o noapte sa se refugieze. totul a fost lasat incuiat si la rude care nu s-au refugiat din sat. vine 23 iunie '41. bunicul era felcer in corpul sanitar. toti trec Prutul in urale. totul in regula si la locul lor. dupa eliberarea Basarabiei care s-a facut f. repede, pt ca mujicii n-au opus rezistenta, A a ordonat trecerea Nistrului mai departe. bunicul s-a impotrivit. a fost amenintat cu curtea martiala, asa ca a mers pana la cotul donului, de unde a scapat pt ca stia limba mujicilor. cand a revenit in satul natal cu retragerea armatei, ATENTIE, totul era rechezionat de, ATENTIE, nemtalai (adica furat), vite, tone de cereale - nimic in schimb. a obtinut mai tarziu de la statul roman niste cupoane de valoare, pe care le-a folosit apoi ca hartie ...
      • +1 (3 voturi)    
        caz clasic de rusificare (Duminică, 31 octombrie 2021, 9:28)

        Ahha [utilizator] i-a raspuns lui nicoR

        adica indobitocire sovietica, in urma careia nu se mai poate judeca limpede. Din pacate
  • 0 (4 voturi)    
    Nu era de datoria lor sa-si lase (Sâmbătă, 30 octombrie 2021, 20:31)

    Namaste! [utilizator]

    oscioarele pe acolo, ok?!
    • 0 (4 voturi)    
      Mai greșete omul... (Duminică, 31 octombrie 2021, 4:24)

      Amerlocu [utilizator] i-a raspuns lui Namaste!

      Sigur măi Bahtalo că n-au apucat să vă deporteze pe toți dincolo de Bug, dar merită apreciat faptul că măcar au încercat...
      • 0 (0 voturi)    
        Nu apartin fratilor dvs (Luni, 1 noiembrie 2021, 16:56)

        Namaste! [utilizator] i-a raspuns lui Amerlocu

        de cruce !
  • 0 (0 voturi)    
    Administrator ?! (Luni, 1 noiembrie 2021, 16:58)

    Namaste! [utilizator]

    biased, biased!


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by