Absolvent de filozofie, un caracter timid și rezervat, el este creatorul ”Bestiei”, mașina de propagandă din social-media care a însoțit creșterea lui Matteo Salvini. Dar acum, odată cu ancheta privind vânzarea de droguri, riscă să-l facă pe liderul său să plătească un preț foarte mare. Nu întâmplător cineva l-a comparat pe Luca Morisi cu figura doctorului Strangelove, scrie Corriere della Sera.

Luca Morisi cu Matteo SalviniFoto: Facebook / Iacopo Melio

Absolvent strălucit de Filosofie, expert în comunicare și marketing politic pe social media, Morisi s-a definit astfel: «Filozof digital. Social-megafon, mă ocup de comunicare pentru Căpitan aproape 24x7. #goSalvinigo ".

Expert în proiectarea de baze de date, aplicații web și Intranet / Extranet, el a inventat acea mașină de propagandă complexă prin intermediul rețelelor sociale care a marcat ascensiunea lui Salvini pentru a atinge vârfurile foarte ridicate ale consensului politic atins la alegerile Europene în 2019 (34%).

Pe parcursul celor cinci luni ale campaniei electorale europene din 26 mai, pe Facebook, definită drept ”flagship al căpitanului” Morisi a produs: 17 postări pe zi; 60,8 milioane de interacțiuni (ceea ce înseamnă like-uri, comentarii, share-uri); 40 de milioane de aprecieri și peste 5 milioane de ore de videoclip vizionat».

Mantuan, dar rezident în Belfiore, unde locuiește într-o fermă renovată, așa cum se întâmplă adesea celor care trăiesc în spatele unui lider, este o persoană foarte rezervată, timidă, discretă, care nu este înclinată să schimbe multe cuvinte cu presa.

Morisi l-a cunoscut pe Salvini în 2012 datorită Facebook-ului. „L-am văzut la Porta a Porta în 2012 în timp ce făcea o transmisie live cu iPad-ul vorbind cu ascultătorii. Această abilitate de a hibridiza cele două media, TV și social media, m-a fascinat, așa că mi-a captat atenția și așa s-a născut o relație profesională».

”Am avut un fel de dragoste pentru el datorită capacității sale enorme de a conduce”, a declarat - Morisi la o emisiune tv. ”Salvini avea, pe bună dreptate, ambiția de a crește. Alți consultanți i-au spus să parieze pe Twitter, eu i-am spus că oamenii sunt pe Facebook”.

Postările pe care le-a făcut au conturat imaginea lui Salvini în ultimii ani. De la cea cu liderul Ligii Nordului care ține o mitralieră până la și mai faimoasa „faceți un selfie cu Salvini și câștigați o invitație la cină”. Ca să nu mai vorbim de postările cu pisoi sau cu pâine și Nutella și altele asemenea. La fel ca și gifurile animate SalviniOfficial, create întotdeauna de Morisi. Sau postarea care a înfuriat rețeaua, în timpul arderii Notre-Dame, în care Salvini se află în fața televizorului uitându-se la Big Brother. Scopul super-consultantului este clar: să-i ofere lui Salvini o imagine de om obișnuit, cu toate viciile și virtuțile italienilor.

Salvini l-a dus peste tot, chiar la Ministerul de Interne, când era ministru în guvernul Conte I (în acele 14 luni, 65.000 de euro au fost facturați pentru Morisi, 86.000 de euro pentru Paganella).

«Salvini este propriul său doctor - a subliniat Morisi din nou pentrui Corriere - un comunicator excepțional. Misiunea noastră este să-i amplificăm mesajul ».

Și de la an la an, creșterea adepților lui Salvini a crescut constant până la sosirea lui Draghi pe scena politică. De atunci, Morisi a început să nu mai poată reconcilia sufletul dual, al luptei și al guvernării, al liderului Ligii Nordului. Numărul de adepți a scăzut brusc.

Dar poate că a existat deja altceva care să-l supere, așa cum a recunoscut când a vorbit despre „o cădere gravă ca om”.