Scandalul submarinelor: Noua șefă a diplomației de la Londra pledează în favoarea noului acord cu SUA și Australia

de Redactia     HotNews.ro
Duminică, 19 septembrie 2021, 10:33 Actualitate | Internaţional


Liz Truss (sursa: twitter Liz Truss)
Foto: Hotnews
Noul ministru de externe britanic Liz Truss - marea câştigătoare a recentei remanieri a guvernului de la Londra - a pledat în favoarea controversatului pact de securitate încheiat de Marea Britanie cu SUA şi Australia, într-un articol publicat în The Sunday Telegraph, citat de dpa.

Statele Unite, Australia şi Marea Britanie au anunţat miercuri un parteneriat strategic (AUKUS) pentru a contracara China, parteneriat ce prevede furnizarea de submarine americane cu propulsie nucleară Canberrei, o decizie prin care Franţa pierde un megacontract semnat în 2016 pentru furnizarea a 12 submarine cu propulsie diesel Australiei.

Parteneriatul a provocat furia Franţei, care a pierdut astfel un contract de 90 miliarde de dolari australieni (56 miliarde de euro).

Vineri, Parisul şi-a rechemat ambasadorii de la Washington şi Canberra, o decizie fără precedent vizavi de doi aliaţi istorici.

Noua şefă a diplomaţiei britanice nu menţionează acest diferend cu Franţa, dar subliniază că acordul britanico-australiano-american, văzut ca o contrapondere la creşterea puterii militare chineze, vine să ilustreze angajamentul Londrei faţă de regiunea Indo-Pacific.

Truss asigură că Marea Britanie va fi întotdeauna o "susţinătoare de neînduplecat" a libertăţii şi a liberei iniţiative în lume, "însă libertăţile trebuie apărate". "De aceea ne construim în acelaşi timp legături puternice de securitate în întreaga lume", explică ea. Noul parteneriat demonstrează "hotărârea de neclintit" a celor trei de a-şi "apăra interesele şi a răspunde la practici incorecte şi gesturi rău-intenţionate", mai scrie ministrul de externe britanic. (Sursa: Agerpres)








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















2587 vizualizari

  • -10 (20 voturi)    
    franta s-a suparat ca magaru pe traista... (Duminică, 19 septembrie 2021, 11:35)

    Ismail Paine de circ [utilizator]

    .. 5 ani n-a livrat nimic, la un pret mult mai mare, tehnica de 2 lei. daca vrei tehnica militara vorbesti cu americanii, nu cu francejii. n-ai invatat nimic din ww2?
    franta nu mai exista militar de la napoleon.
    • +8 (16 voturi)    
      sunt uimit (Duminică, 19 septembrie 2021, 12:33)

      Mihalav [utilizator] i-a raspuns lui Ismail Paine de circ

      de cate cunostinte si opinii are acest ismail. In general o da in bara. Dar insista...
    • +2 (10 voturi)    
      Expert in armament si strategie (Duminică, 19 septembrie 2021, 12:45)

      sfarleaza [utilizator] i-a raspuns lui Ismail Paine de circ

      Pe unde ti'ai facut doctoratul ?
      Baga un CV la Northrop Grumman, au nevoie ca de aer de savanti ca tine, acum ca tre' sa furnizeze submarine moderne :)
      • -3 (7 voturi)    
        Ce să-i faci nene?! (Duminică, 19 septembrie 2021, 19:39)

        Amerlocu [utilizator] i-a raspuns lui sfarleaza

        Nu tpoată lumea are erudiția ta ca sî o pună de un docotrat în științe militare la academia milițienească :)
    • +7 (13 voturi)    
      ...bai baiatule... (Duminică, 19 septembrie 2021, 13:06)

      tacanel [utilizator] i-a raspuns lui Ismail Paine de circ

      ...studiaza tehnica militara franceza) si apoi exprima-te...ai auzit de rafale (e un avion), le clerc (e un tanc), suffren (da e un submarin), exocet (o racheta anti-ship)...iar faptul ca n-a livrat nimic e fals (australienii au tot schimbat specificatia tehnica la submarin)...franta nu conteaza militar???...pai cine iti tine in loc pe jihadistii din sahara??? (operatiunea barkan)...esti ZILCH la cunostinte in domeniu...nu te mai pronunta ismaile....
  • +10 (16 voturi)    
    In noua " libertate" (Duminică, 19 septembrie 2021, 12:21)

    Martinezu [utilizator]

    Semnaturile pe un acord nu mai conteaza?
    Eu nu stiu daca submarinele franceze sunt sau nu mai bune decat cele americane.
    Stiu doar ca alegerea s-a facut dupa niste criterii iar in competitie au fost mai multe tari printre care si Germania si Japonia. In final a fost preferat tipul produs de francezi.
    Si s-a semnat un acord. Care acum devine hartie de toaleta. Nu-i frumos, nu se face asa ceva mai ales intre aliati. De acum acordurile toate pot fi trimise la cos mai ales alea incheiate intre Austraila Sua UK si Franta sau chiar UE, Poarta a fost deschisa.
  • +2 (8 voturi)    
    Seamana putin cu politica lui Trump! (Duminică, 19 septembrie 2021, 12:27)

    Cugetator [utilizator]

    Numai ca Trump sustinea in forta o politica externa puternica bazata pe aliati seriosi si indreptata impotriva inamicilor de tip China, Iran etc . SUA a fost atat de lovita in Afghanistan, incat pretuieste si ea acum aliati seriosi ca Mare Britanie si Australia. Daca Trump revine,va pastra sigur aceasta alianta !
    • -2 (12 voturi)    
      Cugetătorul lui Trump ... (Duminică, 19 septembrie 2021, 14:03)

      trotuar [utilizator] i-a raspuns lui Cugetator

      un oximoron perfect :)

      Vorbim de aceeași ființă care juca țonțoruiul cu Kim Jon Un peste graniță, care-i aducea osanale lui Putin și oricărui dictator, inclusiv mai nou talibanilor? Care juca hora cu saudiții cu sabia-n mână și-i lăuda cât de democrați sunt pentru că lasă în sfârșit femeile să conducă singure în timp ce ignora asasinatul unui jurnalist.

      Dar lăsând dansurile artistice la o parte să vedem cum a tratat practic aliații. Împotriva Europei a impus taxe la oțel și avioane, pe kurzi care au luptat de partea americanilor împotriva ISIS în Siria și Iraq i-a lăsat de izbeliște să fie atacați de turci. Cum a tratat Europa sunt mai multe de spus dar hai să trecem la inamici.

      A lăsat baltă tratatul cu Iranul care funcționa foarte bine și cu care poporul iranian era foarte mulțumit, aveau în sfârșit un președinte moderat și lucrurile mergeau spre bine. Acum iranienii au președinte foarte naționalist și au învățat că nu te poți încrede în americani.

      Cum a procedat cu China, a ieșit din TTIP care a fost făcut să creeze o barieră economică împotriva Chinei în Asia doar pentru că tratatul a fost negociat pe timpul lui Obama. Înainte de a ajunge Covid în SUA îl lăuda pe Xi Jinping cât de bun este și cum a gestionat criza dar când a văzut că SUA a fost prinsă cu pantalonii în vine la gestionarea virusului a început să dea vina pe China și să impună sancțiuni economice.

      Sancțiunile alea economice de fapt sunt în avantajul Chinei deoarece îi obligă să-și dezvolte industria de semiconductoare domestică. Mai mult China a devenit mai agresivă deoarece a văzut că orice cale moderată nu merge când vine un zănatic la Casa Albă.

      Am uitat ceva din "succesele" diplomației externe ale "erei" Trump?
      • +1 (5 voturi)    
        Păi hai să vedem un pic faptele (Duminică, 19 septembrie 2021, 20:28)

        Amerlocu [utilizator] i-a raspuns lui trotuar

        Încă din primele luni de mandat Trump a impus cele mai brutale sancțiuni Rusiei de la Reagan încoace. În mod interesant în iulie 2017 când au ajuns în Senatul SUA sancțiunile cu fost votate cu 98 de voturi din 100. Unul din cele două voturi împotrivă a fost cel al senatorului de stânga Bernie Sanders care țipa că Trump e păpușa lui Putin:)

        Da, s-a întâlnit cu Kim - bursucul porcin de două ori. Însă după aia Kim și-a oprit reactorul nuclear și nu a mai efectuat niciun test cu rachete cu rază lungă de acțiune. În urmă cu două luni a repornit reactorul și și-a reluat testele cu rachete. E mai bine așa?

        Trump a lichidat ISIS în mai puțin de 6 luni la începtul mandatului său cu mai puțin de 1000 de soldați americani în teren. Când s-a lăudat în campania electrorală că o va face în primul an de mandat toți „experții” râdeau de el și spunea că îi vor trebui decenii și zeci de mii de oameni în teren. Nu și-a luat niciodată niciun fel de angajament față de kurzi. Ceea ce știm e că principala organizație a kurzilor - mișcarea marxistă a PKK este clasificată de peste 40 de ani ca mișcare teroristă de către SUA. Ce ai fi vrut? Să se lupte împoitriva turcilor aliați în NATO spre a apăra teroriștii PKK ?

        UE are taxe vamale la oțel de 73.7% încă din 2016-dinainte de alegerea lui Trump. Trump a cerut UE să anuleze taxele vamale la produsele americane. UE a răspuns că bla-bla-bla așa că Trump a recurs la reciprocitate.

        Taxle vamale au fost impuse Chinei începând din 22 martie 2018. Și văd că nici Biden n-are curajul să le anuleze. Cu sau fără sancținii dacă chinezii ar puteaface chipuri ar face. Din fericire nu pot.

        Cât despre molima chinezească, programul său Wrap Speed a produs vaccinuri eficiente în mai puțin de 7 luni față de cei 10-15 ani pe care-i anticipau „experții”. Nu utia că fără vaccinurile lui Trump azi aveai de ales între Sinopharm și Sputnik ce ambele valorează cam cât apa.

        Ce altcea mi-a scăpat ?
        • 0 (2 voturi)    
          Chiar să vedem faptele (Luni, 20 septembrie 2021, 11:49)

          trotuar [utilizator] i-a raspuns lui Amerlocu

          "cele mai brutale sancțiuni Rusiei de la Reagan încoace" e cam slăbuț, hai să spunem din galaxie de la bing bang încoace.

          O minciună sfruntată Trump a vrut să ridice sancțiunile din timpul lui Obama însă congresul s-a mișcat mai repede și a creat o lege cu o majoritate covărșitoare la care nu putea da veto. Tot timpul administrația lui Trump a luptat ca sancțiunile să nu fie impuse. Spre sfărșit a hotărât să inghețe fondurile externe a patru ruși (inclusiv unul care acționase ca mijlocitor pentru apropiații lui) dar surpriză surpriză, ei nu aveau bani ținuți în afară.

          Corea de Nord nu a oprit nicio clipă testarea de rachete și construcția de bombe nucleare. A spus vrute și nevrute dar chiar și în perioada lui Trump tot a lansat rachete de test inclusiv prima rachetă balistică cu focoase multiple.

          Uau 73.7% taxe la oțel din SUA în UE?!?!?! Folosești principiul dacă spui o minciună hai să o facem gogonată. De unde și până unde? Taxe de 25% au fost introduse după ce Trump a băgat tarife ca măsură de reciprocitate.

          Chinezii fac deja cipuri dar nu așa de miniaturizate, acum accelerează și bagă bani din greu în tehnologie folosind ingineri recrutați din Taiwan.

          "Warp speed" a fost o imensă publicitate pentru pentru o acțiune normală pe care orice președinte ar fi făcut-o. De fapt și UE a creat fonduri de ajutor pentru cine fabrică un vaccin dar nu i-a dat denumiri pompoase. De fapt primul vaccin Pfizer/Biotech nu a folosit deloc fonduri din "Warp speed" în afara faptului că aveau garantate vânzarea unui anumit număr de doze .

          10-15 ani anticipat de experți e o altă minciună sfruntată. Se așteptau la minim un an doi pentru testare normală dar au fost ajutați de tehnologia MRNA care a făcut ca vaccinul să fie creat aproape instantaneu ce a mai durat a fost crearea liniei de producție și testare.

          Căte eforturi a făcut să mintă și să impiedice acțiunile împotriva Covid până și la a nu folosi vaccinurile create neagă total proiectul numit bombastic Warp speed.
          Altceva?
          • +1 (3 voturi)    
            Încearcă să trombonești mai inteligent (Luni, 20 septembrie 2021, 14:18)

            Amerlocu [utilizator] i-a raspuns lui trotuar

            1. Primul val de sancțiuni împotriva Rusiei a fost inițiat de departamentul de stat al lui Trump în iunie 2017 și votat rapid de Congress în iulie 2017. Ce sancțiuni ale lui Obama ar fi încercat Trump să ridice?! Mai erau sancțiuni americane împotriva Rusiei la 20 ianuarie 2017?! - ziua inaugurării lui Trump?! Care erau alea?

            2. Ultimul test al unei rachete cu rază lungă de acțiune al Coreei de Nord s-a desfășurat pe 4 iulie 2017. A eșuat. După aceea testele au fost întrerupte ca o precondiție a întâlnirilor cu Trump. Tot atunci Kim și-a oprit reactorul nuclear. Testele cu rachete au fost reluate în septembrie 2021 iar primele semne de repornire ale reactorului nord coreean au apărut în iulie 2021

            3 Tarifele vamale la oțel de 73.7% au fost adoptate de UE pe 7 octombrie 2017 oficial împotriva Chinei dar ele se aplicau de fapt la toate oțelurie din afara UE.

            4. Ce chipuri fac chinezii acum pe care nu le făceau și înainte de sancțiuni?! Dimpotrivă există toate indicațiile că dezvoltarea celor chineze e acum într-un punct mort după ce și UE s-a alăturat embargoului american și azi în vigoare.

            5. Wrap speed a însemnat alocarea pe 29 aprilie 2020 de către administrația Trump a $14 miliarde în mod discreționar pentru dezvoltarea unui vaccin anti covid în mai puțin de 12 luni. programul a fost un succes total. De program au beneficiat Astra, Pfizer, Moderna, J&J, etc. Pe 5 mai 2020 Stella Kyriakidou, secretara UE pentru sțănătate împreună coana van der Layen (are și asta un „doctorat” în medicină de 67 de pagini plagiat :)) au spus într-o conferință de presă că Wrap Speed e doar o arobație mediatică și că „experții„ medicali ai UE le-au asigurat că dezvoltarea unui vaccin durează 10-15 ani și că UE nu „cut corners”. și continuaă cu politica de măști și cara tină ca singură măsură eficientă. De aia UE nu aputut dezvolta NICIUn vaccin.

            6. Trump a închis forntierele pentru a preveni pandemia. NY și California au sabotat măsura și au fost cele mai afectate de molimă.
  • +3 (5 voturi)    
    Pentru utilizatorul trotuar ! (Duminică, 19 septembrie 2021, 18:07)

    Cugetator [utilizator]

    De scris este usor, cand vrei sa vezi crimele, inexistente ale lui Trump ,care vezi doamne ,desi nu a cauzat nici un razboi ,este condamnabil fiindca nu iubea China ,Iranul,Uniunea Europeana, care nici nu sunt de iubit . Daca nu pierdea Trump presedentia , cum o fii pierdut-o oare, ultimul atac din Gaza spre Israel nu ar fii avut loc, rebelii houthi din Yemen, protejati de Iran ,nu ar mai fii putut lovi Arabia Saudita ,o tara traditionalista musulmana ,dar aflata in evidenta evolutie !
    • -2 (4 voturi)    
      Încerc să răspund cu ce sunt de acord (Duminică, 19 septembrie 2021, 20:02)

      trotuar [utilizator] i-a raspuns lui Cugetator

      Sunt de acord că Trump nu este criminal căci nici acum prostia și narcisismul megalomaniac nu sunt considerate o crimă (dacă mai trăia Ceaușescu ar fi fost invidios).

      Dacă Trump este un înger că nu a pornit războaie păi așa sunt toți președinții care au urmat după Bush (deși toți inclusiv Trump au utilizat intervenții militare suștinând o parte sau alta în timpul mandatului).

      Deci UE, instituția care a reușit să facă țările membre să creeze o colaborare economică în Europa și o pace de durată nemaivăzută de la Pax Romana încoace (exceptând Iugoslavia care s-au bătut ca proștii și Ucraina invadată de ruși) este echivalentul Chinei și Iranului și nu trebuie "iubită". Rămân tăcut la afirmația ta.

      Cât despre evoluția Arabiei Saudite, da, se mișcă, dar mai au ceva (mult) de muncă să ajungă din urmă "standardele" din Iran și Siria în ce priveste drepturile femeilor.

      Sunt de acord că este ușor de scris când aduci elogii și acuze nesprijinite de fapte. Dar nu sunt eu cel în cauză ;)
  • +2 (2 voturi)    
    economic... (Duminică, 19 septembrie 2021, 19:09)

    notnow [utilizator]

    Dincolo de chestiunile tehnice (vad destui pe-aici suficient de influenti din acest punct de vedere), raman cele economice.
    Pai acordul a fost semnat cand inca UK facea parte din UE (impreuna cu "bunii prieteni francezi", numiti in continuare furnizori).
    Furnizorii aveau de incasat o gramada de dolari (fie ei si australieni). Dolarii acestia primiti de furnizori intrau in economia UE (din care facea parte si UK).
    Acum, UK nu mai este parte din UE, astfel ca poate sa isi indrepte interesele economice mult mai liber.
    Si sa nu aud de d-alea cu independenta si suveranitatea Australiei, ca nu le cred...


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by