Brandurile globale, de la Mercedes şi Amazon la IKEA şi Walmart, elimină intermediarii financiari tradiţionali, oferind clienţilor de la servicii bancare şi de creditare până la asigurări, prin intermediul softurilor create de startupuri tehnologice, transmit Reuters și news.ro.

Logo AmazonFoto: Andreistanescu | Dreamstime.com

Pentru instituţiile financiare consacrate, au apărut semnele de avertizare. Aşa-numita finanţare încorporată - un termen elegant pentru companiile care integrează software pentru a oferi servicii financiare - înseamnă că Amazon poate lăsa clienţii ”să cumpere acum şi să plătească mai târziu”, iar şoferii Mercedes îşi pot determina maşinile să-şi plătească combustibilul.

Cu siguranţă, băncile sunt încă în spatele majorităţii tranzacţiilor, dar investitorii şi analiştii spun că riscul pentru creditorii tradiţionali este acela că vor fi împinşi mai departe de începutul lanţului financiar. Şi asta înseamnă că vor fi mai departe de munţii de date, pe care alţii îl urmăresc despre preferinţele şi comportamentele clienţilor lor - date care ar putea fi cruciale pentru a le oferi un avantaj faţă de bănci în serviciile financiare.

"Serviciile financiare încorporate duc conceptul de vânzare încrucişată la noi culmi. Se bazează pe un flux continuu de date cu consumatorii şi companiile, prin intermediul software-urilor", a declarat Matt Harris, partener la fondul de investiţii Bain Capital Ventures.

”De aceea această revoluţie este atât de importantă. Înseamnă că tot riscul bun va merge către aceste companii încorporate care ştiu atât de multe despre clienţii lor şi ceea ce va rămâne va merge la bănci şi companii de asigurări", a spus acesta.