11 septembrie - data care a schimbat securitatea aviației pentru totdeauna și simțim asta când plecăm în vacanțe

de F.B.     HotNews.ro
Sâmbătă, 11 septembrie 2021, 20:41 Actualitate | Internaţional


Piloti avion
Foto: pxhere.com
Atentatele de la 11 septembrie au produs schimbări majore în domeniul securității aviației. De fiecare dată când intrăm în aeroport, pentru a pleca în vacanță sau într-un business trip, trecem printr-un proces care uneori durează mai mult, nu luăm cu noi anumite tipuri de recipiente, uneori suntem puși să ne descălțăm etc. Se întâmplă aceste lucruri pentru securitatea noastră, schimbări ce au venit după 9/11.

Un plan dejucat - exemplu


Pe 15 iulie 2017, personalul de la ghișeul check-in al Etihad Airways din aeroportul din Sydney a refuzat să treacă o valiză mare și grea aparținând unui pasager care călătorea în Emiratele Arabe Unite, scrie South China Morning Post într-un amplu material.

Decizia s-a bazat pe regulile de securitate implementate după atacurile teroriste din 11 septembrie din SUA, care include greutatea bagajului, dimensiunea și forma, precum și un control mai ridicat al bagajelor.

Acțiunea lor a ajutat la dejucarea unui complot cu bombă legat de Statul Islamic.

Geanta, purtată de Amer Khayat, conținea un dispozitiv exploziv improvizat ascuns în interiorul unei mașini de tocat carne. A fost arestat după ce a ajuns în Liban. Frații săi din Australia, au fost condamnați mai târziu pentru au pus în secret bomba în geanta lui Amer cu scopul de a o detona la mijlocul zborului.

Cu circa 5 luni înainte, guvernele britanic și american au interzis călătorilor din anumite orașe din Orientul Mijlociu și Africa de Nord să poarte o varietate de dispozitive electronice, de teama că ar putea fi ascunși explozibili.

Ceea ce s-a întâmplat la Sydney și interzicerea dispozitivelor electronice sunt exemple ale modului în care industria aviației a devenit mai vigilentă în efortul global de a contracara terorismul după evenimentele din 11 septembrie.

Au existat incidente teroriste internaționale anterior care au implicat deturnări de avioane și dispozitive explozive improvizate, dar 11 septembrie a marcat o inovație a tacticilor și strategii care au dus la evitarea măsurilor de securitate ale aviației existente atunci, potrivit lui Faizal Abdul Rahman, cercetător la S. Rajaratnam School of International Studies (RSIS).

Ce s-a schimbat după 11 septembrie


O schimbare de securitate o reprezintă amenajarea zonelor restricționate, cum ar fi porțile de îmbarcare, care permit accesul doar pasagerilor cu bilet, a declarat Oren Tatcher, expertă în planificarea aeroporturilor care a lucrat la diferite proiecte, inclusiv în Hong Kong și Singapore, scrie South China Morning Post.

De asemenea, guvernele au susținut rapid apărarea cabinei piloților, un punct slab de lungă durată expus de cei care deturnau avioane.

Faizal de la RSIS a declarat că guvernele au îmbunătățit, de asemenea, procedurile de pre-screening cu echipamente de înaltă tehnologie pentru detectarea armelor și explozivilor și au împărtășit informațiile călătorilor.

Aeroportul Changi din Singapore a intensificat controlul pasagerilor și bagajelor acestora imediat după atacurile din 11 septembrie, concentrându-se mai mult pe verificare fizică, a declarat Alan Tan, vicepreședinte în securitatea aviației la acel aeroport.

Similar, în Hong Kong, autoritățile au monitorizate bagajele, inclusiv cele de mână, cu mai multă atenție, în special pe cele care mergeau spre SUA, spune Albert Lam Kwong-yu, șef al aviației civile între 1998 – 2004.

La câteva zile după 11 septembrie, oficialii săi au blocat o lacună care permitea trecerea cuțitelor mici prin prin aeroportul din Hong Kong.

„11 septembrie a demonstrat industriei că este esențial să fii cu un pas înaintea amenințărilor. Există resursele și forța intelectuală pentru a face asta”, declarat Tony Tyler, în perioada când era senior executive la Cathai Pacific, ulterior devenind CEO.

Pentru aeroportul Changi, atacurile au determinat schimbări suplimentare. A introdus un program de detectare a comportamentului, în cadrul căruia personalul aeroportului a fost instruit să identifice comportamentul suspect în timp interacțiunilor cu pasagerii. Această schemă a fost ulterior extinsă, incluzând mai mult personal, cum ar fi pe cei care fac curățenie și care vând în magazinele aeroportului.

Noi reguli prevăd ca pasagerii să-și scoată încălțămintea pentru verificări și să nu treacă de securitate cu recipiente cu lichide mai mari de 100 mililitri.

Pentru unele aeroporturi, schimbările au fost o problemă și au trebuit să se adapteze. De exemplu, mașinăriile care verifică bagajele sunt mari, iar unele aeroporturi nu aveau spațiu destul, așa că unele cazuri s-a extins terminalul.

Jim Cherry, consilier strategic pentru aviație al Arup, a declarat că protocoalele de securitate au schimbat comportamentul pasagerilor, deoarece aceștia trebuiau acum să ajungă cu mai mult timp înaintea zborurilor, conform sursei citate.







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.



















4884 vizualizari

  • -9 (21 voturi)    
    Doar motive. (Sâmbătă, 11 septembrie 2021, 20:48)

    IancuJianu [utilizator]

    Nu te lasă cu sticle cu apă ca să cumperi la preț exorbitant de la jmekerii comerțului aeroportuar.
    • +4 (16 voturi)    
      Iancule, sunt zeci de lichide inflamabile sau (Sâmbătă, 11 septembrie 2021, 21:28)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui IancuJianu

      Chiar explozive care arata ca apa!
      Daca ti se pare ca 6-8 lei o sticla de apa pe Otopeni nu merita riscul mergi taica 24 de ore cu autocarul pana la Munchen, sau 48 de ore pana la Barcelona!
      Sau te-ai nascut in avion?
      • -6 (12 voturi)    
        Bravo (Duminică, 12 septembrie 2021, 0:05)

        P.Antipov [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

        Esti aliniat.
    • +1 (1 vot)    
      asta se schimbă (Duminică, 12 septembrie 2021, 12:36)

      hdd [utilizator] i-a raspuns lui IancuJianu

      SFO (San Francisco) este primul aeroport care nu primește și nici nu vinde deloc sticle pet. Adică sunt interzise.
      Ai apă f bună la țâșnitoare.

      Și dacă vrei să iei cu tine, poți să-ți umpli termosul personal.

      Multe alte aeroporturi urmează - Frankfurt, München, Viena - poți găsi țâșnitori cu apă potabilă - evident gratuită.
  • +1 (13 voturi)    
    Pai (Sâmbătă, 11 septembrie 2021, 21:37)

    autan [utilizator]

    Daca sunteti saraci si n-aveti bani de avion privat, se schimba totul ba de la un atac, ba de la catu, ba de la barna.
    Cand ai bani ai justitia ta, ai insula ta, avionul tau, sclavii tai.
    Treci prin grecia, treci prin oameni, te duci apoi in italia, uk.
    Regulile sunt pentru saraci.
  • -2 (10 voturi)    
    am mai spus acum câteva zile (Sâmbătă, 11 septembrie 2021, 23:04)

    hdd [utilizator]

    s-a demonstrat că se poate exploda un avion ORICÂND, nedetectabil, respectând absolut toate normele de securitate în vigoare.
    Nu o să mă apuc să spun cum, că doar nu sunt Taliban.

    Industria aviatică acumulează reguli și nu mai dă nimic înapoi, niciodată. E o gaură neagră birocratică, pe care nici falimentele crizei covid n-o fac să clipească.

    În schimb, confiscă unghiere și șampoane de parcă la coana Mița în poșetă, acolo e beleaua.

    Newsflash: oricând se pot deturna avioane, chiar cu aceste reguli. Dacă nu s-a întâmplat, nu e din cauza regulilor, ci pt că n-a fost cineva suficient de hotărât.
    • 0 (6 voturi)    
      Nu industria, ci serviciile (Duminică, 12 septembrie 2021, 0:46)

      bilbofil [utilizator] i-a raspuns lui hdd

      Am fost cu vapor de croazieră. Mii de oameni verificați mult mai rapid și mai civilizat și mai eficace decît la aeroporturi. Mai ales că, în cazul croazierelor, nici băuturile alcoolice nu pot fi aduse la bord decît în cantități limitate, din motive de diferență de preț.

      Control cu servicii private, profesioniste.

      La Luvru, în condițiile în care vizitatorii treceau printr-un punct de control în secunde, am fost imediat depistat, oprit, controlat și, în scurt timp, lăsat să trec fără restricții pentru că aveam o cutie de suc în rucsac. Nici acolo controlul nu era făcuit de ofițeri SRI, ci de oameni pur și simplu pregătiți și motivați să își facă treaba.

      Mai mult, în acum 20 de ani, nu controlul pasagerilor a fost răspunzător de catastrofă. Iar în cazul avionului prăbușit în cîmp, ca și în cazul ulterior al avionului german de pasageri, înfipt de pilot în munte, faptul că ușa cabinei nu se putea descuia din exterior a fost elementul fatal.
  • +4 (6 voturi)    
    Pe aeroportul Otopeni (Sâmbătă, 11 septembrie 2021, 23:06)

    Publius Covidius Naso [utilizator]

    Dupa controlul de securitate, se vindeau la un magazin briceaguri Victorinox. Am fost consternat.

    Data: 10 septembrie 2001.
    • -5 (9 voturi)    
      "security theater" (Duminică, 12 septembrie 2021, 0:11)

      P.Antipov [utilizator] i-a raspuns lui Publius Covidius Naso

      ... look it up.
      https://en.wikipedia.org/wiki/Security_theater
  • -1 (1 vot)    
    eficienta (Duminică, 12 septembrie 2021, 11:12)

    gpavel [utilizator]

    masurile au inlaturat in general posibilitatea unor atentate cu avionul,mai ales prin controlul asupra aparatului!dar a existat si reversul,un avion german prabusit de pilot in elvetia,cu un numar de morti apropiat cu cei din cele 4 prabusiri din america,9/11!


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by