Lanțul rus de magazine de alimente organice VkusVill a retras reclama sa în care prezenta o familie LGBT și a înlocuit-o cu un mesaj în care își cere scuze la mai puțin de o săptămână de la distribuirea acesteia, relatează Moscow Times.

Spot cu tema LGBT in RusiaFoto: Twitter

Utilizatorii de pe rețelele social media au luat cu asalt conturile VkusVill și ale familiei prezentate în reclamă, amenințând angajații companiei și membrii familiei cu moartea după ce spotul publicitar a fost difuzat miercurea trecută.

Duminică URL-ul de pe site-ul VkusVill conținea deja un mesaj din partea fondatorului companiei Andrei Krivenko și a altor directori ai săi.

„Considerăm publicarea ca fiind greșeala noastră, rezultată din lipsa de profesionalism a unor angajați individuali”, a scris VkusVill în scuză, adăugând că reclama „a rănit simțămintele unui număr mare al clienților, angajaților, partenerilor și furnizorilor noștri”.

Decizia companiei de a retrage reclama a fost primită cu indignare de utilizatorii social media care au lăudat-o pentru sfidarea legii anti-LGBT adoptate recent de parlamentul rus care incriminează afișarea unor simboluri ale acestei comunități.

„Membrii comunității LGBT+ au fost supuși presiunii unei societăți homofobe toată viața lor și VkusVill nu a putut să-i reziste nici măcar câteva zile”, a notat un utilizator rus.

„Pot eu, ca un client obișnuit și o persoană LGBT, să percep apariția mea în continuare între pereții magazinului drept o greșeală a angajaților care m-au lăsat înăuntru? Nu știu”, a scris un altul.

Reclama distribuită săptămâna trecută de VkusVill afirma că:

„Familia este legătură de sânge sau o ștampilă pe pașaport. Să regândim acest lucru. În secolul 21, oamenii se iubesc în primul rând, sunt cei care ne vor proteja mereu, oamenii cu care trecem împreună prin viață ”.

REFERINȚĂ: