Canada, în șoc: 751 de noi schelete de copii au fost găsite la o altă școală catolică, la mai puțin de o lună după descoperirea care a zguduit țara - UPDATE

de S.J.     HotNews.ro
Joi, 24 iunie 2021, 15:47 Actualitate | Internaţional


Memorial pentru copiii indigeni gasiti ingropati in morminte nemarcate din Canada
Foto: Cole Burston / AFP / Profimedia Images
Sute de schelete ale unor copii indigeni au fost descoperite miercuri în morminte nemarcate la o fostă școală catolică din Canada la mai puțin de o lună după ce o altă descoperire de acest fel a șocat țara, relatează Deutsche Welle.

Luna trecută au fost descoperite rămășițele a 215 copii, unii de doar 3 ani, aceștia fiind îngropați în ceea ce odată a fost cea mai mare școală rezidențială pentru indigeni din Canada, potrivit The Guardian.

Membri ai tribului indigen Cowessess și ai Federației Primelor Națiuni Indigene Suverane din Canada (FSIN), o organizație care reprezintă drepturile acestor comunități, au afirmat că mormintele descoperite miercuri au fost găsite la fosta școală rezidențială Marieval din provincia Saskatchewan aflată în centrul țării.

Un comunicat de presă remis de FSIN a avertizat că „numărul de morminte nemarcate va fi cel mai mare descoperit până acum în Canada”.

UPDATE: În cadrul unei conferințe de presă susținute joi după-masa șeful tribului Cowessess a anunțat că au fost descoperite 751 de morminte nemarcate.


Fosta școală, care a funcționat între 1899 și 1997, este situată în apropierea locului unde trăiesc acum membrii tribului Cowessess, la aproximativ 140 de kilometri est de Regina, capitala provinciei.

Ca și în cazul școlii Kamloops unde au fost descoperite scheletele de copii luna trecută, școala Marieval a fost administrată în trecut de Biserica Catolică.

Școlile pentru indigeni fac parte dintr-un capitol violent al istoriei Canadei în care copiii erau integrați cu forța în comunități ale coloniștilor.

Copiii erau separați de familiile lor și învățați să urmeze tradiții europene, inclusiv adoptarea creștinismului, și să își uite propriile obiceiuri și limbi.

Violența și abuzurile sexuale erau foarte comune, guvernul canadian cerându-și scuze în mod formal pentru condițiile inumane din cadrul școlilor în 2008.

Pe același subiect:






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















47018 vizualizari

  • -19 (57 voturi)    
    da, sigur.. (Joi, 24 iunie 2021, 16:27)

    Ismail Paine de circ [utilizator]

    .. e frumos sa ne facem ca ne pare rau, sa punem meme pe facebook. dar niciunu nu renunta la cetatenie si sa se intoarca inapoi in ghena de unde a venit stramosii lui.
  • -7 (57 voturi)    
    zici biserica catolica (Joi, 24 iunie 2021, 16:28)

    cristi_an [utilizator]

    si tragi apa
    • +28 (64 voturi)    
      ! (Joi, 24 iunie 2021, 16:52)

      tudorr [utilizator] i-a raspuns lui cristi_an

      La fel ca orice alta religie!
      • +5 (31 voturi)    
        Religia instituționalizată da! (Vineri, 25 iunie 2021, 7:16)

        BEDE [utilizator] i-a raspuns lui tudorr

        Da, religia instituționalizată face ca în ierarhia instituției să ajungă la vârf oameni care au dorința numai de a avea puterea. Cu cât organizațai este mai mare și mai puternică, cu atât corupția este mai mare. Așa se face că în Biserica Catolică sunt mult mai multe rele celebre cunoscute de-a lungul istoriei decât în orice altă organizație numită biserică.
        Creștinismul pur biblic este cu totul altceva. În primele trei secole după Hristos creștinismul s-a răspândit în mod non-violent, ba chiar s-a răspândit deși creștinii erau persecutați și nu de puține ori chiar uciși. Iar în Npul Testament nu este descrisă nici un fel de organizare de genul celei din Biserica Catolică; nici nu sunt descrise ritualuri de genul celro practicate în organizațiile numite biserici.
        Biserica Domnului Isus, aceea pe care porțile locuinței morților nu o vor învinge este alcătuită din toți cei care au toată încrederea numai în El, chiar dacă ei sunt răspândiți în diferite organizații zise biserici, organizații care vor fi judecate la venirea Lui.
        • 0 (16 voturi)    
          Ce vorbesti taticule !? (Vineri, 25 iunie 2021, 13:57)

          kkciosuldelahamangia [utilizator] i-a raspuns lui BEDE

          ,,Cretinismul" s-a raspandit in mod neviolent !?
          Hypatia din Alexandria urmata de toata perioada intunecata de peste o mie de ani, de crime in numele celui de sus, perioada ramasa in istorie ca evul mediu intunecat.
          De cruciade...
          • +1 (5 voturi)    
            ti-a spus, dar nu ai citit cu atentie (Vineri, 25 iunie 2021, 18:42)

            minos [utilizator] i-a raspuns lui kkciosuldelahamangia

            se refera la primele 3 secole, tu pomenesti de faptecar es-au intamplat dupa
            • -1 (5 voturi)    
              well (Vineri, 25 iunie 2021, 22:23)

              tudor74 [utilizator] i-a raspuns lui minos

              Hypatia a fost omorata de o ceata de crestini in anul 450 CE ... asa este, nu in primele 3 secole! Dar nu le-a luat mult crestinilor sa imparta iubire cu sabia in stanga si dreapta.
    • -5 (11 voturi)    
      of of.. (Vineri, 25 iunie 2021, 16:46)

      996 [utilizator] i-a raspuns lui cristi_an

      Habar nu ai ce vorbesti, Catolicismul e o minoritate aici in Canada, Anglicanii sunt cei mai raspanditi. Esti reprezentativ pentru mare majoritate a oilor sarind cu fundul in sus la orice stire pompata de media anti religie. E inca un mister pentru mine cum voi astia care va spuneti centru dreapta sau chiar dreapta besteliti religia mai rau decat comunistii cei mai de stanga. Se rasucesc in mormant Liberalii si Taranistii care au pus Romania pe harta inainte de comunisti. Eu nu sunt catolic dar asta nu inseaman ca nu am aflat lucruri multe pozitive despre cat a tras Catolicismul inainte civilizatia in Europa. Asti acare aveti in cap doar Inchizitie si ars pe rug mai puneti mana pe o carte de istorie (nu romaneasca, lol) si mai vorbiti in persoana cu cei catolici sa auziti direct ce inseamna cultura catolica. Chiar sunt asa cretini si aia din Italia, Franta, Italia .. chiar asa rau le a facut? Romania doar viseaza sa aiba cultura tarilor mai sus enumerate, si nu numai de cultura e vorba, de civilizatie si respect pentru regulile de viata, de bun simt instilate secole la rand de mult hulitul catolicism. Incercati sa fiti mai obiectivi si nu sariti ca pechinezul la orice momeala balanganita in mass media asta neo marxista. Mai cititi si un Tutea pe langa Manualul de Istorie socialista Triumfatoare. Un documentar facut impartialde istorici neafiliati gen Mark Felton, etc. Da nah, e mai usor sa dai click pe Gazeta Sporturilor sau Cancan sau cum le mai zice.. Hai cu minusurile, sa mi confirmati :)
      • +1 (1 vot)    
        Ding ding ding (Vineri, 25 iunie 2021, 22:25)

        tudor74 [utilizator] i-a raspuns lui 996

        Cine a pariat ca al saptelea post va debita vreo prostie dand vina pe neo-marxisti a castigat !
  • -32 (58 voturi)    
    eh... (Joi, 24 iunie 2021, 16:35)

    sile1 [utilizator]

    ...asta este genocid dupa definitia clasica !

    "The deliberate killing of a large group of people, especially those of a particular nation or ethnic group"

    Cand o sa aud ca si in regiunea Xinjiang din China s-au gasit gropi comune cu cadavre de uyghuri atunci am sa cred ca avem de a face cu un genocid .

    Pana atunci vorbim doar de o propaganda ostila Chinei lansata de niste baieti invidiosi pe succesele acesteia.
    • +31 (63 voturi)    
      Da (Joi, 24 iunie 2021, 17:00)

      Luk [utilizator] i-a raspuns lui sile1

      Toti suntem gelosi pe amaratii care lucreaza ca sclavi pe plantatiile Partidului Comunist Chinez. Asta e si motivul pentru care atatia europeni si americani emigreaza definitiv in China..
      Esti varza :))
      • -13 (25 voturi)    
        varza esti tu! (Vineri, 25 iunie 2021, 7:40)

        AES [utilizator] i-a raspuns lui Luk

        habar nu ai cati americani si europeni se duc sa lucreze in China, asa e? Daca nu ti-a zis "la sienen", nu exista!!!! :)))))))))))
        • +10 (12 voturi)    
          Nu se duce nimeni sa lucreze in China (Vineri, 25 iunie 2021, 15:01)

          justin [utilizator] i-a raspuns lui AES

          Se duc sa stoarca bani de pe ei. Ca deschide Apple, Tesla sau BMW o filiala acolo, nu insaemna ca se duc americani sa lucreze in China. Esti mai varza ca precedentul...
    • -13 (41 voturi)    
      alo (Vineri, 25 iunie 2021, 1:38)

      john70 [utilizator] i-a raspuns lui sile1

      Toata chestia asta cu mormintele astea "descoperite" este o propaganda mizerabila, in acest caz impotriva Bisericii Catolice.
      Sursa "descoperirilor" sunt triburile de indigeni, nu politia, nu procuratura, care nici nu au fost chemate sa cerceteze. N-au ce sa cerceteze, despre decese se stia, fusesera trecute in acte cand s-au intamplat. In total au murit vreo 3000 de copii de-a lungul a 100 de ani. Au murit de ce mureau copiii in trecut: tuberculoza, rubeola, rujeola, alte boli si vicii, probabil si violenta reciproca. Desigur, in mass-media canadiana (90% comunista), se creeaza impresia ca acesti copii ar fi fost omorati de preoti. Nu se spune asta pe fatza, dar nici nu se spune cum au murit, creandu-se impresia ca ar fi ceva dubios la miljoc. PROPAGANDA DIABOLICA.
      • +23 (39 voturi)    
        Tu vezi ca esti in alt film. (Vineri, 25 iunie 2021, 3:42)

        Parzivall [utilizator] i-a raspuns lui john70

        Ba baete, copii aia au fost luati cu forta si dusi in scolile alea care functionau ca lagarele de exterminare. Hai trage o fuga si informeaza-te la fata locului. Te ingrozesti, ca s-a intamplat in vremuri moderne, recent. Dar de indigenii maturi luati de pe strada si "fixati" sa nu se mai inmulteasca ai auzit? Si s-a practicat si pe la altii, prin Australia.
        • -10 (28 voturi)    
          "lagare de exterminare"? (Vineri, 25 iunie 2021, 9:06)

          AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Parzivall

          Hai sa abuzam de cuvinte.
          Acum 100 de ani in frumoasa Romania doar unul din 2 copii ajungeau la maturitate. Bolile copilariei faceau ravagii si 10% nici nu apucau sa faca un an! Singura diferenta este ca nu erau ingropati in gropi comune dar de murit tot mureau pe capete.
          A fost Romania inceputului de secol un lagar de concentrare?
          • +4 (10 voturi)    
            E vorba de 750 de morti (Vineri, 25 iunie 2021, 14:15)

            Parzivall [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

            la o SINGURA scoala; nu trebuie decat sa vorbesti cu niste indieni si iti spun ei ce nu ti se spune la stiri. Prin 2008 Harper a dat cateva miliarde de CAD sa le inchida gura....doar ca nu putea sa faca disparute cadavrele.Au fost vreo 200 de scoli din astea in toata Canada. Daca se apuca de sapat...e jale cu J mare!!!
            • -2 (4 voturi)    
              in ce perioada de timp? (Vineri, 25 iunie 2021, 21:40)

              AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Parzivall

              Din ce cauze? De tuberculoza ai auzit?
              E usor sa o luam pompieristic.
              Daca extrapolam la cele 200 de scoli mi-e teama ca iese un numar mai mare decat toata populatia indigena la 1800
      • +18 (20 voturi)    
        Hmmmm.... (Vineri, 25 iunie 2021, 9:21)

        paulbutoi [utilizator] i-a raspuns lui john70

        Sigur ?
        Vad ca oficialii de cel mai inalt rang - prim ministrul J T - spun altceva ...
        " O comisie nationala de ancheta a calificat acest sistem drept ' genocid cultural ' "
        " ...alte boli si vicii ... " .
        La ce vicii va referiti : alcool , tutun , droguri ?
        " ... probabil si violenta reciproca "
        ?????
        Nu e cam exagerat de convenabila
        argumentatia dv ?
        Vreti sa spuneti ca cei care ii tineau acolo pe copii nu au avut nici o responsabilitate in moartea lor ?
        Cuvantul cheie este un termen necunoscut in Ro , " responsabilitate " ...
        Credeam ca in USA / Canada / ... este o notiune de baza ...
    • -4 (4 voturi)    
      Stiai ca (Vineri, 25 iunie 2021, 15:56)

      gigilu [utilizator] i-a raspuns lui sile1

      Mortalitatea la copii in secolul 19 era de cam 50% si ca nu sare nimeni sa spuna cauzele mortilor copiilor?Ce bine ca exista cuvantul genocid in dictionar ca sa lovim cu el desi nu s-a dovedit ca a fost o actiune deliberata.
  • +13 (25 voturi)    
    .... (Joi, 24 iunie 2021, 19:01)

    mahnit [utilizator]

    sper ca nu au fost pursisimplu ucisi.trebuie explicata cauza mortii pentru fiecare caz in parte!
    • +2 (32 voturi)    
      Din pacate exact asa este (Joi, 24 iunie 2021, 20:45)

      MMircea 21 [utilizator] i-a raspuns lui mahnit

      Asta a insemnat colonialismul englez peste tot in lume. Si crestinarea asa s-a facut. O dovedeste istoria, din Canada pana in Africa de Sud, din India pana in Palestina transformata cu forta armelor in Israel (deh... holocaustul le-a dat dreptul sa mai ucida si ei, ce mai vreti ? ca imediat suntem arestati ca fiind antisemiti daca comentam). Dragii de ei englezi cu eleganta si civilizatia si regina lor... Sa-i iubim in continuare dar cu mai multa rezerva si cumpatare si sa nu inghitim tot ce ni se da la stiri de bine despre anglo-americani.
      • +5 (11 voturi)    
        E clar ca esti antisemit (Vineri, 25 iunie 2021, 15:32)

        Luk [utilizator] i-a raspuns lui MMircea 21

        E clar ca esti antisemit Daca asta ai vrut sa arati, atunci ai reusit. Restul porcariilor woke sunt oricum doar atat: niste porcarii.
        • -4 (6 voturi)    
          verifica si comentariul asta (Vineri, 25 iunie 2021, 16:49)

          autan [utilizator] i-a raspuns lui Luk

          Bibi a omorat mii de copii palestinieni. E voie sa zici?
          • +1 (5 voturi)    
            E voie sa zici orice (Vineri, 25 iunie 2021, 18:04)

            Luk [utilizator] i-a raspuns lui autan

            E voie sa zici orice, e o tara libera. Oricine se poate face de ras sau isi poate da arama pe fata cum doreste.
    • +19 (29 voturi)    
      poti sa mori si de depresie! (Vineri, 25 iunie 2021, 5:00)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui mahnit

      Nu mai mananci, slabesti, devii vulnerabil la boli simple samd... >:
      N-a zis nimeni c preotii i-au "ucis" propriu-zis - "doar" au fost LASATI sa moara!
      Iar notiunea de "genocid" se refera EXACT la ce s-a petrecut acolo: lasarea familiilor fara generatiile de urmasi, dez-culturalizarea urmasilor... samd...!
  • -9 (29 voturi)    
    genocid (Joi, 24 iunie 2021, 19:55)

    vitan.sandu [utilizator]

    Ce genocid au facut amerlocii cu cei cca 1 milion de indieni si cu numerosi negrii pe plantatiile din sud! si acum urecheaza pe oricine care nu le canta in struna!
    • +13 (17 voturi)    
      adica stai asa! (Vineri, 25 iunie 2021, 5:02)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui vitan.sandu

      Din cauza trecutului lor diubios ai vrea sa fie de acord ACUM cu cei care comit genocid? :O
  • +6 (32 voturi)    
    Din pacate oamenii nu invata din lectiile acestea (Joi, 24 iunie 2021, 20:34)

    MMircea 21 [utilizator]

    Este o dovada clara despre ce a insemnat colonialismul englez. Fiti siguri ca asa s-a construit si SUA prin epurare etnica si crime impotriva amerindienilor "cei rai", doar ca americanii sunt perceputi in Europa egoista si a traiului bun si linistit ca fiind "frumos si draguti, destepti si democrati" , exact dupa cum ne-au fost spalate creierele inca din copilarie prin filmele lor. Dupa aceeasi reteta s-a construit si Australia si asta se intampla si in Palestina ! Da, si in Palestina asistam la crime si bombardamente fara perdea facute de victimele holocaustului. Victimele victimelor nu au nici o sansa in fata popagandei politico-religioaseoccidentale. Apropo de adeptii islamofobiei. Crestinismul s-a remarcat cu mult inaintea altor religii prin fundamentalism religios criminal, inca din vremea cruciadelor, a inchizitiei si a cuceririi Americii de sud de catre conquistadorii spanili avand in fruntea armatelor "preoti cu crucea in frunte".
    • +7 (17 voturi)    
      doua observatii (Vineri, 25 iunie 2021, 9:10)

      Crup [utilizator] i-a raspuns lui MMircea 21

      Sunt de acord cu multe din ce spui tu mai sus, dar am doua observatii.
      1. Noi, oamenii de azi, avem tendinta, cumva fireasca dar inselatoare, sa judecam totul prin prisma moralitatii si cutumelor actuale. Ori, omenirea a evoluat enorm in ultimile secole. Ce este acum considerat abominabil, pe vremuri era considerat firesc. Cu extrem de rare exceptii, noi toti suntem copiii epocii in care traim, desi nu ne place sa acceptam asta. Noi preluam 90% din standardele culturale din sociatetaea in care ne nastem. Un exemplu concret: acum nu mai departe de vreo 300 de ani, filosofii europeni dezbateau daca negri sunt sau nu oameni. In ziua de azi, o astfel de dezabatere ar fi hilara (si ilegala), dar atunci a dezbate asa ceva era de-a dreptul... progresism (fiindca in general negrii nu erau considerati oameni pe de-antregul).
      2. In America Latina sa stii ca nu preotii catolici au fost "in fruntea colonizarii". AI tu dreptatea ta, in sensul ca colonizarea spaniola a Americilor a fost extrem de cruda cu bastinasii (mult peste cruzimea englezilor), dar nu preotii au fost aia cruzi, ci conqistatorii spanioli. In general preotii catolici incercau sa temepereze pornirile criminale ale conqistadorilor., cu mai mult sau mai putin succes. Sigur, or fi existat si exceptii, ca peste tot, dar in general nu Biserica Catolica a fost cea cruda in America Latina. SI ca dovada, in prezent America Latina este o zona extrem, dar extrem de catolica. Daca catolicismul ar fi fost crud, n-ar fi ajuns sa fie nu doar acceptat, dar si atat de iubit acolo.
  • +1 (37 voturi)    
    Isterizarea la comanda (Joi, 24 iunie 2021, 22:18)

    Setalcott [utilizator]

    Dacă te iei după așa zisele jurnale de știri ai zice ca catolicii canadieni au pus în aplicare cu buna știință un plan secret diabolic de exterminare a copiilor indieni. Apoi, doua biserici sunt incendiate și toată lumea se face ca ploua. Dacă ar fi fost Trump cu retorica asta la adresa musulmanilor și doua moschei ar fi fost incendiate, ar fi fost deja în pușcărie. Dar ca și cum nu s-ar fi intamplat nimic, ciclul anticatolic, instigator, părtinitor, acuzator și resentimentar continua neperturbat.

    Daca interesează pe cineva adevarul:
    https://www.youtube.com/watch?v=laXT6DekrmU
    • -8 (22 voturi)    
      CORECT (Vineri, 25 iunie 2021, 1:41)

      john70 [utilizator] i-a raspuns lui Setalcott

      Din pacate nu-ti pot da 100 de plusuri.
    • +12 (24 voturi)    
      de fapt, chiar asa a si fost! (Vineri, 25 iunie 2021, 5:04)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Setalcott

      au PUS în aplicare cu buna știință un plan secret diabolic de exterminare a copiilor indieni!
      • -1 (7 voturi)    
        Dovezi? (Vineri, 25 iunie 2021, 14:24)

        Setalcott [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

        Anti-catolicismul este ultimul bigotism acceptabil.
        • 0 (6 voturi)    
          Nu le trebuie dovezi (Vineri, 25 iunie 2021, 15:34)

          Luk [utilizator] i-a raspuns lui Setalcott

          Nu le trebuie dovezi, au cateva fixatii si recita cam aceleasi versuri.
  • +13 (33 voturi)    
    Interesant ce va doare (Joi, 24 iunie 2021, 23:31)

    Observatory [utilizator]

    de canadieni, chinezi sau alte nații, dar nimeni nu scoate un cuvânt despre câte urme de cadavrele a omorât comunismul .
    Lagărele mulți le cunosc, dar tac , sunt muți și surzi , cred ca nu va lasă partidele noi , sanki, socialiste, mai ales ca unul din marii șefi mai respira …
    • -9 (21 voturi)    
      ei lasa propaganda! (Vineri, 25 iunie 2021, 7:43)

      AES [utilizator] i-a raspuns lui Observatory

      Mai evolueaza si tu, ca esti ramas in 1960. Sa vezi cati vor crapa de acum incolo, gratie maretei oranduiri de dreapta.
      • +3 (5 voturi)    
        Alo?! (Vineri, 25 iunie 2021, 15:38)

        Luk [utilizator] i-a raspuns lui AES

        'mneata nu vezi ca oamenii se urtica si sufera pentru lucruri intamplate acum trei sau mai multe secole? Te pomenesti ca ca 1890 e mai aproape de prezent decat 1930?
        In ceea ce priveste "noua oranduire de dreapta", pune degetul pe harta lumii si arata-mi una de dreapta pe toata planeta asta :)))))
  • +15 (19 voturi)    
    Biserica (Vineri, 25 iunie 2021, 9:04)

    vas957 [utilizator]

    ... e-o fraza de dinsii inventata
    ca cu-a ei putere
    sa va aplece-n jug...

    M. Eminescu

    Restul e cancan.
  • +14 (18 voturi)    
    Religia... (Vineri, 25 iunie 2021, 9:07)

    vas957 [utilizator]

    ...e-o fraza de dinsii inventata
    ca cu-a ei putere
    sa va aplece-n jug.

    M. Eminescu
  • -3 (9 voturi)    
    Cine ia omorat ? (Vineri, 25 iunie 2021, 10:17)

    muscha mbanana [utilizator]

    nu cred ca au murit de raceala , sa raspunda cineva de cele petrecute ! de ce ne judeca canada pe noi ?
  • 0 (12 voturi)    
    ... (Vineri, 25 iunie 2021, 10:28)

    mahnit [utilizator]

    Hei!Uitati ca si rromii au fost o buna bucata de vreme robi pe aici pe,la noi cu drept de viata si moarte asupra lor!
    • -2 (12 voturi)    
      bravo... (Vineri, 25 iunie 2021, 11:10)

      sile1 [utilizator] i-a raspuns lui mahnit

      ....bah baiete .A-i comis-o !

      Rezulta,din ce ai spus,ca si romanii ar fi comis genocid

      Vai de capul tau in care neuronii circula lejer deoarece nu exista prea multi !
      • +4 (6 voturi)    
        Apropo (Vineri, 25 iunie 2021, 11:38)

        Cetateanu [utilizator] i-a raspuns lui sile1

        De neuroni! Cine zice de popoare? Doar de "demnii" lor reprezentanti, politicieni imbecili si isterici, si sculele lor imbecili aneuronati care in loc sa stea in spatele gratiilor purtau uniforma sau erau "viteji" aparatori ai drepturilor "milenare"! Criminali au fost si sunt de la est la vest si de la nord la sud pe tot globul si religia de toate culorile de multe ori a dat "o mana de ajutor"! ....
  • -2 (4 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Vineri, 25 iunie 2021, 13:01)

    [anonim]

    • 0 (4 voturi)    
      mai usor cu vorbele (Vineri, 25 iunie 2021, 18:10)

      gigilu [utilizator] i-a raspuns lui

      De unde ai scos asta cu “sute de copii indigeni omorati de preoti”? Rata mortalitatii la inceputul secolului 20 in Canada ( si nu numai) aflata la inceputul industrializarii era de aproximativ 50%. Pentru populatiile indigene era de 2 sau chiar de 3 ori mai mare decat in cazul populatiei neindigene. Multi copii se imbolnaveau in rezervatie , erau trimisi bolnavi la scolile rezidentiale unde imbolanveau copiii care erau deja acolo. Bolile transmisibile , in special TBC-ul, erau cauza principala a mortilor.Trebuie privita problema in contextul cunostintelor medicale si a sistemului medical inapoiat din peroada respectiva. Chiar ajuta sa citim inainte sa facem afirmatii bombastice.
      • 0 (0 voturi)    
        Comentariu sters de utilizator (Sâmbătă, 26 iunie 2021, 8:14)

        [anonim] i-a raspuns lui gigilu

        • 0 (0 voturi)    
          mai alexandru lu' duma (Sâmbătă, 26 iunie 2021, 19:27)

          gigilu [utilizator] i-a raspuns lui

          Nu stiam ca ne tragem de sireturi ori ne cunoastem cumva.Eu nu mi-as permite sa-i spun unui "amic" necunoscut ca e dus cu pluta ca nu-mi place ce zice. Eu am scris una tu ai inteles cat ai putut. N-am scris ca 751 de copii au murit de TBC. Mai citest eo data, si inca o data si inca, poate te luminezi. Am spus doar ca pe vremea aia bolile transmisibile decimau populatia si nu poti spune ca au fost omorati.Biserica catolica are bube in cap cat carul nu numai in Canada ci pe toata planeta pe unde isi face veacul. Nu isi asuma nici o responsablitate si nu va fi trasa la raspundere in veci ca interesele sunt prea mari.Dar despre scolile rezidentiale din Canada si ramasitele din cimitirele aferente poti citi aici. Atrag atentia ca e lectura serioasa nu o fitzuica tabloida, ca sa stii la ce sa te astepti.
          https://ehprnh2mwo3.exactdn.com/wp-content/uploads/2021/05/AAA-Hamilton-cemetery-FInal.pdf
  • 0 (4 voturi)    
    Nu s-a intamplat acum (Vineri, 25 iunie 2021, 16:11)

    gigilu [utilizator]

    E trist ca au existat aceste gropi commune dar sa nu uitam ca ele au fost facute acum 200 de ani. Insa faptul ca toti canadienii in viata acum sunt pusi la zid si au o vina colectiva de ce s-a intamplat acum 200 de ani nu e normal. Sa dea in biserica nu in omul obisnuit . Si adica n-au stiut guvernele pana la vremea acestui guvern Trudo de ele? Abia acum au aflat? Hai sa fim seriosi. Nu se vorbeste nimic despre milioanele de dolari pe care le primesc sefii triburilor indigene continuu de la toate guvernele, nu numai in Canada, dar si in Australia si in SUA si in Noua Zeelanda, adica acolo unde exista populatii bastinase.Sefii de triburi se lafaie in bogatie si fac jocuri politice in timp ce oamenii lor traiesc in cea mai crunta mizerie in rezervatii. Indigenii reprezinta o mica parte din populatia Canadei asa ca ar fi trebuit sa traisca decent. Canada e tara bogata si n-ar fi trebuit sa permita ca populatia indigena sa traiasca in mizeria in care traieste.Repet, asta cu abia acum s-a descoperit si toate guvernele habar n-au avut e o manipulare ordinara.
    • 0 (2 voturi)    
      nu erau gropi comune, erau gropi nemarcate (Vineri, 25 iunie 2021, 21:50)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui gigilu

      Adica daca acum 100 de ani aveau o cruce de lemn pe ea s-a cam dus.
      Chestia cu gropile comune este exagerare jurnalistico-idioata. De aici si acuzatiile de genocid, bla-bla.
      Si da, se stia de multa vreme de chestiile astea numai ca acum triburile(numite cu multa consideratie in Canada- First Nations) s-a gandit ca vor mai multi bani si putin tam-tam nu strica.
      • -1 (1 vot)    
        Ai dreptate (Sâmbătă, 26 iunie 2021, 1:20)

        gigilu [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

        Am gresit. Multumesc de clarificare
  • -1 (1 vot)    
    ba baiatule (Vineri, 25 iunie 2021, 18:06)

    miculescu-rucar [utilizator]

    e de rau!
  • -1 (1 vot)    
    in romania pana recent au murit 50% din copii (Sâmbătă, 26 iunie 2021, 8:52)

    eucomentez [utilizator]

    Acum 50 de ani majoritatea copiilor au murit la o varsta frageda din cauza epidemiilor, pana la aparitia campaniilor de vaccinare la mijlocul seculului XX.

    Deci in jurul scolilor e normal sa fie morminte, pentru ca au murit conform statisticilor un numar mare de copii.

    E o manipulare tipica liberalilor radicali, propaganda liberala e toxica si periculoasa.
  • +1 (1 vot)    
    Scopul declarat (Duminică, 27 iunie 2021, 12:51)

    POMPIERUL [utilizator]

    era educarea, scolarizarea. Nu stiu prea multe despre acele vremuri insa pot sa inteleg engleza :
    - Between 1863 and 1998, more than 150,000 indigenous children were taken from their families and placed in these schools throughout Canada.
    -au fost luati de la familiile lor ....
    - Mortalitatea infantila in acele vremuri era intradevar mare in comparatie cu cea din vremurile de azi, fara discutie, intrebarea e : dece au fost luati din taberele indigenilor?
    Practica era sa fie luati dintre ai lor si sa fie "educati" in spiritul noii oranduiri .


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by