Presiunea pusă pe comerțul internațional duce la tot mai multe greșeli: Peste 1.000 de containere au căzut anul acesta în mare

de G.S.     HotNews.ro
Marţi, 27 aprilie 2021, 11:02 Actualitate | Internaţional


Nava de transport containere
Foto: pixabay.com
Containerele maritime puse unele peste altele pe navele uriaşe care transportă orice, de la anvelope la telefoane mobile, încep să cadă peste bord într-un ritm alarmant, astfel că mărfuri în valoare de milioane de dolari ajung pe fundul mării odată ce intensificarea presiunilor pentru urgentarea livrărilor creşte riscul unor greşeli, transmite Bloomberg, preluat de Agerpres.

Industria de shipping se confruntă cu cea mai mare creştere a containerelor pierdute pe mare din ultimii şapte ani. Peste 3.000 de containere au căzut în mare anul trecut şi peste 1.000 au avut aceeaşi soartă de la începutul acestui an. Accidentele de acest fel perturbă lanţurile de aprovizionare pentru sute de retaileri şi producători americani precum Amazon şi Tesla.

Sunt mai multe motive pentru această creştere explozivă a accidentelor. Vremea devine din ce în ce mai imprevizibilă, navele devin din ce în ce mai mari, iar containerele pot fi astfel puse unele peste altele până la înălţimi fără precedent. Însă ceea ce agravează problema este explozia comerţului electronic, care creşte urgenţa pentru companiile de shipping să livreze produsele cât mai rapid posibil.

"Din cauza utilizării accelerate a containerelor, aceste mari nave port-container sunt mult mai aproape de capacitatea maximă decât în trecut. Există presiuni comerciale asupra navelor să ajungă la timp şi, în consecinţă, să efectueze mai multe curse", spune Clive Reed, fondatorul firmei Reed Marine Maritime Casualty Management Consultancy.

Această nevoie pentru viteză creează condiţii periculoase care se pot transforma rapid într-un dezastru, susţin experţii în shipping. Pericolele variază de la docherii care poziţionează incorect containerele unele peste altele până la căpitanii navelor care nu vor schimba cursul navei pentru a evita o furtună deoarece în acest fel economisesc combustibil şi timp. O singură mişcare greşită poate pune navele şi echipajele în pericol.

În luna noiembrie a anului trecut vântul puternic şi valurile mari au făcut ca nava One Apus, cu o lungime de 364 de metri, să piardă peste 1.800 de containere. Acesta a fost cel mai grav accident de după 2013, când nava MOL Comfort s-a rupt în două şi a pierdut întreaga încărcătură de 4.293 de containere în Oceanul Indian.

La un preţ mediu de 50.000 de dolari pentru fiecare container, One Apus a pierdut mărfuri în valoare de 90 de milioane de dolari, cel mai ridicat nivel din ultimii ani susţine Jai Sharma, partener la firma de avocatură Clyde & Co. din Londra. Pierderile din acest an s-au ridicat la 54,5 milioane de dolari, arată datele culese de Bloomberg.

Aproape toate incidentele recente s-au întâmplat în Oceanul Pacific, o regiune unde cel mai aglomerat trafic coincide cu vremea nefavorabilă. Această rută conectează economiile din Asia cu consumatorii din America de Nord şi anul trecut a fost cea mai profitabilă pentru companiile de shipping.

În condiţiile în care anual la nivel global sunt transportate 226 milioane de containere, pierderea a 1.000 de containere poate părea o picătură într-un ocean. "Procentual, este o pierdere foarte mică. Dar este vorba de aproape 60% din valoarea monetară a tuturor incidentelor în care sunt implicate containere", subliniază Jacob Damgaard, director asociat la Britannia P&I.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















580 vizualizari

  • +1 (1 vot)    
    Nu chiar surprinzător (Marţi, 27 aprilie 2021, 11:13)

    BEDE [utilizator]

    A crescut mult volumul de mărfuri transportate, cu crescut și pierderile.
    Ce volu de transport era prin 1950 și ce pierderi? Dar în 1980?
    Sau, crede cineva că era mai bine când nu erau containere? Atunci viteza mărfii era mult mai mică și era imposibil să se ajungă la transporturi de volum ca în zilele noastre și cu o viteză ca acum. Și ș pe atunci erau pierderi.
    Ar fi interesant dacă s-ar da procentul de pierderi din valoarea totală a transporturilor.
    • +1 (1 vot)    
      O comparație (Marţi, 27 aprilie 2021, 11:20)

      BEDE [utilizator] i-a raspuns lui BEDE

      https://www.atlas-mag.net/en/article/marine-insurance-market-on-a-downward-cycle

      În 1912 era afectată o navă din 100, în 2012 o navă din 984. Dar o navă din 2012 ar fi cam de 10-20 de ori mai mare decât una din 1912 și atunci este normal ca pierderile să fie mai mari...
  • +3 (3 voturi)    
    De completat (Marţi, 27 aprilie 2021, 11:48)

    gamma [utilizator]

    cu cele 18300 containere de pe Ever Given care stau arestate impreuna cu nava in Suez si or sa stea acolo mult si bine pentru ca o amenda de un miliard de dolari se plateste greu .


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by