Autoritatea poloneză de protecție a consumatorilor ( UOKiK) a amendat grupul portughez de retail Jeronimo Martins cu peste 60 de milioane de zloți (aproximativ 13 milioane milioane de euro) pentru înșelarea cumpărătorilor „patriotici”, relatează Reuters și Financial Post.

HotNews.roFoto: Hotnews

Reprezentanții UOKiK au declarat că grupul a etichetat drept produse locale fructe și legume care de fapt erau de import, inducând astfel în eroare consumatorii „patriotici” într-o perioadă în care guvernul de la Varșovia își încurajează cetățenii să cumpere produse autohtone pentru a ajuta economia să treacă mai repede peste criza cauzată de pandemie.

Jeronimo Martins, proprietarul lanțului de supermarketuri Biedronka, a anunțat că va contesta decizia și că are „rezerve serioase” cu privire la dovezile strânse de autoritatea de reglementare.

„Dovezile din acest caz nu au fost colectate într-o manieră obiectivă și calitatea și ehaustivitatea [anchetei] ridică rezerve serioase”, potrivit companiei.

UOKiK a lansat o investigație împotriva Jeronimo Martins în luna mai a anului trecut după ce primit reclamații potrivit cărora morcovi din Belgia și castraveți ucraineni sunt etichetați ca fiind crescuți local.

„Consumatorii care au dorit să cumpere cartofi, roșii sau mere din Polonia au fost adesea induși în eroare în magazinele Biedronka”, a declarat într-un comunicat Tomasz Chrostny, președintele UOKiK.

„Aceste abateri au fost sistemice și de lungă durată”, a acuzat acesta.

UOKiK afirmă că inspectorii săi au găsit produse etichetate incorect la peste un sfert din magazinele Biedronka la care au efectuat controale.