Joe Biden recunoaște genocidul armean / Reacția Turciei: Nu avem nicio lecție de învățat de la nimeni despre istoria noastră

de I.B.     HotNews.ro
Sâmbătă, 24 aprilie 2021, 19:20 Actualitate | Internaţional


Genocidul armenilor
Foto: Ambassador Morgenthau's Story
Joe Biden a recunoscut genocidul armean sâmbătă, devenind primul președinte al Statelor Unite care a calificat astfel moartea a 1,5 milioane de armeni (n.r. 1,2 mil după alți istorici) masacrați de Imperiul Otoman în 1915, potrivit AFP.

„Americanii îi onorează pe toți armenii care au pierit în genocidul care a început cu 106 ani în urmă”, a scris el într-un comunicat.

Facem asta pentru „a onora victimele, nu pentru a acuza” pe cineva, a subliniat un oficial american, sub condiția anonimatului, în timp ce Turcia a calificat genocidul și decizia ca o „minciună”.



Turcia a reacționat prin ministrul său de Externe care a spus că țara sa nu are „nicio lecție de învățat de la nimeni despre istoria sa”.

Genocidul armean este recunoscut de peste douăzeci de țări și de mulți istorici, dar este puternic contestat de Turcia.

Pe 24 aprilie, poporul armean comemorează una dintre cele mai mari tragedii ale secolului trecut, “genocidul armean”. Un șir de tragedii la distanţă de numai câteva decenii -pogromul turcilor început în 1895 și continuat în forță în 1915-1921, apoi ocupaţia sovietică- aproape că au reuşit să şteargă un popor de pe faţa pământului.

Genocidul a fost planificat și executat de către partidul de la putere la momentul respectiv, Comitetului Uniunii și Progresului (CUP), mai bine cunoscut sub numele de „Junii Turci”, compus în special din triumviratul de ofițeri Talaat Paşa, Enver Paşa și Jemal Paşa, care conduceau Imperiul Otoman implicat la acea dată în Primul Război Mondial alături de Puterile Centrale.

Genocidul a costat viețile a aproximativ un milion două sute de mii de armeni din Anatolia și Armenia de vest.

Deportările și masacrele au fost pregătite și organizate de la Constantinopol, capitala de atunci a Imperiului, și implementate la nivel local de către liderii din diverse districte și provincii. Fiecare birou local era responsabil pentru colectarea armenilor din aria sa administrativă, apoi soldații și jandarmii otomanii escortau convoaiele până în deșert în „marșurile morții⁠” și comiteau ei înișiși asasinate sau dădeau frâu liber violenței grupurilor de bandiți înarmați, în cea mai mare parte kurzi. Politica de recunoaștere a acestui genocid la nivel mondial este încă subiect de dezbatere și controverse, din cauza negaționismului genocidului, mai ales în Turcia.



Referință:







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















12546 vizualizari

  • +21 (33 voturi)    
    Lol (Sâmbătă, 24 aprilie 2021, 19:32)

    mitg [utilizator]

    Gollumul se transforma in ceainic la aflarea acestor vesti.
  • +36 (50 voturi)    
    Pt turcul prostanac. (Sâmbătă, 24 aprilie 2021, 19:34)

    Cataleya [utilizator]

    Biden nu a incercat sa dea o lectie de istorie poporului otoman.
    El doar a constatat.
    • -21 (33 voturi)    
      Si ti se pare normal (Sâmbătă, 24 aprilie 2021, 20:54)

      Mihai Esemescu [utilizator] i-a raspuns lui Cataleya

      Ca sa constati ai nevoie de 106 ani?!?!?

      Constati pe loc sau dupa ce analizezi faptele. Ceea ce a fost facut ori azi ori inainte de asta a fost politica pura, fara pic de etica. Asadar ori situatia era cunoscuta deja de 100 de ani si americanii nu au facut nimic ori a fost facut acest pas azi doar asa ... ca sa se faca. Oricum turcii nu accepta acest fapt ca real.

      Concluzia: tot acest schimb de declaratii este pur politic, fara urma de morala.
      • +7 (13 voturi)    
        De ce crezi tu (Sâmbătă, 24 aprilie 2021, 22:06)

        , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator] i-a raspuns lui Mihai Esemescu

        ca se spune... Pana la urma adevarul invinge?
        Politic?
        Si cand nu a spus cum a fost?
        Orice are doua fete. De ce reactionezi doar cand fata care ti se arata nu este ceea ce iti place?
        Asta este!
        Turcii cum au fost?
        Cand au avut nevoie au fost cu americanii; acum ca piticul cracanat li se pare mai aproape, dau cu copita.
        E, acum sunt si ceilalti ca ei.
        Tot politic!
      • +6 (12 voturi)    
        Era si timpul !!! (Sâmbătă, 24 aprilie 2021, 23:27)

        vivatcrescatfloreat [utilizator] i-a raspuns lui Mihai Esemescu

        Mai bine mai tarziu decat niciodata!
        Cinste decidentilor.
        • -5 (15 voturi)    
          Halal cinste (Duminică, 25 aprilie 2021, 1:26)

          POMPIERUL [utilizator] i-a raspuns lui vivatcrescatfloreat

          Este doar o reactie impotriva turcilor care au indraznit mai mult decat le permitea licuriciul. Da cativa ani buni turcii incearca sa se impuna in zona, iar asta nu le place americanilor. Le-au atacat moneda, au incercat sa-l darame pe 'sultan', ...Erdogan are destule pacate insa Turcia s-a ridicat serios in ultimii 20 de ani. Astea-s fapte.
        • 0 (4 voturi)    
          Deci recunosti (Duminică, 25 aprilie 2021, 8:08)

          Mihai Esemescu [utilizator] i-a raspuns lui vivatcrescatfloreat

          Ca timp de 100 si ceva de ani americanii s-au complacut in minciuna, nu? Si vine intrebarea: de ce? Simplu: pentru ca asa le erau interesele.
      • +13 (19 voturi)    
        zxzxzxz (Sâmbătă, 24 aprilie 2021, 23:53)

        solar [utilizator] i-a raspuns lui Mihai Esemescu

        Nu ! E clar că nu deții cunoștințele istorice necesare ca să poți să evaluezi ce s-a întâmplat cu armenii . Dar te avînți să ieși la vedere pe internet . Si nu ești singurul ,văd !! Francezii si americanii au fost primii din lume care s-au sezisat în legătură cu ceea ce li se întîmpla armenilor în IMPERIUL OTOMAN ! Incă din anii 1896 - 1908 ! Intelectuali de marcă din țările amintite au vorbit fără menajamente că e vorba de UN GENOCID !! Care a continuat până în 1923- 24 . Până și social democrații din INTERNAȚIONALA a II -a au vorbit de același lucruri .
        PS - Nu sunt nici armean, nici evreu, nici PSD -ist ! Ca să vorbești limba adevărului trebuie totuși să ai ceva mai mult acumulat acumulat în tărtăcuță . Altfel vorbim în dodii !!
        • -9 (15 voturi)    
          Una-i una si doua-s mai multe. (Duminică, 25 aprilie 2021, 1:32)

          POMPIERUL [utilizator] i-a raspuns lui solar

          Degeaba au latrat istoricii si intelectualii ca scursurile din politica au scos iepurasul din joben doar cand le-a convenit. Pana mai ieri aveau baze militare si rachete in Turcia. Tu crezi ca e fara interes?? 2 atacuri asupra lirei turcesti, incercarea de puci cu ajutorul lui Gulem, sunt doar coincidente??
  • +40 (50 voturi)    
    Nicio lecție de învățat ? (Sâmbătă, 24 aprilie 2021, 20:01)

    Alex2009 [utilizator]

    Evul Mediu cu drone si 5G ...
    Europa nu-i de voi, bre, efendi !
    Poate dupa Erdogan.
    • -6 (14 voturi)    
      Problema e ca (Duminică, 25 aprilie 2021, 1:35)

      POMPIERUL [utilizator] i-a raspuns lui Alex2009

      Europa e cam la mana lor, dupa ce licuriciul a vrut sa democratizeze Syria.
    • +1 (1 vot)    
      In aschim Roamania este cu un secol in fata (Luni, 26 aprilie 2021, 11:02)

      jackalphonse [utilizator] i-a raspuns lui Alex2009

      Turciei pentru ca are 5G, asa-i?:)))
      probabil n-ai vizitat Turcia, nu esti la curent cu partea stiintifico-tehnologica a Turciei si n-ai vazut cam ce infrastructura au. Roamania este cu doua secole in urma Turciei.
      • 0 (0 voturi)    
        Da, (Marţi, 27 aprilie 2021, 3:43)

        Kepler [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

        au luat cu `imprumut' de la americani si nemti.
  • +38 (40 voturi)    
    Dupa ce (Sâmbătă, 24 aprilie 2021, 20:06)

    Kepler [utilizator]

    omori fara nici o problema peste un milion de oameni, cam 20% dintr-un popor nu foarte numeros, e usor de spus ca teritoriul este al tau. Au profitat de perioada de razboi de atunci. Acum au ramas pe acolo curzii si turcii, iar majoritatea curzilor sint considerati teroristi.
    • +15 (17 voturi)    
      Exact (Sâmbătă, 24 aprilie 2021, 21:07)

      Unu_de_pe_net [utilizator] i-a raspuns lui Kepler

      De acord, de fapt cam 60% din populatia armeania de atunci. SI cum zici tu, politica lor continua neabatuta.
  • -15 (31 voturi)    
    Cu recunoasterea loviturii de stat din 89 din Ro? (Sâmbătă, 24 aprilie 2021, 20:09)

    DrNRazvan [utilizator]

    Dar lovitura de stat din 89 din Romania nu o recunosc? sau le e frica ca iliescu si roman ii parasc de genocid in romania pt o falsa revolutie?
    • +2 (10 voturi)    
      INvata mai intai limba romana... (Sâmbătă, 24 aprilie 2021, 22:07)

      , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator] i-a raspuns lui DrNRazvan

      "frica ca".
      Restul... dejectii rosii!
      • +1 (1 vot)    
        "frica ca" este corect, gramaticule:)) (Luni, 26 aprilie 2021, 11:05)

        jackalphonse [utilizator] i-a raspuns lui , AlwaysToTheRight, NeveRed!

        Se vede ca ai invatat limba romana de la "vloggeri":P
        Nu o zic cu rautate, doar glumesc.
  • +3 (13 voturi)    
    mda (Sâmbătă, 24 aprilie 2021, 20:17)

    Xorciser [utilizator]

    Romania a recunoscut genocidul armean?
  • -20 (30 voturi)    
    Americanii nu au știut niciodată să facă politică (Sâmbătă, 24 aprilie 2021, 21:07)

    backtothedarkages [utilizator]

    Dintr-un milion de lucruri care se întâmplă în lume chiar acum și care ar fi din plin de condamnat, dl Biden a ales sa se lege de ceva făcut cu mai bine de 100 de ani în urma și în care a fost implicată o țară - Turcia - pe care teoretic SUA ar dori să o aibă ca aliat. Este mare lucru să știi când să taci si când să vorbești. Si ce să spui atunci când vorbești.
    • +13 (15 voturi)    
      Rolul Turciei in NATO (Sâmbătă, 24 aprilie 2021, 21:56)

      John M. [utilizator] i-a raspuns lui backtothedarkages

      s-a diminuat substantial dupa implozia URSS. Tendintele dictatoriale ale lui Erdogan trimit mesaje negative peste tot in lume, dar mai ales in tara democratiei. Armenia are un lobby puternic in America si niste despagubiri probabil ca vor reveni urmasilor care au scapat cu viata din genocidul de atunci. In America cumplitul eveniment este pe larg documentat si presentat publicului pe canalele TV de istorie sau chiar in scoli si universitati.
      • -2 (12 voturi)    
        Implozia URSS ... (Sâmbătă, 24 aprilie 2021, 22:37)

        backtothedarkages [utilizator] i-a raspuns lui John M.

        a fost acum 31 de ani și nu a afectat miezul puterii !!! Oricum, acum este o realitate total diferită. Și în 1917 Rusia a suferit o "implozie" iar apoi la doar 28 de ani după acea "implozia", rușii puneau steagul la Berlin și aveau Europa sub cizma lor. Azi povestea se repetă. De 21 de ani Rusia lui Putin a reluat politica ei de agresiune dintotdeauna. Suntem de mult în plin WW 3, dar probabil ca peste ocean multă lume încă doarme și visează porumbei albi.
        • 0 (4 voturi)    
          Eu vorbeam de declinul Turciei (Duminică, 25 aprilie 2021, 6:57)

          John M. [utilizator] i-a raspuns lui backtothedarkages

          ca importanta pentru NATO, nu de cel al Rusiei. Dupa 1991 capabilitatea nucleara a Rusiei a ramas intacta, (40,000 de focoase nucleare atunci) ca si diviziile mecanizate de infanterie, submarinele si satelitii de spionaj.
          Asa e. In America lumea doarme si viseaza frumos pentru ca de 600 de miliarde PE AN isi imagineaza ca armata are ce-i trebuie sa garanteze o viata linistita.
        • -2 (4 voturi)    
          cu cat mai multe crize emotionale cu atat mai aproape de ww3 (Duminică, 25 aprilie 2021, 7:47)

          mbembe [utilizator] i-a raspuns lui backtothedarkages

          de ce crezi ca îți baga in cap faptul ca vin rusii? ca sa fii gata sa ei arma in mana si pregatiti sa-ti lasi oasele undeva in siberia.
          germanilor tot asa le bombaneau la cap ca evreii si rusii sunt ciuma europei... asa au pierit zeci de milioane de oameni, din prostie si fiindcă au acceptat sa fie spalati pe creier... la fel cum rusii au fost spalati cu maretia comunismului...
          deci sa-ti cumperi parfum cu miros de praf de pusca... pentru o aclimatizare mai finuta
    • -3 (9 voturi)    
      Corect (Sâmbătă, 24 aprilie 2021, 22:53)

      galeo [utilizator] i-a raspuns lui backtothedarkages

      Mai ales daca vrei sa mai ajungi cu nave de război în Marea Neagră ești la mana turcilor
      • +5 (7 voturi)    
        De ajuns . (Sâmbătă, 24 aprilie 2021, 23:26)

        Alius [utilizator] i-a raspuns lui galeo

        ...in Marea Neagra nu este o stringenta pentru americani ci pentru noi si chiar si pentru turci.
    • +3 (7 voturi)    
      SUA . (Sâmbătă, 24 aprilie 2021, 23:29)

      Alius [utilizator] i-a raspuns lui backtothedarkages

      .. si-a dorit Turcia ca aliat, dar Turcia a ales sa se umfle in pene si sa joace la doua capete. Sa tot taci si sa nu faci nimic pentru ca altfel il deranjezi ba pe Putin, ba pe Erdogan, ba pe Xi s-a dovedit ca este o politica paguboasa si cele trei state au vazut ca pot santaja alte state in diferite feluri, tocmai in baza logici tale, ca SUA are nevoie de ei.
  • -3 (11 voturi)    
    Aici sunt 2 discutii... (Sâmbătă, 24 aprilie 2021, 21:13)

    filosoful.roman [utilizator]

    Pe de o parte, recunoasterea genocidului contra armenilor este un lucru moral. E un fapt istoric care a avut loc. Si o spun eu, care nu sunt un sustinator al lui Biden.

    Pe de alta parte, decizia asta risca sa arunce si mai mult Turcia in bratele Rusiei (stiindu-se ca si inainte Turcia a cochetat cu ideea apropierii de Rusia).
    • +6 (8 voturi)    
      Ce sa spun, cat ii iubesc (Sâmbătă, 24 aprilie 2021, 21:46)

      John M. [utilizator] i-a raspuns lui filosoful.roman

      rusii pe turci!...
      Prin anii 90 Jirinovski isi implora electoratul rus sa-l aleaga presedinte ca vrea sa elibereze Constantinopolul, scaunul crestinatatii ortodoxe, si sa-i alunge pe turci inapoi in Asia.
      "Nu ma opresc decat la granita Indiei unde soldatii mei isi vor spala picioarele in apele caldute ale Oceanului Indian"- a spus el atunci. Rusia imperiala a avut tot interesul sa elimine o putere concurenta din aceasta regiune si a reusit de-abia in sec. xx cand Turcia a fost alungata de peste tot si a devenit republica in teritoriul pe care-l cunoastem azi.
  • +18 (20 voturi)    
    Un gest normal... (Sâmbătă, 24 aprilie 2021, 21:23)

    Nonidem [utilizator]

    Un gest normal si necesar.Dar de ce sa nu fie Turcia de azi responsabila asa cum Germania democrata si-a asumat raspunderea genocidului evreilor ddin cel de al treilea Reich?Nici macar "regrete" dar mi-te compensatii-Turcia ocupa 80% din Armenia.Ba din contra,a inarmat cealalta Turcie, sa mai fie ucisi cateva mii de armeni, asa sa nu-si iasa din mana!
    • +6 (10 voturi)    
      Doar Armenia ? (Sâmbătă, 24 aprilie 2021, 22:14)

      dekar [utilizator] i-a raspuns lui Nonidem

      Pai cu Grecia cum stam ? Ma duc in Turcia ,pe coasta Anatoliei ca sa vad vestigiile civilizatiei grecesti ?! Ma duc la Istambul sa vad Sf.Sofia transformata din nou in moschee ?! Greu se va mai naste in Turcia un
      alt Kemal Ataturc...
  • 0 (10 voturi)    
    holocaustul armanilor ca si al rominanilor din (Sâmbătă, 24 aprilie 2021, 21:46)

    hopsinoi [utilizator]

    Basarabia a fost ascuns din mitive politice, dar acum adevarul triumfa.
  • +11 (11 voturi)    
    Franz Viktor Werfel: (Sâmbătă, 24 aprilie 2021, 21:47)

    ty [utilizator]

    Cele 40 de zile de la Musa Dagh - despre rezistența armenilor în timpul genocidului de la 1915.
  • -1 (11 voturi)    
    Nu am crezut ca Biden va avea acest curaj ! (Sâmbătă, 24 aprilie 2021, 23:20)

    Cugetator [utilizator]

    Nu am nici o simpatie fata de stanga democrata americana si fata de Biden personal . Trebuie sa spun ca vad recunoasterea genocidului turc impotriva armenilor ,ca un act curajos si moral, desi sunt foarte multi ani de la evenimente . Pe de alta parte sustinerea turcilor ca era un razboi mondial si in care rusii inarmau si suventionau pe cetatenii armeni ai Turciei se poate sustine istoric !
    • +2 (6 voturi)    
      De ce nu?! (Duminică, 25 aprilie 2021, 9:51)

      John M. [utilizator] i-a raspuns lui Cugetator

      Biden este la apogeul carierei sale politice caci dupa Casa Alba nu mai urmeaza nimic, decat locul in istorie stabilit de academie si biblioteca pe care o va construi in statul sau, Maine. Cu asta el indreapta o crima facuta unei natiuni mici de catre una mare si barbara invadatoare a spatiului iudeo-crestin.
  • -3 (11 voturi)    
    Hehe (Sâmbătă, 24 aprilie 2021, 23:48)

    Mazeta [utilizator]

    Urmează recunoașterea genocidului amerindian de către Erdogan.
  • -1 (5 voturi)    
    kek (Duminică, 25 aprilie 2021, 3:01)

    kongeriket [utilizator]

    singurul lucru bazat care l-a făcut Bideanu de când e PREȘedinte
  • -3 (5 voturi)    
    ASteptam si recunoasterea genocidului Ucrainian (Duminică, 25 aprilie 2021, 5:43)

    xolv [utilizator]

    stiti, ala cu 6 milioane de victime din 1932-1933
  • 0 (4 voturi)    
    Daca recunoaste si genocidul irakian (Duminică, 25 aprilie 2021, 14:31)

    Irina25 [utilizator]

    Inseamna ca-i baiat salon.
    • 0 (0 voturi)    
      Care ? (Luni, 26 aprilie 2021, 20:53)

      Kepler [utilizator] i-a raspuns lui Irina25

      Ala facut de Saddam ?
  • +1 (1 vot)    
    rade harb de oala sparta. SUA a provocat (Luni, 26 aprilie 2021, 10:59)

    jackalphonse [utilizator]

    ...moartea a milioane de oameni in Orinet:).
    Oricum, este bine ca si-o ia si Rurcia, nici ei nu sunt cu toate tiglele pe cap.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by