Parlamentarii francezi au votat să suspende cursele aeriene interne pe rute care pot fi făcute direct cu trenul în mai puțin de două ore și jumătate, măsura făcând parte dintr-un pachet mai amplu menit să combată schimbările climatice și poluarea, relatează The Guardian.

Ghiseu Air FranceFoto: Air France

Interdicția, o versiune mai relaxată a unei propuneri cheie formulate de convenția cetățenească pentru problemele climatice creată de președintele Emmanuel Macron, a fost adoptată după dezbateri aprinse în parlamentul francez.

Legea va duce la interzicerea zborurilor aeriene scurte, printre cele care intră sub incidența sa numărându-se cele de la aeroportul Orly din Paris către Nantes, Bordeaux și alte regiuni.

Comisia pentru probleme climatice înființată de Macron recomandase anularea tuturor zborurilor interne pentru care există o alternativă feroviară dacă aceasta durează mai puțin de patru ore.

În forma adoptată de legislativul de la Paris interdicția a fost redusă la două ore și jumătate după ce anumite regiuni și operatorul Air France-KLM, alături de alte companii aeriene, și-au exprimat opoziția față de măsură, citând printre altele impactul deja devastator al pandemiei asupra călătoriilor.

În urmă cu un an guvernul francez a convenit să acorde un împrumut de 7 miliarde de euro companiei Air France cu condiția ca aceasta să renunțe la anumite curse interne însă noua lege va interzice și operatorilor de curse low-cost să opereze pe anumite rute.

Ministrul francez al transporturilor, Jean-Baptiste Djebbari, a afirmat în parlament că intervalul de două ore și jumătate a fost ales întrucât exista riscul de a izola anumite teritorii greu accesibile.

Măsura a fost adoptată în pofida opoziției formulate din rândul partidelor din întreg spectrul politic.

Parlamentarul socialist Joël Aviragnet a afirmat că aceasta va avea „un cost disproporționat” în materie de vieți omenești și a avertizat că va duce la pierderea de locuri de muncă și în alte sectoare.

Alți legiuitori, inclusiv din Partidul Verde, s-au plâns că forma adoptată este prea relaxată și diluarea acesteia lasă fără obiect propunerea convenției pentru climă.

Mathilde Panot de la partidul de extrema stângă Franța Nesupusă a afirmat că măsura a fost „golită de sens” în timp ce colegul ei Danièle Obono a spus că păstrarea pragului de patru ore ar fi făcut posibilă oprirea curselor „care emit cele mai multe gaze de seră”.

Detaliile privind cursele care urmează să fie interzise vor fi publicate în decretul oficial.

Citește și: