Franța interzice o parte a curselor aeriene interne pentru a încuraja călătoria cu trenul

de S.J.     HotNews.ro
Luni, 12 aprilie 2021, 14:42 Actualitate | Internaţional


Ghiseu Air France
Foto: Air France
Parlamentarii francezi au votat să suspende cursele aeriene interne pe rute care pot fi făcute direct cu trenul în mai puțin de două ore și jumătate, măsura făcând parte dintr-un pachet mai amplu menit să combată schimbările climatice și poluarea, relatează The Guardian.

Interdicția, o versiune mai relaxată a unei propuneri cheie formulate de convenția cetățenească pentru problemele climatice creată de președintele Emmanuel Macron, a fost adoptată după dezbateri aprinse în parlamentul francez.

Legea va duce la interzicerea zborurilor aeriene scurte, printre cele care intră sub incidența sa numărându-se cele de la aeroportul Orly din Paris către Nantes, Bordeaux și alte regiuni.

Comisia pentru probleme climatice înființată de Macron recomandase anularea tuturor zborurilor interne pentru care există o alternativă feroviară dacă aceasta durează mai puțin de patru ore.

În forma adoptată de legislativul de la Paris interdicția a fost redusă la două ore și jumătate după ce anumite regiuni și operatorul Air France-KLM, alături de alte companii aeriene, și-au exprimat opoziția față de măsură, citând printre altele impactul deja devastator al pandemiei asupra călătoriilor.

În urmă cu un an guvernul francez a convenit să acorde un împrumut de 7 miliarde de euro companiei Air France cu condiția ca aceasta să renunțe la anumite curse interne însă noua lege va interzice și operatorilor de curse low-cost să opereze pe anumite rute.

Ministrul francez al transporturilor, Jean-Baptiste Djebbari, a afirmat în parlament că intervalul de două ore și jumătate a fost ales întrucât exista riscul de a izola anumite teritorii greu accesibile.

Măsura a fost adoptată în pofida opoziției formulate din rândul partidelor din întreg spectrul politic.

Parlamentarul socialist Joël Aviragnet a afirmat că aceasta va avea „un cost disproporționat” în materie de vieți omenești și a avertizat că va duce la pierderea de locuri de muncă și în alte sectoare.

Alți legiuitori, inclusiv din Partidul Verde, s-au plâns că forma adoptată este prea relaxată și diluarea acesteia lasă fără obiect propunerea convenției pentru climă.

Mathilde Panot de la partidul de extrema stângă Franța Nesupusă a afirmat că măsura a fost „golită de sens” în timp ce colegul ei Danièle Obono a spus că păstrarea pragului de patru ore ar fi făcut posibilă oprirea curselor „care emit cele mai multe gaze de seră”.

Detaliile privind cursele care urmează să fie interzise vor fi publicate în decretul oficial.

Citește și:






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















2877 vizualizari

  • +4 (10 voturi)    
    puterea de negociere a SNCF... (Luni, 12 aprilie 2021, 14:50)

    demaGOGU [utilizator]

    ...va creste corespunzator.
    • +3 (5 voturi)    
      Deja presimt (Luni, 12 aprilie 2021, 15:16)

      Milka Man [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      o noua greva pentru cresterea salariilor, in dulcele stil socialist.
    • +1 (1 vot)    
      Avioane private (Luni, 12 aprilie 2021, 19:09)

      Trojan.H [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      Sa nu ne indoim o clipa ca cei care vor sa ne oblige sa mergem cu calul folosesc numai si numai avioane private.
  • -2 (4 voturi)    
    Și? (Luni, 12 aprilie 2021, 15:05)

    Lionheart [utilizator]

    Și cu chemical trails cum rămâne? A fost de acord oculta mondială cu o asemenea măsură?
    :))))
  • +2 (6 voturi)    
    doua ore jumate in avion (Luni, 12 aprilie 2021, 15:21)

    Milka Man [utilizator]

    sau minim 4 ore intr-un tren supra aglomerat, in care tipa toti copiii si e tot timpul scandal din cauza locurilor chiar daca ai rezervare...Evident, nici un politican nu a mers vreodata cu trenul, ca sa vada cum e. Si mare distractie va fi cand reincepe sezonul grevelor la caile ferate, ca nu vei mai avea optiuni de a calatori. Franta e mare, nici nu se pune problema sa gasesti masini de inchiriat cand e greva la tramsporturi cate 5 zile...
    • 0 (2 voturi)    
      Desigur (Luni, 12 aprilie 2021, 17:56)

      jcjc [utilizator] i-a raspuns lui Milka Man

      ... cursele interne sau low cost cu avionul se desfășoară în cabine spațioase, fără copii sau înghesuială, de la aeroprt ajungi imediat la avion, fără cozi sau întîrzieri, locurile sînt mereu disponibile, ba am auzit că fiecare călător primește o sticlă de șampanie fină și o duzină de stridii ca să nu se plictisească pe drum.

      Am călătorit frecvent cu TGV-ul în Franța și în Belgia. Nu a întîrziat niciodată, nu am venit niciodată la gară cu mai mult de 30 de minute înainte de plecare, iar scaunele sînt infinit mai mari decît în orice avion cursă internă.
      • 0 (2 voturi)    
        Si eu am folosit frecvent TGV (Luni, 12 aprilie 2021, 19:52)

        Milka Man [utilizator] i-a raspuns lui jcjc

        de cate ori nu era posibil sa folosesc avionul sau era greva in CDG. Am prins intarzieri, am prins copii mici urland si alergand prin tren pentru ca asa isi educa francezii progeniturile, a trebuit sa ma cert de cateva ori pentru ca imi erau ocupate locurile (rezervate) de indivizi de culoare care nu voiau sa le elibereze decat dupa ce venea politia...Aaaa, si am prins si cateva greve de mai mai mare dragul...
  • +2 (2 voturi)    
    Nici nu-si imagineaza transport auto paralel cu ca (Luni, 12 aprilie 2021, 15:22)

    D-or [utilizator]

    Celelalte state UE nici nu-si pot imagina ca exista tari in care transportul cu microbuzele se deruleaza pe sute de kilometri pe relatii paralele cu calea ferata.

    In Franta, Austria, Germania, calea ferata detine si 90-95 - 98% din transportul public rutier, astfel incit isi armonizeaza ofertele in mod constructiv, complementar.
    Cursele auto alimenteaza statiile de cale ferata sau circula intre statiile feroviare doar in afara virfurilor de trafic.

    La noi, e risipa totala: statul subventioneaza ambele moduri (rutier si feroviar) sa se concureze intre ele in defavoarea calatorilor si a mediului.
  • +3 (3 voturi)    
    Asta poți să faci dacă ai TGVuri! (Luni, 12 aprilie 2021, 15:33)

    Nyk1 [utilizator]

    Cu o linie de mare viteză Oradea - Arad - Timișoara - Deva - Sebeș (Alba Iulia) - Sibiu - București, având o ramură de la Sebeș la Cluj, se poate reduce substanțial consumul de kerosen al TAROM, care se poate concentra pe ceea ce ar trebui să facă de fapt: să transporte pasageri între Europa de Vest și Caucaz, Asia Centrală sau Africa de nord-est (Egipt), prin hubul București. Ar merge la limită și niște curse medium-cost București - Bangkok, Otopeni fiind printre cele mai estice aeroporturi internaționale ale UE.

    Cu o a doua linie București - Bacău - Iași - Suceava nici nu mai avem nevoie de zboruri interne.
    • +2 (2 voturi)    
      Da, dar astea costa si e de munca (Luni, 12 aprilie 2021, 17:13)

      Milka Man [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

      si pana se inteleg politicienii cum sa isi imparta banii, trec 20 ani. Asta e motivul pentru care nu avem inca autostrazi sau spitale. Nu se pot intelege care cat sa fure...
    • 0 (0 voturi)    
      si cine plateste? (Luni, 12 aprilie 2021, 19:21)

      jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

      ca daca faci linie de TGV scoti transportul ieftin.
      O sa devina pretul cu autobuzul sau cu masina personala la jumate si pentru un cuplu.
      La noi avionul intern duce catre avionul extern. Sa presupui ca mergi cu trenul de la Iasi sau Timisoara si schimbi cu tartareata de Otopeni e greu de imaginat - deja ai plecat spre vest sau cu charter.
  • +5 (5 voturi)    
    Abordare franceza (Luni, 12 aprilie 2021, 15:40)

    Kornell [utilizator]

    dupa ce subventioneaza Air France cu MULT, acum vor sa interzica zborurile scurte in ideea de a mai scapa de personal. Pe de alta parte TGV face 2 ore pana la Lyon, 2.30 pana la Bordeaux - ar ramane doar cel de sud, Marsilia/Nice care face 3.10-3.30 care sa fie concurat de avion. Adevarul e pe la mijloc - dusul la aeroport, bagaje, controale, consuma mai mult timp decat cu trenul - iar la ei trenurile sunt frecvente
  • 0 (6 voturi)    
    ... (Luni, 12 aprilie 2021, 15:53)

    cartograful [utilizator]

    O masura cu efect infim asupra climei globale (aviatia comerciala oricum e responsabila de o foarte mica parte a emisiilor) dar cu mare efect asupra competitivitatii economice a unei tari occidentale. Demolarea economiilor vestice continua. Inainte tovarasi!
    • +4 (4 voturi)    
      Peste 200.000 francezi lucreaza la SNCF (Luni, 12 aprilie 2021, 17:01)

      D-or [utilizator] i-a raspuns lui cartograful

      sau cel putin lucrau acum citiva ani.

      SNCF in prezentarea sa se lauda ca sunt un bine social, ca asigura un trai bun pentru 200.000 francezi oferindu-le posibilitati de evolutie, de scolarizare, de implinire profesionala si de recreere.

      Asa se pune problema, social, la 360 de grade, nu strict din punctul de vedere al profitului pentru buzunarele private. Iar dupa profit, potopul.
  • +1 (3 voturi)    
    in Romania nu se intelege (Luni, 12 aprilie 2021, 17:14)

    Coresponedntu [utilizator]

    viitorul transportului este feroviar. Cu avionul se va mai zbura doar pe distante lungi, intercontinentale, peste 2000 km. Deja companiile de cai ferate din Franta, Germania, Austria si Elvetia s-au sincronizat, au introdus trenuri de noapte, de exemplu Paris - Viena samd. CFF, OBB, DB si SBB si-au adaptat orarele, se opereaza curse de mare viteza intre tari. Nici nu mai merita sa calatoresti cu avionul cand timpii sunt cam aceiasi pentru distante sa zicem de pana la 500 km, mai ales daca iei in calcul durata checkin, filtre etc si confortul oferit de tren.
    Transportul feroviar e cel mai prietenos cu mediul, cel aerian cel mai poluant. Confortul este de asemenea mai mare la calatoria cu trenul.
    Romania a avut un avantaj de care si a batiut joc, cea mai vasta retea de CFR din Europa de est . Dar a fost distrusa dupa revolutie, in cei 30 de ani de obscurantism religios , Nu trebuia decat marita viteza pe cfr, Trenul ajungea in orice orasel mai mic.
    Asta se intampla cand nu ai viziune pentru dezvoltare durabila. Romania face acum ce facea Vestul in anii 1960, 1970, 1980, dezvolta retele rutiere, autostrazi.
    Transortul rutier este perimat, dar nu va dispare ci se va adapta in sensul ca nu va mai fi rentabil sa detii autoturism personal. Viitorul este al companiilor de sharing, al masinilor autonome fara sofer, Vrei sa mergi cu masina, te urci in cea mai apropiata, sau vine ea la tine. Se va reduce astfel in orase numarul autoturismelor de 3-4 ori , cu consecinte benefice pentru calitatea aerului. Chiar si autoturismele care vor ramane in circulatie vor fi electrice. Trenurile in schimb vor fi baza , la fel si transportul urban electric. Bucurestiul cel putin a pierdut timp cu Fierea si cu lipsa de reglementari si incurajarea importului de cazane, La cifrele de trafic auto actuale este la nivelul Nordului Europei in anil 70.
    • +2 (2 voturi)    
      Europa centrala e plata ca in palma (Luni, 12 aprilie 2021, 19:43)

      jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui Coresponedntu

      si totusi pentru unii e foarte scump sa mergi cu TGV daca nu cumperi din timp (exact aceleasi chestii ca la liniile aeriene).
      Turismul ala de noapte il fac studentii sau amarastenii care vor sa nu plateasca noaptea la hotel dar vor sa viziteze mai multe orase.
      Masini autonome - la noi e plin de harburi de 15-20 ani.
    • +1 (1 vot)    
      Cum le poti explica asta (Luni, 12 aprilie 2021, 19:59)

      Milka Man [utilizator] i-a raspuns lui Coresponedntu

      burtosilor cu 4 clase care au condus CFR in ultimii 30 ani, cu singura preocupare de a lua niste salarii uriase si a falimenta transportul feroviar? Cum le explici asta sutelor de mii de romani (daca nu chiar milioane) care isi cumpara 2-3 cazane pe care le tin pe langa bloc pentru ca dragii de parlamentari refuza cu incapatanare sa modifice legistalatia in domeniu si sa ii taxeze mult mai mult (evident, nu o fac pt ca mai vor un mandat)? A incercat Firea sa bage niste taxe macar "pe centru", a iesit scandal, exact din cauza posesorilor de cazane care isi cheltuie banii la mall si la Sinaia si se pisa cu jet pe restul...Deh, boletin de Bucuresti...


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by