O treime din statele membre au cerut UE stabilirea unei date pentru interzicerea vânzărilor de autoturisme pe benzină și motorină

de S.J.     HotNews.ro
Joi, 11 martie 2021, 10:41 Actualitate | Internaţional


Benzinarie Petrom
Foto: Petrom
Comisia Europeană (CE) ar trebui să stabilească o dată pentru interzicerea vânzărilor maşinilor echipate cu motoare diesel sau pe benzină în blocul comunitar, au cerut miercuri nouă state membre UE, potrivit Reuters și Agerpres.

Conduse de Danemarca şi Olanda, ţările au trimis CE o scrisoare cerând politici ambiţioase la nivelul UE pentru a limita emisiile de gaze din sectorul transporturilor. Printre aceste politici se află stabilirea unei date pentru interzicerea vânzărilor de maşini şi camionete noi echipate cu motoare diesel sau pe benzină.

Obiectivul preşedintelui Comisiei Europene, Ursula van der Leyen, este crearea unei Europe neutre din punctul de vedere al impactului asupra climei până în 2050.

„Trebuie să accelerăm tranziţia verde a transportului rutier, iar legislatorii trebui să trimită semnale clare producătorilor auto şi consumatorilor din UE”, a afirmat ministrul danez al Mediului, Dan Jorgensen. Alte state care s-au alăturat iniţiativei sunt Austria, Belgia, Grecia, Irlanda, Lituania, Luxemburg şi Malta.

Comisia Europeană va propune în iunie standarde mai dure privind emisiile de dioxid de carbon ale noilor maşini în Europa, pentru îndeplinirea obiectivelor climatice. Actualele standarde privind emisiile de dioxid de carbon „trebuie întărite semnificativ” şi UE trebuie de asemenea să extindă staţiile de încărcare pentru vehiculele electrice.

Legislaţia UE trebuie amendată pentru a permite statelor să ia măsuri la nivel naţional privind interzicerea vânzărilor maşinilor echipate cu motoare diesel sau pe benzină, susţin cele nouă ţări.

Vânzările de automobile electrice şi hibride în Uniunea Europeană s-au triplat anul trecut, depăşind pragul de un milion de unităţi, fiind responsabile pentru mai mult de 10% din numărul total de vehicule vândute, arată datele publicate de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).

Pe lângă faptul că trebuie să îndeplinească noile ţinte stricte privind emisiile de carbon introduse în UE, producătorii auto au beneficiat şi de subvenţiile guvernamentale pentru vehiculele electrice, subvenţii care au fost incluse în programele naţionale de revenire din pandemie, în special în Franţa şi Germania.

În consecinţă, în 2020, vânzările de vehicule complet electrice s-au dublat până la 538.772 unităţi, de la 247.854 unităţi în 2019.

Citește și:








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















5172 vizualizari

  • +15 (19 voturi)    
    Energia alternativa (Joi, 11 martie 2021, 11:14)

    MPopa [utilizator]

    Sunt in favoarea unor programe care sa stimuleze utilizarea masinilor electrice in orase. S-ar elimina principala sursă de poluare urbană. Dar când aud de interzicerea completă a motoarelor termice, mă întreb dacă ecologiștii din guverne înțeleg consecințele. Cum producem acea energie? Cum o stocăm, dat fiind că energia solară și cea eoliană nu oferă un flux constant? Cum asigurăm încărcarea tuturor vehiculelor dintr-un oraș, nu toată lumea locuiește la casă și e imposibil să construiești stații de încărcare în toate parcările dintre blocuri? A făcut cineva o proiecție asupra costului energiei electrice, a cărui creștere îi va afecta inclusiv pe cei care nu au mașină?
    Toate astea ar trebui analizate cu atenție, în schimb văd doar politicieni entuziaști care doresc să marcheze puncte și aparent merg pe principiul „vor găsi inginerii o soluție”. Nu cred că ei înțeleg costurile și implicațiile sociale ale propriului entuziasm.
    • -1 (15 voturi)    
      Corect (Joi, 11 martie 2021, 11:28)

      Calin123 [utilizator] i-a raspuns lui MPopa

      Istoric vorbind, cel mai bine se regleaza astfel de lucruri prin masuri economice: taxe mai mari pentru masini cu motoare termice/pret mai mare la motorina/benzina + facilitati pentru electrice. Apoi lasi piata sa se auto-regleze.
      • +4 (10 voturi)    
        Istoric vorbind, crescand taxele deformezi piata (Joi, 11 martie 2021, 12:05)

        AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Calin123

        Deci degeaba vorbim de auto-reglare ulterioara.
        PS - motoarele cu ardere interna le-au eliminat pe cele cu aburi nu fiindca au beneficiat de taxe mai avantajoase ci fiindca ele erau mult mai economice, performante, etc.
        • +3 (5 voturi)    
          Istoria nu ne ajuta in acest caz (Joi, 11 martie 2021, 13:40)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

          Problema pe care vrem sa o rezolvam nu este una de natura direct economica, ci ecologica, cu impact economic.
          Taxezi poluarea, nu masina.
          Nu exista nici un meganism de piata de auto-reglare pentru emissile motoarelor pe combustie interna. Oamenii polueaza fara sa tina cont de efecte, pentru ca nu-i afecteaza direct si imediat. Din pacate, cand deja se simt efectele poluarii, este complicat si extrem de scump sa le reversezi.
          De aceea se discuta de taxe si interdictii.
    • +2 (6 voturi)    
      partial adevarat. (Joi, 11 martie 2021, 11:54)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui MPopa

      Dar totusi nu mi se par probleme insurmontabile...
      1. Cum producem aceasta energie? Fie si daca o producem arzand petrolul din care s-ar face benzina, tot avem un randament sensibil mai bun decat ce ofera motorul termic. Nu vad o problema in a creste productia de energie electrica, mai ales ca o minima automatizare poate programa incarcarea masinilor pe timp de noapte, cand oricum consumul general scade, ajutand chiar la echilibrarea sistemului.
      2. Infrastructura necesara construirii unor statii de incarcare in mare parte din parcarile publice, ba chiar si in spatele blocului nu implica o infrastructura extrem de complexa. Cerere sa fie, ca vine si oferta
      3. Costul ar putea creste pe terme scurt, dar pe masura ce oferta se va ecilibra cu cererea pretul per KWh ar trebui sa scada, ca la orice produs la care creste volumul de productie.

      Si da, nimeni nu pare sa fie momentan preocupat de consecinte, dar asta se intampla in general cand au loc schimbari din astea.
      • +2 (8 voturi)    
        randament (Joi, 11 martie 2021, 12:05)

        Calin123 [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        1. Cum adica sa ai un randament mai bun? Cand arzi gaze naturale/benzina/petrol, se foloseste un motor foarte asemanator cu cel termic. Un motor care invarte turbina aceea care produce curentul electric. Apoi, acel curent electric are pierderi foarte mari cand este transportat. De aceea producatorii de curent iau 0.25 RON pe KWh produs iar pretul final cu transport cu tot ajunge la 0.65 RON pe KWh.
        2. Implica transformatoare de putere, schimbarea liniilor de curent din joasa tensiune in medie/inalta pana la statiile de incarcare = eficienta mai buna pe partea de transport de curent.
        3. Asa cum spuneam la punctul 1, problema majora a curentului este transportul/stocarea nu producere. Producerea costa 0.25 RON/KWh in piata libera iar pretul la livrare pentru joasa tensiune e de 0.65 RON deci aproape 3X.

        Eu sunt total pentru migrarea la energii curate dar aceasta migrare nu se poate face cu forta si fara o coordonare pe toate segmentele. Cred ca ar trebui sa se migreze mai mult spre transport pe inalta tensiune + transformatoare mai multe si mai mici in diverse locatii, iar aditional, stimularea instalarii panourilor fotovoltaice care ar avea avantajul de a fi "aproape" de consumatori si sa nu mai existe pierderi super mari cu transportul curentului.
        • +1 (3 voturi)    
          randament (Joi, 11 martie 2021, 12:52)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Calin123

          1. Un motor maaaaaare care invarte o turbina la fel de maaaaare va avea tot timpul randament mai bun decat 1000 de motoare mititele care invart niste roti. Ca sa nu mai spun ca motoarele alea ard de multe ori in gol, au consum extrem de mare la pornirea de pe loc, etc, etc. Uita-te doar cum scade consumul la un motor hibrid si vei intelege in mica parte ce risipa de energie presupune motorul termic.
          2. N-as fi chiar asha de pesimist. Nu trebuie schimbate liniile de medie tensiune, e suficient sa adaugi niste transformatoare si niste noi linii de joasa tensiune si sa te bazezi in mare parte pe incarcarea preponderent pe timp de noapte cu control inteligent al timpilor de incarcare astfel incat sistemul sa ramana echilibrat.
          3. De stocat se stocheaza doar marginal, iar la productie problema e ca trebuie sa produci cat sa acoperi varfurile de consum, deci mult peste necesarul real. Si aici poate interveni sistemul inteligent, care sa temporizeze incarcarea masinilor astfel incat consumul sa devina cat mai constant. Ceva de genul: lasi masina seara la incarcat, indici la ce ora vrei s-o iei a doua zi, sis sistemul decide singur cand iti va incarca masina in functie de incarcarea sistemului.

          Si eu inteleg temerile tale, sunt partial indreptatite, dar cred ca e mai importanta trecerea la masini electrice decat temerile privind reteaua electrica. Se vor gasi solutii cu singuranta pentru imbunatatirea retelelor de transport si distributie a energiei electrice. Cerere sa fie.
        • +1 (1 vot)    
          reinventam roata (Joi, 11 martie 2021, 20:32)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui Calin123

          Avem deja in Romania centrale electrice pe combustibili fosili, inclusiv gaz. Nu sunt "motoare" cu combustie interna. Turbina din centrala se invarte de la abur, nu de la explozii controlate de combustibil. Mai sunt turbinele pe gaz, dar alea functioneaza similar unui motor de avion.
          In ambele cazuri, eficienta este mult peste eficienta motorului cu ardere interna, plus co-generare directa de caldura.
      • +1 (3 voturi)    
        hai sa fim seriosi (Joi, 11 martie 2021, 16:13)

        AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        Romania la nivel de retea electrica pentru consumatori este la nivelul de acum 50 de ani. In 90% din locuintele din Romania daca instalezi un cuptor electric prajesti instalatia la tot blocul sau juma de sat.
        Ai incercat sa tragi 25 de metri de cablu de 4mm ca sa iti tina o putere de peste 4kw? Stii cat costa? iti imaginezi ce inseamna incarcarea a un milion de masini noaptea? puterea necesara?
        Cat despre pretul KWH care va scadea ma faci sa rad, uitat-te cat a "scazut" in Germania din cauza regenerabilelor.
        • +1 (1 vot)    
          pica drobul de sare! (Joi, 11 martie 2021, 20:35)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

          Arunca si tu o privire pe situatia din sistemul energetic national pe 24h sa vezi cat de putin se consuma noaptea.
          1 milion de masini electrice (pe care le vor achizitiona romanii in 5-10 ani) nu sunt si nu vor fi o problema, chiar daca le incarca toti in aceeasi noapte, ca sa mearga toti la drum lung dimineata urmatoare.
        • 0 (0 voturi)    
          n-ash zice (Vineri, 12 martie 2021, 12:47)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

          Au fost ceva probleme din astea in locurile unde s-a construit mult si nu s-a refacut reteaua, dar cel putin din experienta mea, si in orase, si la marginea lor unde s-a facut extindere de retea, nu sunt probleme.

          Personal am participat la o extindere de retea electrica cu vreo 300 de metri, de nevoie, si n-a fost nici pe departe rocket science. Singura parte mai nasoala a fost cu obtinerea autorizatiilor. Mai apoi totul a mers struna, iar costul nu a fost cine stie ce.

          Dupa aia, la 4 KW nu-ti trebuie cablu de 4mm, 2.5 monofazat sau 3x1.5 trifazat e super suficient. Uite aici un calculator de grosime cablu, daca vrei sa te joci cu el: https://www.miculelectrician.ro/calculator-de-cabluri.php/ Cu 4 mm duci lejer 10 KW.

          Si ca sa raspund, da am participat la intinderea unui trifazat de la stalp in casa din ala super gros, de nu-i poti taiai nici macar izolatia cu toporul. Si iar, nu a fost nimic iesit din comun, nici in ce priveste costul nici in ce priveste complexitatea lucrarii.

          Cat despre costul curentului, nu vorbeam de efectul regenerabilelor (desi Germania e un exemplu relativ prost, avand cam 10% regenerabile), ci de efectul cresterii consumului asupra pretului. La orice produs vrei tu, cu cat consumul e mai mare, cu atat costul de productie per unitate e mai mic.
    • +2 (2 voturi)    
      "e imposibil" (Joi, 11 martie 2021, 14:53)

      hollow [utilizator] i-a raspuns lui MPopa

      "e imposibil să construiești stații de încărcare în toate parcările dintre blocuri"

      [citation needed]
  • +3 (17 voturi)    
    Dictatura minoritatii :-D (Joi, 11 martie 2021, 11:17)

    Martorii lui Vladuts [utilizator]

    Si majoritatea ce spune ? :-D
  • +4 (18 voturi)    
    o treime (Joi, 11 martie 2021, 11:17)

    Nevermind [utilizator]

    Deci comisia TREBUIE sa interzica pentru ca o treime a spus asta?
    • -3 (7 voturi)    
      Dacia a scos Logan pe Diesel (Joi, 11 martie 2021, 12:12)

      TrickyWicky [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

      Chiar imi doresc mai multe masini pe diesel
  • +5 (13 voturi)    
    bravo baietii (Joi, 11 martie 2021, 11:17)

    licasamadau [utilizator]

    eu zic sa le impuneti termen martie 2021 si intre timp zero investitii in infrastructura de producere si transport energie electrica.
    Si mai propun sa introduceti taxele din benzina si motorina in curent, ca sa le plateasca si fraierii ca merg pe jos.
  • +13 (13 voturi)    
    pai (Joi, 11 martie 2021, 11:32)

    BillytheGreat [utilizator]

    2150 e ok ? Odata cu inventarea teleportarii nu va mai fi nevoie de automobile.
  • -1 (21 voturi)    
    Cum adica neutre din pdv al emisiilor ? (Joi, 11 martie 2021, 11:36)

    mmagic [utilizator]

    Dar produtia de masini electrice nu mai polueaza.
    Sursa de energie a masinilor electrice credeti ca este infinita, gratuita, inofensiva, fara efecte secundare si complet nepoluanta.

    Nimeni nu ne explica care este cauza schimbarilor climatice vizibile si surpinzatoare din ultima vreme.

    Teoria mea este ca toate sursele de energie "nepoluante" si "verzi" fac de fapt mai mult rau decat bine, pentru ca toata energia extrasa nu este nici infinita si nici gratuita ci afecteaza clima terrei, circultatia curentilor de aer, circulatia curentilor oceanici, campul electromagnetic protector al pamantului, duc la racirea mantalei de sub scoarta terestra, distrug econsistemele multelor specii de plante si animale.

    In final factura acestei energii electrice "gratuite" si "nelimitate" o vor platii scump generatiile viitoare impreuna cu toate econsistemele planetei distruse.
    • -3 (7 voturi)    
      Unii învață carte ca să știe. (Joi, 11 martie 2021, 12:01)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui mmagic

      Tu ai învățat carte ca să poți întreba? Continuă să înveți. Degeaba întrebi dacă nu înțelegi. Ca un punct de ajutor, zero este ales arbitrar, raportat la ceva numit referință. Filozofic zero nu există.
  • +3 (3 voturi)    
    Pe surse (Joi, 11 martie 2021, 11:51)

    TrueBlue [utilizator]

    Am auzit ca data interzicerii vanzarii va fi 1 ianuarie 2200.
  • +8 (10 voturi)    
    niste incompetenti (Joi, 11 martie 2021, 11:59)

    mos_teaca [utilizator]

    crearea unei Europe neutre din punctul de vedere al impactului asupra climei până în 2050.Foarte frumos....si marea majoritate a componentelor vor veni tot din China si poluarea datorata productiei manufacturiere chineze va fi mai mare....rezultatul- zero pt mediu , sute de mld spre China si mai multi someri in Europa
    • +5 (5 voturi)    
      autonomie... (Joi, 11 martie 2021, 15:14)

      .......................... [utilizator] i-a raspuns lui mos_teaca

      + limitarea distantei de deplasare la 50 km in jurul casei... pentru cei care isi mai aduc aminte de istoria ce se invata candva la scoala se spunea ceva de "legarea iobagilor de glie"...
  • +4 (8 voturi)    
    pana atunci mai e (Joi, 11 martie 2021, 12:00)

    bogdan1477 [utilizator]

    Deocamdata masina electrica trebuie sa-si rezolve marea problema tehnica cu timpul de incarcare a bateriei. Un drum de 1000 de km, facut azi in 8 ore ar necesita 2 incarcari intermediare, mai ales avand in vedere ca la viteza de autostrada motorul electric cam rupe la consum. Iar daca cele doua incarcari dureaza 2 ore fiecare... deja avem o mare problema.
    Si nu vad Europa inca pregatita de mers cu masina doar pe distante scurte si folosit trenul/avionul pentru distante lungi.
    Si mai e si problema pretului. Salariul mediu ar trebui sa permita cumpararea a una-doua masini electrice inainte ca motoarele termice sa fie interzise.
  • -2 (4 voturi)    
    gaze (Joi, 11 martie 2021, 12:11)

    TrickyWicky [utilizator]

    Cum poti invoca emisiile de gaze cand masinile noi pe Diesel Cu Euro 6 care au un consum de 3 -4 % au emisii echivalente cu emisiile facute de un ceai..
  • +3 (3 voturi)    
    eu sunt curios (Joi, 11 martie 2021, 12:29)

    John_Re [utilizator]

    cum vor putea dimensiona instalatiile electrice pentru centrul oraselor pline de skyscrapers si cladiri pt office-uri.... cu zeci de mii de masini la priza.

    :))
  • +2 (4 voturi)    
    Niciun guvern nu si-a pus serios problema (Joi, 11 martie 2021, 12:35)

    John M. [utilizator]

    reducerii masive a poluarii pana acum. Daca problema e atat de grava, ea poate fi redusa cel putin la jumatate prin micsorarea capacitatii motoarelor actuale pana la limita lor tehnica.(sa fim seriosi: la ce folosesc 300, 400, 500 de cai putere intr-o masina care e condusa de un singur om?!). Cum unele modele scot 200 de cai putere dintr-un motor de 1.6 L, acel motor poate echipa foarte bine si SUV-ul care azi are motorul pana la 6.2 L. Poluarea s-ar reduce practic peste noapte. Masina electrica rezolva o problema, dar creeaza 100. O sa traim si o sa vedem...
    • +2 (4 voturi)    
      felicitari (Joi, 11 martie 2021, 13:18)

      licasamadau [utilizator] i-a raspuns lui John M.

      astazi ai inventat "engine downsizing". Cauta pe google.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by