Canada a adoptat o moțiune prin care acuză China de genocid

de R.P.     HotNews.ro
Marţi, 23 februarie 2021, 11:06 Actualitate | Internaţional


Xi Jinping si Justin Trudeau
Foto: wyleshardy.com
Parlamentul din Canada a adoptat luni, în unanimitate, o rezoluție prin care califică drept ”genocid” tratamentul aplicat de regimul comunist de la Beijing minorității musulmane a uigurilor din regiunea Xinjiang, punând astfel presiune pe guvernul liberalului Justin Trudeau pentru a lua atitudine față de China, scrie Reuters.

Camera Comunelor a adoptat moțiunea cu 266 de voturi ”pentru” și niciun vot ”împotrivă”, moțiunea fiind introdusă de Partidul Conservator. Trudeau și membrii cabinetului său s-au abținut de la vot, deși liberalii au susținut acest demers. Din punct de vedere juridic, moțiunea nu obligă guvernul să ia măsuri în acord cu votul Parlamentului.
Moțiunea a fost amendată chiar înaintea votului în sensul introducerii unei propuneri prin care se cere Comitetului Olimpic Internațional să dispună organizarea Jocurilor Olimpice de Iarnă din 2022 într-o altă țară, dacă Beijingul continuă persecutarea minorității.

Opozanții conservatori ai lui Trudeau au făcut presiuni asupra premierului să fie mai dur în relația cu China. Reuters amintește incidentul din 2018 când Canada l-a arestat pe directorul financiar al companiei Huawei, Meng Wanzhou, în baza unui mandat emis de SUA. În replică, Beijingul a reținut doi cetățeni canadieni sub acuzația de spionaj, ceea ce a dus la o tensionare a relațiilor bilaterale.

În repetate rânduri, organizațiile pentru drepturile omului au acuzat guvernul de la Beijing că i-au privat pe uiguri de libertatea de credință și alte libertăți individuale, politică ce a culminat cu un întreg sistem opresiv de supraveghere, detenție, îndoctrinare și chiar sterilizare forțată.

Totul a pornit, în 2014, după ce președintele Chinei Xi Jinping a vizitat regiunea Xinjiang ca urmare a unui atac terorist al separatiștilor uiguri. La scurt timp după aceea, potrivit unor documente prezentate de New York Times, liderul comunist a dispus ca autoritățile să acționeze ”fără niciun fel de milă”.

Deși mărturiile celor care au scăpat din aceste lagăre sunt destul de rare, presa occidentală a relatat de mai multe ori despre abuzurile la care este supusă minoritatea musulmană. Luna trecută, guvernul SUA a acuzat autoritățile chineze de ”genocid”. În replică, China susține că toate acuzațiile privind detenția în masă și sterilizare forțată nu sunt altceva decât ”minciuni și alegații absurde”.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.















.*.


3468 vizualizari

  • +2 (46 voturi)    
    Ei acuză? (Marţi, 23 februarie 2021, 11:10)

    Tayen [utilizator]

    Și ce-au făcut actualii canadieni triburilor băștinașe din America de Nord cam cum s-o numi!?
    • +6 (24 voturi)    
      da... (Marţi, 23 februarie 2021, 12:14)

      YamamotoIsoroku [utilizator] i-a raspuns lui Tayen

      Si englezii ar trebui sa-i acuze de genocid pe italieni pentru atrocitatile comise de legiunile lui Claudius atunci cand romanii au cucerit Marea Britanie
      • +7 (9 voturi)    
        :))))) (Marţi, 23 februarie 2021, 14:35)

        minos [utilizator] i-a raspuns lui YamamotoIsoroku

        ...chiar si pe noi, ca si noi suntem urmasi ai romanilor, plus una din legiunile romane care a stationat in Britania mai tarziu, a fost originara din Dacia, deci se potriveste si suntem vinovati si din perspectiva daca, nu numai roamana.
        • +3 (5 voturi)    
          cine te aude te crede (Marţi, 23 februarie 2021, 18:17)

          Adry@n [utilizator] i-a raspuns lui minos

          Ciudat e ca acum sunt omorati oameni in china si pusi in lagare iar voi faceti misto pe seama unor triburi barbare de acum 2mii de ani.
          Nu stiu de unde ai invatat istorie dar dacii nu iti sunt stramosi prietene. Pe meleagurile patriei noastre de la daci si pana azi au trecut mai multe popoare migratoare decat iti poti tu inchipuii.
          AI sanse sa fii turc, tatar, grec (bizantin, fanariot, romanes...) mult mult mai mari decat DAC!
          Italienii nu se dau ROMANI, iar voi va dati mostenitori de sange DACO-ROMAN :))))
      • 0 (10 voturi)    
        Atrocitatile au fost comise de Imperiul Roman (Marţi, 23 februarie 2021, 15:42)

        itaku [utilizator] i-a raspuns lui YamamotoIsoroku

        Nu de italieni. Soldatii imperiului aveau nationalitati foarte diferite.
        • +1 (5 voturi)    
          sa mori de ras... (Marţi, 23 februarie 2021, 21:18)

          YamamotoIsoroku [utilizator] i-a raspuns lui itaku

          Dupa logica asta atunci nici Hitler nu era vinovat de nimic pentru ca n-a lucrat in nici un lagar.
    • -2 (2 voturi)    
      Actualii... (Marţi, 23 februarie 2021, 17:48)

      Nonidem [utilizator] i-a raspuns lui Tayen

      Actualii canadieni-franncezii au fost primii descoperitori si colonisti-n-au facut nimic comparabil cu violenta celor din Statele Unite!Nu cunosc masacre,deplasari de populatii ca la vecinul din sud.Le-au creat rezervatii-astfel nu se putea-si sunt pensionari ai Statului canadian.Dar asta s-a intamplat in sec XVI-XVII nu in mileniul trei.Comparatia e incorecta!
    • -1 (3 voturi)    
      Hai fugi pe conducta (Marţi, 23 februarie 2021, 20:37)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Tayen

      unu la mana, actualii canadieni nu le-au facut absolut nimic triburilor bastinase ba chiar ii numesc foarte elegant First nations.
      doi la mana, povestea imaginara de care vorbesti s-a petrecut mai la sud.
      trei la mana, traim in secolul 21 , nu in secolul 17-18
  • +9 (25 voturi)    
    Bravo (Marţi, 23 februarie 2021, 11:17)

    ..13 [utilizator]

    si inca...

    astept cu mare interes deznodamantul in cazulanalizei de inceput a virusului - a avut virusul originea in China si china a tacut ca pestele astfel incat state intregi au inregistrat pierderi importante de vieti omenesti dar si pierderi semnificative economice???.
    • 0 (30 voturi)    
      A trecut un an (Marţi, 23 februarie 2021, 11:51)

      Popescul [utilizator] i-a raspuns lui ..13

      A trecut un an de la aparitia pandemiei. Pentru incompetenta unora e de vina China? Virusul a aparut in China. Si ce daca? Ce vina are China pentru limitarile economice, stiintifice si de mentalitate ale celorlalte state? Pentru cei care au luat virusul participand mult dupa izbucnirea pandemiei la tot felul de chermeze, tot asiaticul e de vina? Dar pentru faptul ca medicina de astazi atat poate in materie de preventie si tratament, tot China e de vina?

      Hai sa ne mai vedem si de propria ograda si de cum putem sa ne amilioram situatia din tara. Oranduirea chineza este datoare numai fata de poporul chinez. N-au absolut nicio datorie (morala) fata de niste venetici. Veneticii sa le ceara socoteala propriilor conducatori. Parerea mea.
      • -1 (15 voturi)    
        Venetici? (Marţi, 23 februarie 2021, 13:51)

        Luk [utilizator] i-a raspuns lui Popescul

        Cum se spune "popescul" in chineza, tovarase?
        Auzi la el! "Ordanduirea chineza" :))))
        • +2 (18 voturi)    
          Nu stiu (Marţi, 23 februarie 2021, 15:05)

          Popescul [utilizator] i-a raspuns lui Luk

          Da, venetici. Pentru statul chinez toti cetatenii straini sunt venetici in sens larg. Vii si faci turism si afaceri in China, dar la final statul chinez e dator fata de proprii cetateni.

          Nu stiu cum se spune. Acum daca nu ader la o anumita opinie, imi cer scuze. Asta este. Se mai intampla. Imi pare rau pentru delictul de opinie comis. Ziceai ca esti democrat? Sper ca glumesti.

          Regimul comunist din China. Poate asa suna mai bine.

          Daca este in regula MAGA, trebuie acceptat si faptul ca seful chinez si toti trepadusii de sub el au ca sarcina nr.1 interesele poporului chinez. Atat. Orice altceva e intr-un plan secund. Daca pentru asta tre sa tii la secret un virus ca sa ai timp sa iei masuri de siguranta pentru propriul popor, asa sa fie. A trecut un an. Peste zece ani tot China va fi vinovata daca panedmia asta va continua? Dar celelalte state nu au vreo responsabilitate pentru proprii cetateni? Niciuna? Nimic? Silentium? Nada? Nicht? OK. Am inteles. Altii sunt mereu vinovati pentru limitarile noastre. Ai o gadire foarte adanca.
          • 0 (16 voturi)    
            Cetatene (Marţi, 23 februarie 2021, 16:28)

            Luk [utilizator] i-a raspuns lui Popescul

            Nu te impiedica nimeni sa iei masuri pentru cetatenii tai IN TIMP ce faci cunoscute informatii referitoare la o posibila pandemie. Tovarasul Xi e complice la moartea a 2,5 milioane de oameni pe toata planeta, ne-am inteles?
            Nu invinovateste nimeni China doar pentru ca a aparut boala acolo, ci pentru ca au minitit si au tinut secrete lucruri care NE PRIVEAU DIRECT, situatie care a dus direct la extinderea rapida a epidemiei si a crescut numarul deceselor.

            Daca nu intelegi, iti fac o schema.

            Problema lui Xi (vad ca o faci sa fie si a ta) e ca-si confunda popporul cu restul populatiei planetei. Se intampla ca noi, ceilalti, avem mai multe drepturi decat au supusii regimurilor totalitare.
            "Interesul poporului" e o explicatie in numele caria s-au comis crime si s-a ajuns de multe ori la genocid (in China, Ucraina, Rusia, in lagarele de concentrare, in fosta Iugoslavie, toata America de Sud si asa mai departe.
            Evident ca sunt si indivizi ca tine care se solidatizeaza cu dictatorii si nebunii, dar nu suntem toti asa (din fericire).
            • 0 (18 voturi)    
              Interesul propriului popor (Marţi, 23 februarie 2021, 16:52)

              Popescul [utilizator] i-a raspuns lui Luk

              Interesul propriului popor este totul sau ar trebui sa fie totul pentru conducatorii oricarui stat.

              Nu. Nu consider ca Xi are vreo vina pentru decesele de Covid in contextul actual. Daca virusul e artificial si l-au scapat din mana sau l-au eliberat intentionat, atunci si eu consider ca seful statului are o vina foarte mare. Insa pe mai multe canale s-a spus ca virusul nu e artificial. Eu aleg sa cred aceasta teorie.

              Xi nu putea lua anumite masuri daca spunea de virus. China a cumparat la greu stocuri de produse necesare din Canada (masti in special) in perioada foarte tanara a pandemiei. Daca Xi ar fi zis ceva, nu le-ar mai fi vandut nimeni, ca ar fi dorit sa-si faca propriile stocuri.

              Nu ma solidarizez cu nebunii, ci sunt adeptul unei gandiri pragmatice. Vad ca e la moda in state foarte frecventabile sa abordezi o politica pragmatica. Aici ma gandesc la SUA, Marea Britanie, Germania, Franta, Austria. Intr-un context clameaza o anumita teorie, pentru ca in spatele usilor sa-si vada de afaceri impreuna cu "dusmanul" de clasa. Kassogi+arme vandute AS, Ucraina+Navalnii+North Stream 2. Daca e pe pragmatism, trebuie spus ca si ceilalti au voie sa fie pragmatici.

              Stiu ca nemultumeste, dar cred cu sinceritate ca Xi are dreptul sa se gandeasca la propriul popor.

              Exemplele date de tine sunt din alt film, fara suparare. Situatiile nu sunt nici macar vag asemanatoare.

              Daca zici ca esti un stat scula, dezvoltat, sa te vad cum evoluezi la "barna" in chestiunea Covidutului. Vreau sa te vad pe tine stat-smecher cum gasesti vaccinul efficient in timp record, cum iti convingi populatia sa fie rezonabila in tot s.a.m.d. Altfel, sigur ca e facil sa dai vina pe dusmanul traditional. Altfel, chinezul vad ca are scoruri muuuult mai bune in chestiunea Covidului decat multe state cu pretentie. Stiu, au falsificat datele. Stiu. Am mai auzit placa asta, dar vedeti ca scoruri ft bune au si alte state asiatice destul de deocratice (Coreea de Sud, Japonia). Si ele au falsificat datele?
              • 0 (10 voturi)    
                Deci tii ascunsa toata tarashenia!!! (Marţi, 23 februarie 2021, 17:00)

                Parzivall [utilizator] i-a raspuns lui Popescul

                Dar nu ai nici o vina. Faini oameni, si Xi, si Tu!
                • -1 (7 voturi)    
                  E un om mai simplu (Marţi, 23 februarie 2021, 19:04)

                  Luk [utilizator] i-a raspuns lui Parzivall

                  Oamenii mai simpli nu par sa faca legatura intre cenzura in care-si tine Xi "poporul" si faptul ca PARTIDUL a cenzurat o informatie importanta pentru toata planeta. Asa-i cand esti mic si nu pricepi mare lucru.
                  • +2 (6 voturi)    
                    "Partidul" (Miercuri, 24 februarie 2021, 0:41)

                    Popescul [utilizator] i-a raspuns lui Luk

                    Partidul tre sa cenzureze si ca afaranu este zi, daca este in interesul superior al poporului. Atat timp cat in China s a putut ajunge la un nr.destul de mic de victime, înseamnă ca lumea de acolo si a facut treaba, a inteles situatia sau a fost convinsa de organ. Daca bidiviu nu intelege de vorba buna, starnesti organul asupra-i. Cine a zice ca au mintit? Poate au crezut la inceput ca,e o simpla gripa. Eu le acord prezumția de nevinovatie. Pana,la urma, fiecare alege sa creada ce vrea. Eu aleg sa privesc lucrurile in contextul real, nu intr unul ideologic.
                    • 0 (2 voturi)    
                      Hahahahahaha :))) (Miercuri, 24 februarie 2021, 9:59)

                      Luk [utilizator] i-a raspuns lui Popescul

                      Hai ca esti amuzant :))
                      Cum adica sa nu privesti Partidul Comunist Chinez in context ideologic? :))))

                      Ti-am spus sa citesti mai mult, vad ca nu ma asculti...
                      • -1 (3 voturi)    
                        Ce am vrut sa spun (Miercuri, 24 februarie 2021, 11:02)

                        Popescul [utilizator] i-a raspuns lui Luk

                        Ce am vrut sa spun este ca simplu fapt ca in China e la putere PCC, nu inseamna ca toate masurile sunt eronate. Cata vreme au reusit sa tina in frau covidul si sa aiba cifre de invidiat, cred ca au facut o treaba buna in situatia data. Contextul real inseamna mii, zecii de mii de bolnavi intr-un interval foarte scurt si in general o populatie care nu stie de vorba buna. Intr-un astfel de context o masura corecta poate fi inclusive sudarea usilor blocurilor, cum s-a procedat in China la inceputul pandemiei. Daca nu respecti carantina in mod benevol, statul se asigura ca nu mai iesi din casa.
                        • +2 (2 voturi)    
                          Da dom'le (Miercuri, 24 februarie 2021, 18:19)

                          Luk [utilizator] i-a raspuns lui Popescul

                          Imi aduci aminte de amaratii aia batrani si senili: nu tot ce-a facut Ceausescu a fost rau. E adevarat.
                          Nici tot ce-a facut Hitler n-a fost rau (de exemplu masina populara sau autostrazi), dar uite ca nu-i poti trece cu vederea un razboi mondial cu 50 de milioane de victime si-un Holocaust cu 6 milioane de evrei ucisi si restul deportati
                          sau in lagare.Nu-i poti trece cu vederea 50-60 de milioane de morti doar pentru ca tu ai "o abordare realista" (aka esti copil teribilist).
                          Astea-s principii morale de rama, de molusca.Imi dai senzatia unui care-ti lasa mana umeda dupa ce ii strangi mana.
                          Dispari, vis urat! :))
              • -2 (8 voturi)    
                neamestecul in treburili interne (Marţi, 23 februarie 2021, 20:40)

                AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Popescul

                in secolul 21 si pe intelesul Popescului
      • -3 (13 voturi)    
        alo (Marţi, 23 februarie 2021, 14:54)

        john70 [utilizator] i-a raspuns lui Popescul

        Tovarase, dupa limbajul pe care il practici, esti probabil pus de guvernul comunist chinez sa scrii chestiile astea.

        Intrebarea este: le scrii de la Ambasada Chinei in Romania sau direct din China comunista?

        Jos Partidul Comunist Chinez! Mao a fost un criminal imbecil!
        • -5 (13 voturi)    
          Este clar (Marţi, 23 februarie 2021, 15:36)

          Popescul [utilizator] i-a raspuns lui john70

          Este clar. Cine nu adera la gandirea unica (neaparat anti China si anti Rusia) e un troll platit de "concurenta".

          Uite ca le scriu pe hotnew.ro.

          Nu ma dau in vant dupa Mao, dar fostul lor premier lor Deng Xiaoping este alta mancare de peste. De la el a icneput ascensiunea economica a Chinei cu o gandire cat se poate de pragmatic ("Nu ma intereseaza ce culoare are pisica atat timp cat prinde soareci"). Sunt de parere ca liderii comunisti din China zilelor noastre sunt cu cateva clase peste liderii comunisti romani. Ce zic eu clase, cred ca sunt din alta galaxie. Eu ma simt minunant in capitalism, dar asta nu inseamna ca tre sa infierez cu manie proletara tot ce e rusesc sau chinezesc. Stii, exista nuante. Unii mai hatri spun ca ar exista "50 de nuante de gri" :D.

          On topic: China e acuzata de Parlamentul Canadian ca a comis si comite genocid fata de uiguri. OK. E dreptul lor sa voteze asa ceva. Care-I baiul? Ce se va intampla dupa aceea in mod efectiv in relatia Canada-China? Aaaaa, cumva nimic? Da. Asa ma gandeam. China s-a razboit cu SUA si se intelege bine cu UE si Rusia. Dpdv economic, desigur. So, cine-i Canada? Silentium? Stiam eu. Pe latura economica asiaticul mi ti-i mananca pe canadieni la micul dejun si spune dupa aceea ca nu s-a saturat. Hai sa fim oameni seriosi.
          • 0 (14 voturi)    
            Pentru "gandire unica" (Marţi, 23 februarie 2021, 16:40)

            Luk [utilizator] i-a raspuns lui Popescul

            Viziteaza site-uri in China si vizioneaza emisiuni de televiziune de acolo. Poti scrie ce vrei aici, incearca sa critici regimul comunist de acolo si pe urma intoarce-te sa-i lauzi.

            Punctul meu de vedere este simplu: oricine a trait in "epoca Ceausescu" si lauda un stat comunist totalitar e un cretin fara speranta. Cei care n-au apucat dictatura comunista din Romania si lauda comunismul merita cel mult compasiunea celor care pricep ceva din lumea asta.
            Ai toata compasiunea mea. Atata poti, atata intalegi, atata faci.
            • 0 (8 voturi)    
              Vremuri diferite (Marţi, 23 februarie 2021, 18:29)

              Popescul [utilizator] i-a raspuns lui Luk

              N-am prins comunismul, dar asta nu inseamna nici macar o picosecunda ca nu pot comenta despre un stat comunist. Pe considerentul asta nu avem voie sa vorbim de WW2, 1, inchizitie, exterminari in masa comise de diferite popoare acum sute de ani. De unde teoriile astea? Nu tre sa gust dintr-o supa ca sa-mi dau seama ca-I fiarta.

              Ce legatura are cenzura din China cu subiectul de fata? Parca a inceput sa fie practicata cenzura in state destul de nobile. Daca zici ceva mai la stanga sau mai la dreapta, hope e fakenews si iti luam maul. Deci eu nu elogiez sistemul chinez, ci spun doar ca un sef de stat tre sa fie intelligent pentru poporul lui. Ca niste ciumpalaci de te miri unde te acuza pe tine pentru propria neputinta, e alta discutie. Mereu a fost usor sa arati spre altul.

              Sunt cateva tari capitaliste care au o istorie recenta sinistra din pricina razboiaelor declansate sau a celor purtate in sistemul proxi. Cu ele ce facem? In ce categorie includem aceste state? Putem sa-i numim pe fanii acestor state drept "cretini fara speranta"? Nu mi-e clar si de aceea intreb.

              Imi lasi vaga senzatie ca judeci cu talere diferite. Daca e asa, concluzia ta e la fel de stramba. Simplu fapt ca un stat nu e totalitar cu cetatenii lui, dar e sinistru in relatia cu unele tari mai mici, mi se pare la fel de reprobabil ca si o tara cu un system totalitar.

              In fine. Pana la urma, nu esti obligat sa intelegi. Ai zis corect la final. Daca tu atat intelegi, este in regula si asa. E loc pentru amandoi sub soare.
              • +1 (7 voturi)    
                Nu te opreste nimeni sa comentezi (Marţi, 23 februarie 2021, 18:54)

                Luk [utilizator] i-a raspuns lui Popescul

                Nu te opreste nimeni sa comentezi, te-ar fi oprit atunci, dar acum nu. Nu am rabdare sa intru in discutii pe teme pe care in mod vadit nu le stapanesti si cu sofisme copilaresti de tipul "pe considerentul asta nu avem voie sa vorbim despre WWII". Astea-s tampenii pentru gimanziu si n-am rabdare cu asa ceva.
                Citeste mai mult, scrie mai putin si lasa copilariile. Mao a ucis 100 de milioane de chinezi, nici macar printre tarile comuniste nu are comparatie ce-a facut idiotul ala. A fost ajutat de alti idioti care l-au urmat, niste "entuziasti" care luptau pentru popor, cu conditia sa defineasca ei ce-i aia "popor" si ce-i aia "lupta". Nu discuta despre dictatura in contradictoriu cu unul care a trait-o, nu-mi pasa ce-ai citit si ce crezi ca ai inteles. Accepta ca stiu despre ce vorbesc in timp de tu doar crezi ca stii. Scrie mai putin, citeste mai mult.
                • -2 (4 voturi)    
                  Fiecare cu proria experienta (Miercuri, 24 februarie 2021, 9:56)

                  Popescul [utilizator] i-a raspuns lui Luk

                  Fiecare cu propria experienta. Ptr tine comunismul a fost rau, in timp ce pe altii i a scos din mizerie, le a dat o sansa de a si depasi conditia. Ce zici tu e doar experienta ta. La fel de bine putem gasi pe cineva care traind in comunism are o parere diametral opusa. Ideea e ca mai totul e relativ. Depinde ce punct de referinta alegi.

                  Gimnaziu sau nu, cam la asta se ajunge mergand pe teoria ta. Vezi ca si comunistii de la noi dupa 1989 aveau stupizenia cu "cine n a mancat salam cu soia, sa nu comenteze". In fine. Fiecare cu ale lui.
                  • 0 (2 voturi)    
                    Alo?! (Miercuri, 24 februarie 2021, 10:07)

                    Luk [utilizator] i-a raspuns lui Popescul

                    Ce soi de experienta ai tu si despre ce vorbesti? :))
                    • -1 (3 voturi)    
                      Nu trebuie sa am eu (Miercuri, 24 februarie 2021, 10:57)

                      Popescul [utilizator] i-a raspuns lui Luk

                      Nu trebuie sa am eu. Este suficien sa ascult ambele parti si sa citesc surse diferite.

                      Asta cu absenta experientei personale duce la anomaliile indicate in mesajul meu initial. Vrei sa nu mai vorbim despre Inchizitie, despre sclavagism? Ce experienta au istoricii care scriu carti despre sclavagism? Au fost ei pe plantatiile de bumbac? Nu. Si ce asta inseamna ca nu pot descrie niste fapte constatate de izvoare istorice?

                      Cred ca trebuie sa depasesti retorica asta, pentru ca este pur si simplu nerezonabila. Una e sa spui ca este atroce comunismul. Cu emiterea unei astfel de opinii pot fi de acord. E un punct de vedere. Si cu totul altceva e sa zici "Boss, n-ai trait atunci, deci nu poti comenta!".

                      Tu poate ai avut o experienta nefasta in timpul comunismului. Altii, nu eu, poate ca-l considera o mana cereasca, pentru ca I-a scos din grajd si le-a oferit o sansa. Nu le-a indesat-o pe gat, ci doar le-a oferit o sansa ca prin educatie sa-si depaseasca mizera conditie. De ce ultimul ar trebui sa fie blamat pentru ca are o parerea macar mai nuantata despre comunism, daca nu chiar favorabila?

                      Pacatuiesti prin faptul ca tragi concluzii cu titlul de legi generale in baza experientelor tale. Experienta ta nu este a tuturor.
                      • +2 (2 voturi)    
                        Experienta mea e a mea (Miercuri, 24 februarie 2021, 18:22)

                        Luk [utilizator] i-a raspuns lui Popescul

                        Experienta mea e doar a mea, asa este, dar tu nu ai deloc. Nu stiu ce nu ti-e clar?! Eu am opinii bazate pe experienta proprie, tu ai opinii bazate pe nimic, intelegi diferenta?
                        Un soi de guster mititel care isi permite sa emita opinia ca "interesul inalt al poporului impune cenzura". Mah, dispai inainte sa ma enervez mai rau. Hotarasti cu cu Xi care-i interesul inalt al poporului, te visezi dictator luminat si tu nu te legi bine la sireturi.
                        La revedere!
              • 0 (8 voturi)    
                nu ai prins comunismul, nici fascismul (Marţi, 23 februarie 2021, 22:10)

                AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Popescul

                Foarte probabil nici evul mediu sau sclavagismul.
                Si totusi iti dai cu parerea doar despre comunismul-nationalist chinez pe care il sustii ca model. Nu direct ci doar mascat in opozitie cu celelalte modele de dezvoltare.
                Poti sa spui direct;
                Virusul Sars-Cov-19 este originar din China!
                sau pentru asta ai nevoie de studii extinse pe vreo 10 ani + aprobarea lui Li Peng?
                • 0 (2 voturi)    
                  Covidul a aparut in China (Miercuri, 24 februarie 2021, 9:50)

                  Popescul [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

                  Covidul a aparut in China. Pana acum asta e un fapt. Nu sunt dovezi ca este un virus artificial. Zona aceea a Asiei e un creuzet pentru virusi din cateva motive.

                  China nu a spus de la inceput de virus din cateva motive:

                  1. Initial nu au facut legatura intre cazuri;
                  2. Ulterior nu au stiut cat e de grav;
                  3. Nu au vrut sa stârnească panica in China;
                  4. La final au zis sa aiba timp guvernul lor sa isi faca stocuri de materiale necesare.

                  Reamintesc ca ulterior Franta si US de exemplu se luptau ptr mastile chineze. Stiu. Erau de proastă calitate, dar tot au fost cautate.

                  Vina pt situatia generala din celelalte tari este una complexa, care nu poate fi expediată doar arătând catre China. Sigur ca asa ecel mai simplu, dar este total eronat. In realitate, medicina actuala are limitele ei. Exista vaccin anti heptatita A si B, dar nu si contra C, de exemplu.
          • -3 (5 voturi)    
            fix la micul dejun (Marţi, 23 februarie 2021, 20:50)

            AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Popescul

            Din toata pologhia pro-chineza mi-a atras atentia chestia cu China care mananca Canada la micul dejun.
            Tot ce se poate numai ca deocamdata China nu a depasit Romania la PIB per cap de locuitor. Iar Canada are cam de 4 ori mai mult.
            Vad ca nu aveti nici-o problema cu miezul probleme si anume epurarea etnica a uighurilor, problema tovarasiei voastre este puterea economica a statului care face asta.
            Nu stiu cum se zice in chineza "pasol na turbinca, vidma!" dar cam asta e mesajul meu
            • +2 (6 voturi)    
              Uiguri (Miercuri, 24 februarie 2021, 1:01)

              Popescul [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

              Uigurii din China nu prind mia in topul grijilor mele, fara suparare. E viata lor, nu a mea. Eu pot citi doar ce zice mass media occidentala, care e anti China, asa ca ma abtin sa judec China in problema asta.

              La productivitate China sta rau, dar asta nu înseamnă ca nu e un colos economic. Viitorul ne va demonstra ca nu vor face nimic concret canadienii. Atat sunt de slabi chinezii ca au tinut piept războiului cu Trump. Cu UE tocmai ce au încheiat un acord comercial.

              Mai vedem cine "clipeste" primul.
          • +2 (4 voturi)    
            gandirea pragmatica (Marţi, 23 februarie 2021, 21:23)

            YamamotoIsoroku [utilizator] i-a raspuns lui Popescul

            Gandirea lui pragmatica s-a rezumat in principal la o singura idee: "Furati tehnologie de unde puteti dar mai ales de la aia care va sunt parteneri de afaceri."
            Daca te uiti de unde au plecat si pe cine au ales sa-i conduca nici nu te mai miri ca genocidul era "common sense" pentru ei.
            • 0 (6 voturi)    
              Genocid? (Miercuri, 24 februarie 2021, 1:08)

              Popescul [utilizator] i-a raspuns lui YamamotoIsoroku

              Ce genocid? Ai ascultat si partea chineza sau tu asculti doar ce-ti place? Nu ai fi bun de judecator. Esti foarte usor de manipulat daca citesti doar ce spune una din parti. Daca vrei sa ai ceva sanse sa intelegi cat de cat o situatie, este necesar sa asculti ambele tabere. Propaganda occidentala a zis de Saddam ca are arme chimice ptr ca ulterior sa se demonstreze ca a mintit. Pentru care motiv i as crede acum pe aceiasi indivizi in chestiunea uigura? You foul me once, shame on me. You foul me twice... Imi cer scuze. Nu "cumpar" genul asta de stiri.
              • +2 (2 voturi)    
                ihi.. (Miercuri, 24 februarie 2021, 14:57)

                YamamotoIsoroku [utilizator] i-a raspuns lui Popescul

                Habar n-am ce varsta ai, dar am sa-ti spun ceva ce poate n-ai sa intelegi: Sa asculti partea chineza dupa ce vezi declaratiile celor care au fost acolo si au scapat este precum l-ai fi ascultat de Ceausescu inainte '89 vorbind despre cat de bine se traia in RO, cum nu existau condamnari politice si cum toate Alimentarile erau pline de mancare.
      • 0 (16 voturi)    
        Ce sa mai "amiliorezi" tavarashe? (Marţi, 23 februarie 2021, 16:07)

        Parzivall [utilizator] i-a raspuns lui Popescul

        Mai poti amiliora un mancurt bullshevin?
  • 0 (24 voturi)    
    Foarte bine! (Marţi, 23 februarie 2021, 11:20)

    Observator roman [utilizator]

    E și semnalul că fiica lui... „Huawei” (sic!) nu va fi eliberată așa cum vrea China.
  • -10 (12 voturi)    
    ahh (Marţi, 23 februarie 2021, 11:40)

    xan [utilizator]

    Pentru o secunda am crezut ca poate e vorba de plaga wuhanica, dar n-ar face asta un guvern socialist. Unde mi-e capul...
  • +1 (25 voturi)    
    Hopa! Canada intra pe o panta periculoasa, (Marţi, 23 februarie 2021, 11:42)

    __alex__ [utilizator]

    ia in calcul principii morale, nu doar politice! Daca o tine asa, maine-poimaine o sa acuze si Israelul de genocid si atunci big-brother SUA o sa se supere.
    • -1 (5 voturi)    
      Bull (Marţi, 23 februarie 2021, 18:30)

      Luk [utilizator] i-a raspuns lui __alex__

      Da, mestere, ai punctat-o si pe asta. Tu vezi-ti de palestinienii tai ca noi avem treaba.
  • -8 (20 voturi)    
    parlamentul SOCIALIST din Canada (Marţi, 23 februarie 2021, 11:51)

    Kivek [utilizator]

    ca actualul prim ministru care e pe duca, e un pion important al globalismului.

    oricum nu intereseaza pe nimeni ce face Canada
    • +7 (9 voturi)    
      parlamentul socialist? (Marţi, 23 februarie 2021, 14:36)

      minos [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

      ai citit bine? motiunea introdusa de Partidul Conservator? Adica omologii republicanilor americani si a lui Boris Johnson!
    • 0 (6 voturi)    
      O sa vezi cat de interesat e Xi (Marţi, 23 februarie 2021, 20:49)

      Luk [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

      Ce ti-au spus la punctaj e o prostie, orice dictatura e interesata de imaginea ei si tu esti doar un copil care crede orice.
  • -1 (7 voturi)    
    In afara... (Marţi, 23 februarie 2021, 17:42)

    Nonidem [utilizator]

    In afara de deschiderea economiei spre capitalism, cu succesele cunoscute, regimul comunist chinez este unul criminal!Sa te duca mintea sa schimbi natura unui popor-in cazul de fata uighur, de limba turcica si religie musulmana prin clasica metoda a reeducarii-este genocid fara dubii.Sa-i izolezi, sa-i inchizi in lagare, sa le interzici limba si credinta-unui popor de 8 mil de locuitori-este culmea terorismului.Ca dovada ca prosperitatea economica nun este suficienta pentru umanizarea comunismului.Ca sa vedeti soarta unui popor:rusii si chinezii au impartit Turkestanul:cel rusesc locuit de kazakhi -frati cu uighurii-e liber, actualul Kazakhstan.Turkestanul chinez-dezastrul unui popor la el acasa!N-au avut norocul sa fie ocupat de tarii rusi!Cazul Tibetului-un popor pasnic, religios, cuminte-este o dovada in plus a criminalitatii regimului comunist.
    • +2 (6 voturi)    
      Tibetul? (Miercuri, 24 februarie 2021, 1:22)

      Popescul [utilizator] i-a raspuns lui Nonidem

      Tibetul era absolut sinistru inaintea de ocupatia chineza. Regimul social de acolo era unul feudal, fara nicio sansa ptr omul simplu. Tibetul ante ocupatie era feudal, adeptul sclavagismului. Nu stiu cum sa scriu mai evident asta. Am citit un pic pe tema asta si in opinia mea nu exista termen de comparatie.

      Genocidul inseamna exterminare in masa. Indiferent cum o privesti, centrele de reeducare nu înseamnă genocid. Asta o data. A doua e ca nu toti uigurii sunt in centrele de reeducare. Tu prezinti ca si cum toti uigurii sunt tinuti captivi. Or pur si simu nu e adevarat. Sigur, canadienii pot decide la ei acasa orice. Si ca exista mai multe sexe si ca nu exista sex. Orice. Asta nu înseamnă ca mereu au si dreptate. La final vedem cine plateste nota :)

      In lumina ultimelor doua decenii de istorie internationala eu recunosc ca nu pot empatiza cu uigurii, yemenitii, imigrantii din vara lui 2015, sirieni, irakieni. Adica, nu ma bucur de rau lor, ci doar aleg sa privesc in alta parte cand media occidentala imi prezinta suferintele lor. Pana la urma, empatia e o chestiune personală.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by