Joe Biden și Xi Jinping au avut prima discuție telefonică. Ce au vorbit cei doi lideri

de G.S.     HotNews.ro
Joi, 11 februarie 2021, 7:18 Actualitate | Internaţional


Xi Jinping
Foto: Sheng Jiapeng / Xinhua News / Profimedia Images
Preşedintele american, Joe Biden, a discutat miercuri pentru prima dată cu omologul său chinez, Xi Jinping, exprimându-şi îngrijorarea în legătură cu situaţia din Hong Kong şi soarta rezervată minorităţii musulmane uigure, notează AFP, preluată de Agerpres.

În cursul conversaţiei telefonice, care a avut loc la trei săptămâni după instalarea sa la putere, Joe Biden şi-a exprimat "profunda îngrijorare" cu privire la practicile economice "neloiale şi coercitive" ale Beijingului, represiunea din Hong Kong şi "încălcările drepturilor omului" în Xinjiang, potrivit unui comunicat dat publicităţii de Casa Albă.

Cei doi lideri au discutat, de asemenea, despre pandemia de COVID-19 şi "provocările comune" reprezentate de securitatea sanitară mondială şi schimbările climatice.

Potrivit experţilor, peste un milion de uiguri sunt ori au fost închişi în lagăre de reeducare politică din Xinjiang.

Beijingul respinge termenul "lagăre" şi susţine că sunt centre de formare profesională, destinate să asigure un loc de muncă populaţiei şi, prin urmare, să o ţină la distanţă de extremismul religios.


Noul preşedinte este aşteptat cu nerăbdare în legătură cu problema delicată a relaţiilor americano-chineze, deoarece subiectele de tensiune dintre primele două mari puteri mondiale sunt numeroase.

Dacă şi-a manifestat clar dorinţa de a rupe cu politica externă a lui Donald Trump, acesta este unul dintre rarele cazuri în care ar putea, în esenţă, să menţină o anumită continuitate cu predecesorul său.

Într-un interviu difuzat duminică la CBS, Joe Biden a avertizat că rivalitatea dintre Statele Unite şi China va lua forma unei "competiţii extreme", asigurând totodată că vrea să evite un "conflict" între cele două ţări.

Întrebat despre omologul său chinez, liderul administraţiei de la Washington a adăugat: "Este foarte dur. El nu are - şi nu spun asta ca o critică, aceasta este realitatea - el nu are nicio uncie de democraţie în el".






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.















.*.


1003 vizualizari

  • +1 (17 voturi)    
    Se revine la "limba de lemn": profunda ingrijorare (Joi, 11 februarie 2021, 8:18)

    animatron [utilizator]

    Cum sa faci politica lui Trump dar sa zici ca nu e chiar ca a presedintelui republican, asta e marea dilema a regimului Biden.

    China, Rusia, Iran, OMS, Germania, pe toate temele astea presedintele Trump a evaluat corect amenintarile si duplicitatile si a reactionat cu duritatea care trebuia de mult aplicata de catre tot Occidentul.

    Acum se revine la vechea politica "de impacare", la pacifismul bovin care convine perfect dictaturilor din Rusia si China sau Iran.

    Rusia tocmai a umilit UE si a votat in 48 de ore capitularea lui Biden in tratatul START, atat de multumit a fost Putin.

    China isi vede cu calm de ceea ce face de ani de zile, "mulge" Occidentul de bani si tehnologie cu care apoi isi intareste fortele militare si investitiile prin care incearca sa se infiltreze in economia occidentala.

    Iranul anunta oficial ca are de gand sa faca arme nucleare daca noul guvern american nu accepta conditii.

    Turcia reislamizata a lui Erdogan a capatat si ea curaj dupa plecarea lui Trump, anunta ca pastreaza S-400 de la Rusia si isi face "industrie spatiala" (o noua viitoare concurenta pt Europa).

    Germania l-a respins sec pe Biden, a semnat cu China si tocmai aflam ca a incercat sa dea spaga in favoarea Rusiei.

    OMS-ul declara ca nu gaseste "pangolinul" prin China si ca totul e bine spalat prin Wuhan, asa ca Biden a decis sa dea iar bani acestei organizatii ONU condusa de China (printr-un comunist etiopian).

    Nici un razboi nu a fost pornit de guvernul republican, ba chiar presedintele Trump a reusit sa semneze (performanta istorica) acorduri de pace intre tari arabe si Israel.

    Apropo, ambasada USA mutata de Trump la Ierusalim, ia ghiciti, unde o lasa Biden? Pai unde a pus-o Trump.
    • 0 (4 voturi)    
      Bun sumarul (Joi, 11 februarie 2021, 10:30)

      YorkshireTerrier [utilizator] i-a raspuns lui animatron

      Refreshing!
    • +3 (5 voturi)    
      adevarul e (Joi, 11 februarie 2021, 11:05)

      hanu [utilizator] i-a raspuns lui animatron

      ca natiune in ziua de azi singura garantie de securitate externa e arma atomica + capacitate de livrare. Singura. Si o oarecare autosuficienta pe plan intern. Sau vei fi in bataia vantului mereu.
    • 0 (4 voturi)    
      Care-i problema? (Joi, 11 februarie 2021, 13:20)

      Popescul [utilizator] i-a raspuns lui animatron

      Si care-I problema? Fiecare stat enumerate de tine are propriile interese. Fireste ca fiecare vrea un ciolan mai mare. De aceea ar trebui sa-mi doresc ca SUA sa fie la comanda in mod detasat? Eu vreau sa fie mai multi la comanda.

      Daca Turcia are puterea necesara, de ce sa nu devina o natiune care incearca ceva in domeniul spatial? A devenit spatial apanajul occidentalilor? L-au luat pe persoana fizica?

      China e cea mai mare economie de pe planeta in termini de PIB - puterea de cumparare. De ce sa nu doreasca sa-si pastreze aceasta pozitie?

      Iranul e o natiune libera. Atunci cand era tratat, era rau. Acum ca nu mai e tratat, este tot rau. Iranienii au voie sa traiasca asa cum vor ei sau tre sa vina un ghiolban de la 15.000km departare sa le spuna ce sa creada, ce sa faca si in general cum sa-si traiasca viata?

      Tratatul START implica doua parti semnatare. Nimeni n-a obligat pe cineva sa semneze un act impotriva propriilor interese.

      Esti suparat pe toata lumea care nu se ploconeste in fata talentului cosmic al lui Trump. Ia-o mai usor. A pierdut alegerile! Poti sa intelegi asta? E gata! Mai poate incerca peste patru ani. Nu stii sa pierzi.
      • 0 (4 voturi)    
        Sa-ti explic care-i problema (Joi, 11 februarie 2021, 15:03)

        YorkshireTerrier [utilizator] i-a raspuns lui Popescul

        Ca roman vrand-nevrand faci parte din civilizatia de tip occidental. E vorba de vechiul trunchi greco-roman altoit cu elemente iudeo-crestine. Chiar daca ai inclinatie spre ateism, tot aici te incadrezi pentru ca ateismul era deja inventat de greci.

        Trunchiul asta greco-romano-iudeo-crestin iti permite sa stai confortabil pe o creanga si sa canti ca e foarte nasol, ca vrei sa fie si altii la comanda, ca tie iti plac mai mult alti copaci etc.

        China, Iranul, Turcia si chiar Rusia sunt crescute din trunchiul tiraniei de tip oriental peste care au fost altoite si alte idei.

        Problema ta de roman european este legatura intrinseca cu civilizatia occidentala. Asa proasta cum este ea, daca ea prospera, cel putin periferic poti prospera si tu. Sau poti da din coate pentru un loc mai bun si o felie mai mare de tort.

        Sigur ca ai si optiunea de a te muta in alt copac. La rusi e nevoie de conexiuni cu oligarhii ca sa traiesti cat de cat bine. La turci si iranieni daca nu vrei sa fii marginalizat trebuie sa te convertesti. La chinezi e chiar mai nasol pentru ca orice ai face nu poti deveni chinez. Succes!

        Toate cele de mai sus sunt valabile doar daca esti roman si european. Daca nu, atunci e normal sa faci in continuare propaganda antioccidentala.
        • 0 (4 voturi)    
          Nu prea tine (Joi, 11 februarie 2021, 16:56)

          Popescul [utilizator] i-a raspuns lui YorkshireTerrier

          Nu prea tine argumentatia de mai sus, desi inteleg ce vrei sa spui. Aceeasi mare civilizatie occidental-iudeo-cresina a produs cateva sute de milioane de victime de-a lungul catorva secole. Cu ele ce facem? Unde le trecem? Ai senzatia si pentru o nanosecunda ca se uita trecutul sinistru al Europei? Daca ai, te inseli.

          Sigur ca si rusii, chinezii, persii etc au comis faradelegi la scara uriasa, dar nu asta era idea. Ideea e de a nu ne mai da asa rotunzi noi astia occidentalii, ca nu e mare diferenta intre noi. Mi-e lene sa scriu toate mizeriile facute de sovietici si de marii americaniin timpul Razboiului Rece in zeci de tari prin razboaie directe sau prin fitilele aprinse de KGB si CIA. Cu monstri din Occident ce facem? Punem batista pe tambal?

          Accepta ca si chinezul si rusul are voie sa traiasca. Recunoaste ca daca US vrea sa fie prima putere mondiala, acelasi drept il are orice alta natiune. Cat reuseste fiecare, este alta discutie. Nu cred, chiar nu cred ca occidentalii s-au nascut cumva cu vreo stea in frunte. Dosare uriase de coruptie vezi din US pana in Austria sau Germania, asa ca nici macar moralitatea occidentalilor nu e chiar "for granted".

          Da, mi-s roman si ma mandresc cu asta. Si da, traiesc in Europa, dar asta nu inseamna nici macar vreo nanosecunda ca sunt automat mai bun decat un chinez, rus, Iranian. Daca sunt mai bun, sunt din cu totul alte motive.

          Ideea e s-o lasati mai moale, in opinia mea, cu marea civilizatie occidental. Sigur ca poti allege ce vrea din istoria Europei/US, dar asta nu inseamna vreo secunda ca ai dreptate, ci doar arata cat de subiectiv esti.

          Fiecare natiune sa-si vada de propria ograda mai intai, ca nu cred ca e vreuna coborata cu harzobul. Daca mi ti-i iau pe americani la bani marunti… zici ca-s troll putinist. Asa ca hai s-o lasam asa cum a picat.
          • +1 (3 voturi)    
            Aici nu-i un concurs de popularitate (Joi, 11 februarie 2021, 22:51)

            YorkshireTerrier [utilizator] i-a raspuns lui Popescul

            E vorba despre alegerea unei tabere. Poti fi alaturi de ai tai sau impotriva lor. Asta nu-i un joc cu arbitri si, in mod sigur nu te-a ales nimeni ca arbitru.

            Tu stai cocotat pe o creanga si trambitezi despre drepturi si moralitate pentru ca in civilizatia occidentala ti se permite sa faci asta.

            Intr-o discutie despre romani vs. turci tu esti ala care plange de mila turcilor pentru ca Vlad i-a tras in teapa. Mie imi pasa mai mult de Brancoveanu si fii lui, beliti de vii de turci.

            Care atrocitate e mai mare? Nu stiu si nu ma intereseaza sa le ierarhizez. Eu tin cu ai mei.

            Totul se rezuma la Noi sau Ei. Daca esti in tabara asta si vrei sa castige altii... nu e bine.
            • +1 (1 vot)    
              Esti liber sa tii cu cine vrei (Joi, 11 februarie 2021, 23:40)

              Popescul [utilizator] i-a raspuns lui YorkshireTerrier

              Eu nu am de cand sa privesc lucrurile dihotomic. Tu nu ai decat sa alegi ce tabere vrei.

              Stiu ca adevarul te deranjeaza, dar istoria ne invata ca SI Occidentul a ucis in masa, a distrus, a mintit, a schingiuit. Asta nu inseamna ca rusii sau chinezii sunt mai buni. Eu doar prefer sa privesc lucrurile in mod echilibrat, fara patima, fara sa ma comport ca un scelerat. Esti gata sa ai razboiul tau. Foarte bine, dar vezi sa nu fii singur pe campul de lupta, ca oamenii normali vor sa se bucure de viata asta, nu sa-si construiasca dusmani.

              Pe turci trasi in teapa de Vlad Tepes nu dau doi lei gauriti. Pe de alta parte, pentru mine Vlad Tepes este un erou. Sorry, pal!

              Cine crede in ziua de azi ca Rusia sau China pot fi puse la colt, este din alt film. Si nu ma refer la forta militara, ci la cea economica. Uite ca germanii si austriecii vor gazul rusesc si ii doare la coccis de Navalnii. Uite ca Germania a facut in asa fel ca UE sa incheie la finalul lui 2020 un tratat economic cu China.

              Rusii si chinezii au oferit multe omenirii dpdv stiintific si cultural. Faptul ca tu refuzi sa accepti asta si ca privesti lucrurile in alb si negru, nu schimba istoria. Eu fie si pentru asta ii apreciez. Politica rusa nu mi-a placut niciodata. Nu pot uita ce ne-au facut in 1812, 1940, 1945, tezaurul. Totusi, politica rusa e una, iar cultura lor e cu totul alta mancare de peste.

              Tu ai ales o cale, eu alta. Pace.
  • +4 (16 voturi)    
    Sa traiti, sefu!- spuse Biden (Joi, 11 februarie 2021, 8:49)

    idealogul [utilizator]

    Daca in locul lui Biden era Trump acum massmedia isterica din SUA ar fi urlat ca Trump e sluga lui Putin.
    Stiu ca nu are logica dar nimic din spune massmedia americana pusa pe cenzura nu prea are logica.
  • +2 (10 voturi)    
    Un absolut nimic ridicat in slavi... (Joi, 11 februarie 2021, 9:22)

    Costique [utilizator]

    ...nici o zi fără preamărirea rezultatelor nule...Comunismul in mass media este la post, sunt aceleași tipuri de articole pe care la scrie Scânteia despre tovarășul, zilnic făcea si dregea...ați îmbătrânit degeaba daca repetați istoria...
    • +3 (7 voturi)    
      ce e si mai trist (Joi, 11 februarie 2021, 11:07)

      hanu [utilizator] i-a raspuns lui Costique

      e ca sunt convins ca nici macar nu vorbim de ideile lui Biden. Tot zicem Biden in sus si jos, dar cred ca bietul batran e mai mult un soi de crainic tv.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by