Comandantul suprem al forțelor NATO în Europa: Occidentul, tot mai îngrijorat de cooperarea dintre Rusia și China

de S.J.     HotNews.ro
Joi, 4 februarie 2021, 10:43 Actualitate | Internaţional


Xi Jinping si Vladimir Putin
Foto: kremlin.ru
SUA şi aliaţii lor occidentali sunt tot mai preocupaţi în privinţa cooperării în creştere între Rusia şi China în domenii de interes comun, a declarat miercuri comandantul suprem al forţelor aliate din Europa (SACEUR), generalul american Tod Wolters, relatează Reuters, potrivit Agerpres.

Pentagonul a pus contracararea Chinei şi Rusiei în centrul strategiei sale din 2018, deşi cheltuielile americane pentru apărare le depăşesc pe cele ale Moscovei şi Beijingului.

În 2018, China şi Rusia au organizat cele mai mari exerciţii militare comune desfăşurate vreodată, la care au participat 300.000 de militari ruşi. În 2019, preşedintele rus Vladimir Putin şi omologul său chinez Xi Jinping au participat la inaugurarea unui proiect de trei decenii pentru transportul de gaze naturale din Siberia spre nord-estul Chinei.

Tod Wolters, comandantul suprem al forţelor NATO din Europa, le-a spus jurnaliştilor că această cooperare în creştere „sugerează cu adevărat o emergenţă a unui parteneriat de convenienţă”.

El a spus că parteneriatul avea intenţia de a dezvolta interesele reciproce, „iar acest progres poate fi în detrimentul Europei şi al naţiunilor din jur”.

NATO acuză Rusia că încearcă să destabilizeze Occidentul cu noi arme nucleare, atacuri cibernetice şi acţiuni sub acoperire. Uniunea Europeană, din care majoritatea statelor sunt membre NATO, percep China drept un rival pentru influenţă, precum şi un partener comercial.

Din punct de vedere istoric, relaţiile între Rusia şi China, care au o frontieră comună de 4.200 km, au fost marcate de neîncredere, naţionaliştii ruşi avertizând că influenţa Chinei câştigă teren în Extremul Orient rus bogat în resurse minerale.

Rusia a pivotat însă către China după ce a fost pedepsită cu sancţiuni occidentale pentru anexarea Peninsulei Crimeea de către Ucraina în 2014.

„Suntem foarte vigilenţi cu privire la această cooperare în creştere”, a mai spus Wolters.

Citește și:






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.















.*.


5583 vizualizari

  • -1 (9 voturi)    
    Ingrijorare (Joi, 4 februarie 2021, 10:54)

    Popescul [utilizator]

    Si ce daca cele doua puteri colaboreaza? Era mai bine daca erau dezbinate sau se razboiau? N-am nicio indoiala ca mega exercitiu militar de acum cativa ani si colaborarea de acum au in vedere scopuri pasnice. NATO nu stiu sa aiba vreun monopol asipra exercitiilor militare.

    Cele doua superputeri militare au un istoric cu suisuri si coborasuri. Avand in vedere ca sunt conduse de doi oameni FOARTE pragmatic, mi se pare firesc sa lege aliante comerciale si militare. Daca de exemplu europenii nu mai vor gazul rusesc ieftin, rusii ce sa faca cu el? Nu e normal sa caute piete de desfacere? Pai, China e prima economie d epe planeta in termini de PIB raportat la puterea de cumparare. Daca nu te aliezi cu ei, atunci cu cine o faci? Si da, cele doua puteri tre sa colaboreze militar pentru a echilibra un pic balanta. Stiu ca doar pentru americani, dar sa se linisteasca fiindca nu s-a intamplat nimic rau.
    • 0 (0 voturi)    
      nu te ingrijora (Joi, 4 februarie 2021, 12:07)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui Popescul

      e doar o alianta de conjunctura, la fel cum este si cea intre Putin si Erdogan. In realitate nu au fost niciodata prieteni, nici macar pe timpul comunistilor.
      • 0 (2 voturi)    
        Posibil (Joi, 4 februarie 2021, 13:58)

        Popescul [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        Posibil, dar atat timp cat asta ii irita pe americani, eu sunt multumit. Suna a frustrare reactia racanului de la NATO. Cine opreste Alianta Binelui sa faca exercitii in Marea Neagra sau pe te miri unde? China si Rusia tre sa ceara voie stapanirii ca sa parafeze intelegeri?

        Si constat cu bucurie ca relatia Rusia-China exista si in plan economic (exporturi rusesti de gaze naturale, cereale). Daca Rusia isi poate diversifica sursa veniturilor din exporturi, de ce nu? Ar fi o greseala sa se bazeze doar pe un anumit tip de resursa.
        • 0 (0 voturi)    
          e greu sa exporti gaze in China ptr ca (Joi, 4 februarie 2021, 16:49)

          bancher [utilizator] i-a raspuns lui Popescul

          nu ai gazoduct. Germania are gazoduct cu Rusia, de aceea importa gaz ieftin. Practic si Rusia e dependenta de Germania si Europa de Vest, ptr ca doar ele ii pot cumpara gazul usor.
  • -3 (9 voturi)    
    pana acum (Joi, 4 februarie 2021, 10:55)

    TrickyWicky [utilizator]

    Ii ingrijorau relatia Rusia Germania. Germania Japonia Germania China .Acu China Rusia.
    SUA scrie faliment pe fata lor.
    O alianta RUsia CHina Germania pune SUA acolo unde i locul .la vaci
    • -1 (1 vot)    
      Rusia, China si Germania (Joi, 4 februarie 2021, 12:08)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui TrickyWicky

      sunt 3 tari opuse din toate punctele de vedere..o alianta intre ele e putin probabila, e ca si cum cruciatii s-ar alia cu mongolii ca sa cucereasca Roma.
      • -2 (2 voturi)    
        North Stream (Joi, 4 februarie 2021, 15:10)

        TrickyWicky [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        De aia ai auzit?
        • 0 (0 voturi)    
          da, se fac presiuni (Joi, 4 februarie 2021, 16:49)

          bancher [utilizator] i-a raspuns lui TrickyWicky

          sa se abandoneze proeictul de catre Germania.
    • 0 (4 voturi)    
      Nu suna rau ce spui (Joi, 4 februarie 2021, 12:14)

      Popescul [utilizator] i-a raspuns lui TrickyWicky

      Nu suna rau ce spui. Chiar daca nu va fi "pe hartie", firesc este ca Germania sa doreasca apropierea de China data fiind amploarea pietei asiatice.

      De asemenea, gazoductul trebuie terminat indiferent cate tumbe fac americanii. Atunci cand ultimii vor putea livra GNL la timp, in cantitatile cerute si la un pret competititv, nemtii ar putea cantari variantele. Pana atunci doar un individ ingust la mine ar refuza deschiderea North Stream 2. Pe industriasii germani nu-i intereseaza de unde iau gazul atat timp cat este mult si ieftin. Ultima lor grija, dar absolut ultima lor grija, este ce vor face dupa aceea Polonia si Ucraina. Relatia nemtilor cu Rusia e una strategica. Asta este purul adevar, iar americanii nu pot in momentul de fata sa schimbe starea lucrurilor, pentru ca GNL lor nu este pur si simplu competitive in fata gazului rusesc. Intr-un final nu e vorba, cum spun unii aici de afinititatea lui Merkel fata de comunism, ci de bani, multi bani. Merkel nu a fost aleasa cancelar pentru a le face pe plac americanilor, ci sa se ingrijeasca inclusiv de bunul mers al economiei germane. Iar daca asta inseamna sa lucreze cu "imperiile raului", God's will.
  • -1 (7 voturi)    
    pai (Joi, 4 februarie 2021, 11:08)

    nash pandelica [utilizator]

    face parte din marea resetare.
    procesul globalizarii merge in toate directiile si ...tot inainte, spre noi culmi de pace si progres.
    nu poti avea si acorduri semnate si resmenate, si transferuri de tehnologie, si pretentii. mai ales can' partenerii nu sunt dispusi sa cheltuiasca pe avioane, rachete, tunuri, tancuri si alte dracii de astea....
    toti vor sa fie bine cu xi.
  • +1 (7 voturi)    
    raspunsul il aveti (Joi, 4 februarie 2021, 11:19)

    levierul [utilizator]

    "Rusia a pivotat însă către China după ce a fost pedepsită cu sancţiuni occidentale pentru anexarea Peninsulei Crimeea de către Ucraina în 2014."
    Cine a avut capul limpede sa pedepseasca Rusia in felul asta, sa faca un pas in fata si sa ne explice daca stia ce consecinte va avea impunerea sanctiunilor.
    Impunerea de sanctiuni economice a condus intotdeauna la o acutizare a politicilor interne, si a determinat cresterea puterii militare.
    • +1 (5 voturi)    
      Cred ca ai dreptate (Joi, 4 februarie 2021, 12:06)

      Popescul [utilizator] i-a raspuns lui levierul

      Cred ca ai dreptate. Sanctiunile i-au determinat in mod clar pe rusi sa caute noi "teritorii", dar acum nu vrea nimeni sa-si assume raspunderea.

      Pe mine ma amuza formularea "anexarea Peninsulei Crimeea". De ce ma amuza? Pentru ca acolo a fost un referendum la care a fost invitata sa participle o populatie larg rusofona. Ce ar fi trebuit sa voteze acei oameni? Referendumul putea fi organizat si de SUA sau OSCE, cu excluderea Rusiei, tot rezultatul acela iesea. Este ca si cum noi am organiza maine referendum in Harghita si Covasna pentru independent/alipire la Ungaria si dupa aceea ne-am mira ca locuitorii de acolo au votat in favoarea propunerii respective. Anexarea ma duce cu gandul la invazie, la rapt (Dictatul de la Viena, rapirea Basarabiei si Bucovinei de URSS), or acolo a fost un referendum. In fine. am divagat.
      • 0 (0 voturi)    
        si tu ai dreptate (Joi, 4 februarie 2021, 13:55)

        levierul [utilizator] i-a raspuns lui Popescul

        Cine nu stie istorie, se lasa dus de vad, insa Crimeea a fost marul otravit dat Ucrainei in momentul formarii URSS. Mai mult, nu am auzit ca Napoleon sau turcii, s-ar fi batut cu Ucraina in vesinicile razboaie ale Crimeei. Asemanarea cu diferite alte regiuni din Europa este justificata partial.
  • 0 (4 voturi)    
    Clar (Joi, 4 februarie 2021, 11:48)

    idealogul [utilizator]

    Pai cooperarea Rusia-China este consecinta absolut normala si logica a sanctiunilor si actiunilor SUA din ultimii 10 ani. Practic aceasta cooperare a fost prezisa de unii analisti acum vreo 20 de ani sau chiar mai bine.
    Comandantul asta NATO pe ce lume traieste? Nu citeste literatura de specialitate.Tocmai a aterizat de pe Marte si este surprins si socat de situatia de pe teren? Penibil.
    Si atentie comandantul NATO are in subordine soldati albi care sunt suspecti ca sunt trumpisti , white supremacisti si teroristi mai rai decat BinLaden asa ca sa ia masuri si sa puna jumate de armata sa aresteze cealata jumate. Si tot asa.
    Si uitati-va la Putin. Si-a mutat toate granitele Rusiei tocmai langa bazele militare SUA.
    America a ajuns o bataie de joc si asta nu e bine deloc.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by