Politico: Europa i-a arătat lui Biden degetul mijlociu

de S.J.     HotNews.ro
Vineri, 29 ianuarie 2021, 18:27 Actualitate | Internaţional


Angela Merkel
Foto: John MacDougall / AFP / Profimedia Images
Deși a avut oportunitatea să arate noii administrații din Statele Unite că este serioasă în legătură cu colaborarea transatlantică, Europa nu a făcut nicidecum asta, scrie Politico. Însă încă de când Joe Biden a câștigat președinția SUA, retorica din partea liderilor europeni a fost plină de anticipare pentru un nou răsărit transatlantic.

Cu știți voi cine plecat definitiv de la Casa Albă, farurile călăuzitoare ale vechiului continent au semnalat că își vor uni din nou brațele cu America de care o leagă idealuri comune și o hotărâre fermă de a salva lumea de răufăcătorii ei.

Biden, un transatlantist cum rar găsești altul, a apăsat pe toate butoanele potrivite, mângâind egoul rănit al Europei după patru ani de critici neîncetate.

Lista sa de nominalizări pentru pozițiile legate de politica externă (printre care se numără și vorbitori de franceză!) putea la fel de bine să fie întocmită la Berlaymont (n.r. clădirea care găzduiește Comisia Europeană).

„Statele Unite s-au întors. Și Europa stă pregătită”, declara președintele Comisiei Europene Ursula von der Leyen cu ocazia inaugurării noului președinte democrat.

Singura întrebare este: pregătită să facă ce?


FOTO: Jim Watson / AFP / Profimedia Images


Consens peste Atlantic



Deși a avut în ultimele săptămâni oportunitatea să arate administrației Biden că este serioasă privind colaborarea geostrategică, Europa a optat în schimb să arate Washingtonului degetul mijlociu.

Un consens s-a coagulat în ultimii ani printre analiștii strategici transatlantici conform căruia Vestul se confruntă cu două amenințări majore la adresa securității sale: Rusia, vechiul său inamic, și China, superputerea globală pe care mulți o văd drept o provocare mult mai mare la adresa lumii democratice pe termen lung.

„Beijingul ne amenință acum securitatea, prosperitatea și valorile în moduri semnificative care necesită o nouă abordare a SUA”, declara secretarul de presă al Casei Albe Jen Psaki săptămâna aceasta.

În Washington politicieni din ambele partide ale duopolului politic american împărtășesc aceeași părere. Dar Europa are propriile ei idei. Această disonanța strategică explică de ce Europa a continuat să își urmeze propria cale atât în privința Chinei cât și a Rusiei în pofida rezervelor americane.

De exemplu, la sfârșitul lunii decembrie a anului trecut, Uniunea Europeană încheia, împinsă de la spate de Germania, un acord de investiții istoric cu China, ignorând obiecțiile de peste Atlantic și cererile din partea echipei lui Biden să amâne negocierile până când noua administrație se va instala la Casa Albă.

Influența uriașei piețe chineze asupra exporturilor europene, deja de o importanță existențială pentru producătorii auto germani, s-a dovedit un argument mai important pentru cancelarul Angela Merkel și alți lideri europeni decât oprimarea uigurilor sau suprimarea democrației în Hong Kong.

Ceea ce îngrijorează Washingtonul este că Europa intră într-o capcană cu ochii larg deschiși.


FOTO: Ju Peng / Avalon Editorial / Profimedia Images


„Elveția pe steroizi”



După ce timp de decenii a sifonat în liniște proprietatea intelectuală a companiilor din Vest ca parte a cruciadei sale de a construi corporații care să concureze la nivel mondial, China s-a concentrat în ultimii ani pe achiziționarea de companii de pe piața europeană, în special din Germania.

În același timp Beijingul a curtat numeroase țări din sudul și estul Europei cu promisiuni de investiții și schimburi comerciale prin intermediul inițiativei sale „Centura și drumul”.

Deși liderii chinezi au încercat să prezinte strategiile de acest tip ca o dovadă a faptului că Beijingul a îmbrățișat liberul schimb și multilateralismul pe scena internațională, criticii văd o agendă mai sinistră.

„Aceste eforturi, mascate în limbaj dedicat urechilor din Vest, servesc strategiei pe termen lung a Beijingului de a transforma Europa într-o rețea neștiutoare de state tributare Chinei”, a scris într-un raport publicat săptămâna aceasta Peter Rough, un fost consilier al președintelui american George W. Bush și una din cele mai respectate voci conservatoare de peste Atlantic în ceea ce privește relațiile cu Europa.

„Strategii din spatele ei își imaginează Europa ca o Elveție pe steroizi: relevantă economic dar nealiniată politic”, adaugă acesta.


FOTO: Kremlin.ru


Nord Stream 2



Este o viziune asupra Europei împărtășită și de Kremlin, Moscova încercând de ani de zile să semene diviziuni în relația transatlantică.

Cel mai eficient instrument al său a fost în ultimii ani proiectul Nord Stream 2, un gazoduct submarin de 1.200 kilometri lungime care pornește din St. Petersburg și se întinde până la coasta baltică a Germaniei.

Statele Unite și majoritatea țărilor est-europene s-au opus proiectului de ani de zile din cauza îngrijorărilor că acesta îi va permite Moscovei să pună presiuni pe Ucraina și alte state din regiune de care Rusia depinde momentan să transporte gaz Europei.

Berlinul argumentează că gazoductul se va dovedi mai eficient decât rețelele terestre folosite în prezent și a refuzat în mod ferm și repetat să renunțe la proiect, în pofida criticilor venite atât din partea SUA cât și a altor aliați.

Aceste tensiuni au început să se încingă din nou luna aceasta după ce sancțiunile americane împotriva companiilor implicate în proiect au intrat în vigoare. Măsurile, pe care Germania le consideră o încălcare a legilor internaționale, au pus piedici finalizării gazoductului deși doar 75 de kilometri au rămas de construit.

Neliniștile privind impactul Nord Stream 2 asupra reputației Germaniei pe scena internațională cresc și la Berlin, chiar și în rândul coaliției de centru-dreapta a lui Merkel.


FOTO: Kirill Kudryatsev / AFP / Profimedia Images


Arestarea lui Navalnîi



Washingtonul spera în liniște că Angela Merkel va profita de arestarea disidentului rus Alexei Navalnîi drept pretext pentru oprirea lucrărilor.

Însă Merkel a făcut ce a făcut și în cazul otrăvirii din 2018 a lui Serghei Skripal și a fiicei sale, a uciderii în 2019 a unui rebel cecen în centrul Berlinului de către un asasin despre care se crede că a fost plătit de Rusia și a otrăvirii de anul trecut a lui Navalnîi: nimic.

Însă Merkel nu este nicidecum singura din Europa care nu dorește să se alăture unei abordări mai robuste a SUA față de Beijing și Moscova.

Parisul și Roma împărtășesc în mare poziția cancelarului german, ca să nu mai zicem de Comisia Europeană.

Întrebat de reporteri săptămâna aceasta dacă intenționează să meargă luna viitoare la Moscova cum era planificat înainte de arestarea lui Navalnîi, șeful diplomației europene Josep Borrel a confirmat vizita, afirmând că:

„Este un moment bun să vorbim cu autoritățile ruse”.

Citește și:






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.















.*.


50825 vizualizari

  • -18 (60 voturi)    
    He, he; Știți-Voi-Cine... (Vineri, 29 ianuarie 2021, 18:33)

    Nyk1 [utilizator]

    ...va reveni la butoane în 2024! Atunci să vă vedem!
    • +11 (33 voturi)    
      Vrei sa spui la butoanele (Vineri, 29 ianuarie 2021, 21:48)

      John M. [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

      unui carucior cu rotile dintr-o casa de nebuni de la Mar-o-Lago?!
  • -3 (15 voturi)    
    Da (Vineri, 29 ianuarie 2021, 18:41)

    VOX. [utilizator]

    Si Biden s-a rusinat, dar s-a si bucurat...
  • -7 (61 voturi)    
    Eurocratii (Vineri, 29 ianuarie 2021, 18:43)

    Imperialistu [utilizator]

    Nu stiu cat de "transatlantist" e Biden, nici nu stiu daca exista cuvantul, dar europenii au o slabiciune pentru tiranii Rusiei si Chinei. Ar fi bine sa fim cu ochii in patru si sa tinem de relatia cu America. Pe eurocrati nu ne putem baza.
  • -5 (67 voturi)    
    Deci nu gresea Trump cand certa Germania? (Vineri, 29 ianuarie 2021, 18:44)

    YorkshireTerrier [utilizator]

    Ce revelatie dom-le!
    Avea dreptate „prostul si nebunul”.
  • -6 (38 voturi)    
    #Orange ManBAd (Vineri, 29 ianuarie 2021, 18:46)

    xolv [utilizator]

    a plecat nebunul si socialistii din Europa tot cu Rusia, China se iubesc din ce in ce mai mult. Nu vreti sa le paziti conductele in continuare ?
  • -8 (44 voturi)    
    foarte bine au facut... (Vineri, 29 ianuarie 2021, 18:50)

    Ismail Paine de circ [utilizator]

    ... inseamna ca si-au dat seama rapid cine e mumia trasa de sfori.
    • -8 (34 voturi)    
      Politico este un jurnal de stânga. (Vineri, 29 ianuarie 2021, 19:20)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui Ismail Paine de circ

      Ca să nu-i zic comunist.Politica lor este să-i încaiere pe SUA cu UE în avantajul Chinei,Rusiei.
      • +1 (3 voturi)    
        pe aproape.. :) (Sâmbătă, 30 ianuarie 2021, 15:31)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

        Politico este de fapt o fituica la care au acces grupuri de lobby, cu diverse interese. Momentan interesul este sa creeze o imagine de dezbinare intre SUA si UE.
  • -9 (49 voturi)    
    Viziunea lui Merkel (Vineri, 29 ianuarie 2021, 19:03)

    Zapateado [utilizator]

    Este una de precupeata, nu de om politic de mare clasa. Structural ea este o bișnițăreasă , tot ce o intereseaza e sa faca afaceri bune si profitabile, nimic altceva n-o mai intereseaza. A ghicit-o Trump? Inca prea bine. I-a sesizat imediat lipsa de anvergura si statura joasa.

    Si nici Butelia de Leyda nu e mai breaza ca n-a avut de la cine sa ia exemplu.
  • +6 (60 voturi)    
    Interese proprii (Vineri, 29 ianuarie 2021, 19:10)

    Popescul [utilizator]

    Si care-i problema daca (in realitate nu UE) Germania i-a aratat Americii degetul mijlociu? Standardul a fost setat de Trump in cei patru ani de mandat. Germania este principala forta economica a UE si are interese strategice cu Rusia si China. Reamintesc ca cele doua state nu s-au atins nici macar de un fir de par European. Cand SUA parasea tratate internationale, facea garduri si aplica sanctiuni economice EXTRATERITORIALE, se numea MAGA. Acum a venit timpul ca si Germania sa-si doreasca MGGA, iar Germania este cineva in UE.

    Este minunant ca cele doua entitati sa colaboreze (SUA si UE), dar de pe picior de egalitate, nu intr-o relatie de suzeran - vasal. Ma pun in pielea Anegelei (desi n-as vrea :D) si ma gandesc de ce as vrea sa fiu prieten cu un individ (Trump) care latra la mine sa maresc bugetul apararii, ca sa pot lua armament - ati ghicit - American? Dau cat vreau si cand vreau. In loc sa bag bani in arme, nu mai bine fac un gazoduct pentru industria chimica germana si deschid noi piete de desfacere in China? Aaa, exista riscul sa ma atace rusul? OK. Vreau s-o vad si p-asta. Momentan vad ca cei doi construiesc impreuna un gazoduct de 11 miliarde de euro.

    Si la fel si Franta si orice stat UE cu sefi inteligenti.

    China si Rusia inseamna cumulat 1,55 de miliarde de suflete. Imaginati-va ca ati putea sa va deschideti o afacere, orice afacere (confectii, scule, optica, industrie usoara, you name it), nu ati dori sa puteti exporta fara prea multe griji pe niste piete in care traieste o clientela potentiala de 1,55 de miliarde de oameni? V-ar pasa de uiguri, HK si alte false principii promovate de niste indivizi frustrati ca nu-si mai pot vinde marfa? Daca da, cred ca nu intelegeti corect ideea de afacere. Scopul ORICAREI afaceri este obtinerea profitului si orice alt element este doar subsecvent. Si nota bene: n-am spus sa incalcati vreun embargo, nu, totul legal.

    Europa tre sa-si faureasca propriul destin. A trecut vremea vasalitatilor. De orice fel.
    • 0 (52 voturi)    
      subscriu (Vineri, 29 ianuarie 2021, 20:13)

      nicoR [utilizator] i-a raspuns lui Popescul

      la pragmatismul enuntat.
      - chestia cu uigurii, sau cum s-or numi: populatia gen "tigani" de la noi, care traiesc in evul mediu cu smartfoane. cine stie ce e acolo
      - HG: la un job bine platit sunt sute - mii de aplicatii, deci saracia e destul de mare si baietii nu erau invatati cu se culegea orezul in luna mai, un om un pai, un om un pai .." - problema e economica, sunt masa de manevra
      - sunt socat de lipsa de pragmatism a celor mai multi ce scriu aici contra rusiei, chinei sau mai stiu eu cui, de parca au venit amerlocii si ne-au adus miliarde pe degeaba iar noi trebuie numai sa le pazim de rusi, chinezi, etc
      - nu ca nu ne-au adus, ne iau miliarde pt harabalele lor, dar o imbraca frumos ca e contra rusilor, chinezilor, etc, ca sa nu aiba ei revolutie sociala la ei, de foame si saracie ...
      - numai germania ce ne mai da ceva parale, dar desgur ne ia prin profitul la banci, asigurari, oameni gata pregatiti de statul roman care se duc dupa liceu / studentie dincolo si nimeni nu deconteaza, etc asta cu migratia valorilor este o afacere COLOSALA ! cine isi da seama ...
      - si multe altele, dar e socant ura / ambitia / revarsarea / descarcarea de nervi / fierea / faptul ca se simt bine, probabil, dupa asta, cei care fac in toate felurile pe rusia, china sau pe cine indica msm vestic ...
      - este uimitor spalarea asta pe creier ...
      • +7 (27 voturi)    
        Oare cine este manipulat? (Sâmbătă, 30 ianuarie 2021, 1:40)

        Popescul [utilizator] i-a raspuns lui nicoR

        Mda, spun despre cei care gandesc ca noi ca suntem postaci platiti de Moscova, ca si cum noi romanii chiar am conta pentru Rusia si nu observa cat sunt de manipulati ei insisi.

        Mereu cand vorbesc despre rolul "civilizator" al US uita sa mentioneze si alte "reusite" ale lor: Coreea, Vietnam, Zairul lui Mobutu Sese Seko, tari din America Centrala, Irak, Aghanistan, Libia, Siria, Yemen. In toate aceste tari americanii au dus direct sau prin CIA moarte multor milioane de oameni. Succesul Coreei de Sud nu sterge faptele americanilor din anii 50 in opinia mea. A nu se intelege ca rusii sunt mult mai buni la nivel politic, dar China este realmente din alt film, daca e sa judecam drept.

        Cand ii vad cum infiereaza cu manie proletara tot ce ar putea fi "nealiniat", imi vin in minte vorbele bietului Jan Hus, "O, sfanta simplitate!". Zici ca traiesc pur si simplu intr un univers paralel, ca nu ne uitam la aceleasi stiri.

        In fine, fiecare cu opiniile lui. Atat doar ca ma dezgusta cand vad dublul standard. Tarile pot si trebuie sa aiba interese. UE nu a fost, nu este si nu va fi niciodata o federatie dintr un milion de motive. Cand polacii si ungurii vor sa refuze imigranti musulmani, trebuie sa aiba dreptul sa o faca, pentru ca polacii si ungurii traiesc acolo, nu contopistii de la Bruxelles. Cand panzerele vor gazoduct cu Rusia, cred ca este corect sa l faca daca asa decid cele doua natiuni. Chiar am innebunit cu toții? De cand pana cand spune un sef de stat strain ce e bine si ce e rau ptr Germania? Cand americanii torturau la Abu Ghraib si Guantanamo i a sanctionat cineva financiar? Pentru sceptici: aceste fapte au fost retinute de Curtea Suprema a US, nu inventez nimic. Esti american? Mi-nu-nat! Ocupa te de politica interna si de relatiile TALE externe. Germania se descurca ACUM si singura.

        Americanii comenteaza acum la fel de antipatic pe cat era si fostul premier UK, D. Cameron, care tinea predici economice zonei Euro, desi tara lui nu adoptase acea moneda.
      • +10 (16 voturi)    
        UE si admin Biden (Sâmbătă, 30 ianuarie 2021, 6:42)

        truiad [utilizator] i-a raspuns lui nicoR

        Articolul sustine o pozitie extremista, contrazisa de Germania: nu trebuie sa alegem intre USA si China sau Rusia !
        Deci, colaborare pragmatica nu entuziasm copilaresc sau ura trumpista.
        Interesant:
        -autorul art -S.J.- incepe cu enumerarea gesturilor de apropiere (normala) ale lui Biden fata de UE. Pentru ca sa continue in forta cu denaturarea actiunilor UE (membrilor UE);
        -comentatorii de aici se comporta ca galeriile de la fotbal-ultrasii; ca vocabular si intelegere a politicii internationale.
        • +6 (14 voturi)    
          Nu prea cred (Sâmbătă, 30 ianuarie 2021, 10:08)

          Popescul [utilizator] i-a raspuns lui truiad

          Germania vrea gazoductul si a convins cumva UE sa semneze acel acord de investiții cu China. Mie mi se pare un gest de ... nealiniere. Sigur, nemtii vor clama dpdv diplomatic ca sunt cei mai mari fani ai US. Si asa e si corect sa faci. Spui ce vrea sa auda lumea pretins civilizata si in spatele usilor inchise faci ca tine. Faptele conteaza la final. Vorbele...
          • +7 (7 voturi)    
            UE si USA (Sâmbătă, 30 ianuarie 2021, 11:25)

            truiad [utilizator] i-a raspuns lui Popescul

            Administratiile inteligente ale tarilor de oriunde sunt si pragmatice, apara interesele tarilor pe care le conduc.
            USA, nu atat pentru solidaritate occidentala se opune gazoductului ci, in mod accentuat de Trump (care a propus direct, amenintator Germaniei si UE), doreste exportul gazului lichefiat obtinut prin fracturare care este mai scump decat gazul rusesc.
      • -4 (18 voturi)    
        fsb? (Sâmbătă, 30 ianuarie 2021, 8:20)

        mongolul [utilizator] i-a raspuns lui nicoR

        americanii iau bani, dupa ce vin cu banii lor si cu tehnologie; rusii nu vin decat cu armata; chinezii aduc bani, dar nu si tehnologie...
        In general, americanii culeg ce seamana. Rusii si chinezii vor sa mulga vacile noastre, fara sa le hraneasca. Noi le hranim, ranim etc.
        Decat gubernie, mai bine colonie...... Tertium non datur, din pacate.
        • +2 (16 voturi)    
          dutemai! (Sâmbătă, 30 ianuarie 2021, 9:43)

          mbembe [utilizator] i-a raspuns lui mongolul

          ia zi si fimitale cine are armate in europa si in alte zone? vine tine trupele eliberatoare/cotropitoare inca din 1944-45?
          da iti dau tehnologii pe care tu le platesti de buna voie sau mai bine spus de frica!
          rusii mananca ce fac sub ei dar sunt dispusi sa dea din cacao-ul gratis :) daca vrei poti sa incetci cum e la gust...
          europa e libera sa aleaga binevol ce vrea, sau mai corect spus de frica!
          dar nordstream si huawei arata cat de vasala este europa!
          daca nu era huawei- stateam acum inca pe retele GSM si ne conectam la internet prin modemul de 2 bani de la Romtelecom! toti ziceau acum cateva decenii ca 3g nu metita si e i tehnologie imposibila dar a venit huawei si a spart piata! americanii din toate tehnologiile curente si folosite de toti cocalarii a scos doar iPhone! atat cu tehnologiile americane! Tesla e o alta poveste, chestii selecte nu pentru cocalari si postaci ce fac sluj!
          • 0 (0 voturi)    
            mda, l-au cotropit pe Hitler (Duminică, 31 ianuarie 2021, 8:24)

            mongolul [utilizator] i-a raspuns lui mbembe

            se pare ca-l regreti.....
        • +2 (18 voturi)    
          Interesant (Sâmbătă, 30 ianuarie 2021, 10:12)

          Popescul [utilizator] i-a raspuns lui mongolul

          In Irak cu ce anume au venit? Poate au adus ceva in Afghanistan?

          Nu cumva o companie americana a fraierit Romania cu autostrada Transilvania?

          Armele vandute Romaniei ptr a ne apara de imperiul raului nu provin aproape toate din US?

          Am si eu dreptul sa nu aleg intre gubernie si colonie? Pot sa aleg normalitatea? Intreb doar.
          • +2 (6 voturi)    
            o singura observatie.... (Sâmbătă, 30 ianuarie 2021, 13:00)

            mamenervat [utilizator] i-a raspuns lui Popescul

            de fraierit in privinta autostrazii Transilvania, Romanica a fost fraierita de proprii corupti, nu de firma americana, sa fim seriosi si cinstiti pana la capat cu noi insine! Apoi, daca prin "normalitate" intelegeti independenta neconditionata (m-am gandit ca dvs., facand referire la "gubernie" si "colonie", independenta neconditionata ar fi varianta...), eu, personal sunt de acord cu dvs. Si da, in privinta imperiului raului (rus), si eu consider ca inarmararea nu reprezinta o solutie daca nu este insotita de oameni destepti/cititi/patrioti in diplomatia romaneasca, In privinta Irakului si Afganistanului, pe harta conflictelor mondiale, poate americanii au fost initiatori, dar niciodana n-au fost singuri, in functie de moment, au pus umarul si englezii, si francezii si italienii si chiar nemtii...Imperiul rus a fost intodeauna, partea adversa, intr-un conflict, ca sa fie justificat, intotdeauna trebuie sa existe o parte adversa, nu-i asa? In toate conflictele mondiale, eu cred ca exista intelegeri secrete intre ambele parti, pe spinarea natiilor inocente, care intra la categoria ...."victime colaterale", cinic spus dar, din pacate, adevarat.
          • 0 (4 voturi)    
            tovarasul Popescu, continuati (Sâmbătă, 30 ianuarie 2021, 15:00)

            AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Popescul

            Sa faceti comparatii intre termeni de secol 18-19.
            Gubernia era o provincie a Imperiului tarist pe cand colonie era o denumire data teritoriilor ocupate si administrate de statele europene, fie sub denumirea de imperii, regate, republici.
            Ambele notiuni erau folosite deja de vrea 200 de ani la aparitia statului national roman.
            • 0 (0 voturi)    
              termenii sunt la figurat (Duminică, 31 ianuarie 2021, 8:30)

              mongolul [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

              trebuiu ghilimele; greseala mea.
              Independenta totala acum, nu poate exista. Este o utopie. In plus, este manifestarea extremismului nationalist. Antiglobalist.
              Vrem sau nu, trebuie sa ne alegem tabara.Ori, ori.
              In fapt, nu uitati ca Putin ne-a vindut pentru mina libera in Cecenia........... Conteaza prea putin ce mai vrem noi. Acum ar vrea sa sicanam US, pentru intereseul lor. Pe gratis, ca de obicei. Din... "patriotism". Si sunt prosti care o fac. Dar aia nu sunt patrioti romani. Tin la "mama Rusia" mai mult.
          • 0 (0 voturi)    
            bati campii (Duminică, 31 ianuarie 2021, 8:25)

            mongolul [utilizator] i-a raspuns lui Popescul

            si nici macar cu gratie.
            Autostrada? Mda, parca unu Bombonel a semnat......
    • +5 (23 voturi)    
      unul dintre cele mai bune comentarii citite pe HN (Sâmbătă, 30 ianuarie 2021, 1:05)

      Scarface1000 [utilizator] i-a raspuns lui Popescul

      Ma inclin stimate domn!
    • -1 (5 voturi)    
      ai vorbit mult, ai concluzionat eronat (Sâmbătă, 30 ianuarie 2021, 13:04)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Popescul

      Mai exact :
      Europa tre sa-si faureasca propriul destin. A trecut vremea vasalitatilor. De orice fel.
      Iti dai seama de absurditatea limbii de lemn? Adica Europa trebuie sa isi faureasca propriul destin(ca si cum nu il avea) marindusi de dependenta de gazul rusesc si de importurile din China. Cat timp crezi ca va trece pana cand aceasta dependenta va crea si dependente politice?
      Cu alte cuvinte, in numele unui anti-americanism dubios, porpui ca Europa sa diminueze legaturile cu propria progenitura istorica cu care impart aceeasi mostenire culturala si sa imbratiseze despotismul asiatic( care nu creaza vasalitati)
      Puah
    • 0 (6 voturi)    
      oare (Sâmbătă, 30 ianuarie 2021, 14:50)

      IpseAnton [utilizator] i-a raspuns lui Popescul

      Cine cui e dator? Cine trebuie sa plateasca pentru apararea Europei? Europa si-a aratat muschii cind Trump i-a aratat obrazul ca nu contribuie la propria aparare. la fel si la tarife vamale, Europa impune taxe mai mari ca USA, cind Trump a pus acelaeasi tarfe EU a sarit in sus. De doua ori in istorie USA a eliberat Europa si in plus i-a data o mina de ajutor sa se ridice dupa WW2. Afaceri? Fara onestitate? Din intelegerile pe sub mina cu China facute de macron si merkel (Parlamentele nationale nu au nici-o influenta) cistiga numai Germania si Franta, ei fac comert cu China si cistiga, cei mici vor fi invadati de investitii chinezesti. Uiguri, oameni omoriti, tratate incalcate sunt false principii. Obraz gros trebuie sa ai. Semnatura pe un tratat (Hong Kong de ex) nu mai conteaza, va conta cind China va incalca semnatura pe acest acord, dara tunci Germania va fi bine merci, iar cei mici si f.... si cu banii luati. Ia vezi ce au patit polonezii cu autostrazile "construite" de China?
  • +13 (29 voturi)    
    Europa (Germania) (Vineri, 29 ianuarie 2021, 19:42)

    Paul_ [utilizator]

    Daca Europa nu vrea sa stea cu mana intinsa ar face bine sa incurajeze firmele din Taiwan sa deschida fabrici pentru microprocesoare in Europa.

    Chinezii sunt hotarati sa cucereasca Taiwan-ul si in momentul acela toata Europa va fi la mana Chinei.
    • +1 (5 voturi)    
      China si Taiwan (Sâmbătă, 30 ianuarie 2021, 6:50)

      truiad [utilizator] i-a raspuns lui Paul_

      China comunista are o politica nationalista-autoritara din totdeauna. Se vede din comportamentul fata de Hong-Kong. Nu a recunoscut niciodata independenta Taiwan - asta nu inseamna ca va indrazni sa-l ocupe; consecintele ar fi, pentru ea, mai mari decat ocuparea Crimeei, este o cu totul alta situatie. Dar conf tupeului traditional al conducatorilor comunisti (de pretutindeni) va ameninta mereu Taiwan. Temperarea ei depinde de atitudinea (unita) a Occidentului-tulburarea relatiilor internationale de catre administratia trumpista a lasat urme dar sper ca a trecut.
  • -3 (7 voturi)    
    Urmarind serialul Homeland ! (Sâmbătă, 30 ianuarie 2021, 8:37)

    Cugetator [utilizator]

    Eu vizionez acum serialul Homeland si sunt la sezonul 6 in care un presedinte ales, pare bun si amenintat e serviciile secrete si de masele fanatizate. Pe urma acest presedinte incepe introducerea unui sistem dictatorial. Serialul este foarte bun si inspirat din realitate, dar se pare ca inspira chiar realitatea. Mai departe nu stiu ce va urma, dar voi afla din sezoanele 7 si 8 ,pe care trebuie sa le vad . Ma pot uita insa direct pe stirile lumii , caci realitatea este surprinzator de incerta , dar asemanatoare !
    • +3 (7 voturi)    
      bravo! (Sâmbătă, 30 ianuarie 2021, 9:45)

      mbembe [utilizator] i-a raspuns lui Cugetator

      ai descoperit biblia! sa stii ca din filmele regizate se poate afla adevatul! nu e spalare de creeri
  • +4 (16 voturi)    
    Titlul articolului nu e numai (Sâmbătă, 30 ianuarie 2021, 9:54)

    John M. [utilizator]

    vulgar, ci e si nerealist pentru ca tocmai coeziunea civilizatiei vestice a salvat lumea de la dictatura si ateism si este singurul mijloc de a merge mai departe. Relatia Europei cu America nu va putea fi pusa niciodata in pericol de personaje inepte, incapabile sa inteleaga pricipiile fundamentale ale societatilor democratice.
    • -2 (10 voturi)    
      Titlul e dat de Politico (Sâmbătă, 30 ianuarie 2021, 11:50)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui John M.

      hai sa iti mai dau un titlu elegant din Politico
      "Farewell, Donald Trump, you mangled apricot hell beast"
      Foarte civilizat, nu?
      Cat despre minunata limba de lemn globalista pe care o folosesti ce sa zic, hai sa traducem:
      Fara coeziunea americanilor si protectia militara oferita Europei dupa WW2, aceasta din urma ar fi cunscut dictatura comunista sovietica pana la Atlantic.
      Cand personajele inepte sunt in fruntea statelor europene si a UE si sunt incapabile sa vada natura profund antidemocratica a regimurilor totalitare din Rusia si China, da, relatia US cu UE poate fi pusa in pericol.
  • -2 (8 voturi)    
    Pentru utilizatorul Johnn M. (Sâmbătă, 30 ianuarie 2021, 11:16)

    Cugetator [utilizator]

    Am urmarit unele comentarii ale dumitale si este evident ca dumneata cunosti America in mod direct, nu ca mine de la distanta. Pacat doar ca ai o gandire impregnata cu progresism stangist , atat de daunator la ce denumesc eu , lumea libera !
    • +1 (5 voturi)    
      You're right...Thank you... (Sâmbătă, 30 ianuarie 2021, 13:02)

      John M. [utilizator] i-a raspuns lui Cugetator

      I know America like the back of my hand because I have taught her culture, Constitution, and business, at university level. America has changed dramatically in the last 40 years, but politicians have failed to act upon those changes. Trump stirred things up to the point that "business as usual" was no longer going to work for the average person and that's why he was handed such a humiliating defeat. America needs reforms that Europe has implemented 40-50 years ago. Joe Biden, a lawman for 47 years, has correctly seized the call for change and acted upon in his first days in office: $15 per hour minimum wage and affordable medicare for all are just two of the issues at the top of the priorities list. Many other reforms will follow. It will take years to catch up with the Western civilization, but Biden took the first step:"I want my administration to look like today's America" he said prophetically. With that, it seems that the black, the woman, the immigrant, and the ordinary people, will have a shot at "the pursuit of happiness" guaranteed by the holy Constitution, God help us all!
      • -2 (2 voturi)    
        cu profesori ca tine nu ma mira (Sâmbătă, 30 ianuarie 2021, 16:42)

        AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui John M.

        unde a ajuns US.
        PS- sa ne anunti cand China national-socialista va implementa "salariul minim"
        • +1 (1 vot)    
          I have news for you (Sâmbătă, 30 ianuarie 2021, 18:44)

          John M. [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

          and others of your kind,"Scientists have concluded that it is a lot easier to create artificial intelligence than make an idiot think." In other words, the future is bleak for people like you...
  • +7 (11 voturi)    
    Europa first (Sâmbătă, 30 ianuarie 2021, 11:25)

    rinox [utilizator]

    Europa a descoperit ca poate sa mearga pe propriile picioare. Nu mai e un copil si isi poate vedea singura de grija.
    • -2 (6 voturi)    
      Europa a descoperit mersul pe jos (Sâmbătă, 30 ianuarie 2021, 15:25)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui rinox

      Si banii chinezilor.
      Dupa 2000 de ani de civilizatie bazata pe Europa si valorile iudeo-crestine, Europa descopera ca e mult mai ieftin si comod sa fii o piata de desfacere a produselor Made in China!
      Dependenta economica de China, dependenta energetica de Rusia, americanii raman cu cheltuielile de aparare. Ce poate sa mearga rau?
  • -5 (7 voturi)    
    buna asta (Sâmbătă, 30 ianuarie 2021, 12:13)

    srpc [utilizator]

    adica sa traim mai prost ca sa punem piedici puterii politice chineze in favoarea marelui capital occidental! hai siktir
    • -1 (5 voturi)    
      ai pus punctul pe I si codita la ț, securila! (Sâmbătă, 30 ianuarie 2021, 15:38)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui srpc

      Cand e vorba de China e vorba numai de puterea politica!
      Stii care e statul in care toata puterea economica(fara a fi nationalizata) era total sub controlul statului? Si al carui partid aflat la putere avea in titulatura cuvinte ca "muncitorilor" si "socialist"?
      Exact asta a devenit China acum, Germania national-socialista pe steroizi, agresiuni si pretentii teritoriale impotriva vecinilor, tratate si mangaieri pe crestet de la europeni. Deja vu!
  • -1 (1 vot)    
    deocamdata, (Duminică, 31 ianuarie 2021, 8:35)

    mongolul [utilizator]

    Europa e un vis, pe care-l exploateaza cei mai puternici, destepti si impertinenti.
    Mai e mult, pina cand Europa va fi o forta unitara in economie, armata, servicii secrete si diplomatie.
    Azi, toate statele puternice se folosesc de trenul "Europa", pentru a-si promova interesele meschine si centrifuge.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by