SUA: Senatul îl confirmă pe viitorul secretar al Apărării. Lloyd Austin va fi primul afro-american din fruntea Pentagonului

de S.J.     HotNews.ro
Vineri, 22 ianuarie 2021, 18:43 Actualitate | Internaţional


Lloyd Austin
Foto: Pete Marovich / Zuma Press / Profimedia
Senatul american a validat vineri nominalizarea președintelui Joe Biden pentru a conduce Pentagonul, generalul Lloyd Austin urmând să fie primul secretar al apărării afro-american din istoria Statelor Unite, relatează The Hill.

Senatul l-a confirmat pe Austin cu 93 de voturi pentru și 2 împotrivă, acordându-i lui Biden al doilea membru al cabinetului său după ce Avril Haines a fost confirmată cu o zi înainte pentru poziția de director al comunității de informații.

Singurele voturi împotrivă au fost exprimate de senatorii Josh Hawley (Montana) și Mike Lee (Utah).

„Este o onoare și un privilegiu să servesc ca al 28-lea Secretar al Apărării al țării noastre și sunt în mod deosebit de mândru să fiu primul Afro-American care va deține funcția”, a notat Austin pe Twitter după confirmarea sa.

Austin a fost nevoit să depășească un obstacol suplimentar, având nevoie ca Congresul să îi aprobe o derogare de la o lege care interzice generalilor retrași recent din activitate să ocupe funcția.

Sub o lege adoptată în 1947 cu scopul de a asigura controlul civil asupra forțelor armate, secretarii apărării trebuie să se fi retras din activitate de cel puțin șapte ani înainte să fie numiți în fruntea Pentagonului.

Austin a ieșit la pensie în 2016 dar legiuitorii americani au adoptat într-o procedură accelerată derogarea, citând o confluență de crize printre care și cea cauzată de pandemia de COVID-19.

Congresul a acordat anterior două derogări, prima pentru George Marshall în 1950 iar apoi pentru James Mattis în 2017.

Congresmeni din ambele partide și-au exprimat îngrijorarea că o nouă derogare acordată atât de rapid după cea a lui Mattis ar putea eroda principiul controlului civil al armatei.

Însă joi doar 27 de senatori (14 democrați și 13 republicani) au votat împotriva derogării în timp ce în Camera Reprezentanților 78 de congresmeni s-au pronunțat împotrivă (15 democrați și 63 de republicani).

Austin a încercat să liniștească orice îngrijorări despre derogare în timpul audierii sale de vineri, afirmând că știe că „siguranța și securitatea democrației noastre cer un control civil competent al forțelor noastre armate”.

Citește și:








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.















.*.


4465 vizualizari

  • -11 (51 voturi)    
    a inceput era rasismului.. (Vineri, 22 ianuarie 2021, 18:57)

    Ismail Paine de circ [utilizator]

    .. nu vor mai fi numiti oameni pe criterii de competenta si meritocratie, ci pe care rasa da mai bine in momentul actual.
    • +11 (27 voturi)    
      Nu e asa (Vineri, 22 ianuarie 2021, 20:26)

      Caligula [utilizator] i-a raspuns lui Ismail Paine de circ

      Statele Unite au suficient de multi oameni compententi indiferent de rasa. In plus omul a fost confimat cu un vot nepartizan de 93-2 numirea. Votul asta in sine indica un merit. Nu trece oricine cu o asemenea majoritate.
    • +3 (13 voturi)    
      Despre ce vorbesti? (Sâmbătă, 23 ianuarie 2021, 0:06)

      jonk [utilizator] i-a raspuns lui Ismail Paine de circ

      Omul are competente, nu afost numit pe baza de culoare a pielii. Numai albii sunt buni de functii? Ce competente avea Trump de exemplu? A facut un show tv si acum e bun sa conduca tara? Am vazut dezastrul lasat in urma.

      A fost votat de ambele partide, semn al recunoasterii experientei sale profesionale. Dar tu si restul agitatorilor nu puteti ierta asta. De asta lumea va numeste rasisti, pentru ca sunteti.
  • -9 (47 voturi)    
    Negrii reprezinta doar 15 din populatia SUA (Vineri, 22 ianuarie 2021, 19:03)

    Kivek [utilizator]

    dar comit cele mai multe infractiuni cu violenta din SUA

    asiasticii sunt vreo 10% dar mult mai pasnici iar latinii 20%
    • -5 (33 voturi)    
      ce de-a minusuri ti-ai luat (Vineri, 22 ianuarie 2021, 20:38)

      Pacala se intoarce [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

      ce de'a minusuri ti-ai luat pentru o afirmatie adevarata.
      Ia sa vad daca te depasesc cu date oficiale de la FBI:

      https://ucr.fbi.gov/crime-in-the-u.s/2018/crime-in-the-u.s.-2018/tables/expanded-homicide-data-table-6.xls


      Blacks murdered by Blacks: 2600
      Blacks murdered by whites: 234-300

      Unde e BLM? unde e uciderea "sistemica" a negrilor de catrea albi?
      • +6 (24 voturi)    
        Aiurea (Vineri, 22 ianuarie 2021, 22:35)

        Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui Pacala se intoarce

        In mod tipic, incalcarile faptele penale cu violenta sunt mai frecvente in categoriile sociale mai sarace si/sau mai slab educate. Proportional, mult mai multi negri, in SUA, sunt saraci sau fara educatie.

        Matale insa nu te uiti la statistica relevanta. Uite-aici, mai bine: https://theweek.com/articles/918849/what-about-police-violence-against-white-people

        In traducere: politistii omoara disproportionat de multi negri. Doar atat ca negrii se mai omoara masiv si intre ei - din cauza saraciei si-a lipsei de educatie.
        • -4 (12 voturi)    
          Nu neaparat. (Vineri, 22 ianuarie 2021, 23:35)

          moto33 [utilizator] i-a raspuns lui Eu the first

          Exista cultura strazii (street cred), nu respecta niciun negru de ghetou un negru educat (square), iar multi negri cresc in familii mono-parentale si vor crea o noua familie mono-parentala, ciclu-vicios.

          "politistii omoara disproportionat de multi negri.", daca negri produc disproportionat numarul infractiuni?!

          Asta e gandire stangista care absolva omul de orice responsabilitate, e o eterna victima a sistemului.
          • 0 (6 voturi)    
            are dreptate colegul (Sâmbătă, 23 ianuarie 2021, 0:34)

            gica24 [utilizator] i-a raspuns lui moto33

            politia omoara disproportionat negri si aresteaza la fel. Am citit o statistica care arata ca proportional albii poarta mai des arma asupra lor decat negrii si totusi politia ucide mai multi negri decat albi cu scuza ca se tem de negrii inarmati.

            Albii scapa mai usor de acuzatia de consum de droguri decat negrii, astia din urma au sanse mai mari sa fie condamnati pentru acelasi tip de infractiune, pedepsele sunt mai mari pentru fapte similare, creditele se acorda mai usor albilor desi garantiile sunt similare..etc..etc

            Sunt realitati bazate pe date, statistici, nu vorbe sau politizare ideologica.
            • -3 (3 voturi)    
              Maybe (Sâmbătă, 23 ianuarie 2021, 3:48)

              moto33 [utilizator] i-a raspuns lui gica24

              " creditele se acorda mai usor albilor desi garantiile sunt similare." stii de ce?
              Pentru ca negrii au reputatie de rau platnici, nu pt ca-s negri, bancile isi vor banii inapoi si au indicatori statistici (indicatori rasiali) pe baza carora iau acele decizii, probabil corelat cu nivelul de saracie, statutul civil.

              Alt exemplu diferit, companiile de asigurari la masini aveau preturi mai mici pt femei pt ca femeile erau mai putin probabil sa fie implicate in accidente dpdv al probabilitatilor.

              Nu cred ca politistul cand ia decizia de a impusca un potential infractor care rezista arestului, are in mintea perceptia generata de statistica ta, ca un alb e mai probabil sa poarta o arma, si sa nu fie asa "trigger friendly" cand e vorba de negri, poate a invatat altceva din experienta la fata locului.

              In rest dublu standard pt aceeasi infractiune, cred ca are loc, alb vs negru.

              Statistici si datele pot de asemena sa dea la "white supremacists" munitie sa-i atace pe negri, sunt o spada cu 2 taisuri.
    • +4 (22 voturi)    
      Ciudat (Vineri, 22 ianuarie 2021, 23:23)

      veratec [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

      Aia care au atacat Congresul erau albi trumpisti. Nu negrii sunt declarati pericol la siguranta nationala, ci extrema dreapta care e formata din rasisti albi.

      Problema cu negrii e datorata conditiilor inumane in care au fost tinuti sute de ani. Conditia lor inca ramane una precara si doar prin ridicarea lor din mizerie se va reduce si infractionalitatea. Majoritatea alba are datoria de a face reformele necesare. Biden deja a promis schimbari majore si reforme necesare.
      • -2 (2 voturi)    
        iti dai seama ca discutam la un articol (Sâmbătă, 23 ianuarie 2021, 12:07)

        AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui veratec

        Care priveste numirea primului ministru al apararii negru din US, asta dupa ce a existat demult primul sef de stat major general, negru, primul presedinte mulatru, primul judecator la Curtea Suprema negru, etc.
        Astia nu au fost tinuti in conditii precare? Va sa zica in tara rasismului alb s-a putut asa ceva? N-au avut stramosi tinuti in conditii inumane?
        E vorba de oameni, de fiecare in parte, nu de culoarea pielii l
        De aceea sustin ca BLM -ul este o organizatie rasista!
  • -7 (45 voturi)    
    Statele Unite ale Africii... (Vineri, 22 ianuarie 2021, 19:06)

    Nyk1 [utilizator]

    ...să nu se mire când eficiența instituțiilor sale se va apropia de cea a instituțiilor din țările din Africa subsahariană!

    În comparație, până și PSDul românesc va fi un etalon de eficiență în guvernare!
    • +9 (31 voturi)    
      hehe (Vineri, 22 ianuarie 2021, 19:14)

      transpenibilus [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

      Deosebit ati fost din nou, Yefreytor Nykola1!
      Nitel rasist dar sincer ca orisice rus.
      • -7 (31 voturi)    
        man (Vineri, 22 ianuarie 2021, 20:40)

        Pacala se intoarce [utilizator] i-a raspuns lui transpenibilus

        nu mai fi ironic ca te faci de ras. Vezi ce rezultate a produc politica asta de "affirmative acction" in Africa.

        Vezi cum traiesc albii in ghetouri in Africa de Sud, vezi ce s-a intamplat cu fermierii albi in Zimbabwe.
        • -5 (17 voturi)    
          Adevarat (Vineri, 22 ianuarie 2021, 21:50)

          Razorxyz [utilizator] i-a raspuns lui Pacala se intoarce

          Oriunde pe glob organizarea (politica) etnica, tribalã a dus la stagnare și înapoiere. Cu ce au contribuit aceste societăți străvechi la civilizația contemporana ? Sa vedem: America de Nord - tomahawkul ; Australia - bumerangul ; Africa - ... .
          • -1 (3 voturi)    
            in Africa s-a inventat mersul pe jos (Sâmbătă, 23 ianuarie 2021, 12:08)

            AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Razorxyz

            Un mare pas pentru omenire.
            Probabil si focul dar n-as baga mana in foc pentru asta!
    • +3 (11 voturi)    
      Deci persoanele de culoare sunt proaste? (Vineri, 22 ianuarie 2021, 23:58)

      jonk [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

      Nu pot fi competente, inteligente? Asta e rasism josnic.
      • -2 (2 voturi)    
        Nu înțelegi. (Sâmbătă, 23 ianuarie 2021, 15:34)

        Razorxyz [utilizator] i-a raspuns lui jonk

        Dacă cineva spune că, de exemplu, românii sunt mai inapoiati ăsta nu este rasism josnic. Nu înseamnă ca datorita etniei suntem așa. Exista mai multe statistici, care corelate dau imaginea de ansamblu, nu una foarte pozitiva. Ce este grav pentru negrii americani este ca pentru ei este mult mai greu sa evadeze din ghetourile controlate de partidul democrat. Doar Trump a încercat sa facă ceva pentru ei lansând mai multe programe .
  • +8 (28 voturi)    
    ehhh (Vineri, 22 ianuarie 2021, 19:15)

    transpenibilus [utilizator]

    Mazeteilor, uitati-va-ti bine la omul asta ca e o sa va dea perversa nucleara.
    Putin AMR #zile ...
  • +10 (28 voturi)    
    ... (Vineri, 22 ianuarie 2021, 19:19)

    tirolez [utilizator]

    Nu-mi amintesc , la fel s-au tavalit unii pe jos si cand a fost numit Colin Powell primul secretar de stat de culoare? La fel pentru succesoarea lui, Condoleeza Rice? Sau astia erau suficient de deschisi la culoare ca unii sa nu se simta amenintati?
    • -6 (28 voturi)    
      da' (Vineri, 22 ianuarie 2021, 21:19)

      Ike [utilizator] i-a raspuns lui tirolez

      da, dar vezi ca aia ambii erau republicani, si nu da bine sa-i dai de exemplu, pentru ca stim ca republincanii is 'white supremacists', nu-i asa CNN?
      • +2 (12 voturi)    
        E pe dos (Sâmbătă, 23 ianuarie 2021, 0:00)

        jonk [utilizator] i-a raspuns lui Ike

        Nimeni nu a comentat atunci ca Powell nu e bun pentru ca e de culoare. De ce acum fanii lui Trump se leaga de culoarea pielii?
        • -1 (7 voturi)    
          Nici acum (Sâmbătă, 23 ianuarie 2021, 1:38)

          Ike [utilizator] i-a raspuns lui jonk

          Nici acum republicanii nu comenteaza nimic. Or fi cativa habauci pe care ii deranjeaza, dar nici un poliitcian serios din GOP nu zice nimic rau.
          DAR, exista un mare DAR, daca privim politica de inclusion cumva fortata a Democratiilor, poate si e normal sa para suspiciuni ca numirea e bazata pe culoarea pielii nu pe merit. Ce in seama pe merit, gandeste-te la fostul Secretary of Defence Robert Gates Numit de Bush jr, si mentinut de Obama inca 2 ani.
          Vezi Robert McNamarra in anii '60 timpul razboiului din Vietnam, un republican numit de JFK democrat, care a ramas si sun LBJ.
          Nimeni nu zice ca noua numire nu ar fi competent, e ok, nu deranjeaza pe nimieni, dar suspiciunea exista. Daca Democratii nu ar insista aytata cu inclusion, ca trenuie musai si neaparat sa fie altceva de cat white men in functii, atunci nici reactiile de suspiciune nu ar exista.
          Pentru ac similar cand Colin Powell a fost numic, Bush jr nu a facut tam-tam ca trebuie inclusion, l-a numit pentru ca asa l-a considerat cel mai bun pentru functie.
          Numirea nu are neaparat treaba cu competenta in domeniu, e doar o numire politica pur si simplu experienat nu prea conteaza cat increderea presedintelui. Cand Obama a numit-o pe Madam Clinton Secretary of Sate (Ministru de externe) ce experienta in diplomatie avea? Nada, zero.
    • -2 (22 voturi)    
      Simplu (Vineri, 22 ianuarie 2021, 21:33)

      Razorxyz [utilizator] i-a raspuns lui tirolez

      După cum a spus Robinette , Colin Powell nu poate fi negru dacă a votat pentru republicani.
  • -7 (39 voturi)    
    mno, daca nu e negru transgender degeaba (Vineri, 22 ianuarie 2021, 19:29)

    AliKimiku [utilizator]

    macar un drag-queen ceva!
  • -7 (33 voturi)    
    Viitorul suna bine! (Vineri, 22 ianuarie 2021, 20:11)

    Robin_W [utilizator]

    https://www.faithwire.com/2021/01/19/biden-names-first-transgender-person-to-serve-in-federal-position/
    https://www.snopes.com/ap/2021/01/21/biden-halts-border-wall-building-after-trumps-final-surge/
    https://www.kare11.com/article/news/politics/president-biden-signs-series-of-executive-orders-toward-immigration-reform/89-2c6f8255-2bac-4faf-8f77-6ff7bf88b369
    https://www.marketwatch.com/story/bidens-moves-on-food-aid-and-15-federal-worker-minimum-wage-add-to-growing-list-of-executive-orders-11611338051?mod=hp_minor_pos19
    ...
    Viitorul suna bine!
    Intrebare este "pentru cine?"
  • -8 (24 voturi)    
    Pentagonul are WC-uri separate pentru negri (Vineri, 22 ianuarie 2021, 20:15)

    lalaverim [utilizator]

    Cand a fost construit Pentagonul, albii si negrii aveau toalete separate, pentru ca li se parea injositor albilor sa foloseasca acelasi wc cu un negru.
    Se rasuceste in mormant constructorul si proiectantul Pentagonului vazand cum s-a suit negrul la varful piramidei si de-acolo o sa inceapa sa le dea in cap celor de mai jos.
    • -9 (29 voturi)    
      Cred ca te inseli... (Vineri, 22 ianuarie 2021, 21:13)

      Robin_W [utilizator] i-a raspuns lui lalaverim

      In curand, afro-americanii (nu negri!) nu vor mai dori sa foloseasca aceleasi WC-uri ca si cei fara culoare (albi), deci ele trebuie sa ramana in existenta;
      In curand, in USA, a fi alb va fi o vina, un paria, o greseala a naturii, vor exista vopseli care vor pigmenta permanent pielea alba pentru cei care vor sa intre in 'normal'...

      Cred ca singurul care se va rasuci in mormant va fi Michael Jackson!
      • -3 (5 voturi)    
        ba negri acolo (Sâmbătă, 23 ianuarie 2021, 2:14)

        srpc [utilizator] i-a raspuns lui Robin_W

        si tigani aici; in limba roman asa se spune; tu si "progresistii" tai inventati-va alta imba
      • -1 (3 voturi)    
        ai dreptate cu Michael Jackson (Sâmbătă, 23 ianuarie 2021, 12:21)

        AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Robin_W

        Numai ca nu toti negrii din US sunt afro-americani. Prin asta inteleg descendentii africanilor de culoarea neagra. Kamala, de exemplu, care joaca pe roul de primul Vice-presedinte negru al US e poate 25% afro prin ramura jamaicana a familiei?
        Asat o face afro-americana? sau Indiano-americana?
    • -4 (22 voturi)    
      @lalaverin (Vineri, 22 ianuarie 2021, 21:41)

      Godzillagrrr [utilizator] i-a raspuns lui lalaverim

      Acum vor putea fi folosite WC-urile in surplus pentru transgenderi si cei « Mx » ��
  • -9 (31 voturi)    
    Vin vremuri grele... (Vineri, 22 ianuarie 2021, 20:37)

    filosoful.roman [utilizator]

    In primul rand pt americani dar si pt noi.

    SUA sacrifica meritocratia de dragului corectitudinii politice. Si asta la nivel inalt.
    • +3 (13 voturi)    
      Cum o sacrifica? (Sâmbătă, 23 ianuarie 2021, 0:03)

      jonk [utilizator] i-a raspuns lui filosoful.roman

      Omul are un CV impresionant, are experienta, competente, a fost votat cu o larga majoritate de ambele partide. Doar pentru ca e de culoare nu e bun? Daca era alb nu mai comentai, era bun de facto....ce ti-e si cu rasismul asta.
  • -6 (28 voturi)    
    Coran (Vineri, 22 ianuarie 2021, 20:50)

    muitopolithical [utilizator]

    Nu conteaza culoarea, daca este musulman este bun.
  • +9 (21 voturi)    
    Klingon sau Uruk-hai? (Vineri, 22 ianuarie 2021, 22:45)

    Eu the first [utilizator]

    Oricum, lasand gluma la o parte, inainte sa comentez m-am dus sa-i caut CV-ul. Si ce sa vezi, omu' are mai multe facultati, a comandat trupe si-n Irak si-n Afganistan, a fost decorat in toate felurile posibile, si are sustinerea si recomandarea a mai multi fosti secretari de stat, a unor fosti colegi de armata, si culmea, chiar si-a republicanilor. Asa ca ma gandesc io ca a avut Biden ceva-n cap cand l-a ales.
    • +5 (13 voturi)    
      Degeaba le explici lobotomizatilor (Vineri, 22 ianuarie 2021, 23:46)

      polca [utilizator] i-a raspuns lui Eu the first

      Ei vad un negru si asta pentru rasisti e ca tamaia pentru draci.
      • -1 (3 voturi)    
        pai scrie in titlul articolului (Sâmbătă, 23 ianuarie 2021, 13:30)

        AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui polca

        Primul afro-american...
        Presa a ales sa il prezinte astfel nu noi!
        Daca titlul era, multiplu medaliat, combatant in peste 3 razboaie, a fost numit ... il tratam ca atare.
        Intelegeti diferenta?
        Iar titlul nu e dat de HN, e preluat din presa americana si nici macar ei nu sunt de blamat fiindca firul rosu al administratiei Biden este identity politics, primul transgender, primul negru,prima femeie, etc.
        Cand ni se prezinta astfel oamenii, cu prim alor caracteristica fiind sexul, culoarea sau orientarea psihiatrica cum ai vrea sa reactionam?
  • +6 (24 voturi)    
    Imi place (Vineri, 22 ianuarie 2021, 23:09)

    kolbar [utilizator]

    Suprematistii albi fac crize si spume....Afro-americanul i-a ranit grav la feeling :)
    • -3 (7 voturi)    
      tu esti negru? (Sâmbătă, 23 ianuarie 2021, 2:15)

      srpc [utilizator] i-a raspuns lui kolbar

      daca nu, de ce esti impotriva albilor?
      • -2 (4 voturi)    
        Suferă de sindrom Stockholm (Sâmbătă, 23 ianuarie 2021, 10:39)

        Nyk1 [utilizator] i-a raspuns lui srpc

        Cu low self-esteem și toate cele.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by