O furtună „Ahmet” în loc de una numită „Klaus”: o asociație care promovează diversitatea în mass-media germană a lansat o campanie pentru a alege numele următoarelor fenomene meteorologice din prenume de origine străină, potrivit AFP.

Uraganul Dorian, văzut din spațiuFoto: Twitter

Observând că aproape toate aceste fenomene aveau până acum „prenume tipic germane” în rapoartele meteo din țară, asociația jurnaliștilor „Die Neuen deutschen medienmacher: innen” (NdM) a decis să cumpere 14 nume de la Institutul de Meteorologie al Universității din Berlin pentru a reflecta mai bine diversitatea societății.

„Ahmet, Goran, Jussuf, Flaviu, Dimitrios, Dragica și Chana” sunt printre numele alese pentru a însoți scăderile termice sau maximele în lunile următoare.

„A face vremea mai diversă este doar un pas simbolic”, a explicat președintele NdM, Ferda Ataman, care ar dori ca mass-media germană să fie mai mult o reflectare a pluralității societății.

Asociația estimează că proporția jurnaliștilor cu origini străine, adică care nu au naționalitate germană sau care au cel puțin unul dintre părinți străin, nu depășește 5-10% atunci când proporția acestor populații ar fi în jur de 26% în țară.

Cumpărarea de nume legate de vreme de la Institutul Meteorologic al Universității din Berlin este deschisă tuturor, pentru câteva sute de euro donați proiectelor studențești.

În anii 1990, o dezbatere asupra problemei de gen a numelor predominant feminine de furtuni a dus la o mai mare diversitate.