Brexit: Expatriați britanici au fost împiedicați să se întoarcă în Spania

de I.B.     HotNews.ro
Duminică, 3 ianuarie 2021, 19:45 Actualitate | Internaţional


Aeroportul Heathrow
Foto: Pixabay.com
Mai mulți cetățeni britanici care locuiesc în Spania s-au plâns duminică că li s-a refuzat îmbarcarea într-un zbor British Airways / Iberia de la Londra la Madrid pe motiv că certificatul lor de reședință nu era valid după Brexit, potrivit AFP.

Fotograful Max Duncan, unul dintre cei care nu au putut urca în avion la Aeroportul Heathrow din Londra, a scris pe Twitter sâmbătă că mai mulți cetățeni britanici rezidenți în Spania sunt „disperați că nu se pot întoarce acasă”. Compania aeriană le-a spus că acreditările lor erau cunoscute sub denumirea de „certificate verzi” și nu erau „valabile după Brexit”.

Ca răspuns la tweet-ul său, Ambasada Regatului Unit în Spania a spus că „nu ar trebui să se întâmple asta”. Ambasada a adăugat că autoritățile spaniole au confirmat sâmbătă seara „că această carte verde de ședere va fi valabilă pentru călătoriile de întoarcere în Spania, așa cum este indicat în sfaturile noastre de călătorie”.

Datorită noii variante de coronavirus care circulă în Marea Britanie, Spania a interzis sosirea călătorilor din Marea Britanie, cu excepția cetățenilor din Spania sau rezidenți în Spania.

Iberia a declarat pentru AFP că a primit un e-mail de la poliția de frontieră la 1 ianuarie prin care îi informa că înregistrarea unui cetățean britanic ca cetățean european nu era valabilă pentru a dovedi că acesta este rezident legal în Spania.

„În ceea ce privește complicațiile depistate ieri la Aeroportul Heathrow, am dori să subliniem că acestea s-au datorat unei probleme specifice de comunicare cu anumite companii aeriene și că au vizat un număr foarte mic de călători", a declarat o purtătoare de cuvânt a Ministerului de Externe spaniol intervievată de AFP.

Ea a spus că duminică "traficul aerian între Regatul Unit și Spania se desfășoară în mod normal pentru toți cetățenii Spaniei și Andorei și pentru toți cetățenii britanici care locuiesc în Spania sau Andorra".

Peste 300.000 de britanici sunt înregistrați în Spania. Majoritatea sunt pensionari care trăiesc pe coasta de sud, atrași de vremea bună și de costul de viață foarte scăzut al țării.

Dacă au raportat înainte de 31 decembrie 2020, britanicii își pot păstra dreptul de ședere în Spania, dar trebuie să fi furnizat o adresă de reședință permanentă, un cont bancar spaniol, să aibă acoperire medicală și să poată dovedi venituri suficiente.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.















.*.


9203 vizualizari

  • +13 (21 voturi)    
    tragi-comedie (Duminică, 3 ianuarie 2021, 19:53)

    levierul [utilizator]

    multi dintre cei 300.000 au votat pentru Brexit.
    • -10 (20 voturi)    
      Așa și? Cu ce-i afectează? (Duminică, 3 ianuarie 2021, 21:54)

      Amerlocu [utilizator] i-a raspuns lui levierul

      Crezi că spaniolii sunt în postura să renunțe la pensionarii britanici care cheltuie în Spania în medie peste 70000€/an fiecare, adică 21€ miliarde/an? Așa ca să înțelegi impactul. întregul volum al exporturilor de echipamente industriale ale Spaniei în 2019 a fost de 24.7€ miliarde.

      Spania are ceva mai multă nevoie de banii pensionarilor britanici din Spania decât au nevoie pensionarii brtianici de Spania. Țări ieftine cu soare se mai găsesc.

      Cea mai bună exemplificare a fost în ultima zi a anuljui trecut când Spania a acordat brusc și unilateral statut Schengen Gibraltarului, cu toate că acesta e teritoiu britanic, adică nici măcar nu mai e în UE. Toate asea de teamă că fără liberă circulație acolo slujbele bune pentru spaniolii ce fac munci umile în Gibraltar vor dispare.

      În același timp România care îndeplinește de ani de zile TOATE condițiile de aderare la Schengen e lăsată pe dinafară doar din teama olandezilor că portul Constanța ar putea prelua o bună parte din traficul de la Roterdam... Asta doar ca să vezi câte kopeici vașlorează toată gargara despre „valori” și „onestitate”...
      • +7 (11 voturi)    
        Schengen (Duminică, 3 ianuarie 2021, 22:55)

        D.M.A.Gogu [utilizator] i-a raspuns lui Amerlocu

        Ce scrii legat de pierderi e adevarat: prin Brexit cam toata lumea pierde, nu cred ca spaniolii sau britanicii se pot bucura de restrictii. Insa legat de Schengen nu prea sunt de acord. Evident ca obtinerea statutului Scgengen e in interes mutual, insa acest lucru faciliteaza calatoriile, nu si liberul schimb de marfuri ori accesul la piata muncii. Poti compara, intr-un fel, situatia Norvegiei. Taxele vamale sunt mari chiar si in relatia cu UE, iar pentu un job trebuie sa treci printr-o procedura standard.

        Cat priveste situatia Romaniei, a spune ca olandezilor le e teama ca Rotterdam va pierde din cauza Constantei e cam exagerat. Ai avut vreodata curiozitatea sa cauti care sunt cele mai mari porturi din Europa? Vei avea surpriza sa constati sa in primele 20 nu intra Constanta, iar cantitatea de marfa ce trece prin Constanta e un procentaj foarte mic in raport cu cea din Rotterdam. In plus, odata descarcata in Constanta, cum ajunge marfa mai departe? Pe calea ferata, la vitezele ce se apropie de cele de acum 100 de ani? Ori pe autostrazile aflate mereu in stadiul de proiect? Chiar daca e convenabil sa dam vina pe altii pentru nereusitele proprii, macar sa gasim explicatii plauzibile.
        • -5 (7 voturi)    
          Privește în perspectivă (Luni, 4 ianuarie 2021, 0:22)

          Amerlocu [utilizator] i-a raspuns lui D.M.A.Gogu

          Constanța a fost extins de nebunia lui Ceușescu mult peste necesitățile României. Azi traficul de marfă prim el e la sub 5% din capacitate, deci nicio surpriză că nu e în primele 20 de UE.

          Autostrăzi se pot construi în câțiva ani dacă există stimulentul necesar. La fel căile ferate pot deveni uimitor de rapide în aceleași condiții. Italia sau Grecia sunt țări mult mai corupte ca România și totuși și-au dezvoltat infrastructuri de transport moderne atunci când au existat stimulentele necesare și când conducerilor celor două țări li s-a arătat pisica :)
          • +1 (3 voturi)    
            Am pornit de la Brexit si am ajuns la Ceausescu... (Luni, 4 ianuarie 2021, 9:15)

            D.M.A.Gogu [utilizator] i-a raspuns lui Amerlocu

            Funny :)

            Daca e sa privim in perspectiva, discutia isi pierde obiectul. Este mult mai apropiat momentul in care Romania va fi acceptata in Schengen decat cel in care Constanta va functiona eficient la o capacitate de 20 de ori mai mare. Despre autostrazi si linii de cale ferata, sa nu mai zic...

            Oricum, traficul de marfuri catre vestul Europei, acoperit mai eficient de Rotterdam decat de Constanta, este mult mai mare decat iin zona pe care Constanta ar acoperi-o mai bine. In plus, daca Olanda ar accepta sa reprezinte interesele unei S.A. (chiar dace este actionar cu aproape 30%), care sunt motivele Finlandei, Germaniei, ca si al altora care s-au opus la fel ca si Olanda?

            E drept, conditiile tehnice sunt indeplinite, insa despre partea cu justitia si coruptia mai avem de povestit. Romania a fost aproape sa intre in Schengen, insa Dragnea si ai sai flacai veseli a reusit sa ne tina pe toti acasa doar ca sa nu intre el in puscarie. Eh, nu i-a reusit cu ultima, speram ca nici cu prima.

            Ai dreptate, poate aratandu-ne pisica vom ajunge sa ne facem treaba... cam acesta a fost motivul tarilor mai sus mentionate.
        • -1 (1 vot)    
          O rectificare (Luni, 4 ianuarie 2021, 13:39)

          trotuar [utilizator] i-a raspuns lui D.M.A.Gogu

          Deși sunt de acord cu celelalte puncte de vedere afirmația că "Scgengen e in interes mutual, insa acest lucru faciliteaza calatoriile, nu si liberul schimb de marfuri" e falsă sau parțial adevărată.

          Schengen nu facilitează călătoriile decât poate cele din afara UE (habar nu am dacă cineva cu viză de România are sau nu voie în restul UE). Da, ți se verifică actul de identitate dar e o formalitate și ai și o limită teoretică la ce/câte poți căra.cu mașina când ieși din țară.

          În schimb Schengen facilitează schimbul de mărfuri deoarece TIR-urile nu mai stau în vamă câteodată cu orele să li se verifice documentele.
      • +8 (10 voturi)    
        ti-am dat cu + dar comparatia finala (Duminică, 3 ianuarie 2021, 22:57)

        AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Amerlocu

        Constanta- Roterdam e din filmul cu Nu ne vindem tara.
        In jurul Roterdamului autostrazile au o densitate mai mare decat totalul drumurilor asfaltate din Dobrogea. La un sfert din capacitatea Roterdamului , presupunand ca portul Constanta l-ar putea prelua, o banda din A2 ar fi plina ochi non-stop de camioane iar centura inexistenta a Bucurestiului le-ar tine cel putin o saptamana in loc.
        Poate nu stii dar un container descarcat in Roterdam sau Hamburg ajunge in Ro la fix acelasi pret cu unul descarcat in Pireu. Iar timpul de la descarcare in Cta si pana la Bucuresti e cu o zi mai putin decat descarcarea la Roterd/Hamburg
        • -4 (6 voturi)    
          Privești lucrurile static (Luni, 4 ianuarie 2021, 0:17)

          Amerlocu [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

          N-are nicio legătură cu „nu ne vindem țara” ci cu un studiu Lloyd pe tema asta.

          Dacă România intră în Schengen mâine nu se va schimba nimic. Însă olandezii nu sunt proști și știu că aurtostrăzi se pot construi foarte rapid dacă există stimulemntul necesar. Ei nu se tem de mâine. Ei se tem de ce ar putea fi în viitor. Constanța ar economisi 5500 km pe mare. Asta înseamnă vreo 14 zile dus întors. Pireu necesită investiții astronomice pentru a ajunge la capacități comparabile cu cele ale Constanței sau Rotterdam deci nici nu intră în discuție și oricum de acolo pe șosea trebuie să treacă prin vama bulgară apoi prin cea română sau sârbă și prin cea maghiară.

          Constanța e în momentul ăsta puternic subutilizat, undeva la sub 5%. Ceaușescu în sminteala lui l-a extins mult peste necesitățile României. Capacitatea e acolo. Portul poate ajunge în câteva luni la capacitatea maximă dacă există piață.

          Vama e însă o chestie insurmontabilă care devine cu atât mai acută cu cât crește traficul.
      • +3 (5 voturi)    
        Mult succes pensionarilor britanici (Duminică, 3 ianuarie 2021, 23:41)

        jcjc [utilizator] i-a raspuns lui Amerlocu

        Să sperăm că vor găsi rapid o țară ieftină, însorită, în apropierea Angliei și nu în UE.

        Toată lumea pierde aici, dar nu egal. În afara UE, pensionarii brexitarzi trebuie să plătească asigurări de sănătate în UE, alte impozite pe proprietate, telefonie mobilă mai scumpă, tranzacții bancare mai scumpe, ca să nu mai vorbim de birocrația permiselor de ședere, a înmatriculării mașinior și multe altele. Așa că e foarte posibil ca mulți dintre ei ori să-și scoată pașaport UE (dacă pot, ca babacul lui Boris Johnson), ori să-și mănînce patriotic pensia prin mîzga de decembrie a litoralului englez.

        Spaniolii pierd și ei ceva, dar nu din vina lor. Iar cetățeni UE dornici să se pensioneze într-o țară ieftină și caldă se găsesc cu duiumul.

        Cît despre concurența portului Constanța, las-o jos că măcăne. De la Constanța pînă la granița cu Ungaria cred că faci o jumătate de zi pe șoselele desfundate ale patriei.
        • 0 (2 voturi)    
          Au și găsit-o. Nu le purta tu de grijă :) (Luni, 4 ianuarie 2021, 14:40)

          Amerlocu [utilizator] i-a raspuns lui jcjc

          Puiuț, mai încearcă :)

          Spaniolii vor face pe dreaqu-n 4 și vor călca orice reguli ca să-i păstreze pe pensionarii brtianici. Asta pentru că n-au cu cine să-i înlocuiască.

          Britanicii au sisteme solide de pensii private, după model american, ce le permit pensionarilor să aibă pensii foarte mari după standarde europene, să iasă la pensie mult mai devreme, respectiv să trăiască unde vor.

          Spre comparație, Germania de exemplu are o economie mai puternică ca cea brtianică dar pensionarii germani trăiesc la limita subzistenței. Nici în visele lor cele mai frumoase nu-și permit să trăiască în țări ca Spania sau Italia asemeni briatnicilor.

          Majoritatea pensionarilor germani ce trăiesc în afara Germaniei (240000 în total) trăiesc în Europa de Est - fiind probabil est europeni ce s-au lucrart în Germania și apoi s-au întors acasă. Oricum de stat pensia medie a neamțului e sub un sfert din cea privată a brtianicului.
          • 0 (0 voturi)    
            Păpușică... (Luni, 4 ianuarie 2021, 17:55)

            jcjc [utilizator] i-a raspuns lui Amerlocu

            Iubi, pisoiaș, scumpete :)

            Majoritatea pensionarilor germani care locuiesc în afara țării trăiesc în Austria, Elveția și Spania.

            Pensii private există în toată Europa, nu doar în Anglia. Veniturile din pensii sînt cam la fel în Anglia și în Germania.

            Dă o fugă prin Transilvania ca să vezi cum pleznesc satele săsești de nemți care au plecat "la muncă" vînduți de nea Nicu și s-au întors după aia "acasă."
      • -1 (1 vot)    
        da amestecat mai esti (Luni, 4 ianuarie 2021, 14:17)

        levierul [utilizator] i-a raspuns lui Amerlocu

        ce are Schengen cu UE sau Brexit-ul? Bagi in ele mai ceva ca doctor Monta
    • +6 (10 voturi)    
      Satisfactie (Duminică, 3 ianuarie 2021, 21:54)

      Alex_capsunar [utilizator] i-a raspuns lui levierul

      Chiar asa idioti, nu cred sa fie. Mai probabil e ca unii dintre ei sa nu fi mers la vot din lene. Rezultatul tot ala e, adica si-au taiat singuri craca de sub picioare.

      Stirile astea, in care britanicii au de suferit de pe urma Brexitului imi dau o grozava satisfactie...
  • +10 (16 voturi)    
    Cu Boris pe orbita,precum cu Laika sovietica (Duminică, 3 ianuarie 2021, 20:36)

    Plagarus [utilizator]

    Ramane doar lătratul la stelele U.E. ?!


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by