Avionul zboară în drumul său spre Londra în timp ce luați masa cu friptură de vită și caviar. După aceea, vă îndreptați către salonul inferior pentru a socializa cu alți pasageri de la bordul avionului, în timp ce savurați o băutură răcoritoare. Pe măsură ce vine seara, vă îndreptați către cabina principală, vă urcați în patul compartimentului dvs. aerian și călătoriți peste Oceanul Atlantic ascuns în siguranță sub cearșafuri moi, scrie CNN.

Viata la bordul 377 StratocruiseFoto: thepanammuseum.org/

Acest lucru pare mai mult un vis decât o realitate pentru majoritatea oamenilor care au zburat.

Dar pentru alții este o amintire îndepărtată. Fosta însoțitoare de bord Pan Am, Bronwen Roberts, zbura pe Boeing 377 Stratocruiser la sfârșitul anilor 1950.

Aeronava a reprezentat simbolul luxului, având o capacitate de până la 100 de pasageri pentru o vacanță pe cer. Cu o viteză de croazieră de puțin peste 483 de km/h, a fost un avion excelent pentru zborurile transatlantice în anii 1950.

"Am fost atât de răsfățată zburând în primii ani în care serviciul a fost atât de incredibil", a spus Roberts.

Extravaganța a început cu mâncarea care a fost servită la bord. Restaurantul francez Maxim's de Paris a servit mese în zbor și a oferit o varietate de articole de lux.

„Avioanele aveau propriile cuptoare și, de obicei, era un filet de vită gătit la bord și feliat în fața voastră”, a spus istoricul John Ametich, de la Fundația Muzeului Pan Am.

Când pasagerii nu luau masa cu delicatese franceze, puteau merge pe o scară în spirală către salonul de pe puntea inferioară. Însoțitorii de zbor serveau cocktailuri, a spus Luetich, în timp ce oamenii se amestecau și se pierdeau în discuții.

Acest stil de zbor este foarte diferit de zborul de astăzi, unde pasagerii stau în mod obișnuit liniștiți și se păstrează pentru ei înșiși. Cu toate acestea, în salon, călătorii vorbeau și socializau, a spus Roberts.

După masa de seară, oaspeții puteau dormi seara până ajungeau la destinație. Una dintre caracteristicile speciale ale avioanelor în acest timp erau paturile deasupra capului. În loc să înghesuie bagajele în compartimentele aeriene, pasagerii ar putea trage un pat în jos și ar putea dormi deasupra scaunelor avionului.

Roberts nu a avut niciodată ocazia să doarmă în una în timpul zborului, dar a reușit să o încerce între zboruri.

„Le-am testat când suntem la sol și a fost atât de spațios”, a spus Roberts. „Chiar și un bărbat înalt se putea întinde și a fost foarte confortabil”.

Când Stratocruiser a fost lansat pentru prima dată în 1947, clasa economică nu fusese încă inventată. Pe măsură ce ideea clasei economice a crescut în popularitate, confortul și luxul au fost respinse în favoarea mai multor locuri și pentru depozitarea bagajelor.

Roberts a lucrat pe acele avioane, unde a fost însoțitoare de zbor pentru oameni celebri precum Audrey Hepburn și Winston Churchill.

Pan Am a dezafectat Stratocruiserul în 1961 pentru a face loc noilor avioane precum Boeing 707 și 737.