Scandalul caricaturilor cu Mahomed: Libertatea de exprimare are limitele sale, spune Trudeau

de I.B.     HotNews.ro
Vineri, 30 octombrie 2020, 20:50 Actualitate | Internaţional


Justin Trudeau
Foto: Canadian Press / Shutterstock Editorial / Profimedia
Premierul canadian Justin Trudeau a apărat vineri libertatea de exprimare, în timp ce crede totuși că ea nu este „fără limite” și că nu ar trebui să „rănească în mod arbitrar și inutil” anumite comunități, potrivit AFP.

„Vom apăra întotdeauna libertatea de expresie”, a spus Trudeau, ca răspuns la o întrebare despre dreptul de a-l caricatura pe profetul Muhammad, așa cum a făcut revista Charlie Hebdo.

"Dar libertatea de expresie nu este lipsită de limite", a spus el într-o conferință de presă. „Ne datorăm să acționăm cu respect față de ceilalți și să căutăm să nu rănim în mod arbitrar sau inutil pe cei cu care împărtășim o societate și o planetă”.

Distanțându-se de poziția președintelui francez Emmanuel Macron, Trudeau a pledat pentru o utilizare „prudentă” acestei libertăți.

„Într-o societate pluralistă, diversă și respectuoasă ca a noastră, ne datorăm să fim conștienți de impactul cuvintelor noastre, de acțiunile noastre asupra celorlalți, în special a acestor comunități și populații care încă se confruntă cu o mare discriminare”, a pledat el.

Așa cum făcuse cu o zi înainte cu liderii Uniunii Europene, Trudeau a insistat să condamne recentele atacuri teroriste „îngrozitoare” din Franța.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















8647 vizualizari

  • -7 (105 voturi)    
    Lol (Vineri, 30 octombrie 2020, 20:54)

    mitg [utilizator]

    pai trudeau la cat de spalat pe creieri este, nu-i de mirare.
    • +15 (85 voturi)    
      esti tu mai spalat pe creier decat el (Vineri, 30 octombrie 2020, 21:06)

      pmct [utilizator] i-a raspuns lui mitg

      Omul are dreptate. Ca orice lucru pe care ai dreptul sa-l faci in lumea asta exista o limita de bun simt peste care, daca treci, incepi sa provoci ura si resentimente. In definitiv, care este scopul? Inveti ceva din asta? Te face mai destept, mai bun?

      Franta are o ideea distorisionata despre ce inseamna libertatea de exprimare. Si eu pot sa ma exprim liber caricaturizand femei grase de exemplu si jignind-le direct. Nu este nicio lege sa-mi interzica asta nu? Si este dreptul meu la exprimare nu-i asa? Insa este normal sa fac asta? Oare prin atitudinea mea jignesc persoane, le fac sa se simta umilite?

      De asemenea as putea face bascalie si fel de fel de glume pe seama pelerinilor care se inchina la moaste. As putea sa le jignesc direct sa le spun ca sunt proaste, inculte idioate, etc etc. Este dreptul meu la libera exprimare. Ma pedepstese vre-o lege? NU Dar moral este OK sa fac asta? NU ESTE. Ce ma deranjeaza pe mine ca X sau Y se duce sa pupe racle. Treaba lui, eu imi vad de a ale mele insa nu judec, nu jignesc nu fac bascalie.


      Cam asta a vrut a sa spuna Trudeau
      • +22 (50 voturi)    
        libertate cu limite (Vineri, 30 octombrie 2020, 22:17)

        Withdrawal [utilizator] i-a raspuns lui pmct

        vrea cineva sa defineasca "limitele" libertatii ?
        o libertate limitata este libertate ?

        in cazul in care jignesti femei grase si pelerinii care se inchina la moaste nu vine nimeni sa-ti ia gatul. Inchipuie-ti ce ar deveni pamantul asta daca fiecare "jignit" ar taia gaturi.

        by the way, in Canada, in 2016 serviiciile de securitate cand au simtit ca unul are chef de atentate i-au plantat un glonte in cap, au dat un comunicat scurt de 2 linii, si au terminat povestea fara multa drama. vezi cazul Aaron Driver.
        • +5 (27 voturi)    
          autocenzura (Vineri, 30 octombrie 2020, 23:08)

          disraeli [utilizator] i-a raspuns lui Withdrawal

          despre asta este vorba. daca il injuri pe unu pe strada se numeste libertate de exprimare? si pana la urma care este scopul? care este importanta publica a acelor caricaturi? sau a oricaror caricaturi care aduce atingere sentimentelor religioase a unor grupuri de oameni. desi este la fel de adevarat ca daca era vorba despre Iisus nu se se nastea nici o polemica.
          • +1 (19 voturi)    
            Dar .. (Sâmbătă, 31 octombrie 2020, 10:07)

            Alius [utilizator] i-a raspuns lui disraeli

            ..alte caricaturi decat cele "care aduc atingere sentimentelor religioase a unor grupuri de oameni" sunt ok?...

            Hai sa facem o "ghid" al caricaturilor.. Sau sa le desfiintam prin lege. Daca te jigneste careva, il omori?

            Si daca vorbim de Isus, a fost a un moment dat un episod in "Curb your enthusiasm", in care Larry David a urinat pe un tablou reprezentandu-l pe Isus? Ai vazut pe cineva ca a taiat gatul cuiva pentru asta? Ai vazut zeci de mi de demonstranti pe strazi pentru asta? Ai vazut luari de pozitie ale unor presedinti impotriva acestui gest?...

            Cum am mai spus, eu consider ca daca esti Dumnezeu, poti sa-ti aperi singur "onoarea", nu e nevoie ca cineva sa omoare pe altcineva in numele tau. Iar ceea ce fac musulmanii cu Muhammad (si nu Mohammed, daca tot vorbim de respect), nu arata decat faptul ca Muhammad a fost doar un simplu om, nimic mai mult. Si nici macar unul "sfant", din punct de vedere al valorilor morale propovăduite de biblie, din care coranul este inspirat.
            • -2 (4 voturi)    
              ... (Sâmbătă, 31 octombrie 2020, 17:21)

              Anjo [utilizator] i-a raspuns lui Alius

              Islamul propovaduieste cu adevarat iubirea. La fel si crestinismul. Dar uitandu-ne in urma, vom vedea ca religia (indiferent care) numai iubirea aproapelui nu a propovaduit-o. Era o datorie sacra sa omori necredinciosi. Iti asigurau un loc in rai, deoarece toate pacatele tale erau sterse cu buretele. La fel s-a intamplat si in cealalta mare religie a umanitatii. Zeloti orbiti de credinta un insuflat oamenilor dorinta de sange, promitand tot felul de prostii ca raiul, o viata eteerna lipsita de durere, 99 de fecioare, sau statul la masa in dreapta lui Odin. Astazi religia musulmana este o religie mai distructiva, vorbind de musulmanii devotati care cred in continuare toate elucubratiile imamilor, care in acelasi timp pedepseste cu maortea orice ofensa adusa lui Mahomed. Dar ce se intampla cu 500 de ani in urma? Oare religia crestina nu pedepsea la fel aceeasi ofensa? Si stiind ca acest lucru deranjeaza aceasta comunitate, noi, ce facm? Ii instigam si mai tare la fapte care nu prea au legatura cu adevaratele percepte religioase. Si cand ne taie un musulman (nu arab) capul, tot noi ne lamentam cu libertatea de exprimare si alte porcarii...
              • +1 (3 voturi)    
                Religia este una... (Sâmbătă, 31 octombrie 2020, 20:37)

                Soarele [utilizator] i-a raspuns lui Anjo

                ... religia ORGANIZATĂ este alta!
                Așa cum și talibanii în sutane de la BOR au pierdut orice legătură cu Biblia și spiritul creștin, la fel și imamii de doi bani, care nu au altă calificare decât faptul că au ars-o pe la moschee mulți ani, au pierdut orice contact cu spiritul religiei lor.
          • 0 (4 voturi)    
            Prejudidiul (Sâmbătă, 31 octombrie 2020, 17:07)

            bilbofil [utilizator] i-a raspuns lui disraeli

            Libertatea de exprimare nu are limite, dar atrage răspunderi.

            Incitarea la fapte penale sau ajutarea infractorilor care încearcă să se sustragă legii, la fel ca și escrocheria, delapidarea etc. sînt fapte penale pentru că generează prejudicii ireparabile.

            Calomnia și insulta de care vorbești sînt în comunitățile civilizate delicte civile. Adică cel care a fost prejudiciat și cere daune în bani, pe bază de probe, nu în capete tăiate, nici închisoare.

            O atitudine zeflemitoare, fie și de prost gust indiscutabil (dar ce este indiscutabil în materie de gusturi?) trebuie acceptată în cazul personalităților publice pentru că alternativa, o societate în care conducătorii și poliția decid ce ai voie să spui (cel mai adesea, după ce ai spus), este încă mai înspăimîntătoare.

            Pe scurt, nimeni nu moare, nimeni nu ajunge în spital sin cauza unei caricaturi proaste și nici din cauza oricărei forme de exprimare mai mult sau mai puțin injurioase. Nu pot exista decît răspunderi civile în astfel de cazuri. Iar „limitarea libertății” este același lucru cu absența ei.
      • -1 (21 voturi)    
        Moral (Sâmbătă, 31 octombrie 2020, 0:43)

        mitg [utilizator] i-a raspuns lui pmct

        Nu-s politia islamica sa-ti zic ce e moral si ce nu. Vrei glume cu grase, fa-le linistit. N-o sa te rada nimeni de pe fata pamantului.
      • +4 (6 voturi)    
        hei (Sâmbătă, 31 octombrie 2020, 14:42)

        john70 [utilizator] i-a raspuns lui pmct

        Tu ai citi vreodata comentariile la articolele despre pelerinajul la moastele Sf. Parascheva? Ar trebui interzise?
      • +5 (5 voturi)    
        Concluzia, (Sâmbătă, 31 octombrie 2020, 19:24)

        hamurabi [utilizator] i-a raspuns lui pmct

        daca cineva face bascalie si glume pe seama pelerinilor sunt indreptatit sa ii tai gatul !?
    • +4 (24 voturi)    
      Vorbim de funie... (Vineri, 30 octombrie 2020, 22:35)

      cenzuratul [utilizator] i-a raspuns lui mitg

      E chiar hilar sa dezbatem noi despre libertatea de exprimare pe un site unde comentariile sunt publicate dupa "validarea" lor de catre editor.
  • -14 (90 voturi)    
    Trudeau are dreptate! (Vineri, 30 octombrie 2020, 20:57)

    Cataleya [utilizator]

    Ce fac aia de la Charlie Hebdo e deja teribilism.

    Sa mearga acum redactorul de la Hebdo si sa le explice celor 3 copii ca mama lor a murit ca o eroina, pt a-i apara lui dreptul de a publica niste caricaturi de care chiar nimeni nu are nevoie.
    • +3 (79 voturi)    
      Cataleya tata! (Vineri, 30 octombrie 2020, 21:37)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Cataleya

      Tu crezi ca tunisianul ala s-a trezit dimineata, s-a dus la chioscul de ziare, a vazut caricatura cu Erdogan si s-a dus la omor? Pe bune? Idiotul habar nu avea cine e Erdogan si oricum habar nu avea decat ce ii spunea vreun popa islamist radical din zona.
      Va sa zica victimele( Hebdo) sunt mai vinovate decat agresorii? Eu credeam ca am depasit momentul "1984" dar se pare ca ne intoarcem la el litera cu litera.
      • +4 (64 voturi)    
        auzi (Vineri, 30 octombrie 2020, 22:09)

        John_Re [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

        dar cand francezii faceau misto de romani ca sunt tzigani si cersetori era OK?

        probabil esti traitor in romanika. niciunde in afara Frantei nu se face misto de religia altora. nici macar in US-ul lui Trump.

        francezii au depasit limita si acum este cazul sa inteleaga ca a venit momentul sa se opreasca.
        • +3 (19 voturi)    
          Locuiesc in Romania, sunt cetatean roman (Sâmbătă, 31 octombrie 2020, 8:59)

          AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui John_Re

          Si niciodata, nimeni, nicaieri in lumea asta nu a facut misto de mine ca sunt tigan sau cersetor.
          Daca islamul ajunge sa seteze limitele exprimarii si ale comportamentelor sa nu ne miram daca peste cativa ani nu vom avea voie sa ne uitam pe strada dupa femei, daca femeile cu fusta scurte nu vor fi batute cu pietre samd.
        • -1 (17 voturi)    
          Dar cand francezii .. (Sâmbătă, 31 octombrie 2020, 10:15)

          Alius [utilizator] i-a raspuns lui John_Re

          . faceau misto de romani ca sunt tigani, te-ai dus sa tai capete?..

          Te superi ca esti facut tigan? De ce? Te simti?..Dar sa ne limitam la exemplele de fata. Uite, tu, ca un aparator al bunului simt si al respectului, deja spui "romanika", adica persiflezi Romania. Mai spui si "tigan", care arata cat de rasist esti. Si sunt multi ca voi, din pacate foarte multi, care va credeti ca aparati niste valori, ca sunteti impotriva jignirilor si a rasimului, dar jigniti si sunteti mai rasisti decat toti cei catre care arati cu degetul.

          Toate natiile fac misto de alte natii, nimic nou sub soare. Este ok? Nu este ok? Cand oamenii fac misto de altii este ok? Nu este ok, dar este o realitate. Este normal sa omori pentru asta? ..Daca vrei sa omori, gasesti motive, cu sau fara caricaturi.

          Ii mai vezi pe cate uni: "M-ai injurat de mama baaa, te tai, iti iau gatu'".. Cam asta este realitatea. Personal, nu cred ca ok cu acele caricaturi. Dar tot personal, consider ca e treaba lor si daca este "cerere" pentru acele publicatii, atunci.. asta e viata. La fel cum este cerere si pentru PSD, de exemplu.
    • -3 (57 voturi)    
      Cap ai, minte... (Vineri, 30 octombrie 2020, 21:40)

      LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui Cataleya

      Mama nu a murit ca o eroina ci pentru ca s-a aflat la un timp nepotrivit la un loc nepotrivit, si tot acolo a fost si cretinul ala. Nicidecum nu apara pe cei de la CH, poate nici macar nu citise revista. Iar a tace, a nu face nimic ca vezi bine poate superi pe cineva si te omoara e o prostie cat carul. Unde s-ar ajunge daca toti ar face asa?
      • +1 (3 voturi)    
        hei (Sâmbătă, 31 octombrie 2020, 14:46)

        john70 [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

        Ea se afla la locul potrivit la timpul potrivit: se ruga la biserica inainte sa mearga la lucru.
    • +2 (8 voturi)    
      Ar fi avut dreptate (Sâmbătă, 31 octombrie 2020, 14:32)

      fdaniel [utilizator] i-a raspuns lui Cataleya

      Ar fi avut dreptate dacă lua aceeași poziție la caricaturile cu Isus sau Buddha.
      Dar a devenit nevricos doar la Mahomed ...
  • +40 (80 voturi)    
    sa nu raneasca arbitrar "anumite comunitati"? (Vineri, 30 octombrie 2020, 21:00)

    AliKimiku [utilizator]

    Adica daca facem misto "arbitrar" de Isus, Budha, Iehova e OK, dar daca il luam la sanchi pe Mahomed e de porc?
    In al doilea rand, ce sunt alea comunitati? un fel de triburi? De cand triburile au tratament special in fata legilor si cetatenii natiunilor trebuie sa isi tina gura si sa isi restranga drepturile din cauza unor salbatici?
    De la nenea Justin nu ma asteptam la mai mult.
    • +4 (8 voturi)    
      ha (Sâmbătă, 31 octombrie 2020, 14:47)

      john70 [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

      Trudeau e un cretin spalat pe creier.
  • +34 (62 voturi)    
    Sigur (Vineri, 30 octombrie 2020, 21:02)

    Soljenitin [utilizator]

    Sigur ca libertatea de exprimare are limite, insa nicidecum raspunsul la incalcarea acestor limite nu trebuie sa fie fizic, nu trebuie sa fie moarte.
    Raspunsul trebuie sa fie in aceeasi cheie - ma iei la glume proaste? Te iau la glume proaste!
    • +6 (54 voturi)    
      Nu spune nimeni, (Vineri, 30 octombrie 2020, 21:49)

      Dilematic [utilizator] i-a raspuns lui Soljenitin

      ca e normal sa reactionezi cu gloante sau cutite la bezmeticeala unor oameni care se distreaza pe socoteala unor traditii ale altor culte sau culturi, dar nici nu-i normal sa tratezi cu atata frivolitate lucruri care aduna in jurul lor respectul si viata spirituala a unor intregi comunitati.
      • -3 (27 voturi)    
        Si tu ce (Sâmbătă, 31 octombrie 2020, 0:44)

        mitg [utilizator] i-a raspuns lui Dilematic

        "dar nici nu-i normal sa tratezi cu atata frivolitate lucruri care aduna in jurul lor respectul si viata spirituala a unor intregi comunitati"

        Arbitru al normalitatii esti?
  • +23 (49 voturi)    
    . (Vineri, 30 octombrie 2020, 21:09)

    AdiSun [utilizator]

    Pai ce putea sa spuna intaiul cavaler al corectitudinii politice. Pune-ti un val Trudeau, sa nu ofensezi pe cineva.
  • +19 (51 voturi)    
    Alo, domnu' Trudeau ! (Vineri, 30 octombrie 2020, 21:25)

    Idealistu [utilizator]

    Cand in Canada a fost interzis la radio, melodia formatiei Dire Straits - Money for Nothing, deoarece avea un vers "the little fagot", adica micul poponar, atunci n-ai mai sarit in sus.
    Un demagog speriat de stanga !
    • +9 (39 voturi)    
      Alo, domnu' Idealistu! (Vineri, 30 octombrie 2020, 22:02)

      jcjc [utilizator] i-a raspuns lui Idealistu

      Cîntecelul cu pricina a fost interzis in ianuarie 2011 cînd prim ministru era conservatorul Stephen Harper, de echivalentul canadian al CNA-ului. Iar interdicția a fost ridicată în septembrie 2011 pentru că toată lumea, inclusiv organizațiille LGBTQ, le-a explicat că este o prostie.

      Zău, nu vă mai luați după ce scrie la Breitbart, Canada e o țară cît se poate de OK și nu gulagul comunist pe care și-l imaginează tot felul de înfierbîntați.
      • +7 (23 voturi)    
        Inca.. (Sâmbătă, 31 octombrie 2020, 10:20)

        Alius [utilizator] i-a raspuns lui jcjc

        ..,nu este gulagul.. inca... Ia sa vedem cat de ok este acum, cititnd experenta cuiva de-acolo:

        "Traiesc de 17 ani in America de Nord si simt pe pielea mea mizeria asta asa zis ‘progresista’.
        – in compania in care (inca) lucrez de 15 ani, de mult timp nu mai sunt angajati oameni competenti, de exemplu. Tot ce conteaza este cote de reprezentare. La angajare sunt favorizati transgendersii, homosexualii, people of color peste 50% (nu mai avem voie sa-i numim ‘black people’,), musulmanii etc. Departamentul de ‘Inclusivness’ din companie ne trimite lunar instructiuni cu noile reguli de ‘acomodare’ etc
        – acesti angajati ‘minoritari’ pot fi oricat de incompetenti, lenesi sau limitati intelectual. Nu ai voie nici macar sa le sugerezi ca au gresit. Imediat ce unul din ei se simte lezat ‘zbori’ din companie instantaneu (‘zbori’ bineinteles doar daca esti alb, crestin si ATENTIE, nu esti Homosexual).
        – tot la aceeasi companie facem cursuri obligatorii de ‘Diversity and Inclusivness’ (‘Spalare la creier’ tradus in limba romana). In timpul acestor cursuri suntem atent monitorizati de catre trainer pentru a descoperi printre noi eventuali angajati ‘rasisti’, ‘homofobi’, ‘islamofobi’, etc. Ca sa nu ramai fara job trebuie sa iei cuvantul in timpul acestor cursuri, sa vii cu o idee noua, sa arati cu lupti ACTIV impotriva rasismului si a discriminarii. De exemplu unii colegi dau exemple din familie, cum bunicul lor a fost ‘rasist’ cu populatia indigena nord americana si din acest motiv, baiatul lui (colegulul meu de la job) l-a abandonat pe bunic la un azil de batrani, sa plateasca pentru ce a facut in urma cu 60 de ani, cand era taietor de lemne in nordul Canadei si nu-i platea decent pe indienii (aboriginals) care-l ajutau la munca.
        Si mai sunt sute de de alte exemple, societatea nord americana este infectata total de acest auto intitulat ‘progresism’. Este de fapt un cancer social in faza terminala.

        PS: firma de care pomeneam mai sus se numeste Bell Canada."
        • +1 (11 voturi)    
          Faptul ca ai luat minusuri (Sâmbătă, 31 octombrie 2020, 15:03)

          Savitar [utilizator] i-a raspuns lui Alius

          Demonstreaza Ignoranta Romanilor, nabar nu au de Neocolonialismul Canadian. Sa vina in Canada, locul unde taximetristii is 99% doctori si vanzatoarele din mall-uri cel putin cu Master!!!
        • -1 (1 vot)    
          Lol (Sâmbătă, 31 octombrie 2020, 20:32)

          jcjc [utilizator] i-a raspuns lui Alius

          Trăiesc în Canada de mai bine de 20 de ani. Nimic din ce spune individul ăsta nu e adevărat, nici din experiența mea, nici din a prietenilor mei români care muncesc și ei prin diverse companii private. Din absolut toate punctele de vedere (sănătate, siguranță personală, respect pentru mine ca persoană etc.), mă simt mult mai bine în Canada decît în România.

          Apropo, am avut prilejul să mă mut cu jobul în SUA acum cîțiva ani, chiar pe bani mai mulți și nici nu m-am gîndit s-o fac.
  • +15 (37 voturi)    
    Si totusi exista o eroare (Vineri, 30 octombrie 2020, 21:34)

    Petrul [utilizator]

    Libertatea de expresie jignitoare, abuziva nu poate fi pusa in aceeasi oala sau logica retorica cu o crima odioasa. Apare frecvent aceasta confuzie majora. Teoretic, Trudeau, are dreptate , dar contextul presupune cu totul alta atitudine. Macar sa le trateze ca lucruri distincte...
  • +4 (48 voturi)    
    Iar au navalit sputnikarii... (Vineri, 30 octombrie 2020, 21:34)

    Cataleya [utilizator]

    ..nemultumiti ca s-ar putea aoplana conflictul, iar asta il dezamageste profund pe tarul de la Kremlin :)))
  • +2 (68 voturi)    
    Charlie Hebdo a depasit limita bunului simt ! (Vineri, 30 octombrie 2020, 21:39)

    Dilematic [utilizator]

    Atunci cand stii ca pe lume exista asemenea fanatici, e lipsit de intelepciune sa-i provoci jucandu-te cu simbolurile lor ca si cum ai juca popice.

    Libertatea de expresie nu e libertatea sa-ti pui poalele in cap si sa-ti bati joc de altii !

    Exista limite care tin de civilizatie si de buna cuviinta. Asa putem sa luam peste picior orice, cu riscurile care iata, apar. Nu stiu pana unde merge libertatea unei caricaturi. Eu sunt la fel de enervat cand vad texte literare, piese de teatru sau caricaturi care fac glumite pe socoteala lui Iisus sau a lui Moise, sau a cultelor indiene, pe cat sunt enervat cand vad caricaturi care se distreaza batandu-se joc de profetul Mahomed !

    Sunt lucruri de care e bine sa nu te atingi cu atata nonsalanta.

    Nonsalanta e o forma de nesimtire, iar pana la urma si nesimtirea trebuie sa-si gaseasca o anumita limita !
    • +18 (42 voturi)    
      nu sunt de acord. (Vineri, 30 octombrie 2020, 21:58)

      Withdrawal [utilizator] i-a raspuns lui Dilematic

      Franta, la fel ca si multe alte tari europene se declara "laica" - adica independenta de religii.

      In momentul in care faci exceptii pentru o anumita religie ( oricare ar fi ea ) - arati frica de a fi laic.

      Cred ca este de datoria fiecarui Leader sa isi apere valorile tarii pe care o reprezinta.

      Ceea ce ii reprosez lui Macron, este ca s-a grabit sa faca poze si sa se foloseasca de eveniment pentru a castiga popularitate in tara lui, si nu a anticipat ca in tari musulmane, alti leaderi vor utiliza aceeasi strategie pentru a castiga popularitate in tarile lor.

      Este adevarat ca la cat de grava a ajuns situatia in Franta, cineva ar trebui sa ii asigure pe cetateni ca are grija de ei, dar ce ar putea face Macron este ca el, si aparatul sau administrativ, sa-si faca treaba urgent si eficace, in loc sa se plimbe pe ecranele televizoarelor.

      Iar Trudeau, de cand a legalizat marijuana, este un lunatic timid care pluteste in nori, se crede intr-un univers unde pisica si soarecele se iubesc si se joaca impreuna. Noroc de serviciile de securitate canadiene care-si fac treaba rapid eficient si discret, fara prea multe valuri.
      • +9 (35 voturi)    
        mda (Vineri, 30 octombrie 2020, 23:26)

        John_Re [utilizator] i-a raspuns lui Withdrawal

        zici tu ca una din valorile franceze ce trebuie aparate este aceea de a insulta sau a face misto de oricine si oricum fara sa fii tras la raspundere.

        tara laica inseamna altceva. google is your friend.
      • +6 (22 voturi)    
        Vorbesti prostii, stimabile ! (Sâmbătă, 31 octombrie 2020, 8:09)

        Dilematic [utilizator] i-a raspuns lui Withdrawal

        Laicitatea nu inseamna libertatea de a-ti bate joc de credintele si simbolurile altora.
        • 0 (0 voturi)    
          Agresivitatea USR, fara principii, (Duminică, 1 noiembrie 2020, 15:41)

          junshi [utilizator] i-a raspuns lui Dilematic

          doar executii sumare, asa cum stim din istorie de la comunisti si nazisti!!!
    • -3 (49 voturi)    
      Ce vorbesti tu acolo ? (Vineri, 30 octombrie 2020, 22:09)

      midufi [utilizator] i-a raspuns lui Dilematic

      Tu poti sa fii enervat, treaba ta, nu-i bai...
      Dar sa omori, sa pui bombe... asta n-o fi de condamnat? Asta ar trebui sa spui mai intai.
    • -4 (52 voturi)    
      Esti enervat cand vezi texte literare (Vineri, 30 octombrie 2020, 22:12)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Dilematic

      Care il iau la misto pe Isus sau Moise?
      Si ce faci cand te enervezi? Iei cutitul si omori vreo doi-trei oameni?
      Cand o sa pui macar mana pe cutit de nervi si o sa tai o gaina sa ne anunti!
      • +3 (9 voturi)    
        textele sunt scrise de musulmani? (Sâmbătă, 31 octombrie 2020, 9:44)

        troncota [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

        sau tot de crestini?
        • +2 (2 voturi)    
          Intreaba-i pe siiti care arunca in aer moschei (Sâmbătă, 31 octombrie 2020, 17:13)

          AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui troncota

          sunite si invers
    • -1 (29 voturi)    
      Calme vu monseur (Vineri, 30 octombrie 2020, 22:38)

      shobolanul de santina [utilizator] i-a raspuns lui Dilematic

      Domnule Dilematic, pentru cultura dumneavoastra generala: Charlie Hebdo era o fitzuica umoristica pe cale sa dea faliment...S-au trezit niste fanatici religiosi sa se simta ofensati si sa omoare niste caricaturisti. Pun pariu ca nici matale nu auzisesi de Charlie pana sa fie atentatul...Eu citeam Le Canard Enchanee dar nu stiam ca exista Charlie Hebdo. Acum e port-stindardul luptei pentru libertatea de expresie! Ceva de genul Penthause in USA cam vreo 40 de ani in urma.
      Eu zic asa: nu iti place? La ce Dumnezeu il citesti?? Nu il mai cumpara si o sa dispara de pe piata. Hai sa omoram pe toti care fac glume proaste atunci!
      Parerea mea.
      • +6 (18 voturi)    
        N-ai inteles nimic, stimabile, (Sâmbătă, 31 octombrie 2020, 8:23)

        Dilematic [utilizator] i-a raspuns lui shobolanul de santina

        Fitzuica pe care o numesti "stindardul luptei pentru libertatea de expresie" compromite grav interesele Frantei atat intern cat si in relatiile cu lumea musulmana !
        • 0 (0 voturi)    
          Asa, si? (Duminică, 1 noiembrie 2020, 7:05)

          shobolanul de santina [utilizator] i-a raspuns lui Dilematic

          Paguba-n ciuperci!
          Stimabile, civilizatia vestica nu are nimic de castigat ori de invatat de la civilizatia islamica actuala! Si mai cred ca Europa ar fi mult mai sigura daca si-ar urma radacinile crestine si ar limita/elmina influenta islamica pe teritoriul statelor sale. Parerea mea.
    • -3 (23 voturi)    
      Hollywood face misto de Crestini saptamanal (Vineri, 30 octombrie 2020, 22:40)

      Gryphus [utilizator] i-a raspuns lui Dilematic

      cate filme de la Holly wood isi bat joc de crestini, cate emisiuni sunt in care crestiniim sunt batjocoriti, etc

      sa depasesti limita bunului simt NU e nici macal ILEGAL
      • +3 (21 voturi)    
        Nu va jucati cu focul ! (Sâmbătă, 31 octombrie 2020, 8:46)

        Dilematic [utilizator] i-a raspuns lui Gryphus

        Revoltele din toate capitalele tarilor islamice, in desfasurare, aprinse de "libertatile" fitzuicii de la Paris de a-si bate joc de simbolurile lor, nu prevestesc nimic bun in relatiile internationale.
      • +2 (14 voturi)    
        Hollywood e musulman? (Sâmbătă, 31 octombrie 2020, 9:45)

        troncota [utilizator] i-a raspuns lui Gryphus

        crestinii fac misto de religia lor, aici e vorba ca crestinii fac misto de religia altora.
        • +2 (12 voturi)    
          Oooooooooo.. (Sâmbătă, 31 octombrie 2020, 11:58)

          Alius [utilizator] i-a raspuns lui troncota

          .Hollywood este crestin???? De cand?... Si aia de la Hebdo sunt crestini? Oamenilor, cred ca inainte de a scrie tampeniile pe care le scrieti, cred ca ar trebui sa invatati ce inseamna a fi crestin. Smplul fapt ca traiesti in Franta sau in SUA nu inseamna ca si esti crestin.

          Sa stabilim niste fapte: crestinii nu fac misto de alte religii. E o chestie simpla si totusi se pare ca e prea grea pentru voi. Caricaturistii aia nu sunt crestini si traiesc intr-un stat declarat laic. La fel si actorii de la Hollywood....Stii tu, acel grup priveligiat de, cum ar zice unii rasisti si homofobi, "Jews and homosexuals"... Holywood-ul este varful de lance al corectidunii politice si tu zici ca sunt crestini... Fantastic!

          Fireste, ai fi stiut toate acestea daca erai crestin...

          PS: Hebdo a facut caricaturi despre multe religii si, iarasi fara sa stii ca nu te documentezi, "The drawings displayed made fun of the three major monotheistic religions (Christianity, Islam and Judaism) at events across France as part of a national homage to Paty who was beheaded by 18-year-old Chechnya-born Abdullakh Anzorov on October 16, 2020. Photos of the murdered educator were also included in the displays." Adica au fost proiectate caricaturi despre toate cele trei religii monoteiste. Si inca o data: caricaturistii aia nu sunt crestini. Sunt pur si simplu atei.

          Si mai ai si plusuri la prostiile pe care le scrii... Asta ca o consolare, ca nu esti singurul necrestin de pe-aici. Si nici nu-i o rusine. Totusi, un ateu este indignat ca o religie anume (numai una) nu este respectata de catre alti atei. Sesizezi ironia?...
    • 0 (30 voturi)    
      corectie (Sâmbătă, 31 octombrie 2020, 0:07)

      srpc [utilizator] i-a raspuns lui Dilematic

      cand stii ca exista asemenea fanatici ii elimini, nu te caci pe tine de frica lor
      • -1 (13 voturi)    
        Bine, dar cu ce ajuta caricaturile (Sâmbătă, 31 octombrie 2020, 11:09)

        Dilematic [utilizator] i-a raspuns lui srpc

        in bataie de joc la adresa islamistilor, din Charlie Hebdo, in lupta impotriva fanaticilor criminali ?
        • +3 (5 voturi)    
          hei (Sâmbătă, 31 octombrie 2020, 14:57)

          john70 [utilizator] i-a raspuns lui Dilematic

          asta e rolul lor? sunt doar niste caricaturi.
    • 0 (4 voturi)    
      hei (Sâmbătă, 31 octombrie 2020, 14:53)

      john70 [utilizator] i-a raspuns lui Dilematic

      Intr-o lume ideala ai avea dreptate, dar daca cedezi aici, stacheta se va muta mai sus. Maine va fi altceva care ofenseaza. Poimaine, altceva. Stacheta se va muta din ce in ce mai sus pana nu va mai putea fi trecuta, nimic nu va mai fi permis.
  • -2 (50 voturi)    
    Nu.. (Vineri, 30 octombrie 2020, 21:56)

    Nonidem [utilizator]

    Nu-i de mirare pozitia fostului francofon Trudeau!De cand s-a dat cu marxistii e foarte atent cu "comunitatile" si indiferent fata de (inca) majoritate.Nu a chemat nimeni aceste "comunitati" si daca se simt vexati membrii lor,nu-i opreste absolut nimeni si nimic sa se duca de unde au venit unde sa duca o viata dedicata profetului.Deci, vin in casa ta dar cu legile si cutumele mele de acasa!Buna afacere!
  • -2 (48 voturi)    
    Un asemenea premier ar trebui imediat schimbat, (Vineri, 30 octombrie 2020, 22:03)

    junshi [utilizator]

    din functie!! Cum se face ca dupa ce au adus fara cosimtamantul catatenilor imigranti ostili stilului de viata ocidental sa mai aibe si tupeul sa zica ca libertatea de exprimare este fara libertate ca deranjezi pe cei veniti nechemati de nimeni doar de Trudeau??? Si acesti chemati nu au un minim respect pt alte religii ???
    • -1 (19 voturi)    
      Trudeau ar trebui decorat (Sâmbătă, 31 octombrie 2020, 9:47)

      troncota [utilizator] i-a raspuns lui junshi

      Macron ar trebui demis, au murit oameni din cauza caricaturilor alea idioate pe care le apara.
      • 0 (8 voturi)    
        Macron nu apara caricaturile. (Sâmbătă, 31 octombrie 2020, 12:06)

        Alius [utilizator] i-a raspuns lui troncota

        Nici pana acum nu ai inteles: nu apara caricaturi, apara dreptul unora de a face caricaturi. Nici nu ar avea cum sa se opuna, pentru ca legislatia in vigoare in tarile occidentale nu poate impiedica publicarea acelor caricaturi. Este pur si simplu alegerea caricaturistilor si a publicatiilor. Nu poate sa vina Macron cu o lege care sa interzica doar caricaturile la adresa islamului.. E imposibil, ar fi dat in judecata si ar pierde procesul 100%.
        Tu confunzi statele occidentale cu Turcia, China, Coreea de Nord, Pakistanul, Iranul etc. Da, acolo merge asa, aici.. nu.

        Si da, din pacate, din nefericire si este foarte trist, mai mor si oameni pentru asta si o sa mai moara, asa a fost din cele mai stravechi timpuri. Daca toti de la inceputul istoriei vietii pe pamant ar fi gandit cum gandesti tu acum, la momentul de fata tu ai fi fost omorat cu pietre pentru necredinta. Dar uite ca au trebuit ca unii, poate ca multi, sa moara ca sa ai tu libertatea pe care o ai acum. Si nu numai tu, chiar si eu si multi altii, sute de milioane.
      • +2 (2 voturi)    
        Da, si au murit si cei care le au facut! (Sâmbătă, 31 octombrie 2020, 17:19)

        junshi [utilizator] i-a raspuns lui troncota

        Si ce sa schimbat?
      • +1 (3 voturi)    
        Au murit si cei care le au facut sa nu uiti! (Sâmbătă, 31 octombrie 2020, 17:24)

        junshi [utilizator] i-a raspuns lui troncota

        Si ce sa schimbat? Nimic! De ce? Pt ca tu nu cunosti cum e sa traiesti intr o tara care are sute de ani de libertate de orice fel in adevaratul sens al cuvantului unde exprimarea libera nu se conditioneaza!! Doar in comunism exista opusul si vad ca si acum revine politica pumnului in gura!!!
  • -2 (52 voturi)    
    Ce te astepti? Premierul unui mare safe space (Vineri, 30 octombrie 2020, 22:31)

    cenzuratul [utilizator]

    Libertatea de exprimare este un concept gol daca nu include libertatea de a spune tocmai ce ceilalti NU vor sa auda.
    • +3 (15 voturi)    
      ok (Sâmbătă, 31 octombrie 2020, 9:49)

      troncota [utilizator] i-a raspuns lui cenzuratul

      atunci nu te revolta cand musulmanii cer moartea celor care isi bat joc de religia lor. E libertatea lor de exprimare pe care tu nu vrei s-o auzi.
      • +1 (9 voturi)    
        Nu ne revolta. (Sâmbătă, 31 octombrie 2020, 12:10)

        Alius [utilizator] i-a raspuns lui troncota

        Ne revolta insa cei care o fac si cei ca tine care o aproba. Cei care vor sa omoare, cum am mai spus, omoara si fara caricaturi. Acesta este doar un pretext, exploatat de unii sefi de state si conducatori religiosi. Aia care omoara si cei care demonstreaza pe strazi sunt doar niste agarici, care nu au auzit in viata lor de caricaturi si de Hebdo, sunt doar manipulati pentru niste interese. Pe care o sa le vedem cu totii curand.
  • +11 (25 voturi)    
    ehhh... (Vineri, 30 octombrie 2020, 22:36)

    mgs [utilizator]

    CH e o revista de mistocari... A iesit la suprafata numai chestia cu caricaturile lui Mahomed. Dar ei ii iau in ras pe toti. Ca sa dau cateva exemple... cand a fost cutremurul din centrul Italiei, ei si-au batut joc, sau cand a cazut podul din Genova, la fel au ras si batjocorat. Ei n-au ucis fizic pe nimeni dar mistocareala de prost gust si deraderea aproape gratuita fac destul de mult rau. Insa partea lor de vina e ca facand aceste caricaturi in care-si bat joc de valorile unora ei pot acumula in anumite persoane tensiuni care de multe ori rabufnesc si duc la dezastre. Aici este partea lor de vina...
  • -6 (28 voturi)    
    Reglementarea prin lege a respectului (Vineri, 30 octombrie 2020, 23:40)

    Wasille [utilizator]

    Monsieur Justin Pierre James Trudeau declara, indirect, ca respectul trebuie reglementat printr-o lege care sa stabileasca limitele bunului simt, ale tolerantei, si mai ales, ale notiunii de "jignire a minoritatilor".
    Legea va fi conceputa de reprezentantii populatiilor altele decat cea alba (caucaziana) si de reprezentantii religiilor altele decat cea crestina.
    Legea va fi aplicata pentru a sanctiona numai crestinii si ateii de rasa alba.
    Dixit.
  • -8 (30 voturi)    
    Nu, libertatea de exprimare nu are limite (Vineri, 30 octombrie 2020, 23:48)

    cripop88 [utilizator]

    Libertatea de exprimare este un drept natural si nu este nimeni (niciun om) in masura sa decida ce constituie exprimare "corecta" sau nu. Socialistii, in mania lor pentru controlul populatiei, au nevoie ca statul sa fie cel care decide ce se poate sau nu gandi/vorbi, iar acest mod de gandire trebuie respins de fiecare data cand este intalnit.
    • +9 (19 voturi)    
      haha (Sâmbătă, 31 octombrie 2020, 2:10)

      John_Re [utilizator] i-a raspuns lui cripop88

      esti funny....

      insulta si calomnia se pedepsesc prin lege in orice tara si in orice regim.
      • -4 (12 voturi)    
        Prin lege (Sâmbătă, 31 octombrie 2020, 9:07)

        AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui John_Re

        Totul este scris intr-o lege.
        Lege in care nu scrie ca pentru insulta sau calomnie ti se taie capul. Tie sau aleatoriu unei femei pe strada!
      • 0 (6 voturi)    
        hei (Sâmbătă, 31 octombrie 2020, 15:00)

        john70 [utilizator] i-a raspuns lui John_Re

        Nu e adevarat. In SUA, poti sa spui ce vrei.
        • -1 (1 vot)    
          Dar e bine sa n-o faci (Sâmbătă, 31 octombrie 2020, 21:08)

          John M. [utilizator] i-a raspuns lui john70

          ca acolo credinciosii de alte religii au arme cu luneta.
  • +5 (21 voturi)    
    Are dreptate (Sâmbătă, 31 octombrie 2020, 8:53)

    Nissan [utilizator]

    Trudeau are dreptate. Caricatura este o jignire. Nu e nimic de ras in asta. Poti s-o faci in cerc restrans sau pt un public nationalist tinta. Dar ca s-o ridici la nivel de valoare culturala , absolut indoielnica, pt. care mor oameni, e cea mai mare stupiditate.
    • +2 (4 voturi)    
      Cate reviste de la charlie hebdo, (Sâmbătă, 31 octombrie 2020, 17:36)

      junshi [utilizator] i-a raspuns lui Nissan

      ai cumparat?
      Aceasta publicatie are publicul ei si cei care nu sunt de acord nu cumpara revista!!! Este simplu ca lumina zilei! Ce zici de cetatenii europei care nu sunt de acord cu venirea acestor imigranti economici aici? Si care nu sunt de acord cu moscheile si religia lor? Este acelasi principiu, doar daca esti platit dintr o anumita parte devii partizan!!!!
  • +6 (20 voturi)    
    Un baiat destept (Sâmbătă, 31 octombrie 2020, 8:56)

    veratec [utilizator]

    De aia in Canada nu sunt decapitari. Cei care sustin libertatea de a jigni alte religii raman cu mortii lor. In final Trudeau isi apara mai bine cetateni isi asta e tot ceea ce conteaza. Bravo.
    • +2 (6 voturi)    
      hahah (Sâmbătă, 31 octombrie 2020, 15:04)

      john70 [utilizator] i-a raspuns lui veratec

      Frumoasa teorie. Sigur, teoria ar disparea instantaneu daca o publicatie din Canada ar decide sa publice niste caricaturi cu Mahomed si un sold al profetului ar incepe sa decapiteze canadieni.
  • +6 (14 voturi)    
    Libertate, dar cu bun simt daa (Sâmbătă, 31 octombrie 2020, 9:05)

    bop999 [utilizator]

    Eu le-as propune celor care vor libertate de exprimare fara limite, inclusiv CH, urmatorul lucru: lasati-l pe Mohamed deoparte si luatii pe negrii din USA. Faceti misto de ei nene vreun an asa sa vedem ce zic. Dar de toti negrii din toate categoriile sociale. Sa vedem or sa zambeasca si or sa faca si ei glume?
    • -1 (9 voturi)    
      Sau, sau.... (Sâmbătă, 31 octombrie 2020, 13:27)

      Alius [utilizator] i-a raspuns lui bop999

      .sau luati-i pe toti albii din toate lumea si faceti misto de ei nene asa un an sau zece, sa vedem ce se intampla. Da' de toti albii, din toate categoriile sociale.
  • -2 (14 voturi)    
    Trudeau complice (Sâmbătă, 31 octombrie 2020, 10:14)

    Ademordna [utilizator]

    Numai mergand pana la limitele libertatii o poti defini si apara.
    Trudeau, prin echivalarea expresiei care raneste pe altii cu actele teroriste violente le demonstreaza extremistilor nu numai ca ce fac ei este eficient, ca se teme de ei, dar si ca au dreptate sa se simta loviti si sa omoare lumea. Sa-i fie rusine!
    Daca toata lumea, toate publicatiile, toate site-urile web ar publica in fiecare zi/numar cate o caricatura mica cu profetul atunci libertatea de expresie si umorul s-ar normaliza si nu ar mai scandaliza pe nimeni si, mai ales, nimeni nu ar mai fi decapitat.
    Dar deh, de unde coloana vertebrala la Trudeau?
    • 0 (10 voturi)    
      Incearca (Sâmbătă, 31 octombrie 2020, 12:16)

      Altiro [utilizator] i-a raspuns lui Ademordna

      Da-ne tu exemple de libertate de expresie caricaturizand pe cei din famila ta, ofera poze indecente cu ei sau in care faci ceva pe mormintele bunicilor tai etc; vei fi fericit sa-ti extinzi libertatea de expresie pana la limite, sa arati ca "ai coloana vertebrala" si o sa-i lasi cu gura cascata pe"extremisti"..
      • 0 (2 voturi)    
        Mahomed asta e bunicul tau? (Sâmbătă, 31 octombrie 2020, 20:24)

        AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Altiro

        E bunicul cuiva?
        Comentariul tau e in categoria "ba pe-a matii"
        Mai exact cobori discutia la chestii personale si individuale.
        Chiar si asa, in partea asta de lume in care traim nu mai luam de multa vreme gatul unuia care ne-a pangarit stramosii intr-o forma sau alta. Exista legi pentru profanare de morminte iar de momentul caricatural am trecut de multa vreme.
        Sa inteleg ca tu asta ai face? Te-ai duce in prima piata si ai omori 3 oameni nevinovati fiindca un al 4-lea a vorbit urat de bunicul tau?
        • -1 (1 vot)    
          amice. (Duminică, 1 noiembrie 2020, 0:18)

          Altiro [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

          Opreste-te, respira adanc.Nu era vorba de bunica-tu, nici de luat gatul cuiva, ci doar de libertatea de expresie fara limite care si-a gasit p'acilea fani infocati; ori vad ca se pisca imediat daca se simt vizati de libertatea asta.
      • 0 (0 voturi)    
        Nu este nevoie sa demonstreze el acest lucru! (Duminică, 1 noiembrie 2020, 14:13)

        junshi [utilizator] i-a raspuns lui Altiro

        Ci gandirea ta face dreptate pe jumatate! Una este o caricatura daca intelegi contextul, si alta este o definitie clara cu studii si cercetari! Hai ca sa ma exprim pe nivelul tau de gandire: Aia fac caricaturi cu bomba s.a la adresa islamului, si ei raspund prin crime de o cruzime fara margini in secolul 21! Asta tie se se pare corect si ca primii ar trebui sa nu mai faca mizgalituri ca ceilalti sa nu mai decapiteze fiinte umane! Uh in ce lume traim!!!!


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by