Autoritățile germane au anunțat joi că au amendat compania suedeză de îmbrăcăminte H&M cu 35,3 milioane de euro după ce s-a descoperit că aceasta și-a spionat o parte a angajaților din Germania, transmite Associated Press.

H&MFoto: Jaubert French Collection / Alamy / Profimedia Images

Comisarul pentru protecția datelor din Hamburg a anunțat într-un comunicat că H&M a colectat informații personale despre angajații de la un centru de servicii pentru clienți din centrul orașului Nürnberg.

Tipul de date colectate a variat de la „detalii inofensive la probleme de familie și convingeri religioase”, potrivit comisarului pentru protecția datelor Johannes Caspar.

„Combinația de colectare a detaliilor privind viețile personale și înregistrarea activităților lor a dus la o încălcare deosebit de intensă a drepturilor civile ale angajaților”, a adăugat comisarul german.

Informațiile au fost înregistrate într-o rețea la care au avut acces până la 50 de manageri și „au fost folosite, printre alte lucruri, pentru a obține un profil detaliat al angajaților de a lua măsuri și decizii privind locul lor de muncă”.

Acțiunile managerilor H&M au fost descoperite după ce datele au devenit temporar vizibile tuturor angajaților din rețeaua companiei, informația fiind scursă în presă.

H&M a declarat într-un comunicat că practicile din Nürnberg nu corespund practicilor de conduită ale companiei dar că își asumă întreaga responsabilitate și că și-a cerut scuze angajaților afectați.