Fostul director pentru monetizare al Facebook, Tim Kendall, afirmă că a avut un rol în a face rețeaua socială să creeze dependență la fel ca țigările și că este îngrijorat că poate fi la fel de nocivă pentru utilizatori, relatează Business Insider.

HotNews.roFoto: Hotnews

Declarația lui Kendall a fost făcută joi în timpul unei depoziții în fața Subcomitetului pentru Protecția Consumatorului și Comerț din Congresul american, fostul angajat acuzând Facebook că a construit algoritmi care facilitează răspândirea dezinformării, încurajează retorica divizivă și au creat premisele „unei crize de sănătate mintală”.

„Am folosit manualul marilor companii din industria tutunului pentru a ne face oferta să creeze dependență chiar de la început”, a declarat Kendall în timpul audierii de joi.

„Serviciile social media pe care eu și alții le-am construit în ultimii 15 ani au contribuit la divizarea oamenilor cu o viteză și intensitate alarmantă. În cel mai fericit caz am erodat unitatea noastră colectivă, în cel mai rău ne-am împins în pragul unui război civil”, a mai afirmat fostul director Facebook.

Kendall a fost primul director pentru monetizare al Facebook, acesta alăturându-se în 2006 platformei fondate de Mark Zuckerberg. Kendall a afirmat că inițial a crezut că rolul său va consta în echilibrarea intereselor companiei legate de realizarea de venituri cu cele privind starea de bine a utilizatorilor dar că Facebook a pus profiturile mai presus de orice.

„Am încercat să minăm cât de multă atenție este omenește posibil și să o transformăm în profituri istorice fără precedent”, a relatat fostul angajat al Facebook.

Algoritmii Facebook răsplătesc conținutul șocant și retorica divizivă pentru a provoca reacții emoționale extreme din partea utilizatorilor pentru a le capta atenția și genera mai multe venituri din reclame, le-a declarat Kendall legiuitorilor americani.

„Acești algoritmi au scos la suprafață ce este mai rău din noi. Ne-au modificat la modul propriu modul în care funcționează creierele noastre astfel încât am devenit detașați de realitate și cufundați în tribalism”, a mai afirmat acesta.

Kendall a plecat din cadrul companiei în 2010. Facebook nu a dorit să ofere comentarii pentru Business Insider privind comentariile acestuia.

Fostul director pentru monetizare nu este primul angajat Facebook care trage un semnal de alarmă cu privire la capacitatea platformei de a crea diviziuni în rândul oamenilor dar până acum este cel care a ocupat cea mai înaltă funcție în cadrul companiei.

Un inginer Facebook și-a dat demisia luna trecută, acuzând compania că „profită de pe urma urii”. Mai recent, un analist de date concediat a scris un memoriu intern în care a acuzat compania că nu direcționează suficiente resurse pentru a combate dezinformarea.

Facebook s-a confruntat recent și cu un boicot condus de activiști civici cărora li s-au alăturat peste 1.000 de companii, aceștia acuzând compania condusă de Mark Zuckerberg că nu ia suficiente măsuri pentru a combate discursul care îndeamnă la ură pe platformele sale.

Citește și: