”Sunt prea mari ca să le pese”. UE se dotează cu ”arme” noi, puternice, contra giganților precum Facebook sau Amazon

de G.S.     HotNews.ro
Duminică, 20 septembrie 2020, 9:04 Actualitate | Internaţional


Thiery Breton
Foto: Wikimedia Commons
Uniunea Europeană vrea să se doteze cu noi arme, puternice, contra marilor companii din domeniul tehnologiei, scrie
Financial Times.

Acestea ar putea fi chiar obligate să se ”spargă” în entități mai mici sau să vândă din operațiunile lor europene dacă sunt atât de dominante încât amenință interesele utilizatorilor sau ale micilor rivali.

Comisarul european Thiery Breton a declarat că printre noile arme, ce vor fi folosite doar în circumstanțe extreme, se numără și capacitatea de a exclude pur și simplu marile grupuri tehnologice de pe piața unică europeană.

În plus Bruxelles-ul ia în considerare implementarea unui sistem de rating ce va permite cetățenilor și acționarilor să evalueze comportamente ale companiei precum respectarea sistemului fiscal sau viteza cu care scot de pe platformă conținuturi ilegale.

”Utilizatorii finali ai acestor platforme simt că sunt prea mari ca să le pese”, a explicat breton, însărcinat cu schimbarea regulilor din domeniul digital în blocul comunitar.







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















11019 vizualizari

  • -8 (50 voturi)    
    Corect, foarte bine! (Duminică, 20 septembrie 2020, 9:09)

    Nyk1 [utilizator]

    Too big to fail = Too big to care

    Aceasta este ecuația capitalismului necontrolat! Vizionari precum Marx și Engels au prezis încă de acum un secol și jumătate comportamentul unor astfel de entități precum Goagăl, Amazon, Facebook.
    • +16 (32 voturi)    
      piata perfecta (Duminică, 20 septembrie 2020, 10:29)

      Ademordna [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

      N-are treaba cu Marx si Engels.
      Capitalismul se bazeaza pe idea de piata perfecta care se autoregleaza. Dar ca sa functioneze, piata trebuie sa indeplineasca 5 conditii fundamentale (asta e economie elementara):
      -produse omogene, comparabile
      -informatie perfecta (consumatorii cunosc perfect produsele)
      Marketingul lupta mereu pentru a aburi consumatorii si a pretinde ca produsul tau are mot si asta e deseori mai ieftin si mai eficient decat sa faci cu adevarat un produs mai bun.
      -intrare libera pe piata (fara bariere sau dezavantaje pentru actori noi)
      In afara de alte bariere, legile privind proprietatea intelectuala sunt cel mai mare obstacol in calea start-up-urilor din domeniul tehnologiei. Scopul acestor legi este de a crea cu complicitatea statului un monopol pentru o perioada enorma.
      Un alt exemplu sunt licentele pentru operatorii GSM: cu complicitatea statului, numarul de furnizori este limitat in schimbul unei licente foarte scumpe (care e practic o mita oferita statului).
      -atomicitate: numar mare de competitori si consumatori, de marime mica.
      Cand un gigant ca facebook domina piata de retele sociale, cu miliarde de utilizatori, cum ar putea o noua retea sa concureze chiar daca sistemul lor ar fi mult mai bun?
      -elasticitate perfecta a cererii si ofertei. Altii o definesc ca mobilitate perfecta a factorilor de productie.
      Asa e foarte relevant pentru industria farmaceutica. Presupune ca daca pretul variaza, cererea va varia proportional. Ori in cazul unui medicament care iti salveaza viata, de exemplu, n-ai incotro, il vei cumpara oricat va creste pretul. Iar datorita legilor privind proprietatea intelectuala, altor producatori le este interzis sa produca si sa furnizeze mai ieftin acest medicament (pentru o perioada foarte mare).

      Asa ca piata si competitia perfecta nu sunt naturale, ele trebuie incurajate, sustinute si reparate mereu de catre societate/guvern, ca si democratia. De aceea e salutara initiativa UE.
    • +13 (19 voturi)    
      Da vizionari (Duminică, 20 septembrie 2020, 12:50)

      Sofis [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

      Insa ce nu au prevazut Marx si Engels este ca aceste teorii ale lor si imbratisate in soviete si europa de est ingenuncheata este ca se adreseaza doar milogilor, puturosilor si needucatilor si ca pot fi puse in practica doar prin genocid si dezumanizare.

      Ceea ce evident, odata cu aparitia homo sapiens nu functioneaza, dar poate functiona la o colonie de furnici sau gandaci.

      Poate iti da de gandit Nyk ai si rezultate in ultimii 80 de ani sa vezi efectele, in societati diferite, continente diferite, perioade diferite, experimente pe miliarde de oameni si 3 generatii.
      • -8 (20 voturi)    
        Jugoslavija lui Tito (Duminică, 20 septembrie 2020, 14:39)

        Nyk1 [utilizator] i-a raspuns lui Sofis

        Am auzit numai vorbe bune despre ea, de la cine a prins acele vremuri.
        • +2 (10 voturi)    
          propaganda... (Duminică, 20 septembrie 2020, 16:39)

          John_Re [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

          toti sarbii si croatii cu care am vorbit, presupun ca Tito care l-am vazut noi la televizor era o sosie pusa de rusi sa conduca Iugoslavia si ca adevaratul Tito ar fi murit in razboi.

          Iugoslavia de fapt a fost o creatie a Rusiei pentru a putea controla statele din balcani si disparut odata cu URSS dupa cum bine stim.

          Societatea este mult mai inapoiata in fosta Iugoslavie decat in Ro nu-ti fa iluzii.
        • +9 (9 voturi)    
          Da (Duminică, 20 septembrie 2020, 17:03)

          Sofis [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

          Insa Yugoslavia lui Tito a fost formata de bani capitalisti si de libera circulatie a marfurilor, capitalului si persoanelor.

          Imi dau seama ca nu esti ignorant si ca ai citit cate ceva la viata ta. Caz in care faptul ca prezinti jumatate de adevaruri spune multe despre interesele pe care lei ai pe hotnews.

          Sarbii aveau dreptul sa munceasca in strainatate, noi si toti cei din spatiul estic eram impuscati.

          Denarul sarbesc era valuta convertibila, leul si restul de monede nu, iar cine avea marci germane / dolari facea puscarie.

          Deci hai sa nu mai promovam comunismul ala frumos din DDR si Yugoslavia cat timp acolo au pompat si capitalistii si comunistii bani.

          Marx si Engels au gandit un sistem inaplicabil, iar cei ce l-au promovat fie sunt naivi fie idioti. Iar cei ce l-au pus in practica au fost criminali in orice tara din lume vrei tu: USSR, China, Venezuela, Koreea de nord, tari africane, Asia de sud est.

          Iar sa ai tupeul sa faci propaganda comunista si ruseasca cat timp Romania a suferit enorm economic si sute de mii de tragedii umane este de neacceptat. Sper sa avem si noi o lege ca propavaduirea comunismului si nu doar a nazismului sa fie penalizata.
        • 0 (2 voturi)    
          Oricat mi-ar fi placut si mie anumite aspecte, ... (Luni, 21 septembrie 2020, 14:01)

          Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

          ... in fapt Iugoslavia lu' Tito a fost un butoi cu pulbere, tinut sa nu explodeze doar de masuri restrictive tot mai dure si de prestigiul si personalitatea lu' Tito.

          In fapt insa, noi, in Romania, cunoastem in mod direct doar perspectiva sarbilor, care erau cea mai avantajata comunitate etnica in Iugoslavia lu' Tito. Pentru alte etnii viata era cu totul alta.

          Relevant e faptul ca dupa ce s-a spart Iugoslavia, desi ar fi putut s-o faca, nici una dintre celelalte etnii n-a ales sa ramana parte din Iugoslavia.

          Si mai relevant, pentru noi, romanii, ar trebui sa fie situatia romanilor de pe valea Timocului. Aia e o comunitate etnica romaneasca impotriva careia se discrimineaza constant, in Serbia - situatia nu era diferita inainte de spargerea Iugoslaviei.
    • -5 (11 voturi)    
      Ai dreptate (Duminică, 20 septembrie 2020, 15:23)

      Traian2015 [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

      Numai sa nu cumva cel care este too big to care sa fie UE.
    • +5 (5 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Duminică, 20 septembrie 2020, 17:02)

      [anonim] i-a raspuns lui Nyk1

  • -15 (31 voturi)    
    ... (Duminică, 20 septembrie 2020, 9:11)

    cartograful [utilizator]

    Luditii cu gulere albe de la UE traiesc in bula lor...
    • +10 (18 voturi)    
      Da, (Duminică, 20 septembrie 2020, 10:37)

      Astazi [utilizator] i-a raspuns lui cartograful

      lui zucky si bezelutza chiar le pasa de tine, sa stii. Te iubesc la nebunie. Ma rog, dupa ce le dai banii si viata privata.
      • -1 (13 voturi)    
        ... (Duminică, 20 septembrie 2020, 12:18)

        cartograful [utilizator] i-a raspuns lui Astazi

        @astazi...nu e de zucky si de bezea, UE e ca-n versurile alea de la Parazitii cu "Mamaia e prea surda, prea batrana" din "Shoot yourself". Astia cu corporatiile se invart in cercuri in jurul UE. So fucking uat...UE amendeaza Facebook sau Amazon...inventeaza aia o entitate noua "Facebook International" sau "Facebook Entertainment" sau "Amazon Communications" cu sediul social in Republica Palau sau Puerto RIco si treaba rezolvata...poate lua papa de la amenzi si interdictii. IT-ul e un monstru polimorf care-si schimba continuu infatisarea si tehnologiile. E la fel ca la F1...unii baga restrictii doar ca sa aibe constructorii ce schimba in fiecare an. UE e prea osificata, politicienii UE sunt prea batrani si ancorati in ideile anilor '80-'90 cand erau ei tineri si ferice. De aia si evenimente nefericite precum Brexitul, de aia isi fac de cap mafiile arabesti, chinezesti si rusesti in campaniile electorale din UE ca sa nu mai spun economie, samd.
    • 0 (6 voturi)    
      ehehehe (Duminică, 20 septembrie 2020, 12:54)

      Sofis [utilizator] i-a raspuns lui cartograful

      Mda, lumea care incearca sa lupte cu anarhia si care de bine de rau face lumea asta sa evolueze. Imi place sa vad cum anarhistii dupa ce se indestuleaza material din lumea capitalista (drept pas obligatoriu sa poata genera idei pe stomacul plin) propun teorii care apoi le creaza starea de foame.
  • +4 (26 voturi)    
    pff (Duminică, 20 septembrie 2020, 10:45)

    Xorciser [utilizator]

    Singurele arme contra Facebook sau Amazon sau Google sunt firme europene similare- ca activitate si marime- dar respectand legile europene.

    Altfel orice fac birocratii de la Bruxelles este sortit esecului, sau ii va umple de ridicol in lumea capitalului.
  • -5 (15 voturi)    
    Javra își scoate colții (Duminică, 20 septembrie 2020, 12:10)

    Traian2015 [utilizator]

    Facebook și Amazon nu sunt companii propriu zise. 99.9 % sunt utilizatori. 99.9 % din conținutul de pe Facebook e scris și postat de noi, de la cei mai simpli până la cei mai sofisticați. La fel și Amazon: acolo cumpărăm noi produsele, acolo vindem noi produsele. Deci fb și Amazon sunt 99% oameni, utilizatori obișnuiți. Deci în cine vrea să lovească acel birocrat de la Bruxelles?
    • +12 (18 voturi)    
      nu e chiar 100% true (Duminică, 20 septembrie 2020, 12:57)

      Sofis [utilizator] i-a raspuns lui Traian2015

      Cei de la UE isi pun problema daca noi, utilizatorii suntem captivi. Da este alegerea ta sa NU cumperi de la amazon insa daca amazon scoate din piata concurenta tu nu mai ai apoi alternative. Sau daca ai sunt proaste tocmai pentru ca piata s-a denaturat.
  • -4 (14 voturi)    
    Amazon ce cota de piata are in UE? (Duminică, 20 septembrie 2020, 14:19)

    Mihai-75 [utilizator]

    1. Facebook a realizat un software revolutionar, fara subventii de la stat cum e in UE, invidia este mare
    2.Amazon are cota de piata mica in UE, nu inteleg furia contra sa
    3. In UE cu toate subventiile si sute de miliarde alocate in "asazisa cercetare" in ultimii 30 de ani nu a aparut nici o firma majora in software sau semiconductoare-mai degraba sau dezvoltat in Corea sau Taiwan
    4. Nu cumva aceasta este si vina birocratiei UE si unor imbecili ca Breton ?
    5. Vad nostalgici dupa Marx si Engels, "au dreptate" era bun controlul cu Postelnicu si Bobu, nu misca nici un amazon
    • +2 (2 voturi)    
      nu e asa (Luni, 21 septembrie 2020, 9:53)

      Motanul_incaltat [utilizator] i-a raspuns lui Mihai-75

      In Germania, cea mai mare piata din Europa, Amazon este practic monopol pe segmentul sau. Asta datorita serviciilor bune, nu din alte motive.
      La fel Italia, Franta sau UK.

      Problema apare, din punctul meu de vedere, atunci cand respectivele corporatii controleaza fluxul de informatii si aleg ele cine sa fie cenzurat si cine nu. Aia e marea problema, nu cota de piata obtinuta prin servicii mai bune si mai ieftine decat concurenta
      • +1 (1 vot)    
        Nu amestecati (Luni, 21 septembrie 2020, 10:45)

        noi2013 [utilizator] i-a raspuns lui Motanul_incaltat

        retailul cu IT-ul.....Amazon care livreaza e una, Amazon care face technologie e alta
        • 0 (0 voturi)    
          AWS e tare si-n Europa (Luni, 21 septembrie 2020, 14:34)

          Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui noi2013

          Spre deosebire de SUA, unde Amazon cam domina covarsitor piata, desi si Azure si Google vin din urma, in Europa situatia e mai echilibrata. Da' astia trei bat fiecare in parte la cur orice cloud provider european. Cel mai mare de care stiu io e Hetzner, si oricare dintre astia trei americani are dublu numarul de centre de date fata de Hetzner.

          Ce nu prea se vede insa, din afara domeniului enterprise, e IBM. N-are IBM asa imagine cum au Amazon, Google sau Azure, ca piata lu' IBM n-a fost niciodata publicul larg. (Cu ceva ani in urma, definitia lu' IBM de firma mica insemna de la 200 de angajati in sus.) IBM singur insa are mai bine de dublu numarul centre de date in Europa fata de cat are oricare dintre ceilalti trei. Target-ul lor insa sunt banci, retaileri pan-europeni sau globali, automotive, chestii de gen.

          Cine mai merita pus pe lista, tot asa, cu target explicit pe corporate, nu retail, e Oracle. Oracle, in Europa, e comparabil cu AWS, Google si Azure.

          Comparatia asta e insa potential incorecta. Factorul care potential schimba comparatia, si unde castiga AWS fara discutie in fata competitiei e la ce functionalitate ofera. Fiind global cel mai mare provider de cloud, cu target explicit pe toate segmentele de piata, de la bun inceput, are o oferta incredibil de mult mai variata si mai bogata, ca functionalitate, decat oricare alt provider.

          Si aia insa e o chestie cu doua taisuri - dintre toate cloud-urile ce le-am folosit e cel mai anevoios de folosit - nu imposibil, doar ceva mai complicat. Cand ai mii de componente dintre care poti alege, uneori iti ia mai mult timp sa folosesti ceva de gata da' care trebuie configurat asa ca sa-ti convina decat sa pui ceva de-al tau care face din capul locului exact ce ai nevoie. Firmele mari - unde-s banii multi - sunt obisnuite ca furnizorul sa faca chestiile cum le vor ei, nu cum le vrea furnizorul, treaba asta-i un minus semnificativ mare pentru AWS.
  • 0 (12 voturi)    
    haha..Europa si IT-ul (Duminică, 20 septembrie 2020, 15:07)

    cristi_an [utilizator]

    Si ce are Europa la schimb in afara de noxe de la VW cat sa iti sara nasul? I
    T innovation = ZEROOOOOOOOOOOOOO BARAAAAAAT!!
    Dar suntem cei mai tari la mancat din prajitura altora cu taxe
    PE si CE au ajuns la concluzia ca Europa a ratat startul Cloud Computing...si incep sa arunce bani pentru recupera teren...haha..fac pariu ca Europa nu va veni cu nimic inovativ in urmatorii 50 de ani!!!
    • -1 (7 voturi)    
      Partial ai dreptate (Duminică, 20 septembrie 2020, 15:34)

      This_User_Is_Real [utilizator] i-a raspuns lui cristi_an

      La inovatie IT in ceea ce priveste utilizatorul final (end user) Europa este repetenta, insa la inovatie enterprise IT, Europa are un as in maneca, iar acesta se numeste SAP, care este de departe cel mai puternic si cunoscut nume in domeniul enterprise IT. Chiar si Apple si Microsoft folosesc produse SAP pentru a-si gestiona afacerile, pentru ca sunt varf de lance.
      • +1 (9 voturi)    
        N-ai înțeles (Duminică, 20 septembrie 2020, 15:49)

        Amerlocu [utilizator] i-a raspuns lui This_User_Is_Real

        Despre Apple știu sigur că de fapt folosește J.D. Edwards nu SAP, dar asta n-are nico importanță.

        Problema reală e că la capitolul descoperiri fundamntale Europa n-a mai reușit să producă NIMIC de decenii.

        Am avut de a face cu procesul de testare/validare al vaccinului împotriva molimii chinezești de la Moderna. Probabil că jumătate din oamenii cu care am intrat în contact sunt imigranți europeni de primă generație (franczi, belgieni, germani, polonezi, români etc.). Întrebarea e de ce oamenii ăștia preferă să treacă Atlanticul ca să inventeze și nu o fac în Europa?!
        • -2 (10 voturi)    
          Păi tocmai că inventează! (Duminică, 20 septembrie 2020, 16:35)

          Nyk1 [utilizator] i-a raspuns lui Amerlocu

          La Oxford, al cărui vaccin este chiar mai avansat față de cel al Moderna și este construit pe o tehnologie testată. Americanii vor fi cobai pentru ceva cu totul nou, primele vaccine pe bază de ARN mesager. Ale căror efecte pe termen lung asupra organismului nu se cunosc.

          Apropo, protocolul HTTP prin care îți este servită această pagină, împreună cu comentariul meu, ai idee unde a fost inventat? Nu cumva la CERN, la Geneva? Și nu cumva de un cetățean britanic, Sir Tim Berners-Lee? Bosonul Higgs unde a fost descoperit? Nu cumva tot la CERN, foarte recent? Dar cel mai mare avion comercial construit vreodată, celebrul A380, cine l-a inventat - yankeii? Nu, nu ei!
          • +3 (7 voturi)    
            interesant (Duminică, 20 septembrie 2020, 17:14)

            Sofis [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

            Sa spui ca "yankeii" sunt in urma cu inovatia. Eu cred asa:

            1) Europa nici nu se apropie de avansul tehnologic american. Poti sa cauti dupa nr. de patente, practic cauta daca vrei numai research-uri europene si o sa vezi ca Europa e la ani lumina.
            2) Retorica asta ca EU nu are nevoie de SUA este aceasi cu Romania nu are nevoie de EU, ca bugetarii nu au nevoie de privati samd. Este o retorica nationalist populista socialista (nazism / comunism).
            3) Nu pot sa nu observ cum te pricepi tu la orice subiect, politica interna, externa si razboi rece, inovatie, medicina, administratie publica, tehnologie cuantica, macroeconomie. Tu primesti primul transcripturile de la masina de fake news sputnik? PS: incearca sa folosesti denumirile tarilor, conceptelor in limba romana sau engleza, nu in cea rusa.
          • +1 (9 voturi)    
            Ce vorbești?! (Duminică, 20 septembrie 2020, 18:00)

            Amerlocu [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

            1. Oxford a în UK iar UK nu mai e în UE:) Tehnic vorbind cel mai avansat vaccin împotriva molimii chinezești e cel al lui Pfizer. În rest rămâne cium am stabilit. UE n-a produs NIMIC în domeniu pentru că nu poate.

            2. Petrache Poenaru ar fi inventat stiloul (condei purtăreț fără sfârșit). Cu toate astea nici un om întreg la cap nu consideră că România ar avea nici cea mai mică relevanță când vine vorba de dezvoltarea instrumentelor de scris. Cam așa e și cu CERN.

            A380 s-a dovedit a fi un dezastru finaciar. „Cel mai mare” e relativ ușor de făcut. Mai greu e să-l faci cu folos. Comuniștii avea fixul ăsta cu cea mai mare roată, cel mai mare vapor, cel mai mare avion, sau cel mai mare pitic din lume :) Nu cred că e cu adevărat vreo-un motiv de bucurie risipirea aiurea a resurselor pentru astfel de vanități.
            • +1 (5 voturi)    
              google is your friend (Duminică, 20 septembrie 2020, 21:37)

              John_Re [utilizator] i-a raspuns lui Amerlocu

              sunt 145 vaccinuri anti-covid in teste in toata lumea.

              cateva din ele sunt produse de tarile europene. cel produs CureVac este unul din ele.

              stii... lumea a mai evoluat de cand i s-a propus tratamentul cu clorox si UV....

              :))
              • 0 (4 voturi)    
                Așa o fi (Duminică, 20 septembrie 2020, 22:32)

                Amerlocu [utilizator] i-a raspuns lui John_Re

                Să nu uiți să ne scrii când va apărea primul vaccin antticovid funcțional în UE.
                • 0 (0 voturi)    
                  Vaccinul Pfizer e de fapt european (Luni, 21 septembrie 2020, 14:40)

                  Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui Amerlocu

                  Vaccinul a fost produs de firma germana BioNTech - aia de-a vrut s-o cumpere Trump, cu conditia ca productia initiala sa se duca exclusiv spre SUA.

                  Recent, firmele din spatele celor trei cele mai avansate vaccinuri au facut declaratii publice despre cand estimeaza finalul evaluarii datelor din studiile clinice faza 3, alea dupa care urmeaza sau aprobare sau fiasco. Vaccinul Pfizer-BioNTech e cel mai optimist - octombrie anul asta. AstraZeneca e firma americana, da' firma care-a produs vaccinul e britanica - europeana, chiar daca nu parte din UE. In fapt insa, in materie de investitii in cercetare stiintifica, britanicii au o lunga traditie de a investi semnificativ mai mult ca alte tari europene.

                  Adica doua dintre cele trei vaccinuri cele mai avansate isi au originea in Europa. Asa ca ...
  • +2 (14 voturi)    
    Noroc că prostia nu doare (Duminică, 20 septembrie 2020, 15:15)

    Amerlocu [utilizator]

    Că dacă ar durea ar umbla „experții” de la Brussăl urând de durere. Dacă tai ceva atunci când nu există alternativă practic îi iei omului o parte din viață.

    Marea problemă a UE nu sunt marile comapnii tehnologice americane ci lipsa celor europene. În mediul toxic-marxist din Europa nu se mai inovează NIMIC de mai bine de 20 de ani. Oamenii capabili ai Europei fug peste ocean cu prima ocazie și pun osul la dezvoltarea tehnologiei americane.

    Cel mai bine se vede treaba acum la vreme de molimă chinezească. Singurele 3 vaccinuri cu șanse sunt dezvoltate în UK și SUA. NICIUNUL în UE. De ce oare?!
    • +1 (11 voturi)    
      ... (Duminică, 20 septembrie 2020, 16:23)

      cartograful [utilizator] i-a raspuns lui Amerlocu

      dar cum? UE-u a inventat GDPR-ul...porcaria care pt marile companii nu inseamna nimic dar pt mine simplu utilizator de internet inseamna 3-5 secunde pierdute pe fiecare site si ecranul umplut de pop-up-ul ala tampit in care-mi dau acordul fara sa citesc pt utilizarea datelor personale. aaa...si mai e o paine de mancat pt. asa-zisi juristi care terorizeaza firmele mici. Alea omoara competitia in UE nu FB-ul sau Google sau Amazon.
    • 0 (6 voturi)    
      As putea sa inteleg (Duminică, 20 septembrie 2020, 21:11)

      ipolitic [utilizator] i-a raspuns lui Amerlocu

      ca retorica mai permite exagerari mici si mai mari, dar in principiu exclude minciuna.
      Exista sute de firme in UE, a caror nivel de tehnologie-bazata pe cercetare- nici macar nu viseaza cei din SUA. Majoritatea germane, elvetiene, franceze si olandeze. Nu e loc sa fac aici liste lungi, iti dau un singur exemplu: PI Group din Germania care e in pozitie de monopol in tehnologia micro- si nanopozitionarii, tehnica care sta la baza tuturor instalatiilor high-tech. Sau Sensirion din Elvetia, AMS din Austria, Siemens (Siemens!!!)...
      Documenteaza-te despre rezultatele institutului Max Planck in domeniul cuantic, dupa care mai vorbim.
      • -2 (6 voturi)    
        Stai liniștit. Nu priepi (Duminică, 20 septembrie 2020, 22:39)

        Amerlocu [utilizator] i-a raspuns lui ipolitic

        Dacă sunt firmele alea minune prin UE apoi or fi foarte ascunse :) Oricum un mic detaliu ce nu merită neglijat: Elveția nu e în UE, iar la cei nici 10 milioane de locuitori ai săi scoate un pic ceva mai multă tehnologie de vârf ca UE la cei 450 de milioane de locuitori ai săi.

        P.S. Nu era vorba de ghiventul cu blutooth sau de bambilicii subatomici ci de ceva descoperiri palpabile și utilizabile din țările UE în ultimele decenii. Păi vezi? Că așa arcole științifice despre teoria cuantică a chibritului și tot soiul de chestii care nu vor trebui nimănui niciodată scot savanții iuropeni pe bandă rulantă. Granturile să curgă!
        • 0 (0 voturi)    
          Nu-i chiar asa (Luni, 21 septembrie 2020, 15:02)

          Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui Amerlocu

          Europa n-are firme de gabaritul Google sau Microsoft. Da' Spotify, Capgemini, Asos, Accenture, sunt nume cat de cat cunoscute, si destul de mari - fiecare cu capitalizare de peste 10 miliarde de dolari. Pe ansamblu, exista zeci de firme de tehnologie europene cu capitalizare de peste un miliard de dolari.

          Pe partea de inovatie, daca doar numeri patentele, e cam aiurea la ce rezultate ajungi. In Europa, patentele software se dau mult mai greu ca-n SUA, si-n SUA foarte multe patente software sunt cerute de firme mari, gen Microsoft sau Oracle, doar ca sa aibe cu ce da in cap competitiei, de multe ori pe idei triviale.

          Mai mult de-atat, in IT aproape niciodata, la nivelul actual de dezvoltare, ceva nou nu poate exista in izolare, ci trebuie integrat cu alte chestii care-s protejate de proprietate intelectuala.

          Mai la nivel de detaliu, VLC, Skype, PuTTY, au plecat toate din Europa (asta doar asa, din ce-mi aduc aminte), si o statistica de-acu cativa ani zicea ca cele mai multe contributii la Linux OS veneau la vremea aia din Europa, in conditiile in care la vremea aia in SUA diverse procese intens mediatizate din domeniul IT - in mod specific ala Oracle vs Google pe tema Java - erau extrem de demotivante pentru utilizatori.
    • +2 (4 voturi)    
      In plus (Duminică, 20 septembrie 2020, 22:26)

      ipolitic [utilizator] i-a raspuns lui Amerlocu

      O mare minciuna:
      Firmele care au dezvoltat un vaccin si sunt in stadiu avansat de testare sunt:
      -Sanofi-GSK Sanofi Pasteur e din Lyon,Franta
      -AstraZeneca PLC, firma din GB, cu filiala R&D in Suedia
      -CureVac din Germania
      -BionTech SE din Germania
      Cercetarea din GB a fost coordonata si finantata de UE timp de zeci de ani, asa ca separarea recenta nu inseamna ca nu e rezultat european.
    • +1 (1 vot)    
      Nu-i chiar asa (Luni, 21 septembrie 2020, 14:45)

      Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui Amerlocu

      Inovatie se face in Europa cu gramada, doar ca pe cand se ajunge la comercializare se muta toata treaba in SUA. Mediul de acolo e mult mai adecvat pentru un IPO de startup decat in Europa. Acolo ar trebui sa umble UE, ce-i drept. Da' isi au rolul lor si institutiile de reglementare. Fara ele, risca si UE sa ajunga in aceeasi situatie ca guvernul american, care mai e guvern doar cu numele, legea in fapt facand-o corporatiile. Chiar si-n Europa lobby-ul variilor industrii e extrem de amplu, da' e frectie fata de ce se intampla in SUA.

      Da' dascali americani din universitati si oameni din institute de cercetare, chiar si oameni de la varf din companii de tehnologie, se plang de ani buni de zile ca inovatia in SUA e impinsa de la spate doar de importul de creiere din Asia de Sud-Est, o buna parte din China. Chestie care-i nasoala, in conditiile in care guvernul chinez finanteaza tot mai mult si mai bine inovatia in China.
  • +2 (6 voturi)    
    ups... (Duminică, 20 septembrie 2020, 15:28)

    John_Re [utilizator]

    asta-i un francez "cliche"

    doar.. rupt de realitate... :))
  • 0 (6 voturi)    
    UE merge pe urmele Chinei (Duminică, 20 septembrie 2020, 23:56)

    Tyrion.lann [utilizator]

    Sistem de rating pentru companii pare similar ca idee cu sistemul de rating social din China, acordat oamenilor si care permite ce ai voie sa faci acolo.

    Obligarea companiilor asemanator cu conditiile impuse in China companiilor straine daca vor sa faca afaceri acolo. Excluderea companiilor, exact ca in China.

    Daca ameninta interesele micilor rivali - pai asta este esenta capitalismului, sa faci rivalii sa piarda si tu sa castigi.

    Pare ca UE se indreapta spre capitalismul stil chinezesc, unde statul decide ce e mai bine pentru tara si cum trebuie sa lucreze companiile.
  • -1 (3 voturi)    
    ... (Luni, 21 septembrie 2020, 12:11)

    cartograful [utilizator]

    Firmele europene au aproape in orice domeniu produse dintre cele mai bune. Am putea spune ca excelenta de obicei e reprezentata de firme europene si inca cineva. Fie ca vorbim de masini normale sau de lux (Audi, Mecedes, Ferrari), de confectii (Zara, LV, etc), de avioane (Airbus), de furnituri militare (Leopard/Leclerc/Rafale/SAAB) sau de mancare/bauturi produsele europene sunt printre cele mai dezirabile pe toate continentele. Cu toate astea firmele europene nu sunt neaparat competitive din cauza unui sistem socialist si necompetitiv de hiperreglementare pe care birocratii tot incearca sa-l impuna. EU trebuia sa aibe demult firme de talia Amazon sau Google daca ne gandim ca internetul asa cum il stim este practic inventat in Europa.
    • +1 (1 vot)    
      Depinde cum te uiti la problema (Luni, 21 septembrie 2020, 15:18)

      Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui cartograful

      O societate cu un gap mare intre bogati si saraci e de obicei o societate saraca. O economie dominata de firmele foarte mari e de obicei o economie mai vulnerabila si mai putin stabila decat una dominata de firme mici si mijlocii. De-aia, faptul ca industria IT americana e dominata de cateva firme mari nu-i musai un lucru bun pentru SUA.

      Chestie care se potriveste cu alta chestie din economie. De dragul balansarii eficientei cu riscurile, zic economistii, tre' sa aplici strategii diferite de dezvoltare in functie de contextul economic. Intr-o economie dominata de riscuri, vrei sa integrezi totul, sa nu depinzi critic de prea multi furnizori, si sa te poti oricand suci in privinta furnizorilor. Intr-o economie stabila, bine asezata, cu riscuri reduse de instabilitate, cu concurenta acerba, vrei sa externalizezi tot ceea ce nu-i parte din activitatea ta esentiala, spre firme specializate pe domeniile respective, ca sigur firmele alea fac treaba mai bine ca tine, pe feliile pe care-s ele specializate. Aia face ca intr-o economie solida, dominata de concurenta, cu riscuri reduse, aparitia firmelor foarte mari sa fie defavorizata - ceea ce face Google mare, de exemplu, e ca sub aceeasi umbrela opereaza si search si ads si GCE si infrastructura si hardware. Sa nu zic de YT si gmail. In Europa Google n-ar fi o firma, ci cel putin cinci, si partea de infrastructura nici n-ar opera-o intern, ci ar externaliza-o la Hetzner.

      Una dintre firmele europene ce bate la curu' gol competitia, la nivel global, e DHL. Are cea mai buna acoperire globala, s in orice piata cu exceptia SUA livreaza mai mult decat urmatoarele doua firme laolalta - FedEx si UPS, ambele americane. Chiar si-n SUA probabil ca le-ar lua fata, doar ca nefiind firma americana are anumite restrictii in SUA - nu are voie sa opereze zboruri interne, de exemplu. Firme de gen, insa, prin natura afacerii, tre' sa aplice masiv externalizare oriunde opereaza, din motive logistice.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by