VIDEO Avionul în formă de V: Primul zbor de test pentru macheta avionului futurist „Flying-V” ce ar putea schimba viitorul curselor aeriene

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Marţi, 1 septembrie 2020, 14:59 Actualitate | Internaţional


Avionul Flying-V
Foto: Captura YouTube
KLM și Universitatea Tehnică Delft au realizat primul zbor de test al machetei viitorului futurist „Flying-V” - un avion format practic din două aripi uriașe care vor conține atât scaunele pentru pasageri, cât și zona cargo și rezervoarele de combustibil. Nou tip de avion în formă de V ar urma să fie mai eficient cu 20% față de cele mai avansate avioane de azi și ar putea fi introdus în activitate în următorii 20 de ani.

În urmă cu un an Universitatea Tehnică Delft (TU Delft) și KLM au anunțat începerea proiectării modelului Flying-V. După teste ample de tunel eolian și teste la sol, a venit în sfârșit momentul testării unui model la scară a avionului futurist.

Luna trecută, o echipă de cercetători, ingineri și un pilot de drone de la TU Delft s-au deplasat la o bază aeriană din Germania pentru primul zbor de testare, în colaborare cu Airbus.



Designul aeronavei integrează cabina pasagerilor, cală de încărcare a bagajelor și rezervoare de combustibil în aripi, formând o spectaculoasă formă de V. Calculele computerizate au prezis că forma aerodinamică îmbunătățită și greutatea redusă a aeronavei vor reduce consumul de combustibil cu 20% comparativ cu cele mai avansate aeronave de astăzi.

Planurile inițiale prevăd ca Flying-V să transporte la bord circa 314 pasageri, iar intrarea în circulație ar putea avea loc între 2040 și 2050.

„Aviația contribuie cu aproximativ 2,5% la emisiile globale de dioxid de carbon (CO2), iar industria este în continuă creștere, așa că trebuie să ne îndreptăm atenția în construirea unor avioane mai durabile", a declarat managerul de proiect de la Tu Delft, Roelof Vos, anul trecut odată cu prezentarea primelor detalii ale proiectului.

„Nu putem schimba cu avioane electrice întreaga flotă. Avioanele electrificate devin mult prea grele și nu rezistă să zboare peste Atlantic - nu acum, nu în 30 de ani", a spus Vos. „Așa că trebuie să creăm tehnologii noi care reduc arderea combustibilului într-un mod diferit. Noua configurație pe care o propunem realizează o acțiune simultană între fuzelaj și aripă. Fuzelajul contribuie activ la ridicarea avionului și creează o rezistență mai redusă la aerodinamică”, a mai adăugat managerul de proiect.











Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















8939 vizualizari

  • -2 (14 voturi)    
    nu apar probleme de compatibilitate? (Marţi, 1 septembrie 2020, 15:11)

    Jegul Cristian Ioan [utilizator]

    A380, cu o forma foarte clasica, nu se mai cere deorece este o aronava foarte MARE si nu poate opera de pe toate aeroporturile.
    Nu vor apare probleme similare si cu aripa aceasta zburatoare??
    • +3 (7 voturi)    
      nu cred (Marţi, 1 septembrie 2020, 16:19)

      pmct [utilizator] i-a raspuns lui Jegul Cristian Ioan

      nu cred ca acest avion va fi mai lat decat unul standard
    • +3 (7 voturi)    
      nu (Marţi, 1 septembrie 2020, 16:27)

      andimi [utilizator] i-a raspuns lui Jegul Cristian Ioan

      ce probleme sa apara de vreme ce aceste avioane vor fi mai mici si mai eficiente? Scrie clar in text, aceste avioane vor avea cca 310 pasageri, fata de enormele A380 cu peste 550.
    • +6 (8 voturi)    
      Nu, deloc (Marţi, 1 septembrie 2020, 16:41)

      This_User_Is_Real [utilizator] i-a raspuns lui Jegul Cristian Ioan

      In prima parte ai dreptate, A380 este un avion mult prea mare pentru nevoile de zbor actuale. Problema cea mai mare este capacitatea de incarcare pentru ca acesta sa devina profitabil, iar cu peste 500 locuri A380 nu genereaza tot timpul profit.
      In schimb, modelele Boeing 777, 787 sau Airbus A350 cu o capacitate de cca 300-350 locuri (in functie de configurari), sunt mult mai ieftine decat A380, astfel ca sunt mult mai profitabile. Iar pentru "long-haul flight", avioanele cu capacitate de cca 300-350 pasageri sunt solutia optima.
      Asa ca nu vad de ce acest model nu ar putea avea succes. Dar bineinteles, mai este mult pana sa se ajunga la primul zbor cu acest tip de avion.
  • -12 (16 voturi)    
    Lipsa confort (Marţi, 1 septembrie 2020, 15:35)

    mdalacu [utilizator]

    Prblemele apar in primul rand la viraje. Inchipuiti-va cum e sa aveti un loc spre o extremitate a aripii...ati sta foarte inclinati o lunga perioada de timp... is la o diferenta mare de inaltime.
    Nu cred ca va fi o experienta foarte confortabila daca nu fac ceva si cu scaunele, sa se poata inclina lateral.
    • +4 (10 voturi)    
      ? (Marţi, 1 septembrie 2020, 15:48)

      Adrian Popescu1 [anonim] i-a raspuns lui mdalacu

      Cum adica la o aripa vei sta mai inclinat decat in alta parte a avionului? Crezi ca aripa se misca independent de corpul avionului? Unghiul e acelasi pe toata latimea avionului si din orice pozitie.
      • -2 (4 voturi)    
        Nu ai zburat vreodata nu? (Marţi, 1 septembrie 2020, 17:57)

        Martinezu [utilizator] i-a raspuns lui Adrian Popescu1

        daca ai fi zburat, ai fi avut o ideea ca in viraje mai stranse, avionul se inclina astfel ca un varf al unei aripi este " sus" iar celalat foarte " jos".
      • +1 (5 voturi)    
        ... (Marţi, 1 septembrie 2020, 19:37)

        Dor-El [utilizator] i-a raspuns lui Adrian Popescu1

        Crezi tu ca ala e disconfort? Ai vazut pe geam cum falfaie aripile avioanelor ? Sa vezi cum falfaie ele cu tot cu pasageri la avionul asta. Cel mai nasol o sa fie de cei ce stau inspre varful aripilor ca acolo e amplitudinea falfaielilor mai mare. Daca as fi sef de companie aeriana cu astfel de avioane as dota locurile dinspre extremitati cu pungi mai mari.
    • -5 (5 voturi)    
      ? (Marţi, 1 septembrie 2020, 16:18)

      pmct [utilizator] i-a raspuns lui mdalacu

      te-ai gandit insa ca poate scaunele vor avea un sistem de inclinare care va compensa inclinarea avionului? Sa fie asta ultima problema a acestui avion...
    • -2 (8 voturi)    
      Ai dreptate (Marţi, 1 septembrie 2020, 16:22)

      Geirge [utilizator] i-a raspuns lui mdalacu

      Dar cred că problema va fi remediată limitând unghiul de înclinare față de orizont (roll angle) la valori mici, astfel ca pasagerilor să le fie comod. În caz contrar ar trebui să pună niște pungi mari, cât sacul ca pasagerii să-și verse în ele tot ce au mâncat... :)
  • 0 (6 voturi)    
    :-) (Miercuri, 2 septembrie 2020, 4:53)

    Godzillagrrr [utilizator]

    Sugerez ca aceste comentarii sa fie traduse si transmise proiectantilor, deoarece le-ar fi de mare folos.
    • 0 (2 voturi)    
      neaparat (Miercuri, 2 septembrie 2020, 10:53)

      Ipse1954 [utilizator] i-a raspuns lui Godzillagrrr

      In special al lui mdalacu, asta e cel mai tare la zbor cu caruta


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by