KLM și Universitatea Tehnică Delft au realizat primul zbor de test al machetei viitorului futurist „Flying-V” - un avion format practic din două aripi uriașe care vor conține atât scaunele pentru pasageri, cât și zona cargo și rezervoarele de combustibil. Nou tip de avion în formă de V ar urma să fie mai eficient cu 20% față de cele mai avansate avioane de azi și ar putea fi introdus în activitate în următorii 20 de ani.

Avionul Flying-VFoto: Captura YouTube

În urmă cu un an Universitatea Tehnică Delft (TU Delft) și KLM au anunțat începerea proiectării modelului Flying-V. După teste ample de tunel eolian și teste la sol, a venit în sfârșit momentul testării unui model la scară a avionului futurist.

Luna trecută, o echipă de cercetători, ingineri și un pilot de drone de la TU Delft s-au deplasat la o bază aeriană din Germania pentru primul zbor de testare, în colaborare cu Airbus.

Designul aeronavei integrează cabina pasagerilor, cală de încărcare a bagajelor și rezervoare de combustibil în aripi, formând o spectaculoasă formă de V. Calculele computerizate au prezis că forma aerodinamică îmbunătățită și greutatea redusă a aeronavei vor reduce consumul de combustibil cu 20% comparativ cu cele mai avansate aeronave de astăzi.

Planurile inițiale prevăd ca Flying-V să transporte la bord circa 314 pasageri, iar intrarea în circulație ar putea avea loc între 2040 și 2050.

„Aviația contribuie cu aproximativ 2,5% la emisiile globale de dioxid de carbon (CO2), iar industria este în continuă creștere, așa că trebuie să ne îndreptăm atenția în construirea unor avioane mai durabile", a declarat managerul de proiect de la Tu Delft, Roelof Vos, anul trecut odată cu prezentarea primelor detalii ale proiectului.

„Nu putem schimba cu avioane electrice întreaga flotă. Avioanele electrificate devin mult prea grele și nu rezistă să zboare peste Atlantic - nu acum, nu în 30 de ani", a spus Vos. „Așa că trebuie să creăm tehnologii noi care reduc arderea combustibilului într-un mod diferit. Noua configurație pe care o propunem realizează o acțiune simultană între fuzelaj și aripă. Fuzelajul contribuie activ la ridicarea avionului și creează o rezistență mai redusă la aerodinamică”, a mai adăugat managerul de proiect.