VIDEO SUA: Cel puțin 71 de oameni împușcați, dintre care 12 mortal, în incidente armate petrecute în weekend la Chicago

de V.M.     HotNews.ro
Luni, 20 iulie 2020, 21:29 Actualitate | Internaţional


Incident politie SUA
Foto: SCOOTERCASTER / Sam Hartson / Alamy / Alamy / Profimedia
Cel puţin 71 de persoane au fost împuşcate, 12 dintre acestea mortal, într-o serie de incidente armate ce au avut loc la sfârșitul săptămânii trecute în oraşul american Chicago, relatează cotidianul local Chicago Tribune.

Zece dintre cei împușcați au sub 18 ani, dar niciun minor nu a fost ucis. Cele mai tinere victime rănite au 10 și respectiv 11 ani, iar, dintre persoanele ucise, cele mai în vârstă aveau 60, respectiv 67 de ani.

În weekendul anterior, cel puțin 64 de persoane au fost împușcate, 11 dintre acestea pierzându-și viața, potrivit datelor colectate de Chicago Tribune.

În mare parte din aceste incidente victimele se pare că au fost simpli trecători, a precizat luni Departamentul de poliţie din Chicago, potrivit DPA citată de Agerpres.

Anunţul vine în contextul în care cu câteva zile mai devreme poliţia din Chicago făcea cunoscut că, deşi nivelul general de criminalitate a scăzut cu 9%, numărul omuciderilor şi cel al incidentelor armate au crescut cu 48%, respectiv 46% comparativ cu aceeaşi perioadă din 2019.

Richard Rosenfeld, criminolog la Universitatea Missouri-St.Louis, a declarat pentru CNN că este posibil ca această creştere a actelor de violenţă din SUA, care pe ansamblu încă nu a ajuns din urmă nivelul înregistrat în anii 1990, să fie legată de tulburările declanşate de moartea lui George Floyd în timpul arestării sale de către poliţie, la sfârşitul lunii mai, în Minneapolis, în condiţiile în care atunci când oamenii nu au încredere în poliţie pot fi tentaţi să creadă că trebuie să-şi caute dreptatea singuri.

Totuşi, acest fel de justiţiarism poate duce la apariţia de victime în rândul persoanelor nevinovate. Săptămâna trecută, un bebeluş de un an din Brooklyn a fost împuşcat în timp ce se afla în cărucior, la un picnic.

Richard Rosenfeld a mai spus la CNN că redeschiderea statelor şi oraşelor după carantină duce indiscutabil la astfel de creşteri.










Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















4141 vizualizari

  • -8 (28 voturi)    
    Partea II (Luni, 20 iulie 2020, 21:48)

    sentenced [utilizator]

    In cadrul acestui articol am prezentat un top 20 al oraselor Americane dupa numarul de crime violente (omucideri, violuri, talharii cu circumstante agravante) si ce partide conduc orasele respective: https://www.hotnews.ro/stiri-international-24181687-video-protestele-din-portland-procurorul-statului-oregon-cere-justitie-ordonanta-care-impiedice-agentii-federali-aresteze-manifestanti.htm

    La polul opus, orasele Americane cu cele mai putine crime violente si ce partide conduc orasele respective (unde am scris independent exista o conducere mixta / au primar independent sau republicanii si democratii se tot rotesc la putere):

    1. Irvine (Republican)
    2. Gilbert (Republican)
    3. Virginia Beach (Republican)
    4. Plano (Republican)
    5. Scottsdale (Republican)
    6. Santa Clarita (oras mixt Republican / Democrat, actual primar independent)
    7. Fremont (Democrat)
    8. Henderson (Democrat)
    9. Hialeah (Republican)
    10. Irving (Republican)
    11. Honolulu (Democrat)
    12. Chandler (oras mixt Republican / Democrat)
    13. Boise (Democrat)
    14. Chula Vista (Democrat)
    15. Garland (independent)
    16. Laredo (Democrat)
    17. Lexington (Democrat)
    18. Anaheim (Republican)
    19. Fort Wayne (Democrat)
    20. San Diego (Republican)

    Nota: ambele clasamente iau in considerare numarul de crime violente per 100K locuitori.

    P.S. Afro-americanii din Texas si "sudul rasist" traiesc vieti mai bune decat cei din orasele progresiste.
    • +5 (19 voturi)    
      Asocierea nu este cauzalitate (Marţi, 21 iulie 2020, 9:49)

      arap [utilizator] i-a raspuns lui sentenced

      Realitatea din America e urmatoarea:
      -centrele urbane de dezvoltare economica care contribuie majoritar la PIB-ul Americii sunt conduse de democrati, zonele rurale sunt dominate de republicani, majoritatea acestor state rurale sunt zone sarace cu populatie insemnata care traieste din ajutoare sociale
      -majoritatea oraselor mari sunt conduse de democrati, orasele mici sunt conduse de republicani
      -marile metropole din SUA dar si din restul lumii au criminalitate mai ridicata din cauza densitatii mari a populatiei, zonele rurale au criminalitate mai scazuta din cauza densitatii mai mici a populatiei

      Din acest motiv orasele mari conduse de democrati au criminalitate mai crescuta, fiindca sunt zone urbane de densitate populationala ridicata si din acelasi motiv orasele mici conduse de republicani au criminalitate mai scazuta din cauza densitatii mai scazute a populatiei.

      Nu are legatura cu orientarea politica a conducerii oraselor, ci cu densitatea populatiei si tiparul este clar, zonele cele mai dense sunt conduse de democrati si acolo vor fi si cele mai multe infractiuni.

      Tu comiti o eroare elementara de logica stiintifica, confunzi asocierea cu cauzalitatea. Exista o relatie de asociere intre infractinalitate si orientarea politica si nu de cauzalitate. Relatia de cauzalitate este intre densitatea populatiei si infractionalitate.
      • +5 (9 voturi)    
        da, in mare ai dreptate (Marţi, 21 iulie 2020, 10:37)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui arap

        Eu as gasi 2 cauze principale; aglomeratia (densitatea populatiei), care, cu cate e mai mare, duce la mai multa violenta si usurinta cu care se pot prucura armele de foc. Atata timp cat iti poti cumpara arma doar cu buletinul, e clar ca in SUA vor fi omucideri si oameni impuscati pe strazi.
      • -3 (11 voturi)    
        Minunat! (Marţi, 21 iulie 2020, 13:06)

        Decebal Scorilo [anonim] i-a raspuns lui arap

        Științific, tată, științific. Așa, ca un adevărat progresist. Ați fi de-a dreptul credibili dacă nu ați refuza cu grație în multe alte cazuri realitatea brută în numele idealurilor politice.

        Da, asociere nu înseamnă cauzalitate (la cum recită toată progesărimea treaba asta, e cert că se învață și la masterul de studii de gen).

        Dar ia spune, care sunt dovezile științifice care demonstrează legătura de cauzalitate între densitatea populației și nivelul de criminalitate...?
        • +2 (6 voturi)    
          Politizezi (Marţi, 21 iulie 2020, 14:13)

          arap [utilizator] i-a raspuns lui Decebal Scorilo

          Simlar face si @sentenced. Poate ar trebui sa prezinti si tu o sursa credibila care sa ateste legatura de cauzalitate intre orirentarea politica democrata a conducerii unui oras si rata criminalitatii.

          Direct de la FBI (precizez ca criminologia care studiaza cauzele infractionalitatii intotdeauna releva un cumul de cauze, eu am mentionat doar una, cea mai evidenta, insa nici una nu este constituita de "democrati")

          "Historically, the causes and origins of crime have been the subjects of investigation by many disciplines. Some factors that are known to affect the volume and type of crime occurring from place to place are:

          -POPULATION DENSITY AND DEGREE OF URBANIZATION
          -Variations in composition of the population, particularly youth concentration.
          -Stability of the population with respect to residents’ mobility, commuting patterns, and transient factors.
          -Modes of transportation and highway system.
          -Economic conditions, including median income, poverty level, and job availability.
          -Cultural factors and educational, recreational, and religious characteristics.
          -Family conditions with respect to divorce and family cohesiveness.
          -Climate."

          https://ucr.fbi.gov/nibrs/2012/resources/variables-affecting-crime

          Similar in Japonia, in zonele urbane criminalitatea e mai crescuta

          Three sociological explanations for why rates of conventional crime are higher in urban than in rural areas are tested with cross-sectional Japanese data for 1970. The three explanations ascribe the higher rates of urban crime to (1) THE DEGREE OF URBANISATION AND POPULATED DENSITY, (2) the greater rates of migration and population growth in urban populations, and (3) the differences in demographic structures between urban and rural areas, urban areas having greater proportions of young people."

          https://journals.sagepub.com/doi/abs/10.1177/000486588802100203
  • -12 (34 voturi)    
    E tot mai clar ca democratiile occidentale (Luni, 20 iulie 2020, 22:01)

    clint [utilizator]

    produc si o clasa de alienati, tinuti artificial in spate tocmai de "welfare state", adica socialismul de dreapta, daca ii pot spune asa. Cum toata productia s-a mutat in China, lor le raman joburile in micile servicii, gen cafeneaua de la colt, cele mai "subrede" cand vine vorba de CoVID.
    • +7 (31 voturi)    
      facepalm (Luni, 20 iulie 2020, 22:51)

      tudor74 [utilizator] i-a raspuns lui clint

      Daca tot trolezi macar fi credibil, ia o jumatate de adevar si dai o rotire ala St Petersburg!


      SUA nu e nici pe departe un wellfare state, e tocmai la polul opus, statul american nu ii pasa de tine ca cetatean absolut deloc! Ai ramas fara job, ghinion! Te-ai imbolnavit si nu ai asigurare sau nu poti sa platesti facturile astronomice, ghinion! Compania petroliera iti sapa in spatele casei si acum la robinet iti curge gaz metan cu mal, ghinion!

      Mai ales, SUA nu este o democratie! Cand ai doar doua partide din care poti sa alegi si numarul de voturi nu conteaza prea mult (vezi Trump care nu a obtinut cele mai multe voturi dar a obtinut cele mai multe colegii electorale), cand mita e legala prin lobby, cand poti sa iti angajezi ginerele si fiica in pozitii publice fara a incalca o lege ... chiar nu ai cum sa spui ca USA e un stat democrat!

      SUA e mai degraba un stat feudal, din ala nasol chiar!
      • 0 (8 voturi)    
        Nu stiu ce ai fumat de data aceasta, (Marţi, 21 iulie 2020, 10:50)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui tudor74

        dar aberezi rau de tot. Eu am trrait in SUA, in Washington si am calatorit mult si in New York, si pot sa spun ca e muult mai bine decat la Romania. Daca esti calificat si eficient in domeniul tau de activitate, iti gasesti job si esti mult mai relaxat decat in tara. Da, platesti mult la chirie si la asigurarile medicale (daca esti bolnav deja) dar iti permiti din salariu. Asigurarile medicale sunt o problema ptr someri si ptr cei fara venit, dar tu ca salariat ti le permiti fara indoiala. La ei, ca si la noi, oamenii sunt de 2 categorii: care vor sa munceasca si care nu vor sa munceasca, Statul nu face nimic ptr a doua categorie, nu sunt asistati social si ajutoare sociale ca la noi. Vrei sa ai, trebuie sa pui osul la treaba.
        Daca compania iti sapa in curte si iti curge namol la robinet, te-ai scos: ii dai in judecata si, daca ai avocat bun, ii jupoi de bani. Daca cainele vecinului te-a muscat de picior, il dai in judecata si te-ai umplut de bani (acolo lumea se judeca ptr cele mai mari nimicuri).
        SUA este democratie, acolo politicienii isi dau demisia la cea mai mica banuiala de corputie, lucru pe care in Romania inca nu l-am vazut.
        Pe strada, in cartierele bune, este siguranta absoluta a cetateanului, iar in cele proaste nu te duci ca stii ca te pot impusca altii. Luxul e lux, calitatea e calitate, oameni civilizati pe strada, nu se claxoneaza, nu se injura in trafic, nu am vazut nebuni si oameni beti pe strada. Cetatenii se respecta intre ei, nu sar la bataie ptr cele mai mici nimicuri.
        Unde ai dreptate este ca intr-adevar, daca iti pierzi job-ul, si nu ai bani pusi deoparte, e cam greu sa te descurci pana iti gasesti iar de munca. Acesta e si motivul ptr care multi accepta sa faca naveta la distante mari, numai sa nu ramana fara serviciu.
        • +1 (1 vot)    
          Cei ce vor sa munceasca dar nu sunt calificati... (Marţi, 21 iulie 2020, 16:14)

          Dan B [anonim] i-a raspuns lui bancher

          ... aia e problema.

          Foarte multe dintre ajutoarele sociale se opresc brusc cand te apropii de salariul minim la norma intreaga. Oamenii vad ca se descurca mai rau cu 2 job-uri decat cu o jumatate de job, asa ca nu au nici o motivatie sa progreseze.

          https://www.reddit.com/r/povertyfinance/comments/hup39f/an_incredibly_dense_and_ignorant_budget_for/

          Bugetul e din 2013, dar comentariile sunt de acum!
    • -9 (23 voturi)    
      S-au luat de la ce statui sa mai dărâme next week (Marţi, 21 iulie 2020, 0:12)

      CezarN [utilizator] i-a raspuns lui clint

      Poate va începe sa fie plătit dărâmatul statuilor și atunci se rezolva și cu joburile.
  • -5 (27 voturi)    
    mai tine cienva sirul? (Luni, 20 iulie 2020, 22:34)

    martel55 [utilizator]

    ca poltiia parca ziceau sa o desfiinteze, sa nu mai deranjeze infrcatorii dintr-o anumita comunitate
  • -5 (29 voturi)    
    Da-ti detalii despre rasa celor implicati (Luni, 20 iulie 2020, 22:34)

    YorkshireTerrier [utilizator]

    S-ar putea crede ca e vorba de niste italieni sau irlandezi, dar Chicago nu mai e demult orasul mafiotilor italieni sau irlandezi. S-a dus vremea lui Al Capone.

    Chestiile astea se intampla in cartierele de negri, iar bucata asta de informatie adauga un context pentru modul cum interactioneaza politia cu negrii.

    Ei se impusca intre ei cu zecile in fiecare weekend, din cauza asta si politia e stresata si foloseste forta excesiva in interactiunea cu negrii. Asta-i motivul pentru care politia e mai dura cu ei, nu fantezia „rasismului sistemic”.
  • -9 (19 voturi)    
    citind stirea (Luni, 20 iulie 2020, 22:37)

    Je__ [utilizator]

    mi-am amintit de poezia " On the streets of Beirut!"
  • -6 (28 voturi)    
    Wow, se împușca BLM-istii intre ei sau mi se pare? (Marţi, 21 iulie 2020, 0:07)

    CezarN [utilizator]

    Ce buna ar fi acuma politia, nu?
  • -5 (29 voturi)    
    Nu va mai mirati ! (Marţi, 21 iulie 2020, 0:29)

    danmarian [utilizator]

    La Chicago - in fiecare weekend sunt peste 50 - 60 de impuscati si ca 8 - 10 morti !! Deci : Nici o noutate ! Se pare ca pe vremea lui Al Capone ear .... ordine ! Nu se impuscau in nestire pe strazi ! Majoritatea celor impuscati - ucisi - sunt din organizatiile de banditi in lupta pentru "spatiul vital" !!! de vanzare a drogurilor ! Din pacate sunt si victime nevinovate - Wrong place - wrong time ! O buna ajutorare vine si de pa Justitie - corupta si de tip BLM = Black Lives Matter ! Cei de culoare - care sunt marea majoritate sunt "facuti scapati" urgent !
  • -6 (30 voturi)    
    Black Lives Matter... (Marţi, 21 iulie 2020, 0:29)

    Nyk1 [utilizator]

    ...dar nu atunci când se omoară între ei!


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by