UPDATE Turcia a revocat statutul de muzeu al Catedralei Sfânta Sofia / Erdogan a semnat decretul de transformare în moschee

de S.J.     HotNews.ro
Vineri, 10 iulie 2020, 16:41 Actualitate | Internaţional


Sfanta Sofia
Foto: Flickr
Cea mai înaltă instanță administrativă din Turcia a deschis calea înspre transformarea Catedralei Sfânta Sofia în moschee, după ce vineri a revocat statutul actual de muzeu al acesteia, a anunțat presa turcă, citată de AFP. La scurt timp după decizia instanței, preşedintele turc Recep Tayyip Erdogan a semnat un decret care transformă Hagia Sofia în moschee.

------------------

22:30 Washingtonul spune că este „dezamăgit” de transformarea Hagiei Sofia din Istanbul în moschee

UPDATE 17.58 Biserica Ortodoxă rusă a anunțat printr-un comunicat că regretă decizia instanței turce de a anula statutul de muzeu al Sfintei Sofia, exprimându-și îngrijorarea că decizia ar putea crea diviziuni și mai mari între credincioși

UPDATE 17.23 Ministrul grec al culturii, Lina Mendoni, a declarat că acțiunea Turciei reprezintă o „provocare deschisă” pentru întreaga lume civilizată

UPDATE 17.10 Erdogan a semnat un decret care transformă Hagia Sofia în moschee

„S-a decis plasarea Sfintei Sofia sub administrarea Diyanet-ului (Autoritatea pentru culte) și redeschiderea acesteia pentru rugăciuni musulmane”, a anunțat pe Twitter Erdogan, atașând o imagine cu decretul semnat.


UPDATE 16.54 Președintele turc, Recep Erdogan a anunțat că va ține un discurs după decizia instanței

Consiliul de Stat turc a acceptat cererea mai multor organizații de a anula o decizie a guvernului din 1934 care acorda clădirii din Istanbul statutul de muzeu, potrivit agenției de stat Anadolu.

Operă arhitecturală majoră construită în secolul al VI-lea de bizantini, care își încoronau aici împărații, Sfânta Sofia face parte din patrimoniul mondial al UNESCO și este una dintre principalele atracții turistice din Istanbul.

Transformată în moschee după cucerirea Constantinopolului de otomani, în 1453, a fost transformată în muzeu în 1934 de liderul tinerei republici Turce, Mustafa Kemal.

Statutul său a devenit însă în mod regulat subiect de polemici: din 2005, mai multe asociații au sesizat în repetate rânduri justiția pentru a cere revenirea la statutul de moschee.

Erdogan, un nostalgic al Imperiului otoman care încearcă în prezent să-și apropie și mai mult electoratul conservator, pe fondul crizei economice provocate de coronavirus, s-a declarat în mai multe rânduri pentru revenirea la statutul de moschee.

Anul trecut, președintele turc a calificat transformarea Sfintei Sofia în muzeu drept o „greșeală foarte mare”.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















26414 vizualizari

  • +32 (58 voturi)    
    Ce rusine... (Vineri, 10 iulie 2020, 16:54)

    midufi [utilizator]

    Asta-i ca si cum am vrea noi sa transformam Moscheea din Constanta in biserica crestina.
    Iti cam lasa un gust amar...
    • +21 (47 voturi)    
      Ti-am dat minus... (Vineri, 10 iulie 2020, 19:30)

      Observator roman [utilizator] i-a raspuns lui midufi

      ...pentru că ai folosit o comparație ca nuca în perete!

      Moscheea din Constanța a fost începută în anul 1910, din inițiativa regelui Carol I, în semn de omagiu pentru comunitatea musulmană din orașul Constanța. Așadar a fost doar moschee de la început până în prezent.

      Hagia Sofia a fost catedrala Patriarhiei de Constantinopol, apoi moschee, apoi - prin viziunea lui Atatürk care dorea să lege de Europa destinul republicii Turce - a devenit muzeu.

      Erdogan = megaloman = bolovan de prostovan, prieten cu Ponta Bașkan.

      Dar toată această măgărie îi va scurta din domnie.
      • +3 (13 voturi)    
        Te incurci in argumente fara legatura (Vineri, 10 iulie 2020, 22:23)

        midufi [utilizator] i-a raspuns lui Observator roman

        Ai inteles ce-am vrut sa spun? As zice ca da.
        Hai sa ramanem la ideea de baza.
        • -2 (14 voturi)    
          Comparatia e absolut eronata (Sâmbătă, 11 iulie 2020, 0:10)

          kkciosuldelahamangia [utilizator] i-a raspuns lui midufi

          Hagia din Constanta isi pastreaza inca menirea pt. care a fost construita iar la Catedrala Sfanta Sofia s-a schimbat dea lungul istoriei atat religia in care se oficiau slujbele dar a suferit si unele modificari arhitecturale pt. a corespunde unei moschei, adaugarea minaretelor, ca apoi sa devina muzeu.
          • 0 (4 voturi)    
            Da, si ? (Sâmbătă, 11 iulie 2020, 9:36)

            midufi [utilizator] i-a raspuns lui kkciosuldelahamangia

            Aceste noi precizari schimba cumva esenta hotararii lui Erdogan ?
      • -4 (12 voturi)    
        Turcia ,o tara creata prin JAF (Sâmbătă, 11 iulie 2020, 9:31)

        DEMA GOGU' [utilizator] i-a raspuns lui Observator roman

        Turkmenistan este țara turcilor. Nu uitati ca daco-geții stapaneau teritoriile turciei de astazi, Marea Neagra fiind Marea Getica.
    • +36 (40 voturi)    
      Pentru corecta informare... (Vineri, 10 iulie 2020, 19:31)

      IoPaNet [utilizator] i-a raspuns lui midufi

      Nu transforma o catedrala intr-o moschee, ci un muzeu (care a fost timp de aproximativ 900 de ani catedrala si aproximativ 500 de ani moschee) intr-o moschee.
      Decizia este oricum regretabila. Pas cu pas, tot ce a construit Ataturk, darama Erdogan.

      Traim niste vremuri nemernice, in care niste dictatori "alesi democratic" sunt nostalgici ai inaintasilor lor expansionisti (imperiul Otoman, URSS, Ungaria Mare). Asta nu poate aduce nimic bun...
      • -9 (13 voturi)    
        ...vezi ca ai uitat... (Sâmbătă, 11 iulie 2020, 8:46)

        Observatore [utilizator] i-a raspuns lui IoPaNet

        Romania Mare .
      • 0 (0 voturi)    
        Re: (Sâmbătă, 1 august 2020, 7:55)

        mykk [utilizator] i-a raspuns lui IoPaNet

        Dragă IoPaNet, Sfânta Sofia nu e muzeu ci biserică, fiindcă a fost construită să fie biserică și nu muzeu (și cu atât mai puțin moschee). Imaginează-ți musulmanii transformând Ateneul Român în moschee și apoi în muzeu și apoi iar în moschee (am luat un exemplu la întâmplare). Ai spune despre el cumva că a fost muzeu sau că a fost moschee? Mințile bolnave care vor să transforme orice în moschee nu pot falsifica realitatea.
    • -11 (15 voturi)    
      hmm.. (Vineri, 10 iulie 2020, 19:41)

      Ismail Paine de circ [utilizator] i-a raspuns lui midufi

      .. buna idee.
  • +73 (89 voturi)    
    O crima (Vineri, 10 iulie 2020, 16:55)

    Motanul_incaltat [utilizator]

    Trebuie rupte legaturile cu Turcia, in special cele comerciale.
    • +22 (38 voturi)    
      /// (Vineri, 10 iulie 2020, 17:03)

      GemstonePig [utilizator] i-a raspuns lui Motanul_incaltat

      Erdogan Putin, Trump, Xi Jimping, ViktorOrban, nici unul nu se considera om obisnuit vremelnic in slujba cetatenilor, toti se considera providentiali, de neinlocuit, legile normale nu li se aplica sau sunt modificate radical ca sa coincida cu iluziile lor.
      • -7 (19 voturi)    
        ...l-ai uitat pe Ceasescu.. (Vineri, 10 iulie 2020, 21:09)

        Observatore [utilizator] i-a raspuns lui GemstonePig

        .. pt care ai aplaudat in delir .
      • -1 (1 vot)    
        Motane, ai scapari de memorie! (Sâmbătă, 11 iulie 2020, 17:11)

        gillda_47 [utilizator] i-a raspuns lui GemstonePig

        Vezi ca l-ai uitat pe iohanson, cel plapand ca un ghiocel!!!
    • +20 (36 voturi)    
      da,ar trebui. (Vineri, 10 iulie 2020, 17:24)

      Mistrelutz [utilizator] i-a raspuns lui Motanul_incaltat

      dar nuy le rupe nimeni..suntem invadati de produse turcesti . presupun ca multora nu le pasa si cumpara. eu de ani de zile nu mai iau nimic turcesc,in primul rand din cauza substantelor cu care stropesc produsele.
      Si cand ne gandim ca ei vroiau in UE si ne mai gandim si ca..chiar au fost luati in serios. numai pentru probleme la respectare drepturilor omului trebuiau ignorati.
    • -14 (30 voturi)    
      Și Portul Constanța? (Vineri, 10 iulie 2020, 17:52)

      Nyk1 [utilizator] i-a raspuns lui Motanul_incaltat

      Din păcate, nu dispunem de tehnologia din experimentul Philadelphia, să teleportăm vapoarele din Marea Egee în Marea Neagră.

      Pe de altă parte, putem îmbunătăți relațiile comerciale cu Fed.Rusă. Și am putea să cumpărăm autobuze și tramvaie de la altcineva decât Otokar și Bozankaya.
      • -7 (29 voturi)    
        Aș merge pe varianta Belarus (Vineri, 10 iulie 2020, 19:02)

        doar_un_mesaj [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

        Care are o industrie auto (agro-industrială, militară și urbană) foarte dezvoltată, cu o istorie în domeniu de mai bine de 80 de ani. Calitate, prețuri mici, sustenabilitate, întreținere simplă.
        • -10 (20 voturi)    
          prefer Belarus (Vineri, 10 iulie 2020, 20:23)

          di livio [utilizator] i-a raspuns lui doar_un_mesaj

          au și sistem medical bun...testează mai mult ca noi, nu carantină, nu mască, nu blocat spitale și ATI...Tătaru și Arafat ar avea ce învăța...ei bat cîmpii cu Italia
          • +2 (16 voturi)    
            tot dictatorul lukaşenko e pe acolo? (Vineri, 10 iulie 2020, 21:16)

            let_s_twist_again [utilizator] i-a raspuns lui di livio

            ? ? ?
        • -5 (11 voturi)    
          vorbeste lumea ... (Vineri, 10 iulie 2020, 22:30)

          nu conteaza cine zice [utilizator] i-a raspuns lui doar_un_mesaj

          absolut de acord. nu ne-ar face rau o chestie de genul asta.
        • -1 (7 voturi)    
          Corect! (Sâmbătă, 11 iulie 2020, 13:09)

          Sunt_nimic! [utilizator] i-a raspuns lui doar_un_mesaj

          Nu, nu imi plac nici bela-ruznacii, asa cum nu iubesc mujicii, dar daca este de ales intre Turcia sulatnului Erdorgan, Federatia tzarului Putin si Belarus, desigur ca este preferabila Bielarusia, cel putin pentru industrie!
          Chiar daca Erdogan nu facea restauratia statului musluman, prefer autobuze si tramvaie din fosta URSS, decat din Turcia ...
    • +16 (26 voturi)    
      ... (Vineri, 10 iulie 2020, 18:31)

      tirolez [utilizator] i-a raspuns lui Motanul_incaltat

      Sigur, ca maine mai vad inca un contract baban pentru turci. Noroc cu pandemia, ca ar fi fost plin de romani in statiunile turcesti, sponsorizand indirect regimul. Nu zice nimeni sa fi mers la Cap Aurora, dar mai sunt si alte locuri pe lumea asta.
    • -5 (9 voturi)    
      Sau, pentru ca Mohamed avea sclavi (Vineri, 10 iulie 2020, 21:20)

      baimarean [utilizator] i-a raspuns lui Motanul_incaltat

      Sa fie daramata, ca statuile din US!
      (pun intended!)
    • -2 (16 voturi)    
      Din păcate... (Vineri, 10 iulie 2020, 21:52)

      Gabu [utilizator] i-a raspuns lui Motanul_incaltat

      N-are neamțu' sânge-n instalație să facă asta...
  • +5 (21 voturi)    
    Asta este (Vineri, 10 iulie 2020, 16:58)

    fokerul [utilizator]

    a doua profanare a Catedralei Sf Sofia! Allah e mare!
    • +1 (13 voturi)    
      nu chiar atât de mare precum şi-ar dori turcii... (Vineri, 10 iulie 2020, 21:17)

      let_s_twist_again [utilizator] i-a raspuns lui fokerul

      ...
    • -4 (14 voturi)    
      Nu stiu (Vineri, 10 iulie 2020, 22:05)

      adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui fokerul

      cat de mre este! Eu stiu ca Dumnezeu este mare . E singurul Dumnezeu, viu si adevarat !
  • +5 (21 voturi)    
    ..... (Vineri, 10 iulie 2020, 17:14)

    ak33 [utilizator]

    Il mănâncă pe erdo
    Poate vrea o noua cruciada
    • -10 (20 voturi)    
      cine să iniţieze o nouă cruciadă ? (Vineri, 10 iulie 2020, 21:19)

      let_s_twist_again [utilizator] i-a raspuns lui ak33

      neomarxiştii de la bruxelles?
      foarte slabe speranţe...
      • +3 (11 voturi)    
        hehe (Sâmbătă, 11 iulie 2020, 6:44)

        transpenibilus [utilizator] i-a raspuns lui let_s_twist_again

        "Mai bine sa initieze cruciada vechiomarxistii de la Moscova" Kiselef 10:6
  • +17 (31 voturi)    
    Stai linistit sultane (Vineri, 10 iulie 2020, 17:14)

    Anonym [utilizator]

    Ca noi tot iti vom cumpara autobuzele si te vom primii sa ne construisti autostrazile, ca asa suntem noi crestinii, stii, intoarcem obrazul.
    Desi nu stiu daca e cazul acum ...
    • -1 (23 voturi)    
      noi, crestinii? (Vineri, 10 iulie 2020, 19:35)

      exis [utilizator] i-a raspuns lui Anonym

      Uiti tot dispretul cu care se da in biserica si in orice are legatura cu crestinismul ? Acum ne simtim, dintr-o data, crestini? N-o sa ne faca musulmanii niciodata raul pe care ni-l facem singuri.
    • +4 (14 voturi)    
      .... (Vineri, 10 iulie 2020, 22:15)

      John.Doe [utilizator] i-a raspuns lui Anonym

      O sa le cumparam autobuzele pentru ca suntem saraci, nu prentru ca suntem crestini. Daca nu eram saraci cumapram de la germani sau japonezi.
      • +6 (12 voturi)    
        pentru ca suntem corupti (Sâmbătă, 11 iulie 2020, 3:53)

        Gica Georgescu [anonim] i-a raspuns lui John.Doe

        Cumparam de la turci pentru ca ei dau spaga consistenta si se poate pierde usor urma banilor in acel sistem lipsit de transparenta.
        Autobuzele Otokar cumparate de Gabriela au costat cu 7 procente (7%) mai putin decat autobuzele Mercedes Citaro fabricatie 2018. Eu as zice ca valoarea reala a turcismelor abia se ridica la 50% din valoarea Citaro, restul pana la 93% a fost impartit intre ei.
        • +3 (9 voturi)    
          Ai nperfecta dreptate (Sâmbătă, 11 iulie 2020, 13:18)

          Sunt_nimic! [utilizator] i-a raspuns lui Gica Georgescu

          Suntem saraci, dar asta nu justifica alegerile proaste, suboptimale.
          Era prin 1996 cand am luat contatct cu suprindere cu prelungitorul-triplu stecher facvut in Turcia. L-am cumparat de la Obor, ma miram ca nu merge, l-am desfacut si m-am crucit!
          I-am facut un xerox (nu existau aparate digitale pe atunci) - nu doar calitatea materialelor era slaba, dar si excutia,si cnoceptia, era facut la misto!
          Suntem saraci, nu ne permitem navete spatiale sau TGV, dar de ce sa cumparam tramvaie si autobuze PROASTE de la turci??
          Pe termen lung, cheltuielile de exploatare vor fi mai mari!
          Apopo de saracie, pe vremuri exista un proverb:
          "Sunt prea sarac pentru a-mi cumpara hanie ieftine" - costul initial este mai mic, dar in yimp, iesi in paguba cu turcismele!
  • +10 (24 voturi)    
    Asta chiar nu-i normal (Vineri, 10 iulie 2020, 17:18)

    Luk [utilizator]

    Asta-i boala si e deja periculoasa.
  • +17 (77 voturi)    
    Statuile daramate, catedralele devin moschei (Vineri, 10 iulie 2020, 17:20)

    animatron [utilizator]

    Dupa raportul foarte curajos al Senatului francez (alerta cu privire la "separatismul islamic" si la propaganda "salafista" islamica), inca o veste care ne arata ca Islamul politic e in expansiune in Europa.

    Prozelitismul islamic e in ofensiva pentru a prelua controlul informal al unor teritorii (primul pas), pentru a transforma simboluri ale Istoriei Europei (pentru a o rescrie treptat).

    Noii marxisti, orbiti de ura anti-clericala, au lovit continuu in "religia crestina" si valorile ei traditionale, in loc sa se opreasca inteligent si decent la critica formelor de organizare religioasa (bisericile ca denominatiuni).

    Natura are oroare de vid si locul lasat liber fara voie de prigoana anti-crestina va fi ocupat nu de "oamenii noi" ai "viitorului luminos egalitar si ecologist", ci de barbosii islamizati si nevestele lor infofolite in negru.

    Migratia ilegala masiva, incurajata de la Merkel pana la ONG-uri sponsorizate expres cu scopul asta, aduce in Europa alte milioane de indivizi islamizati, indivizi care-l asculta si-l respecta mai mult pe Erdogan decat pe Macron sau nu stiu ce feminista ecolo ajunsa primar sau premier.

    Traim vremuri de barbarie si avem langa noi o generatie care pur si simplu e prea ignoranta in ale Istoriei ca sa priceapa ca pregateste (cu "woke" si belemism) distrugerea civilizatiei europene.

    Nu e intamplator ca Erdogan si-a ales acum momentul unei lovituri contra "crestinatatii" si contra Europei.

    Dictatorul neo-otoman e puternic incurajat de crizele Occidentului si de lasitatea liderilor apuseni.

    Sa vedem cum raspunde Europa la agresiunea culturala turca, la nationalizarea "islamica" a unei mici parti din patrimoniul Istoriei europene.
    • -1 (29 voturi)    
      @animatron (Vineri, 10 iulie 2020, 19:35)

      Godzillagrrr [utilizator] i-a raspuns lui animatron

      Stimate domn, de mult timp voiam sa va spun cât sunt de impresionat de cunostintele dumneavoastra, precum si de capacitatea dumneavoastra de analiza. Va multumesc pentru comentarii!
      • -2 (14 voturi)    
        corect (Sâmbătă, 11 iulie 2020, 1:42)

        Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Godzillagrrr

        Cateodata un pic biased si "uituc" ref. unele aspecte, dar chiar sta sa scrie. Ca de obicei, turma minuseaza daca nu scrie pe naratiunea ei.
    • -3 (21 voturi)    
      europa doarme (Vineri, 10 iulie 2020, 21:21)

      baimarean [utilizator] i-a raspuns lui animatron

      Sau nu-i pasa (aka Merkell, Macron, etc)
    • +4 (44 voturi)    
      ce ciorba de idei si prejudecati (Vineri, 10 iulie 2020, 22:16)

      kolbar [utilizator] i-a raspuns lui animatron

      marxistii si fantomele, merkel si eternele obesii ale conservatorilor ramasi cu mintea in urma....oamenii au renuntat la crestinism dintr-un motiv foarte simplu, odata cu dezvoltarea stiintei si tehnologiei au vazut ca este o mare amagire. Comportamentul liderilor religiosi avizi dupa bani, ipocriti, complici cu puterea politica, au fost alte cauze.

      Daca te tot plangi de moartea civilizatiei europene atunci asta nu inseamna oare ca e prea slaba sa supravietuiasca? Dar care civilizatie piere? Aia coloniala, aia sclavagista, aia intoleranta, aia care punea credinta in locul stiintei? Aia care discrimina oamenii diferiti? Pai atunci sa-i uram tarana usoara.

      Eu nu cred ca civilizatia europeana piere, ci numai latura sa intunecata pe care unii o regreta. Sa ne intoarcem acum la nationalismul sovin care ne-a dat primul razboi mondial? Sa ne intoarcem la rasism care a dus la al doilea razboi mondial?

      Europa s-a devoltat excelent fara razboiae, in pace, cu progres economic si cresterea nivelului de trai timp de zeci de ani. Asta e progres. A, ca unii nu vor drepturi pentru LGBT, vor nationalism primitiv, vor deportari si interzicera imigratiei, asta nu tine de civilizatie, ci de opusul ei.

      Tu nu plangi dupa civilizatie, ci regreti niste relicve istorice intunecate care au produs multa suferinta. Istoria aia nu mai trebuie s-o traiasca nimeni. Viitorul este multicultural si forta societatii sta in diversitatea sa, ca daca am fi toti la fel am muri de plictiseala. America a fost puternica pentru ca a fost diversa, si acum devine slaba on timp ce se izoleaza si renaste nationalismul alb incurajat de Trump.

      PS Ce face Erdogan e in spiritul iliberalismului promovat de Trump, doar ca are coloratura specifica locala, el incurajeaza fundamentalismul islamic si inlocuirea democratiei liberale cu un sistem politic cvasi-religios bazat pe un regim autoritar.
      • +4 (28 voturi)    
        Bravo, de sute de ori d le intelectual echilibrat! (Sâmbătă, 11 iulie 2020, 0:40)

        holdup [utilizator] i-a raspuns lui kolbar

        ...unii taxeaza asemenea gandire ca marxista, sorosista, etc...cei contra nu sunt empatici, nu pot gandi, ca intr un fel fel, sunt oglinda lui Erdogan...dar si al lui Putin,alti multi actori politici vremelnici din Europa Centrala, in frunte cu Viktor Orban...noroc ca Germania e inteleapta si matura dupa atata suferinta adusa Europei, ca altfel, ne am fi simtit ca prin 1936-1937. Trump, sper sa se ocupe din nou de afaceri imobiliare; e f bun in domeniu.
    • 0 (16 voturi)    
      hmmm (Sâmbătă, 11 iulie 2020, 1:40)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui animatron

      Daca tot amintesti de salafism, de ce nu detaliezi un pic pt turma si:
      - ca sunt sunni;
      - 9/11 sunni
      - ca isis sunt sunni;
      - ce state ii sprijna la greu, direct sau prin proxy, inclusiv shalom;

      Ah, bineinteles, Assad must go ;) Gaddafi s-a dus, Saddam s-a dus. Pe lista Iranul, shia, ca cica's "teroristi". Momentan doar le mai asasineaza vreun lider, pe fata si-n dispretul oricarei minime norme internationale. Eh...
  • +21 (29 voturi)    
    Asa dispare (Vineri, 10 iulie 2020, 17:21)

    Casargoz [utilizator]

    Asa dispare moștenirea Ataturk.
    Lumea va supravietui cu Sofia transformata in moschee, mostenirea lasta de Ataturk turcilor (un stat modern si puternic) va disparea in in neant.
    • +4 (52 voturi)    
      Dar Palestina?! (Vineri, 10 iulie 2020, 21:11)

      Namaste! [utilizator] i-a raspuns lui Casargoz

      Israelul face același lucru în Ierusalimul de Est, cu Moscheea Al Aqsa, dar nu va impacientati?! Atunci și Erdogan e ok...
      • -3 (25 voturi)    
        Ce face (Vineri, 10 iulie 2020, 22:10)

        adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui Namaste!

        Israelul cu Al Aqsa ?? Il transforma in Templu ? De cand a inceput gonirea musulmanilor din moschee , ca eu nu am aflat ? Au pus deja Steaua lui David sus in locul semilunei ?
        • 0 (16 voturi)    
          Ipocrizia sionista! (Sâmbătă, 11 iulie 2020, 7:26)

          Namaste! [utilizator] i-a raspuns lui adrian88000

          Sustinut de Donald Trump, Israelul a anexat recent, ilegal!, Ierusalimul de Est, capitala Palestinei, Al Quds ("Sfantul Oras"), deci, da, a pus steagul sau pe tot si pe toate cele chiar daca nu a modificat in detaliu simbolurile edificiilor mari, dar cu deosebire este vizata superba Moschee Al Aqsa, construita de musulmani pe Muntele Templului, Khar Ha'Bayit, si sistematic inchisa si profanata de IDF in sprijinul ultra-religiosilor de ultra-dreapta, dominanti, majoritar promovati de guvernele Nethanyahu, ce declara ca au dreptul sa foloseasca acest lacas sfant musulman drept al treilea Mare Templu Israelit, sa opreasca Palestinienii de a-l frecventa, acestia fiind obligati sa ramana pe-afara, usile fiind zavorate si flancate de soldatii armatei israeliene de ocupatie, IOF!...
          • +4 (6 voturi)    
            Al Quds ?! (Sâmbătă, 11 iulie 2020, 21:20)

            adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui Namaste!

            Ma lesi ? Ierusalim este capitala Regatului Israel de pe timpul regelui David. Si apoi Solomon , fiul sau , a construit acolo Templul. Las-o mai moale cu Al Quds ! Nu tine figura.
            • -1 (3 voturi)    
              The State of Israel is a republic! (Duminică, 12 iulie 2020, 18:09)

              Namaste! [utilizator] i-a raspuns lui adrian88000

              Având membership in ONU, Israel nu este o entitate biblica, fiindca cetățenia mea Israeliană decurge de la ONU, nu din Biblie! Nu e "Țara Sfânta", sau n-ai aflat?! Dar Eastern Jerusalem, in lb. Araba "Al Quds" este tocmai capitala Palestinei, ocupata și anexată ILEGAL de entitatea colonialist-sionistă, apartheidista, cu sprijinul masiv al adm. Donald Trump și al UE, complicii lui Nethanyahu. Într-adevăr, Tel Avivul și Ierusalimul de Vest, arborează intensiv steagul LGBTQ pentru a dovedi că încă e o democrație, nu o oarecare teocrație...
      • +11 (21 voturi)    
        O fi ok pentru tine (Vineri, 10 iulie 2020, 22:29)

        midufi [utilizator] i-a raspuns lui Namaste!

        Pentru mine nu e.
        Foarte corecta remarca privind mostenirea lui Ataturk, cel care a modernizat Turcia.
        Vad ca altii se straduie acum sa o dea inapoi cu 100 de ani
        • +3 (35 voturi)    
          UNESCO vs USA & Israel (Vineri, 10 iulie 2020, 23:12)

          Namaste! [utilizator] i-a raspuns lui midufi

          Erdogan n-are voie, doar Israelul, da?! Referitor la Hagia Sophia, a fost secole de-a randul moschee. Dar Al Quds, Eastern Jerusalem, Palestine, Al Aqsa a fost exclusiv moschee, nicidecum Templu, cum pretind zionistii; nici mormintele Patriarhilor vechi-testamentari din Al Khalil, Hebron, Palestine, nu sunt "patrimoniu" national israelian, cum le-a declarat, ilegal, puterea ocupanta, settler-colonialismul Zionist.
          • +1 (3 voturi)    
            Porunca a 9-a (Sâmbătă, 11 iulie 2020, 21:52)

            Joseph18 [utilizator] i-a raspuns lui Namaste!

            Nu stiu daca sunteti informat ce reprezinta cele "10 Porunci" pe care Moise [sau Musa, daca vreiti] le-a primit de la Dumnezeu [sau Allah Akbar la Musulmani].

            Pentru orice eventualitate, eu va amintesc Porunca a IX-a care spune: "Să nu mărturisești strâmb împotriva aproapelui tău.”
            [dovada la aceasta adresa in limba romana]

            https://ro.wikipedia.org/wiki/Cele_zece_porunci

            V-am trimis la aceasta sursa deoarece ati afirmat ca" "Al Aqsa a fost exclusiv moschee, nicidecum Templu", ceea ce m-a facut sa inteleg ca este ceva 'voit neclar'....

            Iata numai DOUA dovezi ca a fost Templu:

            https://ro.wikipedia.org/wiki/Al_Doilea_Templu_din_Ierusalim

            https://ro.wikipedia.org/wiki/Asediul_Ierusalimului_(70)

            Deci, mai trebuie sa asteptati pana o sa se distruga si dovezile inregistrate de Istorie, sau - cel putin - pana se poate schimba Wikipedia
            • -1 (3 voturi)    
              Revin: (Duminică, 12 iulie 2020, 18:27)

              Namaste! [utilizator] i-a raspuns lui Joseph18

              Expertiza cu radiocarbon a pietrelor din construcția respectiva nu probează vechimea legendelor biblice a presupuselor clădiri descrise în VT.
              Revendicarea provocatoare, de către extrema dreaptă a settler-colonialistilor sioniști ultra-religiosi a moscheei AL AQSA se petrece zilnic, in forme de extremă violență, in prezența masivă, ilegală!, a IOF, (armata de ocupație israeliană a Eastern Jerusalem and West Bank, Palestine).
          • -1 (1 vot)    
            Erdogan, ok! (Duminică, 12 iulie 2020, 8:49)

            Namaste! [utilizator] i-a raspuns lui Namaste!

            Criticile contra pot fi adresate Israelului pentru desacralizarea cimitirelor musulmane si crestine, manastirilor catolice, prada vandalismului settler-colonialistilor, obladuiti de guvernul Nethanyahu, acelasi care, prin vaste lucrari arheologice in subteran, (ilegale!), subrezesc si deterioreaza temelia marii moschei din orasul sacrosant Jerusalem Al Quds, AL AQSA, revendicata violent de ultra-religiosii zionisti (ultra-dreapta, majoritari) ca reinnoit Templu legendar Israelit pentru reluarea sacrificiilor rituale de animale in altar, complet interzise de Judaism in ultimele doua milenii in Diaspora!.
            • +1 (3 voturi)    
              @Namaste in Oglinda! (Duminică, 12 iulie 2020, 14:37)

              Joseph18 [utilizator] i-a raspuns lui Namaste!

              Daca @Namaste se afla in dialog cu @Namaste, asta reprezinta situatia IDEALA caci - numai astfel poate sa afirme ORICE, chiar fara sa prezinte o singura DOVADA, a celor afirmate

              Pe de alta parte, NIMENI nu poate replica unui om care vorbeste SINGUR, caci este nepoliticos sa-l deranjezi in timpul monologului care ii ofera o atat de placuta INALTARE Spirituala...

              Asadar, nu ne ramane decat sa le URAM mult succes celor DOI [@Namaste-1 si @Namaste-2], aceasta in scopul gasirii echilibrului, a fericirii ambelor personaje, precum si a armoniei si intelegerii Reciproce...[atat de necesare!]
              • -1 (3 voturi)    
                Completare si dezvoltare a celor zise, (Duminică, 12 iulie 2020, 15:50)

                Namaste! [utilizator] i-a raspuns lui Joseph18

                perfect congruent!
                N-am nevoie de Wikipedia dvs...
                Cladirea e datata cu Radiocarbon 14, nu are vechimea legendelor biblice!
                Genetica moleculara arata ca sub aspectul codului genetic evreii europeni etc. nu corespund decat partial si neconvingator cu cel stabilit pentru Orientul Apropiat si Mijlociu, pentru semitii care ar fi scris Torah si ar fi construit legendarul Templu distrus total in AD 70 de Titus, dar palestinienii Arabi sunt semiti, conform geneticii.
                • +2 (2 voturi)    
                  Acum (Duminică, 12 iulie 2020, 18:13)

                  Joseph18 [utilizator] i-a raspuns lui Namaste!

                  Daca va adresati mie, nu am incotro si trebuie sa va ofer un raspuns!

                  Dar stiti ce, cred ca am gasit ceva mai bun decat un raspuns pentru D-voastra care ati scris - asa cum se vede mai sus ca "N-am nevoie de Wikipedia dvs..."

                  Deci, in primul rand, va rog sa ma credeti ca Wikipedia NU este a mea, caci daca ar fi fost, atunci era imposibil sa ne intalnim.

                  Asadar, iata ca in loc sa va ofer - inca odata - doveti care NU va pot convinge, m-am gandit sa va dau un SFAT care, cine stie, poate sa va determine sa faceti ceva UTIL:
                  - SCRIETI O CARTE!
                  Da, o Carte care poate avea un titlu atractiv, ceva de genul :
                  "STORIA in viziunea lui @Namaste"!

                  Va dati seama ce BOMBA ar fi?

                  Interviuri la CNN, calatorii in Qatar, Iran, Premii din partea unor grupari ale 'militantilor' pentru... etc

                  Nu va grabiti sa respingeti IDEEA, si nici nu ma garbiti sa raspundeti, ci din contra: GANDITI-va bine! Merita!
                  • -1 (3 voturi)    
                    Îmi permiteți să râd, nițel... (Duminică, 12 iulie 2020, 19:51)

                    Namaste! [utilizator] i-a raspuns lui Joseph18

                    De decenii bune practic, pe cont propriu și fără prozelitism, un anume ecologism și vegetarianism etic, vegan, motiv pentru care, acum, n-aș mai comite păcătoșenia de a scrie altundeva decât "on-line", nu pe hârtia provenind din deforestari...dar eu nu zic nimic înafara celor știute deja, probabil, inconfortabile... Mulțumiri pentru, amabil, sfatul dvs. Cele bune!
                    • +2 (2 voturi)    
                      Da (Luni, 13 iulie 2020, 11:03)

                      Joseph18 [utilizator] i-a raspuns lui Namaste!

                      Asa mai merge...

                      Faptul ca Dv puteti considera Sfatul meu constructiv ma face sa nu regret timpul pe care vi l-am dedicat

                      In acelasi timp, eu va propun un material care va poate oferi date suplimentare, Este vorba de un documentar realizat cu ocazia unei excursii in Israel [desigur, si pe drumurile parcurse de Isus]

                      In finalul filmuletului, il veti auzi pe realizator care afirma ca aceasta Calatorie a reprezentat - pentru tot grupul de romani - o îmbogățire Spirituala!

                      Chiar daca dureaza 30 de min. merita sa-l vedeti caci NU va costa nimic, si va veti completa imaginea pe care o aveti despre zona geografiva respectiva.

                      Momente - Documentar Israel HD [35 minute, dar merita]

                      https://www.youtube.com/watch?v=gmZREQa0NMI

                      Va urez Succes!
                      • 0 (0 voturi)    
                        Israelul e orice dar nu esten (Marţi, 14 iulie 2020, 22:24)

                        Namaste! [utilizator] i-a raspuns lui Joseph18

                        "Tara sfanta", cetatenia mea Israeliana tine de legislatia Internationala, nu de Biblie!
                  • +1 (1 vot)    
                    Mulțam (Luni, 13 iulie 2020, 0:37)

                    Namaste! [utilizator] i-a raspuns lui Joseph18

                    Ok...:-)
                    • +1 (1 vot)    
                      Confirmare (Luni, 13 iulie 2020, 11:08)

                      Joseph18 [utilizator] i-a raspuns lui Namaste!

                      Mi-ar place ca acest "Ok" sa-l repetati dupa ce veti vedea - in 5 minute - cateva elemente de Istorie REALA, si nu Fake News-uri care sunt la moda in ultimul timp in intreaga Lume...

                      Reportaj Video:
                      "Ierusalim, tărâmul Păcii"

                      https://www.youtube.com/watch?v=2GY_6pd7Hrs
                      • 0 (0 voturi)    
                        Multumesc, (Marţi, 14 iulie 2020, 22:20)

                        Namaste! [utilizator] i-a raspuns lui Joseph18

                        stiu din interior Israelul, nu ca turist ci ca vechi cetatean.
                      • 0 (0 voturi)    
                        Pacea e Palestiniana, (Miercuri, 15 iulie 2020, 13:19)

                        Namaste! [utilizator] i-a raspuns lui Joseph18

                        Israelul e razboi, nu pace! Dar, daca Palestinienii vor inceta colaborarea securitara, paradoxal, favorizand expres doar Israelul, cum ar intentiona, Ierusalimul sare imediat in aer, ba si Tel Avivul, cu tot cu Zidul ala, construit prin Cisjordania, ok?!
                        N-ar fi rau ca si Ambasada Ro. sa-si pregateasca valizele diplomatice etc., in aceasta perspectiva...
                        Lasati basmele de adormit copiii si nu mai vindeti castraveti gradinarului !
      • +1 (5 voturi)    
        activistii HN nu se pricep la Palestina! (Sâmbătă, 11 iulie 2020, 19:05)

        kingdavidhotel(banat pentru adevar?) [utilizator] i-a raspuns lui Namaste!

        doar la Turcia...
  • +32 (60 voturi)    
    Azi moschee, maine inchisoare. (Vineri, 10 iulie 2020, 17:22)

    clint [utilizator]

    Ca asa e la dictatori.
    BTW, nu vom uita ce i-ati facut lui Brancoveanu.
    • -1 (21 voturi)    
      ai (când mă uit eu) 6 voturi minus... (Vineri, 10 iulie 2020, 21:41)

      let_s_twist_again [utilizator] i-a raspuns lui clint

      deci sceleraţi care acceptă ce i s-a întâmplat lui brâncoveanu...
      • -5 (11 voturi)    
        Brancoveanu si-a lasat copii sa moara (Sâmbătă, 11 iulie 2020, 10:00)

        cuculea [utilizator] i-a raspuns lui let_s_twist_again

        Ce parinte are inima sa-si sacrifice copii pentru niste fantasmagorii?
        • +1 (5 voturi)    
          unul crestin.... (Sâmbătă, 11 iulie 2020, 14:39)

          kingdavidhotel(banat pentru adevar?) [utilizator] i-a raspuns lui cuculea

          si tocmai asta e ingrozitor!
  • +1 (25 voturi)    
    Erdogan (Vineri, 10 iulie 2020, 17:26)

    Joseph18 [utilizator]

    a calificat transformarea Sfintei Sofia în Muzeu drept o "greșeală foarte mare". [in 1935]

    Si acum la treaba!
    La adresa de mai jos [in limba romana] veti gasi si ''greselile foarte mari' care au facut posibila caderea Constantinopului in 1453.

    Cea mai grava dintre s-a constituit din multimea DIVERGENTELOR dintre Biserica Ortodoxa si cea Catolica - asa cum se poate citi in Wikipedie:
    "...asa incat Împăratul Constantin al XI-lea Paleologul (1404-1453) a cerut ajutorul țărilor din Vestul Europei, dar apelurile sale NU au primit atenția cuvenită"...

    https://ro.wikipedia.org/wiki/C%C4%83derea_Constantinopolului

    In concluzie: Daca vorbim de GRESELI de ambele parti, eu propun SA SE REPETE LUPTA din 1453, si poate - de data aceasta!! - tarile din Vestul Europei [cu Merkel si Macron in frunte!] VOR RASPUNDE la apelul unei ALIANTE militare impotriva Otomanilor, si astfel se va elibera Constantinpolul dupa exact 567, ceea ce nu este un timp prea lung in Istorie...!

    Ce spuneti? O facem? Repetam lupta?
    Sau o sa-mi spuneti ca acum sunt cu totii in NATO?
    • -2 (16 voturi)    
      jesus! (Vineri, 10 iulie 2020, 19:32)

      exis [utilizator] i-a raspuns lui Joseph18

      bine ca n-ai citat din netflix!
      • 0 (2 voturi)    
        Scuze (Sâmbătă, 11 iulie 2020, 21:55)

        Joseph18 [utilizator] i-a raspuns lui exis

        Imi pare rau dar nu am putut face legatura sugerata de Dv, - intre Jesus! si Netflix!

        Am sa mai incerc...
  • +21 (29 voturi)    
    greseala (Vineri, 10 iulie 2020, 17:31)

    StefanB52 [utilizator]

    Pentru Erdogan, cam tot ce a facut Ataturk a fost o greseala.
  • +20 (30 voturi)    
    ioc turisti crestini (Vineri, 10 iulie 2020, 17:42)

    sareta [utilizator]

    Far de turisti crestini o sa crape economia lor.Autobuzele turcesti pot ramane si ele muzee ...
  • +13 (23 voturi)    
    xzxzxzxzx (Vineri, 10 iulie 2020, 17:43)

    solar [utilizator]

    Este culmea OBRĂZNICIEI din partea TURCIEI lui ERDOGAN ! Se pune la index chiar temeliile statului turc sub conducerea
    MARELUI OM DE STAT KEMAL ATATURK !
  • +12 (30 voturi)    
    Cum era aia (Vineri, 10 iulie 2020, 17:53)

    braindamage12 [anonim]

    Religia pacii, nu?
  • +12 (24 voturi)    
    Pacat, (Vineri, 10 iulie 2020, 17:54)

    PetricaGhezea [utilizator]

    Din considerente de genul acesta pot aparea conflicte de gen ww
  • +10 (28 voturi)    
    in contrapartida (Vineri, 10 iulie 2020, 17:56)

    srpc [utilizator]

    moscheea din Ierusalimul de Est trebuie inchisa
    • -3 (19 voturi)    
      Si transformata (Vineri, 10 iulie 2020, 22:14)

      adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui srpc

      in muzeu. Ca sa aratam ca nu suntem radicali.
  • +11 (21 voturi)    
    Erdogan pare de o vreme (Vineri, 10 iulie 2020, 17:58)

    cugetatorul [utilizator]

    ca face tot ce poate sa se strice cu Occidentul; saracii turci erau nu de mult pe drumul cel bun catre democratie si libertate; acum s-au dus toate, nici intrare in Europa, imi pare ca au criza economica inca din 2018, iar continuand pe linia asta nu m-ar mira la un moment dat sa faca vreo boacana si sa fie dati afara si din NATO; nu inteleg ce au castigat ei cu atitudinea asta dar sper sa fie ceva foarte bun ca sa justifice toate pierderile astea....
  • +9 (19 voturi)    
    o provocare (Vineri, 10 iulie 2020, 18:05)

    DSS [utilizator]

    care exact asta urmareste, sa provoace reactii afara care sa-i permita lui Erdogan sa se arate ca aparator al musulmanilor, liderul Islamului.
    Da, e o decizie stupida dar cel mai bun raspuns este sa-l izolam pe Erdogan nu sai cantam in struna.

    Ati vazut cine are cea mai vehementa reactie, Biserica Rusa. Pare o piesa diainte hotarata
  • +4 (26 voturi)    
    Păcat! (Vineri, 10 iulie 2020, 18:10)

    doar_un_mesaj [utilizator]

    Pentru creștini tehnic vorbind de acum încolo devine un loc tabu.
    • +1 (29 voturi)    
      Oare? (Vineri, 10 iulie 2020, 18:45)

      Thexy [utilizator] i-a raspuns lui doar_un_mesaj

      De ce crezi asta?
      • -4 (20 voturi)    
        citeste Coranul (Vineri, 10 iulie 2020, 21:22)

        baimarean [utilizator] i-a raspuns lui Thexy

        si vei intelege cum sunt considerati infidelii
      • +5 (21 voturi)    
        Daca mai vrei (Vineri, 10 iulie 2020, 22:20)

        adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui Thexy

        sa vizitezi Sfanta Sofia ,va trebui sa te descalti la intrate si sa stai cu fundul in sus. Nu vei mai vedea nimic din splendoarea acestei biserici construita de imparatul Justinian .
        • -1 (5 voturi)    
          da, brusc va deveni oribila! (Sâmbătă, 11 iulie 2020, 14:38)

          kingdavidhotel(banat pentru adevar?) [utilizator] i-a raspuns lui adrian88000

          ce sa zic...
  • +17 (31 voturi)    
    Moscheile din Europa (Vineri, 10 iulie 2020, 18:17)

    istoriograf [utilizator]

    Cred ca o transformare a unor moschei majore din Europa in muzee sau alte asezaminte publice (tot pentru minoritatile musulmane locale) ar fi un semnal mai clar de avertizare pentru sultanul Erdogan. Si o respingere imediata a candidaturii de intrarea Turciei in UE ar prezenta mai multe avantaje. Dar europenii sunt foarte slabi in apararea intereselor globale, politica UE fiind caracterizata de multa lasitate, orbire si corectitudine politica prost inteleasa, dusa la extrem decenii de catre stanga neo-marxista si socialistii ahtiati dupa votul milioanelor de emigranti musulmani.
    • +8 (18 voturi)    
      Ce moschei din Europa au aceeași valoare istorică? (Vineri, 10 iulie 2020, 22:06)

      Nyk1 [utilizator] i-a raspuns lui istoriograf

      Toate megamoscheile din Europa sunt niște coloși de beton nou construiți, singurul lucru care ar atrage atenția ar fi demolarea lor cu buldozerele.
  • +12 (22 voturi)    
    Nu trebuie uitat (Vineri, 10 iulie 2020, 18:19)

    Kepler [utilizator]

    cit de mult a fost afectata de catre otomani (si pt secole) o parte considerabila a Europei, ma refer la Balcani si zonele adiacente. O dominatie nefasta ale carei urme mai exista inclusiv in mentalitatea oamenilor.

    Erdogan este fara indoiala un dictator de conceptie otomana care se manifesta in timpurile actuale. Din fericire, zona sa de actiune, desi aproape de Europa, este relativ redusa ca importanta.

    Uniunea Europeana ar trebui sa ia masuri
    serioase impotriva lui Erdogan si acolitilor sai in urma acestei actiuni in mod clar provocatoare.
  • +3 (39 voturi)    
    mare porcarie (Vineri, 10 iulie 2020, 18:37)

    Coresponedntu [utilizator]

    Turcia urmeaza oarecum modelul romanesc din cei 30 ani post revolutionari de a inregimenta religios tot ce este laic. Turcia merge mai ceva ca Romania contra curentului european, al evolutiei natiunilor libere in cuget, inovatoare, prospere economic, care se indeparteaza de religie, cu servicii sociale functionale , societati fara diferente de distribuire a avutiei nationale, cum sunt statele scandinave sau Olanda. De altfel Romania ,cu castele privilegiate , speciale, cu diferente de 1: 100 intre cel mai mare si cel mai mic salariu la stat, intre pensiile de la stat speciale , uriase cum nu exista nici in Occidentul prosper economic si cele minime de mizerie, este o tara profund religioasa , la ca si Turcia . Si Romania a construit in ultimii 30 de ani lacasuri de cult in locul carora ar fi putut avea sute de km de autostrazi , spitale, institute de cercetari, centre de inovatie, asezaminte sociale si alte investitii sustenabile. Turcia seamana cu Romania si alte tari balcanice si est europene, religia conteaza in astfel de state. asa ca nu mira transformarea muzeului in biserica. revenid la subiect, mare porcarie decretul lui Erdogan, va da apa la moara extremismului religios in Europa mileniului 3. Moscheea fosta catedrala bizantina trebuia sa ramana muzeu si nu transformata in locas de cult. Oricum Turcia nu are ce cauta in Europa si se pare nu numai ca s.a obisnuit cu ideea dar face tot posibilul sa provoace si sa sicaneze UE si lumea Occidentala.
  • +2 (16 voturi)    
    Sultanul Erdogan are un aliat,cam sărac (Vineri, 10 iulie 2020, 19:23)

    Rescator [utilizator]

    cu duhul,în România,pe numitul Pontache Mitomanul.
    Oare care este stadiul construirii mega-moscheii
    de lângă Casa Scânteii(nu merită încă numele de
    Casa Presei Libere) nea Pontache!?
    • +1 (1 vot)    
      Re: (Joi, 30 iulie 2020, 6:59)

      mykk [utilizator] i-a raspuns lui Rescator

      Vezi că „sărac cu duhul” nu înseamnă „prost”. În rest sunt de acord cu ce ai scris.
  • +9 (19 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Vineri, 10 iulie 2020, 19:47)

    [anonim]

  • -3 (15 voturi)    
    nu mai e mult (Vineri, 10 iulie 2020, 19:48)

    Mary80 [utilizator]

    si turcia va fi rasa de pe fata pamantului. Putin isi freaca mainile.
  • +13 (21 voturi)    
    BOICOT TOTAL (Vineri, 10 iulie 2020, 20:12)

    Bradisor [utilizator]

    pentru tot ce are legatura cu Turcia.Erdogan a luat-o pe un drum periculos in primul rand pt poporul turc care merita conducatori mai luminati
    • -2 (2 voturi)    
      Acelasi boicot total (Duminică, 12 iulie 2020, 8:21)

      Namaste! [utilizator] i-a raspuns lui Bradisor

      Israelului, ocupant ilegal al Ierusalimului de Est, Al Quds, "Sfantul Oras", capitala Palestinei!
  • +11 (13 voturi)    
    Cand natiunea "doarme"... (Vineri, 10 iulie 2020, 21:25)

    Olyx [utilizator]

    se nasc dictatorii !...Sunt dictatori ai vremurilor prezente, care le dau oamenilor sentimentul unei iluzorii libertati economice insa le interzic pe toate celelalte...
    Tucia e pierduta de catre Europa. Si asta in conditiiile in care europenii au investit mult prea multi bani in tara asta comparativ cu cat au investit in tarile est europene. De exemplu, in Romania...!!!
  • +3 (17 voturi)    
    Prietenie si traditie (Vineri, 10 iulie 2020, 21:28)

    Utilizator5 [utilizator]

    Turcia e ca un baiat rau al clasei care face multe magarii dar are relatii unde trebuie, NATO etc. I se permite doar pentru ca vor sa tina Turcia aproape.
    Erdogan stie si profita de slabiciunea marilor puteri occidentale.

    UE, Occidentul sa ia masuri? Nu cred, exista o traditie, britanicii au fost cei care au luptat impreuna cu francezii si turcii in Razboiul Crimeii ca aliati. Britanicii au fost cei ce au intervenit in 1878 ca Istanbulul sa nu fie cucerit de Imperiul Rus, desi rusii erau la periferia Istanbulului.
    Occidentul e muslim-friendly si tolerant cu Turcia pentru ca percepe Rusia ca un pericol mai mare pentru interesele sale. Asta se intampla nu de azi, se intampla din secolul XIX.
    Retorica e aceeasi si azi, Rusia e marele nostru inamic. sa sprijinim Turcia si oricine poate stavili expansiunea rusa. Razboiul Crimeii, exista si azi intr-o forma sau alta. De aceea nu cred ca vor face nimic decat sa declare ca nu e ok, dar sanctiuni impotriva Turciei? Nu stiu, nu cred, deocamdata.
    • -1 (3 voturi)    
      Daca nu era (Sâmbătă, 11 iulie 2020, 2:20)

      Kepler [utilizator] i-a raspuns lui Utilizator5

      Razboiul Crimeii aproape sigur nu ar fi existat mica Romanie la 10 ani dupa terminarea lui (1866). si nici Romania asa cum o stim.
  • -1 (13 voturi)    
    Asa si (Vineri, 10 iulie 2020, 21:31)

    Landser [utilizator]

    Paguba n ciuperci!
  • +2 (12 voturi)    
    Auzi (Vineri, 10 iulie 2020, 21:33)

    funky_alex [utilizator]

    Si la ala de sus, il pune pe Trump in aceeasi enumerare cu Putin, Xi si Erdogan. Ba, eu inteleg ca universul unora se opreste acolo unde isi termina CNN emisia, dar serios, intrebati. Noi restul care ne informam si din alte parti va putem lepada de ura asta fara noima pentru presedintele SUA.
  • +2 (12 voturi)    
    .... (Vineri, 10 iulie 2020, 21:36)

    Ecce_Homo [utilizator]

    S-a trezit Erdogan intr-o dimineata si s-a uitat la Aya Sofia si-a zis: pai cum nu e moschee daca are minarete?
    I-o fi zis vreun consilier: boss, e muzeu.
    Erdogan: dar are minarete! deci e moschee.

    Si moschee este acum. Deci visele devin realitate.


    Lasand gluma la o parte cred ca Ataturk se invarte in mormant, tot ce a reusit el sa faca din Turcia a distrus Erdogan.
  • -11 (21 voturi)    
    O Stire Falsa: (Vineri, 10 iulie 2020, 21:42)

    Rahan5 [utilizator]

    ,,Turcia a revocat statutul de muzeu al CATEDRALEI Sfânta Sofia"
    Hagia Sofia nu mai e Catedrala Ortodoxa de la 1453 de cand s-a cucerit Constantinopolul de catre otomani !.
    Oficial, statutul recent era de ,,Cladire Istorica", fosta Catedrala Ortodoxa si fosta Moschee. Punct !.
    De cand a fost transformata sa fie Moschee (mai ales in interior), dupa 1453, nu mai este Catedrala Ortodoxa.
    De fapt tot Muzeu ramane. Dar Oficial si Periodic se vor tine probabil manifestari mai dese ale Cultului Musulman decat pana acum.
    • -3 (11 voturi)    
      Just! (Sâmbătă, 11 iulie 2020, 7:30)

      Namaste! [utilizator] i-a raspuns lui Rahan5

      Multumiri pentru comentariul pertinent! Bravo!
  • +2 (10 voturi)    
    Revansa lui Erdogan. (Vineri, 10 iulie 2020, 21:55)

    ber [utilizator]

    Lui Erdogan nu i-a iesit planul cu cea mai mare moschee din Europa la Bucuresti si atunci si-a luat revansa cu catedrala Sf. Sofia. Ponta e de vina ca nu si-a respectat angajamentul! Electronul vesel ar trebui sa-si faca autocritica!
  • +3 (11 voturi)    
    Erdogan (Vineri, 10 iulie 2020, 21:56)

    Gabu [utilizator]

    La primul cutremur o să-ți cadă citatele-n cap!
  • +10 (18 voturi)    
    vorbeste lumea ... (Vineri, 10 iulie 2020, 22:52)

    nu conteaza cine zice [utilizator]

    am lucrat in companie manageriata in mediu turcesc. initial au angajat europeni si turci locali buni, fiind obligati de reguli peste care nu puteau trece, deoarece operau in spatiul pan-european. in al doilea an, fiind eliberati de obligativitatea de a avea procentajul de angajati europeni, au inlocuit romanii cu turci second-hand si turcii cu chinezi neaparati de nimeni si au mutat toata activitatea in spatiul turco-arab. doi insi am prins cca. 3 saptamani pe stilul nou, pana am putut fi schimbati. a disparut orice norma, totul a devenit rupere de oase, chiar si chinezii complet lipsiti de orice posibilitate de vreo minima optiune erau absolut disperati ce ceea ce se intampla. pentru non-islamici, a fost dezastrul complet.
    • +2 (8 voturi)    
      Bechtel (Sâmbătă, 11 iulie 2020, 2:42)

      srpc [utilizator] i-a raspuns lui nu conteaza cine zice

      a adus "specialisti" turci la constructia A3, pe care-i platea de cateva ori mai mult ca pe romani, desi profesional erau varza
  • +2 (14 voturi)    
    Sa se spele pe cap cu ea. (Sâmbătă, 11 iulie 2020, 4:42)

    Cataleya [utilizator]

    Sf Sofia se fla pe teritoriul turcesc, iar Erdogan are dreptul sa faca ce vrea. Catedrala, moschee. muzeu, iar moschee, etc.
    La Erdogan e vb de orgolii si de apucaturi dictatoriale.
    Transformand-o din muzeu in moschee, pierde o gramada de bani pe care-i obtinea pana acum prin turism.
    • 0 (6 voturi)    
      Da, asa e, sa faca ce vrea (oare?) (Sâmbătă, 11 iulie 2020, 9:49)

      midufi [utilizator] i-a raspuns lui Cataleya

      Mai stiu eu pe unu, care sustinea acu' 30 de ani "neamestecu' in treburirli interne".
      Bine ca suntem in EU, nu mai fac politicienii nostri ce le trece prin cap. Adu-ti aminte de draknea, tudorica, iordache si multi, multi altii de teapa lor.
  • -4 (14 voturi)    
    Mare branza (Sâmbătă, 11 iulie 2020, 10:05)

    cuculea [utilizator]

    O cladire in care unii s-au inchinat la zei imagiari si acum altii se roaga la alti zei imaginari...si pentru asta unii se gandesc la cruciade...noaptea mintii sa mori pentru ceva atat de stupid.
  • -1 (7 voturi)    
    deci se va intra fara bilet? (Sâmbătă, 11 iulie 2020, 14:36)

    kingdavidhotel(banat pentru adevar?) [utilizator]

    ok.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by