L'Oréal anunță că anumite cuvinte precum „albire” vor fi suprimate de pe produsele sale, într-un context mondial de manifestații antirasiste.

CosmeticeFoto: peakpx.com

„Blanchissant” (care albește), „clair” (deschis la culoare)... acești termeni nu vor mai figura în curând pe ambalajele descriptive ale produselor cosmetice L'Oréal, a anunțat grupul francez, sâmbătă, într-un comunicat, potrivit Rador, care citează France 24.

Grupul, a cărui gamă merge de la produsele de machiaj Maybelline la cele de îngrijire Lancôme, nu a dat mai multe detalii, în special privind retragerea sau nu a produselor respective de pe rafturi.

Unilever rebotează Fair & Lovely

Această decizie vine după cea a filialei indiene a Unilever, care a decis să reboteze crema sa de față care albește comercializată sub numele de „Fair & Lovely”.

Compania anglo-olandeză a promis să nu mai recurgă la cuvântul „fair” (deschis la culoare) deoarece marca se declară „angajată în susținerea tuturor nuanțelor pielii”.

Amploarea protestelor antirasiste declanșate de moartea lui George Floyd, un afro-american asfixiat de un polițist alb la Minneapolis la sfârșitul lunii mai, pune presiune pe companii.

Mai multe grupuri americane și-au anunțat intenția de a-și modifica identitatea vizuală, ca de exemplu Mars, care spune că se gândește să-l modifice pe celebrul său Uncle Ben's.