VIDEO Zbor inaugural al celui mai mare avion comercial complet electric

de S.J.     HotNews.ro
Sâmbătă, 30 mai 2020, 17:54 Actualitate | Internaţional


Avionul electric Cessna 208B Grand Caravan
Foto: magniX
Cel mai mare avion comercial complet electric a efectuat zilele trecute zborul inaugural, fiind cel mai recent exemplu din industria aeronautică al unei forme de transport cu zero emisii, relatează CNBC.

Avionul, un Cessna 208B Grand Caravan, a decolat de pe un aeroport din Moses Lake, Statele Unite, folosind un motor complet electric de 750 de cai putere dezvoltat de compania magniX. Lucrările de reconvertire ale avionului au fost realizate de magniX și firma AeroTEC.

Zborul reprezintă încă un pas, deși mic, pentru avioanele electrice. În decembrie 2019, primul avion electric comercial a efectuat un zbor de test în Canada. Hidroavionul DHC-2 de Havilland Beaver a folosit în acel zbor un motor dezvoltat tot de magniX, o companie cu sediul în Redmond, SUA.







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















11041 vizualizari

  • +18 (38 voturi)    
    /// (Sâmbătă, 30 mai 2020, 18:15)

    GemstonePig [utilizator]

    Nu apare in fotografie dar in spate zboara un Boeing 747 care duce bateriile
    • +4 (4 voturi)    
      :))) (Sâmbătă, 30 mai 2020, 22:46)

      Mihai Vls [anonim] i-a raspuns lui GemstonePig

      Bravo! Una buna!
    • -1 (7 voturi)    
      Autonomia e de 160 km cu 4-5 pasageri. E o gluma! (Sâmbătă, 30 mai 2020, 23:02)

      simplex1 [utilizator] i-a raspuns lui GemstonePig

      Originalul, cu motor termic, (vezi: https://en.wikipedia.org/wiki/Cessna_208_Caravan) transporta intre 9 și 13 pasageri pe o distanta maxima de 1982 km.

      Cessna 208B Grand Caravan electric nu cară decât 4-5 călători pe 160 km. Este o gluma.

      Citat: "As configured, the Magni500-powered Grand Caravan can carry 4-5 passengers on flights up to 100 miles, taking into account the need for reserve power, says Ganzarski."

      Sursa: https://www.flightglobal.com/airframers/all-electric-grand-caravan-makes-maiden-flight/138600.article
      • +4 (6 voturi)    
        glume (Duminică, 31 mai 2020, 8:10)

        Andreiasu [utilizator] i-a raspuns lui simplex1

        Toate marile descoperiri ni se par astazi glume. Eu am inceput sa lucrez pe un calculator care ocupa o camera intreaga, special amenajata, cu o memorie cat o farama dintr-un stick. Nepotul meu imi spune ca glumesc sau ca ii spun povesti. Asadar, peste ani, aceasta gluma va deveni principalul mijloc de transport aerian. Dl. MUSK stie de ce.
  • +6 (28 voturi)    
    "zero emisii" (Sâmbătă, 30 mai 2020, 18:29)

    TheFreeOne [utilizator]

    Are zero emisii in timpul zborului.
    Daca energia electrica folosita pentru incarcarea lui e produsa din combustibili fosili... inseamna ca mai e mult pana departe.

    Pare futuristica inlocuirea unui motor pe benzina + rezervoare + combustibil cu motor electric + baterii. Intrebarea e cat de robuste sant aceste noi componente (cat de des se defecteaza, daca se poate estima durata de viata, daca pot aparea in zbor defectiuni grave etc.).
    • +9 (21 voturi)    
      In caz de defectiune (Sâmbătă, 30 mai 2020, 19:29)

      ipolitic [utilizator] i-a raspuns lui TheFreeOne

      s-ar putea proceda ca la baloane: arunci sacii cu baterii si planezi. Din pacate nu merge, bateriile nu pot fi aruncate oriunde, trebuie sa le predai la centrul de colectare. Dar poate apar si centre de colectare zburatoare..
    • +2 (12 voturi)    
      Da (Sâmbătă, 30 mai 2020, 19:39)

      1anonim [utilizator] i-a raspuns lui TheFreeOne

      Avionul zboara cu zero emisii, ce nu e clar?? Daca vrei sa discutam de cum produceau maiasii curent electric, asta e alt subiect. Esti invitat.
      • +3 (11 voturi)    
        Daca acest avion (Sâmbătă, 30 mai 2020, 20:39)

        TheFreeOne [utilizator] i-a raspuns lui 1anonim

        Este alimentat cu curent electric produs de catre mayasi, da, vreau sa discutam.
    • +4 (14 voturi)    
      zero emisii + zero beneficii (Sâmbătă, 30 mai 2020, 19:47)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui TheFreeOne

      Mai exact e o doar o jucarie.
      Articolul nu mentioneaza numarul de locuri(9) si cat timp a stat in aer. Articolul ne spune doar ca a decolat.
    • -1 (17 voturi)    
      Am primit minusuri (Sâmbătă, 30 mai 2020, 19:51)

      TheFreeOne [utilizator] i-a raspuns lui TheFreeOne

      Mai ceva ca un oligarh rus sau print arab, imbogatiti din aurul negru :)

      Am ridicat niste chestiuni interesante: daca tehnologia e suficient de matura casa fie folosita la scara larga, sau mai este nevoie de imbunatatiri...

      Daca tehnologia este la inceput, dar se implementeaza la scara larga, pot aparea victime si/sau creste costul deplasarii, cost care va fi suportat de cei nu foarte bogati.
    • +3 (9 voturi)    
      e mai curat (Sâmbătă, 30 mai 2020, 21:00)

      ion.daniel [utilizator] i-a raspuns lui TheFreeOne

      chiar daca e produsa din combustibili fosili, eficienta si gradul de poluare poate fi controlat. De exemplu, aa o centrala pe carbuni poti instala filtre, poti captura carbonul , poti converti carbunele in energie electirca cu o eficienta mult mai ridicata, o poti construi langa sursa de carbune.
      Pe langa asta, energia electrica nu e niciodata 100% produsa din combustibili fosili. Exista si componenta nucleara, eoliene, hydro, solara , deci e sigur mai putin poluanta decat un motor care functioneaza exclusiv pe combustibili fosili.
      Cat despre eficienta , un motor pe electric e mult mai eficient si din cauza ca are mai putine parti in miscare e mult mai rezistent si mai putin probabil sa se defecteze.

      Mare problema raman bateriile care nu permit un zbor prea lung, dar exista o nisa pentru astfel de avioane si anume, zborurile de scurta durata. Sunt multe zone pe pamant( australia, alaska, zonele cu multe insule din pacific, us etc) unde se folosesc avioane de mici dimensiuni pentru a transporta oamenii si care nu au nevoie sa zboare mai mult de o ora. De asemenea ele pot fi folosite pentru zboruri de antrenament sau pentru show-uri aviatice/publicitate.
      Problema cea mai mare e ca oamenii incearca sa modifice avioanele existente deoarece costa foarte multi bani sa proiectezi unul nou si de asta nu sunt inca foarte eficiente, dar eficienta lor poate creste foarte mult cu un design modificat(de exemplu mai multe elice plasate pe fuselajul avionului, baterii incorporate in tot corpul avionului , schimbarea profilului aerodinamic etc) .
      Nu o sa vedem prea curand un 747 pe baterii dar e loc si pentru ele
      • +3 (13 voturi)    
        cand aud habarnistii cat de verde e pe baterii (Sâmbătă, 30 mai 2020, 22:41)

        Je__ [utilizator] i-a raspuns lui ion.daniel

        ma pufneste rasul, de parca litiul ala se mineaza singur si vine la poarta fabricii, si nu raman grote, munti de steril, tone de motorina consumate pana ajunge baterie

        dar na...ne laudam ca-i verde...prostii sar cu banu

        idem cu eolienele, miliarde de pasari si insecte au simtit gustul energiei verzi, inclusiv curentii de aer si-au schimbat traiectoriile si ne plangem ca nu mai ploua sau nu mai e vremea cum era o data

        sa mai vorbim de alea solare si de cimitirele de panouri?

        bine ca e verde
    • 0 (2 voturi)    
      motoarele electrice sunt mult mai fiabile (Sâmbătă, 30 mai 2020, 23:24)

      radu103 [utilizator] i-a raspuns lui TheFreeOne

      motoarele electrice sunt mult mai fiabile pentru ca au mai putine piese in miscare si mai putine piese implicate in procese de frecare
  • -1 (5 voturi)    
    Cat au zis ca zboara?! (Sâmbătă, 30 mai 2020, 22:54)

    Mihai Vls [anonim]

    160 km parca...? Inseamna ca a reusit sa se ridice si.... sa nu se prabuseasca.... adica... sa aterizeze imediat.
    Astia vor sa dea vibratoarelor cu baterii, orice forma: tesla, avion,.. doar, doar vor satisface idiotii cu bani multi...
    De fapt, de ce sa nu le vinzi fraierilor o masina, aceeasi masina, dar care costa dublu.
    Si peste 3-5 ani, vine sa-ti mai dea bani de-o masina pe benzina, ca sa-i dai un alt set de baterii la "vibrator".
  • +7 (7 voturi)    
    nu exista baterii electrice pentru aviatie (Sâmbătă, 30 mai 2020, 23:18)

    Gica Georgescu [anonim]

    Avionul in subiect a stat 30 minute in aer fara pasageri si fara incarcatura pe vreme buna.
    Pentru a putea fi folosit comercial trebuie ca avionul sa aiba o serie de dotari pentri siguranta, accesorii care cresc masa aparatului si care ii reduc autonomia, de asemenea este nevoie de o rezerva de energie pentru TOGA si alte manevere.
    Cu tehnologia actuala a bateriilor cu litiu nu este posibila aviatie civila/militara pe scara mare, mai degraba avioanele viitorului vor avea rezervoare de hidrogen si pile de combustie, asa cum deja au unele modele de masini pe hidrogen din comert.
    Pentru agrement sau practica pilotaj exista multe modele electrice, exemplu Pipistrel.
    In loc sa dam bani pe subventii pentru masini electrice pe baterii care se preteaza cel mult la telefoane si laptopuri, mai bine am investi masiv in cercetare pentru a dezvolta o baterie care sa satisfaca cerintele de densitate de putere si energie ale transportului cu masini grele sau aviatic/maritim.
    Tehnologia actuala a bateriilor cu litiu, cu greu face fata cerintelor autoturismelor, la camioane nu au nici o sansa.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by