Business Insider: Poziția SUA pe scena mondială se deteriorează după coronavirus. Tot mai multe țări europene privesc către China

de S.J.     HotNews.ro
Joi, 21 mai 2020, 17:33 Actualitate | Internaţional


Donald Trump
Foto: Profimedia Images/Brendan Smialowski/AFP
Poziția Statelor Unite pe scena mondială se deteriorează în timpul președinției lui Donald Trump, în timp ce tot mai multe țări europene privesc către China drept viitorul lider mondial, scrie, într-o analiză, publicația Business Insider.

Această schimbare de paradigmă a devenit evidentă dintr-o serie de sondaje de opinie care au descoperit că sentimentele favorabile ale europenilor față de Statele Unite sunt în declin de la izbucnirea pandemiei cauzate de noul coronavirus.

Un sondaj realizat în Germania în cursul săptămânii arată că o majoritate copleșitoare a germanilor declară că au o opinie mai proastă despre Statele Unite din cauza pandemiei: 76% din cei intervievați spun că părerea lor despre SUA s-a deteriorat din cauza pandemiei, comparativ cu 36% care declară același lucru despre China.

  • germanii sunt în mare parte divizați când au fost întrebați dacă sunt favorabili menținerii unor relații apropiate cu China sau Statele Unite;
  • 37% din germani au declarat că sunt mai importante relațiile apropiate cu SUA, comparativ cu 36% care au spus același lucru despre relațiile cu China;
  • un sondaj de anul trecut arăta că 50% din germani erau favorabili menținerii relației cu SUA drept o prioritate, comparativ cu 24% care afirmau lucrul respectiv despre relația cu China;
  • 10% din germani văd SUA drept cel mai important partener global al țării, în scădere de la 19% în anul anterior;
  • 6% au spus despre China că ar fi cel mai important partener al Germaniei, în scădere cu un procent față de 2019.

„O emoție nu a fost niciodată direcționată către SUA până acum: milă”



Sondaje efectuate în Marea Britanie au găsit la rândul lor o deteriorare a opiniei britanicilor despre Statele Unite de la izbucnirea pandemiei.

Întrebați la sfârșitul lunii trecute dacă Marea Britanie ar trebui să vizeze întărirea relațiilor cu SUA sau Europa, 35% din cei chestionați au declarat pentru YouGov că Europa ar trebui să fie prioritară, comparativ cu doar 13% care au declarat același lucru despre Statele Unite.

Numerele reprezintă o modificare netă de 6 procente în favoarea Europei comparativ cu luna noiembrie a anului trecut, în pofida ieșirii Marii Britanii din Uniunea Europeană în luna ianuarie.

Schimbarea survine ca urmare a șocului provocat de intervențiile recente ale președintelui american Donald Trump din timpul pandemiei. Speculațiile acestuia privind potențiala folosire de dezinfectant pentru a trata pacienții infectați cu noul coronavirus au cauzat neîncredere și oroare în multe țări europene.

„Timp de mai bine de două secole Statele Unite au provocat o gamă foarte variată de sentimente în restul lumii: dragoste și ură, teamă și speranță, invidie și dispreț, admirație și furie”, a notat editorialistul Fintan O'Toole pentru Irish Times ca răspuns la comentariile președintelui Trump de luna trecută.

„Dar există o emoție care nu a fost niciodată direcționată către SUA până acum: milă”, scrie acesta.

Informațiile potrivit cărora președintele american a încercat să achiziționeze drepturile exclusive asupra unui vaccin dezvoltat în Germania au declanșat la rândul lor furie pe continent.

Comportamentul recent al lui Trump a scos în evidență sentimentele negative deja împărtășite pe scară largă în Europa față de președintele american, un sondaj de săptămâna trecută arătând că doar 2% din francezi au încredere în acesta să conducă lumea.


Europa ignoră avertismentele lui Trump privind China



Schimbarea de paradigmă pare să fie prezentă și în rândul guvernelor europene care se arată tot mai dispuse să ignore amenințările lui Trump privind dezvoltarea unor relații apropiate cu Beijingul.

O serie de țări europene lucrează în prezent la înțelegeri cu gigantul telecom chinez Huawei pentru dezvoltarea rețelelor 5G pe teritoriul național, în pofida amenințărilor tot mai agresive venite dinspre Casa Albă.

Premierul britanic Boris Johnson, la adresa căruia președintele american ar fi avut un ton „furios” în cadrul unei discuții telefonice din luna februarie datorită ignorării amenințărilor privind Huawei, merge înainte cu planurile de a acorda companiei chineze drepturile pentru dezvoltarea rețelei 5G.

Mai multe țări europene continuă să negocieze înțelegeri similare în pofida amenințărilor venite din partea administrației Trump privind declanșarea unui noi război comercial.

Beijingul demonstrează în schimb o abilitate tot mai mare în a exercita presiuni diplomatice asupra Europei, chiar și atunci când acestea vin în contradicție directă cu dorințele Washington-ului.

Uniunea Europeană a înlăturat recent referințele la o campanie chineză de „dezinformare globală” dintr-un raport oficial privind propaganda puterilor străine și a acceptat cenzurarea unei scrisori comune transmise de ambasadorii statelor membre în care se făcea referire la originile epidemiei.


În timp ce Trump se retrage, China își deschide buzunarele



Reticența Europei de a critica China poate fi explicată în parte datorită dominației economice crescânde a Beijingului.

Un raport recent al băncii de investiții GP Bullhound sugerează că de la redeschiderea piețelor de tehnologie europene China a ajuns din urmă Statele Unite ca nivel al investițiilor în companiile tech europene pentru prima oară din 2018.

Investițiile chineze s-au extins însă și în domenii medicale și științifice critice, publicația The Mail on Sunday scriind săptămâna aceasta că Huawei a investit 5 milioane de lire sterline într-un nou centru tehnologic la Imperial College din Londra.

Investiția a declanșat controverse întrucât oamenii de știință de la Imperial College au fost cruciali pentru elaborarea strategiei de combatere a crizei COVID-19 de către guvernul britanic.

Ce este clar e că, odată cu recesiunea globală înspre care se îndreaptă economia mondială, guvernele europene, instituțiile publice și companiile se vor îndrepta tot mai mult către China pentru sprijin și investiții, scrie Business Insider.

Iar deteriorarea opiniei publice europene privind Statele Unite sub conducerea președintelui Donald Trump ar putea însemna renașterea Chinei în detrimentul Americii.

Citește și:







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















14181 vizualizari

  • +13 (47 voturi)    
    Sa fie sanatoasa Europa ! (Joi, 21 mai 2020, 17:36)

    adrian88000 [utilizator]

    America first !
    • +10 (20 voturi)    
      Uita lumea.... (Joi, 21 mai 2020, 22:05)

      Joseph18 [utilizator] i-a raspuns lui adrian88000

      Acum vreo 30 de ani, in Piata Universitatii din Bucuresti se afla o 'Zona Libera de Comunism', de unde am primit si un petec pe care scria 'Golan'...

      Iar acum se produce ceva incredibil:
      - Uniunea Europeana este ALINIATA si priveste cu INCREDERE spre 'Zona NE-libera de Comunism'

      Stau si ma intreb: Sa fiu eu oare Ultimul GOLAN?
      • +4 (14 voturi)    
        Europa nu a ales China (Joi, 21 mai 2020, 22:57)

        trotuar [utilizator] i-a raspuns lui Joseph18

        în pofida titlului bombastic.

        Dacă te uiți în articolul orginal unde sunt referințe la sondajele de opinie vei observa de fapt că încrederea în China a scăzut dar încrederea în SUA a scăzut cu mult mai mult.

        Niciunei țări din Europa nu i-a crescut brusc încrederea în China dar pur și simplu nu mai ascultă orbește de ce spune Trump de fiecare dată când se trezește cu fața la cearșaf, mai ales de când a încercat să folosească firme franceze și germane să facă vaccinuri exclusiv pentru SUA.
        • -3 (13 voturi)    
          Oh, da! (Vineri, 22 mai 2020, 1:39)

          blablavertical [utilizator] i-a raspuns lui trotuar

          A incercat Trump sa foloseasca exclusiv pt America vaccinurile care nu exista.
        • -2 (2 voturi)    
          America scade (Vineri, 22 mai 2020, 19:18)

          ..13 [utilizator] i-a raspuns lui trotuar

          Si pentru ca are un lider... - nu poti sa te gandesti ca daca esti prost dispus sa iei o decizie care are ff mare implicatii. Keep on owrking, keep your nerves and muscles for better times!!! parerea mea.

          Bush jr. povestea ca a simtit presiune legata de puterea maxima pe care o avea si de importanta coplesitoare pe care o lume intreaga o acorda USA. Jr il avea pe Sr. oricand la telefon dar nenea asta actualul este ceva de groaza. He has the metrics in his head!!!! Dezastru national si international!

          Americanii poarta o mare raspunde pentru alegerea unui asemenea specimen. Mai grav este ca nu pare sa apara ceva mai bun la orizont.

          America piere pe mana ei dar distruge, asa cum a distrus si dupa 2001 Europa de Est - este absolut nedrept. Suportam acum consecintele unei retrageri neasteptate si neplanificate a Americii din 2001, aici in Estul Europei.

          Wake Up America!
          USA- EU stronger together!
      • +7 (11 voturi)    
        Si eu (Joi, 21 mai 2020, 23:26)

        adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui Joseph18

        am fost " Golan" ! Si am votat cu Ratiu .
        • -5 (13 voturi)    
          al dreaqului!!!!!!!.. (Vineri, 22 mai 2020, 4:06)

          exilatul [utilizator] i-a raspuns lui adrian88000

          ce .."viteji" !!!!...bai , dar certificate de ...."revolutionari" aveti ????...ca alea ..e mai ...valoroase...
          • +3 (5 voturi)    
            Kilometrul '0" (Vineri, 22 mai 2020, 16:07)

            Joseph18 [utilizator] i-a raspuns lui exilatul

            Exista si unii oameni care pot afirma ca:
            "Noi muncim si, desigur, Gandim", asta spre deosebire de cei care au strigat cu Mandrie:

            'Noi muncim, noi NU gandim':
            https://www.youtube.com/watch?v=6pyJs0Q6lho

            https://ro.wikipedia.org/wiki/Mineriada_din_iunie_1990

            D-voastra, ca un Adevarat @Exilat, puteti si acum sa oferiti calificativele de 'viteji', sau 'revolutionari' , celor de care va simtiti mai apropiat!
        • +3 (5 voturi)    
          Imi pare bine de cunostinta! (Vineri, 22 mai 2020, 15:52)

          Joseph18 [utilizator] i-a raspuns lui adrian88000

          Si eu am votat cu Ion Ratiu chiar daca intre 1940-1990 el a locuit si a construit in UK. Am crezut in ei deoarece avea o Diplomă de Economie de la Universitatea Cambridge si - mai mult decat atat - REUSISE in viata, asa cum se poate vedea aici:

          https://ro.wikipedia.org/wiki/Ion_Ra%C8%9Biu

          Insa, faptul ca nu mancase 'salam cu soia' - si in plus ii placea sa poarte Papion - NU a putut sa CONVINGA 'masele populare' obisnuite cu alt model de conducator...

          Asta a fost de mult, intr-o anumita 'Duminica' in 20 May '90, a fost o zi de 'rascruce', o sansa care se iveste o data la 100-200 de ani.

          Deci, sa avem inca un pic de rabdare...!

          PS
          In ultipa clipa am asociat TIPUL de Om care Reuseste in Afaceri, in poze festive apare cu Papion, si NU a mancat 'salam cu soia', DAR vrea sa-si faca TARA Mareata Din NOU, insa Mass Mediia si Stanga de la ei nu-l vor!
          [Deci, istoria se repeta si in alta geografie!]
      • +4 (4 voturi)    
        mai (Vineri, 22 mai 2020, 15:46)

        baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui Joseph18

        sintem citiva, dar dupa noi probabil urmatoarea generatie va mai experimenta o forma de comunism. Si sint atit de lipsiti de educatie, cultura si informatie incit s-ar putea sa le placa. Oi care roaga lupii sa le pazeasca.
        • +2 (2 voturi)    
          Fabula cu Oile, Lupii, Ursii si alte animale! (Vineri, 22 mai 2020, 19:32)

          Joseph18 [utilizator] i-a raspuns lui baronul stanganbuch

          Sunt de acord cu D-voastra si ceva in plus:

          1 – Eu nu am fost nici macar membru al PCR, cu toate acestea am gasit anumite IDEI [pe care ei le prezentau] de Egalitate si Pace intre indivizi, chestiuni la care NU se putea ramane indiferent, asta daca se aplicau in societate

          2 – O atmosfera asemanatoare – dar PROMISA pentru Viitor – se poate gasi in Biblie la Isaia, Cap.11: 6-10.
          Eu NU cred ca cineva se poate opune, in mod Rational, la atmosfera de CALM si Intelegere intre fiinte atat de diferite ca in acest Paragraf Biblic:

          “Lupul va locui împreună cu mielul, leopardul se va culca alături de ied, puiul de leu și vițelul vor creste împreună, iar un copil mic îi va conduce. Vaca și ursoaica vor paște împreună, puii lor vor sta culcați la un loc, iar leul va mânca paie ca boul…etc.

          3 – In concluzie, daca s-ar ajunge la un SISTEM Universal in care oamenii vor putea coexista in acest mod de viata Ideal si Confortabil, [fara razboie, lupte pentru bani, etc] eu m-as inscrie in acest ‘Partid’ care va dirija Intreaga Omenire catre cucerirea unor ‘noi teritorii’ in Cosmos.

          Subiectul este Enorm, asa incat ma opresc aici.
    • 0 (0 voturi)    
      DA, dar fara... (Sâmbătă, 23 mai 2020, 14:17)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui adrian88000

      Stiti ce voi a scrie...

      Enogh is enough!
      dar poate ca unora le place la nebunie, pentru ca sunt nebuni, circul!
  • +24 (48 voturi)    
    am vazut cu toti.. (Joi, 21 mai 2020, 17:37)

    Ismail Paine de circ [utilizator]

    ... cine-s orezarii mancatori de lilieci. da, omenirea are incredere in ei! sau nu...
  • +29 (41 voturi)    
    ... (Joi, 21 mai 2020, 17:39)

    tirolez [utilizator]

    Alt articol (fie el si tradus) plin de "soparle". Iar autor anonim, SJ. Nu stiu ce sa mai cred despre HN.
    Probabil ca parerea despre US sa se fi deteriorat mai mult decat cea despre China, dar deja in saptamanile anterioare China scazuse foarte mult pe fondul acuzatiilor cunoscute. Asta nu spune SJ(sau businessinsider?). Unde sa se mai duca, la minus? In schimb US au de unde sa scada, mai ales pe fondul aiurelilor zilnice debitate de Trump.
    • +3 (13 voturi)    
      Doar titlul e un pic bombastic (Joi, 21 mai 2020, 20:15)

      trotuar [utilizator] i-a raspuns lui tirolez

      în rest nu prea sunt șopârle. Nu e vorba că a crescut încrederea în China ci că a scazut imens încrederea în SUA.

      Articolul tradus dă legăturile la sondajele originale din UK, Germania și Franța care din păcate lipsesc din traducere.

      https://www.koerber-stiftung.de/fileadmin/user_upload/koerber-stiftung/redaktion/the-berlin-pulse/pdf/2020/Koerber_TheBerlinPulse_Sonderausgabe_Grafikteilenglisch.pdf
    • +5 (7 voturi)    
      Si atunci? Ce facem efectiv?? (Vineri, 22 mai 2020, 13:07)

      Jegul Cristian Ioan [utilizator] i-a raspuns lui tirolez

      Insemna ca TITLUL este nu doar manipulator, ci inexact!

      Ceea ce spui mi se pare 100% corect:

      "Unde sa se mai duca, la minus?"

      si sunt de acord si cu "au de unde sa scada, mai ales pe fondul aiurelilor zilnice debitate de Trump. "

      Da, Europa si-a pierdut mult din increderea in Lumea Libera, dar asta nu inseamna ca ne indreptam spre Imperiul Raului, ca avem incredere in chinezi!
  • +33 (47 voturi)    
    Ofensiva Chinei (Joi, 21 mai 2020, 17:43)

    Casazicu [utilizator]

    ...pentru spalarea creierelor in etapa de sondaje.
    E clară ofensiva Chinezească și prin acest articol probabil comandat de ambasada lor. (care e și pe facebook in cazul in care aveți prea mare lobul frontal)
    • 0 (14 voturi)    
      chill cu teoria conspiratiei (Joi, 21 mai 2020, 18:47)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Casazicu

      hn e pe alt stat de plata
  • +24 (36 voturi)    
    ataca china pe toate planurile (Joi, 21 mai 2020, 17:57)

    Captain Obvious [utilizator]

    ce poate sa faca
    sper sa plateasca aceasta pandemie
    • 0 (0 voturi)    
      oho oho (Sâmbătă, 23 mai 2020, 14:20)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui Captain Obvious

      Nu o sa le vina sa creaza chinezilor ce vor primi!

      Stati doar un pic pentru ca evenimentele sunt in desfasurare...
  • -2 (30 voturi)    
    Probabil că sondajele reflectă o stare de fapt (Joi, 21 mai 2020, 17:59)

    Tescovin [utilizator]

    ...și că Europa își merită soarta.
  • +31 (47 voturi)    
    s-au pus pe treaba (Joi, 21 mai 2020, 17:59)

    Captain Obvious [utilizator]

    chinezii platesc sondaje, platesc articole. poate se mai spala un pic
  • -10 (38 voturi)    
    Sa dea Dumnezeu! (Joi, 21 mai 2020, 18:21)

    Amerlocu [utilizator]

    Sa ajunga tanti Iuropa la mana chinejilor. O merita din plin. Iar daca si-o si doreste, cu atat mai bine...
  • +3 (19 voturi)    
    si (Joi, 21 mai 2020, 18:25)

    andrei1232000 [utilizator]

    pana la urma americanii au presedintele pe care il merita. Nivelul de cultura general scazut, devenit proverbial, este si mai scazut, bigotismul este in floare, sectele prolifereaza datorita a tot felul de pastori si tele-evanghelisti.
    Universitatile si cercetarea functioneaza datorita studentilor straini eminenti care ajung acolo. Dar foarte multi chinezi care s-au specializat se intorc in China cu cunostintele acumulate acolo. Copiaza tot si reproduc in China. Chiar daca toate firmele producatoare de masini ar pleca din China, chinezii ar fi capabili sa produca in continuare. Baza de selectie a cadrelor este de cinci ori mai mare fata de SUA.
    • 0 (12 voturi)    
      4 (Joi, 21 mai 2020, 23:13)

      baimarean [utilizator] i-a raspuns lui andrei1232000

      more
      years
      • -1 (1 vot)    
        inclin sa cred ca... (Vineri, 22 mai 2020, 19:25)

        ..13 [utilizator] i-a raspuns lui baimarean

        Far too much - corona virusul nu stie prea multe si unii sunt extrem , extrem de basicati...O ceva usor, aproape nefiresc de firesc se poate intampla caci...

        To Hell is a Better Way!

        PS
        USS Roosevelt -14 sailors who had returned to the ship reporting feeling symptoms and ultimately tested positive again for the virus.- cred ca militarii de cariera sunt nervosi foc pe sefu mare...Si asa nu prea il iubeau pentru ca record not too good, really low, in fact din perioada in care a frecventat scoala...Deh...
    • +5 (17 voturi)    
      Monumental! Marile spirit se intalnesc! (Joi, 21 mai 2020, 23:32)

      Amerlocu [utilizator] i-a raspuns lui andrei1232000

      Am gasit pe vremuri acasa colectia revistei Lumea a tatalui meu din anii '70-'80. Imi amintesc intr-un numar din 1980 (inainte de nasterea mea) era o "analiza" a unuii "iexpert" din asta politic roman dupa alegerea lui Reagan. Exact aceeasi "evaluare" ca si a ta: America e o tara degenerata controlata de sectanti bigoti care tocmai si-a ales presedinte un incult isteric si actoras de mana a doua (nu-i vorba ca noi aveam pe atunci un cizmar academician :) ). America se mai tinea pe picioare doar datorita "brain drain", adica bietilor 'telectuali adusi cu japca din afara tarii si momiti cu droguri si abureli dupa care erau indatoriati pana-n gat si nu mai putea scapa de acolo :) "Iexpertu' prorocea ca America mai are fo' 10-15 ani pana la colapsu' final.

      Dupa 9 ani "actorasuil incult" se retragea de la Casa Alba in plina glorie dupa ce castigase razboiul rece fara a trage un foc de arma. Stapanul "iexpertului" de la Lumea era impuscat ca un caine la zidul scorojit al unei cazarmi din Targoviste, iar comunismul european era terminat. 11 ani mai tarziu marea si indestructibila URSS, bastionul pacii si progresului se spargea in bucati...
      • -6 (12 voturi)    
        se vede ca ai... (Vineri, 22 mai 2020, 3:58)

        exilatul [utilizator] i-a raspuns lui Amerlocu

        "educatie" primita in perioada cind "democratia balcanica" incepuse sa si arate "valoarea"....daca nu era "ala cu pata pe cap" va dadea placute cismarul si acum....
  • +9 (13 voturi)    
    ok (Joi, 21 mai 2020, 18:30)

    liviu_ [utilizator]

    deci nu emigram doar din romania... emigram din europa...

    mai oameni buni, americanii sunt si ei cum sunt...
    dar la cum s-a comportat china in ultimul timp... 1984 o sa fie o utopie cu RPC "lider" mondial!
    • +3 (5 voturi)    
      --> (Vineri, 22 mai 2020, 9:39)

      harapalb [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      COVID-1984
  • +12 (16 voturi)    
    . (Joi, 21 mai 2020, 18:36)

    Sarmat [utilizator]

    Saracii de voi! Sariti in bratele Chinei! O sa vedeti ca va sugruma
  • +11 (21 voturi)    
    PS: (Joi, 21 mai 2020, 18:37)

    liviu_ [utilizator]

    ba.... schimbati si voit tabara hotnews!? sa ne asteptam in urmatoarele luni sa auzim ode la adresa lui colacu?!

    "În timp ce Trump se retrage, China își deschide buzunarele" - cine kkt a scris aberatia asta?!
    ba voi sunteti sanatosi?!
    1 - oms a ajutat china (in detrimentul planetei) sa nu aiba probleme economice in timpul pandemiei: a se citi atunci cand pandemia era naspa la ea, oms urla sa nu se inchida granitele.
    2 - china a cumparat la greu actiuni in strainatate la suprapret (deci s-a folosit de pandemie)
    3 - china a vandut masti de o calitate de toata jena la niste preturi exorbitante ( din nou s-a folosit de pandemie)

    si acum cand china nu mai are cazuri (ma rog teoretic, ca ... na ... comunism) si america are aproape 2 milioane , vine china si baga bani?!
    ba voi sunteti nebuni?!
    china a profitat din plin de pe urma acestei crize. chinua nu "isi deschide portofelul" china doar redirectioneaza o MICA parte din profit catre prosti ca sa ii pupe in dos pe comunisti!

    oricum articolu e plin de ABERATII !!! uk prefera ue, sua?! pai si asta cum arata ca o sa castige china ?! voi ce ati fumat fratilor?!

    UE ignora recomandarile sua cu privire la 5g?! ahahahaha are nu are nici o treaba cu pandemia sau cu china! are treba ca UE are nevoie de o tehnologie, china o are, america nu! de aici a si inceput razboiul cu huawei!
    aveam pretentii mai mari de la voi... ma dezamagiti!
    • +1 (13 voturi)    
      tehnologia 5G (Vineri, 22 mai 2020, 1:27)

      Gica Georgescu [anonim] i-a raspuns lui liviu_

      o mai au si doi producatori europeni ericsson si nokia, practic UE nu are nevoie de China in acest context dar daca Mutti are multe beneficii de la chinezi, evident ca n-o sa zica nu la 5g chinezesc ba chiar o sa faca lobby pentru el.
      Articolul este exagerat deoarece SUA nu a emis amenintari ci avertismente legate de 5G, mai exact este vorba de privilegiul de a avea acces la informatii. Astfel de retele, la fel ca echipamentul militar este bine sa fie cumparate de la un aliat de incredere fata de care sa nu existe suspiciunea ca va transforma echipamentul in cal troian ca sa-si submineze partenerii de afaceri.
      Articolul in cauza a omis ca UK a interzis folosirea echipamentelor de 5G Core din China si a limitat cota de echipamente radio chinezesti la 1/3, ceea ce este destul de fair.
      • +3 (7 voturi)    
        Omisiuni (Vineri, 22 mai 2020, 12:50)

        Anjo [utilizator] i-a raspuns lui Gica Georgescu

        Ericsson si Nokia au tehnologie 5G. Este extrem de adevarat. Dar la fel de adevarat este si faptul ca tehnologia lor vine la un pret cu mult mai mare comparat cu Huawei. Pe de alta parte, Europa este la un punct de cotitura deoarece are de ales intre 2 rele. China comunista cu produse pentru toate buzunarele si SUA democratica cu produse scumpe. Pentru ca ambele tari vor spiona prin tehnologiile care le vor implementa. Cine incearca sa se minta ca nu va exista spionaj inca mai crede in Mos Craciun si Zana Maseluta. De fapt aici este marea problema. Gigantul pe parte de telecomunicatii Motorola a devenit un jucator de mana a treia pe piata, Apple deja de pe pozitia a treia mondiala nu sta tocmai bine iar Samsung isi joaca cartea la fel ca ceilalti chinezi din top. In momentul de fata, singura portita este prin intermediul Google si americanii sunt oarecum disperati ca nu reusiesc sa mai aiba controlul care il detineau cu cativa ani in urma si ca chinezii vor fi cei care vor spiona. Asta e adevarul. Nu faptul ca Huawei va reusi sa spioneze ci ca nu vor mai fi ei capabili sa spioneze.
        • +1 (1 vot)    
          referitor la preturi (Luni, 25 mai 2020, 3:56)

          Gica Georgescu [anonim] i-a raspuns lui Anjo

          China este cel mai mare practicant de price dumping, daca preturile marcilor chinezesti sunt mai mici, in unele situatii, diferenta de pret este de fapt mita de la partidul comunist pentru consumatorii care ii ajuta sa acapareze piata, cum se intampla la smartphone-uri.
          Cat timp exista concurenta, consumatorul are de castigat. Daca se ajunge in situatia in care pe un segment de produse mai raman in joc 2-3 marci si sunt toate chinezesti deja nu mai avem concurenta.
          Referitor la spionaj, cel mai probabil este adevarat ce ai scri. Batalia se da pe spionaj, criteriu dupa care se leaga cele mai importante aliante dar nici in aceasta situatie nu cred ca sunt oameni care sa isi doreasca sa traiasca intr-o tara aliata cu China, recunoscuta pentru cenzura, social-credits, tabere de reeducare, internet firewall etc
  • -1 (17 voturi)    
    ...nu este europa de vina... (Joi, 21 mai 2020, 18:50)

    tacanel [utilizator]

    ...ca sua au un presedinte de "talia" lui trump....trump se bate feroce pentru locul intai la prostie, fanfaronada si aroganta cu "eroina" noastra nationala, "geniala" viorica dancila...de altfel trump s-a caracterizat drept "un geniu stabil"...europa este indreptatita sa intoarca spatele AMERICII LUI TRUMP...pentru ca trump a fost cel care a intors spatele europei...dar avem o speranta...alegerile prezidentiale americane din 03.11.2020...doamne fie-ti mila de noi si scapa-ne de trump...
    • 0 (0 voturi)    
      cu un mandat sau chiar doua (Sâmbătă, 23 mai 2020, 14:24)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui tacanel

      Trump evident ca va ramane in istoria USA.

      Chiar si asa cu modestul sau prim mandat tot este bine sa tinem minte - nu au visat americanii la o asa desfasurare.

      Sincer si pentru mine a insemnat o mare surpriza care uite ca mai poate continua...
  • +6 (10 voturi)    
    UE vs SUA vs China (Joi, 21 mai 2020, 18:57)

    cugetatorul [utilizator]

    E clar ca SUA scade in popularitate in Europa, dar din cifrele prezentate in articol se vede ca inca SUA este peste China (37vs36%, 10vs6%); pe de alta parte aceasta modificare in popularitate se datoreaza in principal politicii izolationiste si declaratiilor de razboi economic a lui Trump vs. restul lumii, in timp ce China vrea si ea sa domine economic lumea, dar pe furis, nu se bate cu pumnul in piept cu asta....
  • +5 (21 voturi)    
    Exista in Europa doi lideri complexati (Joi, 21 mai 2020, 19:37)

    Sparafucile [utilizator]

    Iar acestia nu inghit SUA:

    1. Merkel, fiindca SUA i-au batut in razboi si apoi le-au dat bani ca unor milogi sa se refaca, prin planul Marshall

    2. Macron, fiindca SUA le-au eliberat tara in razboi, unde fusesera ingenunchiati ca ultimele baragladine.

    Pai cum sa iubeasca astia America?
    • +1 (7 voturi)    
      Auzi ce scrii acolo? (Vineri, 22 mai 2020, 13:11)

      Anjo [utilizator] i-a raspuns lui Sparafucile

      Planul Marshall a fost un mod prin care SUA si-a extins hegemonia in Europa. Infuzia de bani a avut un impact extrem de mic comparat cu PIB-ul tarilor ajutate. Economiile europene deja intrasera in faza de reconstructie si consolidare inainte de a fi votat planul Marshall. Un alt punct ignorat de tine este faptul ca Germania de Vest a primit cu 50% mai putini bani decat Franta si mai putin de jumatate din cat a primit UK, totusi a ajuns la nivelul in care in 1989 avea cel mai mare PIB din Europa. Alt neadevar spus de tijne este faptul ca Franta nu a fost eliberata doar de catre americani ci a fost eliberata de fortele aliate compuse din britanici, canadieni, americani, polonezi, francezi si alte natii. Italia la fel a fost eliberata de americani si uite ca italienii nu sunt chiar asa de reticenti la actiunile americane. Adevarul crunt pe care nu vrei sa il recunosti este ca Europa a inceput sa nu mai inghita toate porcariile si minciunile SUA, realizand ca de fapt SUA nu este jandarmul mondial ci doar un nou "imperiu" care incearca sa se extinda.
      • 0 (2 voturi)    
        Ca si Fondurile Europene, nu? (Vineri, 22 mai 2020, 15:32)

        Lok [utilizator] i-a raspuns lui Anjo

        Si alea sunt un scuipat versus PIB, dar influenta este imensa.
        • +1 (3 voturi)    
          Rambursabile sau nu? (Vineri, 22 mai 2020, 16:25)

          Anjo [utilizator] i-a raspuns lui Lok

          Planul Marshall a fost unb ajutor. Este extrem de adevarat. Eu pur si simplu mai sus, daca citeai cu atentie, sustineam ca nu banii au ridicat Germania de Vest la nivelul la care au ajuns ci munca si seriozitatea. Daca francezii care au primit cu 50% mai mult s-au spart in figuri cu croisante si moda si alte porcarii democrate magrebiene iar britanicii cu un ajutor dublu si inca oleaca au ajuns sa stea acasa pe somaj lasand pakistanezii si alte natii sa munceasca au ajuns acum o cantitate cumulata aproape neglijabila comparativ cu germanii care cand a fost vorba de munca au pus mana si au muncit de multe ori fara bani pentru reconstructia tarii lor. Si au mai si platit daune de razboi. Dar daca stai in fotoliu si citesti doar aberatii de pe internet este normal ca nu vei fi capabil sa faci distinctia intre un adevar documentat si un fake-news lansat de politologul, analistul politic si economistul de talie galactica Gica de la scularie. Si inca ceva, in 1945, Germania era o ruina. Nu se poate spune la fel de Franta si Marea Britanie. Cu alte cuvinte, poporul german a trebuit sa ia totul de la minus nu de la zero.
          • 0 (0 voturi)    
            Cresterea Romaniei din anii post aderare (Luni, 25 mai 2020, 8:21)

            Lok [utilizator] i-a raspuns lui Anjo

            nu sunt din fondurile Europene, Ceva influenta are accesul la piata europeana, dar tot pe puterile noastre am crescut. E o paralela cu planul Marshall destul de buna.
      • -2 (2 voturi)    
        iar (Vineri, 22 mai 2020, 15:52)

        baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui Anjo

        tu ai textul pregatit de la moskova si beijing, avizat, aprobat si stampilat. Indrugi exact aceleasi minciuni ca pravda anilor 1950. Mai evoluati si voi un pic, dar se pare ca nu puteti, asta e.
        • 0 (4 voturi)    
          Aceeasi placa (Vineri, 22 mai 2020, 17:00)

          Anjo [utilizator] i-a raspuns lui baronul stanganbuch

          Sunteti complet spalati pe creiere. Cine a citit comentariile mele stie ca nu am facut, nu fac si nu voi face propaganda pro Moscova, Beijing, Tripoli, Bagdad sau mai stiu eu ce alte capitale mai puteti scoate din joben pentru a va ascunde neputinta. Inainte de toate Moscova se scrie cu C si nu cu K . Inca sutem in Romania si in limba romana, numele acestui oras se scrie complet diferit de forma scrisa de tine. Apoi, poti folosi Google si sa cauti informatii complet libere legat de cifrele enumerate de mine mai sus. Si vei gasi si informatii care arata ca nu mai putin de 5% din fondurile totale ale Planului Marshall au fost alocate CIA pentru actiuni subversive. Despre nivelul de distrugere al Germaniei la sfarsitul razboiului, trebuie sa fii complet fara creier sa il negi. Si incetati sa mai numiti pe cei care au o parere contrara propriei opinii cu apelative care inainte de toate nu va fac cinste. Si voi incheia acest comentariu cu un citat de care nu tineti cont in momentul in care comentati aici: " Nu sunt de acord cu ce spuneti, dar ma voi bate ca sa aveti dreptul de a o spune" Te las pe tine sa afli cine a spus aceasta.
      • +1 (1 vot)    
        ce nu se prea spune este ca... (Vineri, 22 mai 2020, 19:50)

        ..13 [utilizator] i-a raspuns lui Anjo

        FFF multi oameni de afaceri care au ajutat nazistii au fost lasati sa traiasca in continuare pentru ca USA a investit enorm in afacerile conduse de acestia intre cele doua razboie in Germania.

        Ideea cu planul Marshall a fost partea vazuta, partea nevazuta era ca americanii doreau sa isi pastreze controlul in investitiile facute.

        Oamenii simpli imediat dupa razboi ar fi muncit oriunde - nu era important daca erau in Germania sau in Franta sau in UK. dar modul in care au facut-o in Germania a contat enorm. Sa mananci in fiecare zi nu era chiar usor si nemtii au avut un minim asigurat din ratiuni financiare. APoi cand imbecilii sovietici au inceput sa se enerveze, ca ce poate sa faca mai bine un imbecil???, au dezvoltat si alt gen de relatii...

        Este extrem de interesanta istoria intre cele doua razboaie mondiale in europa si apoi modul in care s-au separat clar apele dupa 1950.
    • 0 (2 voturi)    
      cred ca Merkel... (Vineri, 22 mai 2020, 19:40)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui Sparafucile

      Nu este complexata - ea stie cine este si cu cine defileaza.

      Are echilibru si tata Trump nu prea reuseste sa ii sufle in ciorba pentru ca este cu mult, dar cu mult mai mult desteapta decat el si intelege ff bine subspecia Trump

      Tanti Merkel ar vrea sa se aiba bine cu America - nu ar avea ce pierde nici Germania si nici Europa dar ai cu cine sa te intelegi de partea cealalta??? Se vrea smecher dar stim ff bine ca nu tin smecheriile la tanti Merkel - ghinion!

      Macron sarmanul este....
      Vrea sa arate cat este de mare, si de distept si una si alta... Dar buzunarele sunt gaurite si il cam trage curentul pe acolo...Este oarecum caraghios sa compari Franta cu USA .Franta are insa o abordare mult mai flexibila decat Germania in anumite sectoare care multumim celui de ff sus s-a dezvoltat datorita sectorului privat si a unor oameni cuminti si destepti din Franta.

      America ramane o mare putere dar ce bine ar face daca ar avea si un lider decent. Cred ca de ieri Trump a pus-o rau de tot de mamaliga si nu stiu de ce cred eu ca nu mai apuca al doilea mandat...Sanatatea cred...

      Pestele de la cap se impute si de la coada se curata...
  • +6 (14 voturi)    
    Deci (Joi, 21 mai 2020, 20:07)

    fat.cat [utilizator]

    In ziua in care Europa democrata o sa se uite ca la un lider la o dictatura comunista vopsita pseudocapitalist, emigrez si eu in China. Pana atunci, serios, HN?
  • +7 (11 voturi)    
    clar, il abandoneaza pe Trump (Joi, 21 mai 2020, 20:15)

    jondo [utilizator]

    in bratele americanilor.
    Trump a fost sprijinit de europeni pana acum. Dar gata... :D
    • +2 (2 voturi)    
      Ce spui? (Vineri, 22 mai 2020, 15:34)

      Lok [utilizator] i-a raspuns lui jondo

      Nu am vazut vreo stire pozitiva despre Trump, sau e la nivelul de 1 la 100 in toata media europeana. Trump nu are nici un suport de la Uniunea asta.
      • +1 (1 vot)    
        a fost ff la misto (Vineri, 22 mai 2020, 19:56)

        ..13 [utilizator] i-a raspuns lui Lok

        Evident ca Trump depinde de americanii lui
        Doar nu il alegem noi pe Trump sau nu stiu eu???

        dar in ceea ce priveste politica internationala USA nu numai ca s-a retras dar isi face singura rau.

        Acum cand ii este greu cu banutzii nu era bine sa se aiba bine cu Europa???

        Se cearta cu china si este de inteles.
        Nu prea se cearta cu Rusia si aici iarasi este de inteles - cred ca se asteapta vesti mari pe partea asta...

        O lume in schimbare - numai directia conteaza!
        • +2 (2 voturi)    
          Crea ca nu imi bat dioptriile la emoticoane. (Duminică, 24 mai 2020, 16:48)

          Lok [utilizator] i-a raspuns lui ..13

          Dar Rusia este o non-tara, are PIB/capita sub romania, economic sunt praf, China la fel, dar detine manufactura de baza a lumii. Si de acolo are ceva putere economica, nu multa.
          Dar treaba cu alegerea lui Trump si influenta externa, sa stii ca valoreaza si aia ceva voturi, altfel nu incercau nici acuma nici data trecuta sa il faca praf pe plan international.
          • 0 (0 voturi)    
            da (Luni, 25 mai 2020, 2:29)

            ..13 [utilizator] i-a raspuns lui Lok

            Apreciez
  • +6 (10 voturi)    
    Nasol (Joi, 21 mai 2020, 20:19)

    MIKI@ [utilizator]

    Înseamnă că Europa vrea să implementeze o dictatură ca în China!
  • +6 (16 voturi)    
    asa cum (Joi, 21 mai 2020, 20:30)

    victor L [utilizator]

    unii sint considerati fani Putin, articolul de fata poate fi considerat pe fata ca putinist
    Sondajul din Germania nici nu trebuia facut, doar se stie marea iubire nemteasca fata de cei ce le-au oprit ascensiunea pentru un Reich de 1000 de ani.
  • +3 (19 voturi)    
    God bless America! (Joi, 21 mai 2020, 20:31)

    MIKI@ [utilizator]

    Donald Trump este cel mai bun preşedinte de la J.F.Kennedy ! Nu ar trebui administraţia americană să permită acest lucru. Mai multă fermitate în Europa!
  • +2 (16 voturi)    
    Si inca ceva (Joi, 21 mai 2020, 20:36)

    Amerlocu [utilizator]

    Chestia cu "Europa il abandoneaza pe Trump" e dincolo de orice limite ale ridicolului. Nu prea vad de ce anume ar avea nevoie Trump de la Europa, sau ce a primit vreodata de acolo. Pana una alta Europa exista si mai sufla exlusiv datorita umbrelei de securitate americane
  • +12 (14 voturi)    
    Ce abereaza ... (Joi, 21 mai 2020, 20:36)

    MihaiDumitrescu1 [anonim]

    ... individul asta ? Adica tzarile europene vor sa fie sclave la chinezi decat partenere cu USA ???
    • -1 (9 voturi)    
      PARTENER SUA (Joi, 21 mai 2020, 23:46)

      credinciosul [utilizator] i-a raspuns lui MihaiDumitrescu1

      insemna sa stai capra,sa s..gi fal ul ,si sa platesti pt astra!
      uita te la noi am dat banii pe patriot dar ne vin peste 4 ani,defrica rusilor(rusii ne-au programat sa ne atace peste 4 ani)am dat 2 % din pib pe artificii in loc sa facem investitii in agricultura,industrie si apoi in infrastructura,ca sa nu se duca toti banii in vecini iar noi sa ramanem cu asfaltul si datori vanduti,sa ramana banii investiti tot in RO,nu in austria,BULGARIA,POLONIA,ETC!
      • +4 (12 voturi)    
        Incearca ceva mai inteligent (Vineri, 22 mai 2020, 0:25)

        Amerlocu [utilizator] i-a raspuns lui credinciosul

        De 300 de ani, de cand muscalii au ajuns la Nistru noi romanii am luat de fiecare data tzeapa cand am fost aliati cu ei sau cotrop[iti de ei (ceea ce e cam totuna). Romania a dus-o bine exclusiv atunci cand a fost in tabara adversarilor rusilor.

        Deci 2% din PIB ca sa fim dincolo de gardul unde le curg balele de jind rusilor e mai nimic. Daca am fi fostin ghearele lor ar fi jumulit macar 50% din PIB ca intotdeauna.

        Incearca ceva mai inteligent data viitoare...
        • 0 (0 voturi)    
          al naibi nimic 2%! (Luni, 25 mai 2020, 20:50)

          credinciosul [utilizator] i-a raspuns lui Amerlocu

          inafara de americani si un pic ,englezi ,chinezi si rusi,nimeni nu si permite sa duca un razboi ,dabia fac aplicatii cu 10000 de soldati!
          banii daTI pe armament sunt PIERDUTIII!
  • +8 (12 voturi)    
    china no. 1 (Joi, 21 mai 2020, 20:56)

    harapalb [utilizator]

    china incepe agresiv campania de manipulare.
  • +5 (9 voturi)    
    Echilibrul puterilor si balanganeala (Joi, 21 mai 2020, 23:47)

    Arminius [utilizator]

    Unii din UE cred ca fac strategii, calcule, aranjamente. Pentru mine e clar. Valorile mele sunt: libertate, democratie, prosperitate, securitate. Stiu 100%, incotro mi se indreapta aspiratiile. Spre America. Poate ca-mi plac chinezii, dar nu-mi place China.
  • +3 (11 voturi)    
    Dau chinezii ? (Vineri, 22 mai 2020, 1:07)

    danmarian [utilizator]

    numai un retardat mai crede in donatiilechineze. sunt cei mai mari zgarciti si pungasi. numai un exemplu : contributia anuala la oms - unde si-au pasat ca sef un comunist obedient este de 40 mil dolari - in timp ce statele unite dau intre 400 si 500 mil dolari ! ca sa-si faca "drumul matasii, pe care sa exporte toate jegurile au "finantat ieftin" o serie de state aflate pa ruta si acum le-au "cam" adus la faliment ! fura tot ce este nou in europa si usa - copiaza fara rusine si vand "la dumping" ! au preluat fraudulos si bazandu-se pe prostia si buna credinta a europenilor si americanilor foarte multe materii strategice si de baza si acum au ridicat si continua sa ridice preturile si sa ameninte cu blocarea exporturilor ! spioneaza "la greu" prin huawei si 5g si europenii - probabil contra ciubuc se fac a nu vedea .... si asa mai departe feriti-va de comunistii chinezi ! ori ce ar zice sau face tot banditi comunisti raman !
    • +1 (3 voturi)    
      Si atunci cui se adreaseaza??? (Vineri, 22 mai 2020, 13:16)

      Jegul Cristian Ioan [utilizator] i-a raspuns lui danmarian

      Perfect adevarat,
      "numai un retardat mai crede in donatiile chineze"

      dar atunci CUI se areseaza articolul cand spune ca americanii au devenit zgarciti, in vreme ce China ne arunca bani cu ambele maini???
      Pe cine spera sa convinga?
      • +2 (2 voturi)    
        E un mod de influenta. Prost dar are ceva efect. (Vineri, 22 mai 2020, 15:37)

        Lok [utilizator] i-a raspuns lui Jegul Cristian Ioan

        Campania prezidentiala din SUA se simte si aici de o saptamana.
  • +1 (1 vot)    
    Fiecare activitate umana... (Vineri, 22 mai 2020, 16:31)

    Cadillac [utilizator]

    ...are un SCOP! Inclusiv propaganda....

    Va dati seama ce s-ar fi intamplat daca acest virus ar fi 'plecat' din orasul X di Romania ???????

    Dar cum intotdeauna "hotul striga 'hotii !!! ", Partidul COMUNIST Chinez face TOT ce este posibil ca sa minimalizeze 'imaginea' Chinei si mai ales sa reduca pe cat posibil pagubele financiare !!!!! Tarile civilizate - in frunte cu America - au deschis DEJA proces impotriva Chinei la Tribunalul International de la Haga !!!

    Ce face China ???? Pentru "doi-mici-s'o-bere", cumpara articole si pareri favorabile……

    De la "familia" lu' Dorel
  • 0 (0 voturi)    
    deci deteriorarea (Vineri, 22 mai 2020, 20:41)

    ..13 [utilizator]

    Opiniilor se leaga si de modul de gestionare a coronaviruslui...

    "The survey found that 76% of Germans said their view of the US had deteriorated because of the pandemic, compared with 36% who said the same of China"

    Este clar ca de la China nu aveai prea mari asteptari - dar cred ca nici dupa ce ai tacut ca un peste sa fii ca un triumfator in Europa si sa dai masti dupa care le taxezi. deci China a avut cam ceea ce se astepta lumea si inca ceva negativ.

    In schimb lumea nu se astepta ca USA sa gestioneze asa de slab pandemia in tara lor.Sunt critici mari la adresa lui Trump venite din multe directii - una vine de la fostul comandant de pe USS Roosevelt care inca nu a fost repus in funxtie ca urmare a deciziei nescrise dar suflate puternic in urechile unuia...

    Da, este o aplecare mai mare a nemtilor catre China fata de perioada anterioara.

    Brits sunt normali la cap - in marea lor majoritate comertul lor se bazeaza pe relatiile cu UE si nu cu USA., deci sunt atenti ce se petrece in UE si nu in USA.

    Francezii - sunt o specia aparte...

    Acum chinezii nu sunt prosti - ei au stiut ca nu vor mai avea ce cauta in USA asa ca incep sa se lipeasc de UK si de Europa.

    Daca nu exista o politica externa - si aici este buba imensa la nivel de UE - corespunatoare China se va apropia si mai mult de UE - pentru ca sunt unii ca Borell care...

    Ce sa mai comentez ceea ce se intampla la altii cand am analizat ce s-a intamplat aici pe HNs cand Trump a inceput sa vorbeasca despre dusca de Dettol... Au disparut pentru oarece perioada de timp orice musteriu care se declara iubitor de USA - cu un asa lider incepi sa te gandesti daca mergi oare pe drumul cel bun - dar, in deed, este problema americanilor ce conducator au si oarecum si a europenilor de a reactiona in consecinta la prostiile venite si din China.

    UE niciodata nu a fost considerata o putere mondiala.
    Vine o vreme insa cand vrei sau nu vrei trebuie sa iti asumi un anume rol in lumea asta.

    The time comes!
    Ride the world!


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by