Masive proteste împotriva restricțiilor Corona în marile orașe germane, dar și în alte țări europene. De la gândirea oblică, la extremiști și protestatari anti-vaccin

de Dani Rockhoff     HotNews.ro
Duminică, 17 mai 2020, 13:45 Actualitate | Internaţional


Protest Berlin 16 mai
Foto: Zuma / SplashNews.com / Splash / Profimedia
Mii de oameni au protestat în marile orașe germane, în Marea Britanie, Polonia și Elveția. Ei cer mai multă libertate și „mai puține restricții Corona”. Se invocă și încălcarea drepturilor fundamentale ale omului. Numeroși contra-demonstranți au ieșit și ei în stradă. Potrivit poliției, au existat numeroase nerespectări ale cerințelor de protecție împotriva coronavirusului.

Sâmbătă, 16 mai, au avut loc mitinguri la Stuttgart, München, Frankfurt am Main și Berlin. Și în Germania există reglementări stricte pentru a preveni răspândirea virusului Corona. Acestea includ purtarea măștii faciale, păstrarea distanței minime și un număr limitat de participanți.
Potrivit poliției, au existat numeroase încălcări ale cerințelor de protecție.

La München, au existat uneori „câteva sute de spectatori de-a lungul benzii de barieră”. Distanța minimă de 1,5 metri a fost „redusă semnificativ”, a scris poliția pe Twitter. În jurul Theresienwiese, poliția a fost nevoită să evacueze în parte terenul.

Mii de participanți la Stuttgart

Cea mai mare demonstrație a avut loc la Stuttgart: 5.000 de persoane au protestat împotriva condițiilor impuse în cadrul pandemiei Corona. Așa-numitele „adunări spontane” au trebuit inregistrate. La Cannstatter Wasen a fost inițial înregistrată o demonstrație cu o jumătate de milion de participanți.

Cu toate acestea, primăria a limitat numărul de participanți la cinci mii, pentru a crea o „echilibrare a protecției împotriva infecțiilor și a libertății de întrunire”. Numeroase persoane s-au reunit însă și în afara zonei desemnate, iar poliția le-a dirijat inspre o altă zonă.

Multe steaguri ale Germaniei, dar și steaguri de pace au putut fi văzute în mulțime. Câțiva participanți au strigat „Prostirea poporului (Volksverdummung)” și „Presa minciunilor (Lügenpresse)”. Doar unii participanți au purtat măști de protecție. Pe o pancartă scria că „obligativitatea maștii e sclavagism modern”, potrivit Tagesschau.de.

În spatele protestului se află inițiativa „Gândirea Oblică” (Querdenken711), a antreprenorului IT, Michael Ballweg. La miting, el a anunțat că va reclama din nou la Curtea Constituțională Federală, restricțiile privind libertatea de întrunire.

Prezență record la München

La München, organizatorii au înregistrat 10.000 de participanți. Primăria a permis maximum 1.000 de oameni, cu respectarea distanței minime de 1,5 metri și o limită de timp de două ore. Numărul aprobat de participanți a fost atins cu puțin timp înainte de începerea evenimentului, iar poliția, cu o întărită prezență, nu a mai lăsat oamenii în zona încercuită, de pe Theresienwiese.

Manifestanților neautorizați li s-a solicitat, prin difuzoare, să meargă acasă. O vorbitoare a anunțat însă că vrea „să vină aici cu 10.000 de oameni, săptămâna viitoare”. Aceștia vor să demonstreze nu numai în capitala Statului Liber Bavaria, ci vor să își exprime nemulțumirea prin 70 de manifestații, în mai multe orașe germane.

Mai multe mici demonstrații la Berlin

Însoțiți de aproximativ 1.000 de polițiști, zeci de oameni au ieșit în stradă în diferite manifestații din capitala Germaniei. Numai la Alexanderplatz au avut loc patru mitinguri în același timp, înconjurate de polițiști și izolate printr-o panglică roșie și albă.

Oficialii s-au asigurat că nu există, concomitent, mai mult de 50 de manifestanți. Distanța de 1,50 metri a fost menținută în cadrul centurilor de demarcație.

Peste 40 de manifestanți au protestat în mijlocul pieței Alexanderplatz, cu pancarte și un difuzor, împotriva teoriilor conspirației și pentru drepturile refugiaților. La câțiva metri distanță, zeci de oameni au demonstrat cu muzică tare împotriva regulilor Corona și o eventuală vaccinare obligatorie.

Zeci de oameni s-au adunat la barierele din jurul pieței Rosa-Luxemburg, pentru a protesta împotriva reglementărilor de igienă.

Frankfurt am Main: „Afară cu naziștii!”

La Frankfurt am Main, poliția a avut probleme să țină la distanță diferitele grupuri de câteva sute de oameni, din centrul orașului. În total, au fost aproximativ 1.500 de manifestanți, după cum a comunicat presei germane, un purtător de cuvânt al poliției.

Un miting înregistrat la autorități, intitulat „Hands Off the Basic Law” (n.t. Jos mâinile de pe Constituție), de la Goetheplatz/Rossmarkt, s-a îndreptat împotriva unor eventuale daune ale vaccinului și a presupusei influențe a fondatorului Microsoft, Bill Gates.

Potrivit unor martori oculari, au existat mult mai mulți contra-demonstranți de stânga, față de săptămâna trecută. Printre altele, aceștia au strigat „Nu există dreptul la propagandă nazistă” și „Afară cu naziștii!”.

Agresiuni la Halle și Hamburg

La Halle, o echipă a televiziunii ZDF a fost agresată verbal, când a vrut să facă poze lângă o mașină a demonstranților. Poliția a intervenit pentru a preveni o escaladare suplimentară a conflictului. Ulterior, echipa ZDF a părăsit piața sub protecția poliției. Nimeni nu a fost rănit.

Câteva sute de oameni au manifestat sâmbătă, la Hamburg, împotriva susținătorilor teoriilor conspirației. S-a ajuns la altercații verbale și violențe, cu demonstranții care au protestat împotriva măsurilor de protecție ale statului. Cel puțin o persoană a fost rănită ușor într-o ciocnire, a confirmat poliția.

Demonstrații în parte confiscate politic

Pentru duminică, au fost anunțate proteste la nivel național. În Germania, de câteva săptămâni au loc manifestații împotriva măsurilor de combatere a pandemiei Corona. Sunt reprezentate și poziții teoretice ezoterice, prin adversarii militanți ai vaccinării, ca și politizate, prin extremiștii de stânga și de dreapta. Acest lucru este monitorizat de autorități din ce în ce mai atent.

Fostul ministru federal al Internelor, Gerhart Baum (FDP), consideră că restricția drepturilor fundamentale în criza Corona este adecvată. El a înțeles, practic, înclinarea spre demonstrații împotriva măsurilor individuale, a spus el la televiziunea WDR. El nu înțelege însă faptul că „manifestațiile sunt din ce în ce mai subminate de extremiști, care le folosesc pentru a ne discredita sistemul”.

Ministrul federal al Justiției, Christine Lambrecht, a avertizat despre teoriile conspirației, în criza Corona. „Negarea și denaturarea faptelor pot pune în pericol viața, în pandemie”, a declarat Lambrecht pentru Frankfurter Allgemeine Zeitung. Ea a subliniat că miturile despre originea virusului sunt întotdeauna legate de agitația rasistă și antisemită. În caz de instigare la ură, amenințări și insulte, autorii ar putea fi trași la răspundere.

Confruntări cu poliția la Varșovia și Londra

În mai multe țări europene, mii de oameni au demonstrat împotriva cerințelor crizei Corona. Au fost confruntări cu poliția în Polonia și au fost efectuate arestări în Marea Britanie și Elveția.

În capitala Poloniei, Varșovia, zeci de persoane, inclusiv senatorul Jacek Bury, din partea platformei cetățenilor din opoziție, au fost arestate într-un protest al antreprenorilor împotriva restricțiilor. Oficialii au folosit gaze lacrimogene împotriva manifestanților. Orașul Varșovia a descris adunarea drept ilegală, deoarece nu fusese aprobată în prealabil.

Bury a spus că a fost rănit de poliție când a încercat să-l protejeze pe un alt protestatar. Poliția a negat că ar fi folosit violența împotriva senatorului. Mai degrabă ar fi avut loc „agresiuni împotriva oficialilor”.

Mai multe persoane au fost arestate și în Hyde Park din Londra, care au ignorat normele de distanță prescrise la miting și au format grupuri, a spus poliția din capitala britanică. Oficialii au încercat anterior să despartă grupurile și i-au somat pe cei care nu se conformau restricțiilor.

Nu numai adversarii restricțiilor impotriva raspândirii noului virus Corona au participat la demonstrații, ci și critici ai vaccinării. Mulți au scandat „Libertate” și au agitat pancarte cu alte slogane.

Unii manifestanți s-au așezat pe iarbă și au făcut un picnic respectând regulile de distanțare, alții au fluierat împotriva reglementărilor și i-au determinat pe polițiști să intervină. Poliția a avut o prezență masivă în jurul manifestației din centrul Londrei.









Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















9976 vizualizari

  • -10 (36 voturi)    
    urss foloseste banii din vanzarea petrolului (Duminică, 17 mai 2020, 13:50)

    un domn [utilizator]

    La pret negativ pentru Chestii Negative Social
    • +12 (30 voturi)    
      trolli,frustrari si responsabilitate in democratie (Duminică, 17 mai 2020, 15:19)

      sdan1 [utilizator] i-a raspuns lui un domn

      - legat de proteste, cel putin in Romania se vede clar prezenta trollilor rusi pe grupuri, aceeasi care anul trecut luptau cu USR, Ciolos acum comentau ca nu exist COVID si guvernele mint.

      - e normal sa existe frustrari in societate si in fiecare societate exista oameni lipsiti de educatie la care mesajele pot fi plasate cu succes, si dupa modelul BREXIT trolli sunt folositi pentru a incerca destabilizarea democratiilor.

      - acum e intrebarea de cat de responsabili sunt oamenii: pastreaza distanta de minim 3 pasi (1.5m), poarta masti in spatii inchise? Unii inteleg si o fac, altii iarasi sunt mai saraci cu duhul sau nesimtiti din fire.
    • -4 (22 voturi)    
      Rusia si Dragnea sunt de vina (Duminică, 17 mai 2020, 16:46)

      kniffe [utilizator] i-a raspuns lui un domn

      Rusia, Dragnea si PSD-ul sunt de vina pt toate manifestatiile din lume !
      In Germnia, Dragnea a dat cate un porc la fiecare protestatar (de la ferma fiului)...
      • +5 (7 voturi)    
        Rusia si Dragnea sunt de vina (Luni, 18 mai 2020, 14:02)

        niciolae [utilizator] i-a raspuns lui kniffe

        @kniffe
        Rusia direct, Dragnea indirect.
        Dar e prea greu pentru tine să înțelegi.
  • -3 (41 voturi)    
    Guvernele si-o cam merita (Duminică, 17 mai 2020, 14:04)

    Futurist Irefutabil [utilizator]

    Este evident faptul ca numarul mare de bolnavi supraincarca sistemele medicale. Este evident faptul ca nimeni nu are un "drept" de a te imbolnavi pe tine, dar:

    1. Guvernele au luat masuri din care unele nu au avut nimic de-a face cu raspandirea virusului. De exemplu, interzicerea iesitului in parc. Iesitul in parc nu are nimic de-a face cu virusul. Au de-a face lipsa igienei (masca, spalat pe maini) si aglomeratia. Acestea trebuiau interzise sau recomandate de evitat. Iar oamenii, stiind asta aveau doua optiuni: sa se distreze si sa riste imbolnavirea SAU sa evite acele locuri (inclusiv prin autoizolare la domiciliu). In rest toti sunt platitori de asigurari si vor fi tratati conform FIFO. Te imbolnavesti grav si nu ai pat, ai un ghinion enorm. Daca ai luat boala pentru ca ai primit in autoizolare o vizita sau distrandu-te in parc este irelevant. In completa autoizolare (decizie personala) nu ai cum sa iei boala. Iar oamenii trebuiau informati ca s-ar putea sa moara pentru simplul motiv ca nu mai sunt locuri in spitale, ei avand de luat decizia in cunostinta de cauza.

    2. Cand cineva iti da boala in mod inconstient, nu ai de ce sa te superi. Daca tu ai dreptul sa fii sanatos, EXACT acelasi drept l-a avut si el. La randul sau a fost imbolnavit fara vina. Oamenii nu cauta cu lumanarea sa se imbolnaveasca.
    • -4 (36 voturi)    
      Nici o clipa... (Duminică, 17 mai 2020, 14:27)

      Gigi Kent [utilizator] i-a raspuns lui Futurist Irefutabil

      Nu a fost si nu este niciodata prea tarziu ca guvernele sa isi recunoasca greselile si sa ia niste masuri mai inteligente. Dar, din frica politicienilor de a nu parea prosti, nu o fac.

      Suedia, care este considerata un model de esec de niste cretini, desi este un succes faptul ca nu au facut precum main-streamul, raporteaza ca 2/3 din decese sunt printre batranii din spitale, aziluri samd. Cum i-ar fi ajutat pe acestia inchidrea restaurantelor de exemplu? Ca nu mergeau in restaurante …

      Daca vrei sa tai o creanga uscata dintr-un copac nu dai cu barda la baza copacului ...
      • +3 (19 voturi)    
        In plus (Duminică, 17 mai 2020, 14:39)

        Futurist Irefutabil [utilizator] i-a raspuns lui Gigi Kent

        Parerea mea de om care nu e specialist in pandemii este ca e prea devreme sa analizam succesul sau esecul unei metode. De ce? Simplu: pentru ca limitarea numarului de infectati la valul 1 poate inseamna numar enorm de morti in valul 2 (modelul gripei spaniole). Dar poate ca nu va veni un val 2. Asadar este FOARTE BINE ca statele au reactionat diferit. Doar asa pe termen lung este asigurata salvarea speciei umane. Se va vedea la final care a fost eficienta si moralitatea metodelor.
        • -1 (17 voturi)    
          Ridicol si exagerat (Duminică, 17 mai 2020, 16:41)

          Gigi Kent [utilizator] i-a raspuns lui Futurist Irefutabil

          Salvarea speciei umane?

          Nu am nevoie sa astept pana la sfarsit. Sfarsitul cui sau a ce? Faptele sunt simple: cu masuri mult mai relaxate unii au un numar de victime ceva mai mare dar rezonabil. O buna parte dintre victimele respective nu puteau fi protejate oricum prin masurile standard luate de politicienii cretini din restul tarilor. Mai mult de atat nu e de adaugat.

          Imi pare rau ca si Suedia va suferi dpdv economic si social din cauza globalizarii si interdependentei dintre state.

          Suntem in plina criza economica cum lumea nu a mai vazut de la marea depresiune si eu ar trebui sa ma ingrijorez ca mor 2% dintre cei descoperiti infectati (atentie procentul e infinit mai mic pentru ca exista cu siguranta multi care au fost infectati dar dar datorita lipsei simptomelor nu au fost testati si de asemenea nu se face nici o diferentiere intre morti din cauza corona si morti cu corona).
      • +1 (1 vot)    
        Suedia este un succes? (Miercuri, 20 mai 2020, 16:22)

        niciolae [utilizator] i-a raspuns lui Gigi Kent

        @Gigi Kent
        D-aia și-a cerut scuze premierul lor pentru morții înregistrați?
        Raportată la populație, mortalitatea e mai mai mare decât în Franța, Germania, Blegia, Olanda...
        Vrei libertate? Du-te-n Suedia. Poate te întorci între patru scânduri!
    • -7 (19 voturi)    
      de obicei ai dreptate (Duminică, 17 mai 2020, 15:14)

      hdd [utilizator] i-a raspuns lui Futurist Irefutabil

      în ceea ce scrii, dar aici greșești un pic:
      - oamenii trebuie conduși și îndrumați de către alții mai competenți. Asta faci și tu la serviciu, că de aia ai un șef. La fel și cu guvernele. Că ăia sunt corupți și incompetenți, ține de formă, nu de fond

      - nu e ok să îi lași pe toți să se îmbolnăvească. Ei vor căuta ajutor, care costă bani. Bani pe care îi plătești și tu.

      - nu e ok să îi lași pe toți să se îmbolnăvească. Dacă tu ai un accident sau o boală cronică (Doamne ferește) o să ai o mare problemă cu suportul medical ocupat cu epidemia

      - nu în ultimul rând, principiul darwinian se aplică mult mai subtil în societatea de azi, favorizând alte trăsături decât rezistența fizică

      - în general apreciez poziția suediei, dar oamenii din căminele de bătrâni ar fi murit mai târziu dacă cei infectați asimptomatici nu ar fi intrat în contact cu ei

      Dar ai și dreptate. De ex, tot acest lockdown a fost o tâmpenie colosală prin exagerarea măsurilor în raport cu evoluția epidemiei și raportat la costurile sociale și economice.

      În final:
      acest lockdown din păcate nu a schimbat nimic.
      Am stat în casă degeaba. Din fericire pt mine, eu am stat într-o casă mare, cu condiții excelente și într-un sistem ne-fascist, fără declarații imbecile. Dar nu toți au avut norocul meu.
      Când ieșim, virusul e tot acolo.
      Într-un final, o să ne îmbolnăvim TOȚI. Nu există altă variantă. Povestea cu vaccinul - e doar o poveste. Am mai spus-o, dacă ar trebui să împărți ace cu gămălie (bolduri) pt fiecare om de pe planetă, nu o să o poți face. Darmite să produci și să distribui vaccine care nici măcar nu există încă.

      Cele 3 luni de lockdown au fost inutile 100%.

      Încă ceva: societatea vestică (gen democratică) funcționează pe principiul "pane et circum".
      Când ambele sunt afectate - economia și distracția, asistăm la colapsul sistemului.

      Acesta e doar începutul.
  • -12 (28 voturi)    
    Continuare (Duminică, 17 mai 2020, 14:11)

    Futurist Irefutabil [utilizator]

    3. Daca oamenii vor sa se impartasasca cu aceeasi lingurita lasa-i. A le interzice asta e ca si cum le-ai interzice sa se sinucida sau sa bea benzina. Fiecare e liber sa faca asta. Si da, fiecare din noi e liber sa ucida. Faptul ca nu o facem tine de moralitatea noastra, de deciziile noastre si de frica pedepsei. Exact aceleasi mecanisme trebuie sa guverneze si modul in care cineva vede o boala. Eu unul am decis sa ma izolez pe cat posibil si sa intru deci in contact cu cat mai putini si sa curat ce vine din exterior. Asta cere timp si prezinta dezavantaje de eficienta, dar e o decizie in deplina cunostinta de cauza. Si care ar fi diferenta daca eu m-as imbolnavi de la cineva care a luat boala de la locul de munca, din autobuz sau de la o petrecere? Eu cred ca nici una.

    4. Multi spun ca economia trebuie sa meraga. Foarte bine. Eu am posibilitatea de lucru de acasa. Cu cat mai multi se duc la munca riscandu-si sanatatea, cu atat imi va fi si mie mai bine (caci voi avea aceiasi bani fara sa fie o mare diferenta de abordare sau risc). Asadar mergeti la munca si riscati. Eu nu o voi face si sunt sincer, nu ipocrit. Fiecare e liber sa aleaga traseul vietii sale.

    5. Sunt oameni care nu vor sa poarte masca. Eu voi purta respirator cu filtre. Da, este un inconvenient pentru confortul lor. Dar sincer, soarta lor nu ma intereseaza catusi de putin. Ma intereseaza a mea si de aceea voi purta acel respirator.

    Vreti petreceri si manifestatii, excelent: mergeti si daca vreti sarutati-va acolo! Dar cand nu voi mai fi locuri, sarutati-va si atunci, nu cereti mai mult. Iar pentru asta nu trebuie data nici o restrictie, exact asa cum nu exista nici cand iti faci selfi pe vaonul de tren. Darwin Awards.
    • +10 (16 voturi)    
      solidaritatea e necesara (Duminică, 17 mai 2020, 14:54)

      Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui Futurist Irefutabil

      De acord, numai ca epidemia e ca un razboi: fara camaraderie pierzi.

      ==

      Masurile de precautie nu sunt infailibile. La un moment dat, uiti sa potrivesti bine masca cu filtre, sau da cineva peste tine din greseala sau, sau, sau...

      Doar cei din laboratoarele de risc biologic pot sa se tina o viata de reguli, dar si acolo sunt accidente.

      Cu cat dureaza epidemia mai putin, cu atat scad riscurile, chiar si pentru cei precauti.
      • -4 (16 voturi)    
        Absolut de acord (Duminică, 17 mai 2020, 14:58)

        Futurist Irefutabil [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

        Iar o metoda de a avea o epidemie rapida e sa ii lasi pe toti sa se imbolnaveasca. Da, mor 20%. Mor liber si fericiti. Daca asta le era scopul, atunci il ating repede. Spitalele se vor ocupa de exact cat pot. Restul au ghinion. Vor la mare? Li se spune situatia, li se prezinta riscul iar daca vor sa bea benzina, lasa-i. Daca nu ii lasi vor spune ca tu esti vinovatul.

        Si ca la razboi, pe langa inamicii pe care ii vezi (soldati - virusul) ai si inamici invizibili, dezertori, tradatori (unii oameni).
        • +1 (5 voturi)    
          toti avem rude si prieteni (Duminică, 17 mai 2020, 16:06)

          Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui Futurist Irefutabil

          Statistica nu se aplica la individ.

          Fiecare se gandeste ca in cei 20% (de fapt probabil cam 8-10%, dar nu procentul e important) intra altii, nicidecum el sau rudele apropiate sau prietenii.

          Statistica arata intr-un fel cu o carte in fata si in alt fel cu mana pe sicriu.
          • 0 (8 voturi)    
            Mereu (Duminică, 17 mai 2020, 17:07)

            Futurist Irefutabil [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

            Cand citim statistici, ni se pare ca noua nu ni se aplica. Trist, dar cumva natura ne va invata si acest lucru. Ea are foarte, foarte mult timp la dispozitie. Noi nu.
  • -4 (32 voturi)    
    dictatura (Duminică, 17 mai 2020, 14:12)

    TrickyWicky [utilizator]

    halatelor albe. Nimic nu mai poate fi combtut pt ca nu avem ''studiu stiintific'' Cine suntem noi sa nu ne supunem acestor studii stiintifice si sa criticam vaccinurile.
    • +2 (20 voturi)    
      Pai nu te supara (Duminică, 17 mai 2020, 14:48)

      Futurist Irefutabil [utilizator] i-a raspuns lui TrickyWicky

      Daca nu ai un studiu stiintific sau o demonstratie cand combati ceva se numeste ca o combati empiric. Iar cand compari ce e stiintific cu ce e empiric, pai, nu ai ce compara. Stiinta nu inseamna neaparat bun simt sau logica ci fapte masurate dupa un criteriu stabilit de comun acord. Si da, schimband definitiile, criteriul sau marja de eroare, poti dovedi practic orice. Daca faci probabilitatea de imbolnavire post vaccin zero perfect, evident, nici un vaccin in acest context nu e eficient.

      Concluzia e ca ar trebui sa alegi in custinta de cauza. Iar daca copilul tau o mierleste de rujeola, ne vom saluta la morga respectuos: tu ridicand din umeri ca de ce si doctorul ridicand din umeri ca asta e.

      PS: vaccinurile sunt ca si regulile de circulatie pe un drum. Nu garanteaza in nici un fel ca ajungi la destinatie (nici macar intreg) si nici ca respectandu-le (si tu si ceilalti) nu se vor produce accidente. Simplu de ce: accidentele se produc si din alte cauze - cand face infarct soferul nici o regula nu functioneaza. Dar acum te intreb: ai merge pe sosele fara nici o regula?
      • -9 (17 voturi)    
        nu te supara II (Duminică, 17 mai 2020, 15:03)

        TrickyWicky [utilizator] i-a raspuns lui Futurist Irefutabil

        dar ne indreptam spre vaccinare obligatorie. si certificate de imunitate ..asta e de bun simt?
        • +2 (10 voturi)    
          Eu nu sunt sa judec asta (Duminică, 17 mai 2020, 15:55)

          Futurist Irefutabil [utilizator] i-a raspuns lui TrickyWicky

          Pentru ca nu ma pricep. Si cand nu ma pricep, intreb 1-2-10 care se pricep si decid pe urma. Si da, este vorba de medici. Deci nu merg dupa bun simt ci dupa competenta/pregatire/educatie. Eu nu sunt medic.
        • +1 (7 voturi)    
          Absolut (Duminică, 17 mai 2020, 16:10)

          Orpheus [utilizator] i-a raspuns lui TrickyWicky

          E total de bun simt!
        • +6 (10 voturi)    
          Cu ce sa te vaccinezi, cand nu exista vaccin? (Duminică, 17 mai 2020, 16:25)

          Ioan.Toma [utilizator] i-a raspuns lui TrickyWicky

          E drept, sunt vreo opt sau zece la nivel mondial in diverse faze ale cercetarii, dar nu exista nici un vaccin gata de injectat. Si chiar daca ar exista, politicieni din functii inalte resping ferm ideea vaccinarii obligatorii - cazul vicepresedintei grupului parlamentar SPD din Bundestag, Bärbel Bas: https://www.spd.de/aktuelles/detail/news/es-gibt-keinen-corona-impfzwang/06/05/2020/

          Nici despre imunitatea la virus nu se stiu suficient de multe, presa tot prezinta cazuri de recidiva. Astfel ca inclusiv ministrul Sanatatii, Jens Spahn, a fost nevoit sa renunte la ideea unui "certificat de imunizare".
          • -3 (13 voturi)    
            Treaba e (Duminică, 17 mai 2020, 17:11)

            blablavertical [utilizator] i-a raspuns lui Ioan.Toma

            ca idei de genul ‘pasaport de imunitate’ si ‘vaccinarea obligatorie a intregij planete’ nu au de ce sa fie vehiculate in spatiul public. Mai ales intr-o tara ca Germania. Mai bine ieseau si vorbeau de ce progres fac pentru gasirea unor tratamente, pentru ca oamenii se imbolnavesc si mor acum, nu peste 18 luni, cand iese vaccinul destinat celor sanatosi.
            Au cules exact ce au semanat cand au iesit si au vorbit crezand ca toata populatia lumii accepta orice hotarasc ei. Pretul arogantei lor il platim insa noi, ceilalti, si cei care ies la protest, si cei care stau in casa.
          • +2 (12 voturi)    
            de ce sa platim inconstientii? (Duminică, 17 mai 2020, 19:27)

            Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui Ioan.Toma

            Da, dar vaccinarea te protejeaza de zanaticii care au idei sturlubatice despre vaccin.

            Odata vaccinat, ti se falfaie ca altii nu vor sa se vaccineze.

            Cand vaccinul va fi pe piata, cine nu are chef, nu are decat sa nu se vaccineze.

            Este insa o problema imensa cu decontarea cheltuielilor de spitalizare: de ce ar trebui platita spitalizarea cuiva care nu s-a vacinat impotriva COVID?
            • -1 (19 voturi)    
              Baaaai! (Duminică, 17 mai 2020, 19:41)

              CezarN [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

              Pentru ca a platit asigurari, ca si tine.
              Atunci lasati asigurarea de sanatate OPTIONALA. Cine nu vrea, sa nu se asigure.
              Sau, cine vrea sa iasa din sistem, dati-i banii inapoi si gata.
              Insa cata vreme ii luati banii omului OBLIGATORIU pe asigurari de sanatate de stat, mai mult, cata vreme statul ofera servicii medicale persoanelor care NU au cotizat niciodata la asigurarile de sanatate de stat, cu ce DREPT vii tu si spui ca nu vrei sa-i platesti TU (marele asigurator) serviciile medicale unei persoane care A COTIZAT ca si tine la sistemul asigurarilor de sanatate???
              Asa, nu o mai scoatem la capat niciodata. Unul nu este de acord sa plateasca picioarele rupte la schi, altul nu este de acord sa plateasca spitalizarea drogatilor, etc.
      • -3 (7 voturi)    
        îi scris adînc (Duminică, 17 mai 2020, 16:27)

        di livio [utilizator] i-a raspuns lui Futurist Irefutabil

        mai puțin aia cu mierlitu...de mierlit o mierlesc ăia din cazărmi...așa se spune la ei, o mai mierli unu
  • +6 (22 voturi)    
    COVID este ca si fumatul (Duminică, 17 mai 2020, 14:36)

    Futurist Irefutabil [utilizator]

    Oamenii vad pe pachete imagini ale celor mai grave cazuri de cancer / cataracta / enfizem si totusi aleg sa fumeze si sa le sufle fum si celorlalti. Este pentru mine total de neinteles dar nu imi amintesc sa existe o lege care interzice fumatul. Exista legi care interzic fumatul in spatiile publice. Echivalentul pentru SARS este ca in spatiu public sa folosesti masca si dezinfectantul. Adica sa nu le sufli fum in nas celorlalti. Atat si nimic mai mult.

    Suprareglementarea are intotdeauna rezultat razvratirea maselor si sepukku-ul partidului care da astfel de ordine. Este ABSURD sa ti se interzica mersul cu bicicleta in parc din cauza virusului. Nu poti lua virusul nici de la pomi si nici de la biciclete. Ceea ce trebuie evitata e aglomeratia, dar, scuze, daca nu nu poti judeca atunci cand e aglomerat sa nu te duci, ai probleme mari de judecata pe care nici un guvern si nici o regula nu le poate suplini. Eu si sotia cand vedem ca e aglomerat la supermarket mergem inapoi acasa. Si asta pentru ca e extrem de aproape. Daca nu ar fi, as da un telefon. Cu amabilitate in glas ar fi absurd sa nu imi spuna daca e sau nu aglomerat. Iar produsele oricum le spal, ca si cum acolo nimeni nu ar avea masca (deci daca au sau nu nu ma intereseaza). Dar toate aceste proceduri sunt o alegere proprie, pentru sanatatea mea si a familiei. Nu pentru ca mi s-a impus ceva de sus.
  • +6 (16 voturi)    
    cine nu are propagandisti, sa si-i cumpere (Duminică, 17 mai 2020, 14:50)

    Dedalus [utilizator]

    In afara orchestarilor externe, contribuie la isteria si ideea creata a guvernelor de a aduce in discutie faimosul R0.

    Evident ca in urma izolarii s-au inregistrat cazuri mult mai putine decat cele rezultate din R0 estimat. Dar aceasta reducere a fosta luata eronat de cvasimajoritatea poplatiei drept o proprietate "epidemiologica" a virusului.

    Rezultatul acestei confuzii a fost ca lumea s-a considerat eronat pacalita (pe ideea ca un virus care face doar cateva mii de victime, si acelea doar in anumite situatii) nu ar justifica masurile de restrictie.

    ===

    Evident, daca nu s-a atins procentul de contaminare ce asigura domolirea si oprirea "de la sine" a epidemiei (probabil 70%) - si nu avea cum sa se atinga in izolare- epidemia va continua pana la acel procent.

    ===

    Este o imensa eroare de comunicare- nimeni nu a explicat insistent si pe inteles ce inseamna o epidemie.

    Fraze generale si confuze de genul "epidemia nu s-a incheiat", "sa fim responsabili" etc. pur si simpu nu au inteles pentru public.

    In conditiile inexistentei unui precedent in memoria sociala, si cu o inflatie de fake news si aberatii independente, eroarea cred ca va costa multe sute de mii de vieti..
    • +3 (19 voturi)    
      Izolarea si alte masuri (Duminică, 17 mai 2020, 15:09)

      Futurist Irefutabil [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

      In absenta unui vaccin fac un singur lucru, unic: castiga timp. Acest timp poate fi folosit in 3 puncte: crearea unui vaccin, crearea unui tratament si relaxarea incarcarii momentane a sistemului medical. Atat. In absenta vaccinului nu are efect asupra infectarii ci doar (posibil) asupra ratei de supravietuire (mai multe paturi la un moment dat la terapie intensiva).
      • +3 (13 voturi)    
        insistenta bate stiinta :-) (Duminică, 17 mai 2020, 16:09)

        Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui Futurist Irefutabil

        Perfect de acord.

        Eu doar spun ca este nevoie de o comunicare profesionista catre masa populatiei.

        In mai toate tarile am avut de-a face cu o combinatie de generalitati si lucruri greu de inteles de populatie.

        Alfabetizarea stiintifica nu atinge nici 5% din populatie. In Romania chiar mai putin,

        Prin urmare e riscant sa te bizui pe "interpretarea stiintifica a mesajului).
      • -3 (13 voturi)    
        Mai fac un lucru (Duminică, 17 mai 2020, 16:20)

        Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui Futurist Irefutabil

        Drept e, castiga timp - timp care, ce-i drept, e foarte scump, dpv. al impactului asupra economiei.

        Dar alta chestie pe care multa lume o ignora e ca numarul redus de morti e o consecinta a faptului ca toti pacientii pot fi tratati - inca. Daca n-am avea capacitate suficienta a sistemului medical, daca propagarea epidemiei ar fi exploziva, in toata masa populatiei, capacitatea de tratament, raportata la numarul cazurilor care-ar avea nevoie de tratament, ar fi insignifianta. Si-atunci, in loc sa-ti moara sub 10% din cei internati in spital, ti-ar muri poate jumatate sau chiar aproape toti dintre cei cu simptome grave, pentru ca aproape toti bolnavii ar trebui sa se trateze babeste, acasa.

        Aia nu pricep dobitocii care protesteaza. Mor pe moment doar batranii si cei cu alte boli, cu sistem imunitar compromis. Da' fara tratament ar muri mult mai multi, si-ar muri si tineri sanatosi. Numa' ca lor li-i mai important mersul la terasa sau la mare decat viata altora. Sau chiar a lor.
        • -1 (11 voturi)    
          mor si tineri (Duminică, 17 mai 2020, 19:31)

          Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui Eu the first

          Mor si tineri- in jur de 8-10% (de verificat procentul exact).

          ==

          Iar povestea cu "comorbiditatile" e aberanta: multe diagnostice de "hipertensiune" sunt puse doar dupa o citire a tensiunii in cabinet (complet irelevant) iar diagnosticul de "diabet" este pus uneori pe glicemii.

          In plus, cat la suta din populatie nu are hipertensiune peste 50 de ani?!
    • 0 (10 voturi)    
      Partial (Duminică, 17 mai 2020, 16:12)

      Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

      Din nefericire, in momentul de fata, traiesc prea multi oameni pe fata pamantului, si la noi si aiurea, care au impresia ca stiu ei mai bine. Nu conteaza ce. Nu conteaza mai bine decat cine. Ei stiu intotdeauna mai bine. Alora poti sa le explici orice, ca daca lor le-a intrat in cap altfel, zero sanse sa-i convingi.
      • 0 (6 voturi)    
        efectul educatiei superficiale. (Duminică, 17 mai 2020, 20:07)

        Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui Eu the first

        Cand nu stii nimic, intrebi.

        Cand stii putin ti se pare ca stii tot.
    • -1 (17 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Duminică, 17 mai 2020, 17:43)

      [anonim] i-a raspuns lui Dedalus

      • -4 (8 voturi)    
        nu sunt concludente (Duminică, 17 mai 2020, 19:32)

        Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui

        Astfel de testari nu sunt studii.

        Asa ca nu e nimic de explicat.
        • -3 (5 voturi)    
          Comentariu sters de utilizator (Marţi, 19 mai 2020, 8:13)

          [anonim] i-a raspuns lui Dedalus

  • -5 (23 voturi)    
    Traducere (Duminică, 17 mai 2020, 15:01)

    Setalcott [utilizator]

    Daca nu stii sa citesti presa printre randuri esti mort (informational).
    Ca de obicei, au iesit comunistii la contra-demonstratii violente si au fost arestati. Dar presa numeste o altercatie verbala la Halle "agresiune"
  • -1 (27 voturi)    
    au (Duminică, 17 mai 2020, 15:16)

    baronul stanganbuch [utilizator]

    iesit si pentru ''drepturile refugiatilor', da-l drac de virus, cit mai multi refugiati care o freaca pe asistenta sociala. Dar sparanghelul il culeg romanii, polonezii, ungurii, nu ''refugiatii'', daca i-ar pune la munca ar fi razizm si izlamofobie.
  • +7 (35 voturi)    
    Revolta contra ratiunii (Duminică, 17 mai 2020, 15:34)

    Ioan.Toma [utilizator]

    Asa se pot defini mitingurile din Germania, care sunt promovate intensiv mai ales de Sputnik si RT. Iar faptul ca participantii pun semnul egal intre competentele unui doctor in medicina si cele ale unui bucatar vegan (Hildmann), doar pentru ca amandoi lucreaza cu retete (sic!), spune multe despre capacitatile intelectuale ale celor din piata. La aceste mitinguri s-a facut un ghiveci (vegan) de idei, punand de-a valma teorii conspirationiste despre emisiile 5G, Bill Gates, QAnon, pamantul plat, ideile antivaxxerilor si altele asemenea.

    Iar cand vad cine participa la astfel de manifestatii, ce sa mai zic? Imaginea protestatarului purtator de scufie de aluminiu si care se autodeclara Verschwörungstheoretiker (https://image.saechsische.de/954x636/9/g/9govf7x8z74uh3kmtmjrftghe6ydezdf.jpg) a facut ocolul - si deliciul - presei germane. Eh, nu in fiecare zi gasesti un biet om lipsit de instruire și de cultură elementară recunoscandu-se ca atare.
    • -1 (15 voturi)    
      Dar acei oameni (Duminică, 17 mai 2020, 15:56)

      Futurist Irefutabil [utilizator] i-a raspuns lui Ioan.Toma

      Neinformati, platesc taxe si impozite ca oricare altul si tot ce difera intr-o democratie e numarul lor. Iar cand numarul lor este majoritar, vor putea chiar sa faca si legi. Asa functioneaza democratia. Este o gresala? Eu zic ca nu: faptul ca nu au fost educati este din pacate vina sistemului.
      • +7 (21 voturi)    
        Taxele nu se platesc nicaieri in functie de IQ (Duminică, 17 mai 2020, 16:38)

        Ioan.Toma [utilizator] i-a raspuns lui Futurist Irefutabil

        Ci in functie de venit, functie de legile fiscale ale fiecarei tari in parte.

        Din fericire, numarul lor e mic. Asa cum demonstreaza si sondajele, care arata o crestere a CDU/CSU catre 40% si un procent AfD sub cel obtinut la alegeri (9-11%, fata de 12,6% in 2017).

        Lipsa educatiei nu e vina sistemului, ci a lor. Ca si in Romania, de altfel, sau altundeva. Nicaieri profesorii nu-ti pot baga cu de-a sila materia in cap, oricat de competenti ar fi. De-aia unii ajung sa creada ca pamantul e plat sau ca pandemia nu exista.
      • -2 (10 voturi)    
        sa aiba parte dreapta fiecare?! (Duminică, 17 mai 2020, 19:35)

        Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui Futurist Irefutabil

        Lipsa educatiei este consecinta egalitarismului.

        Cand primesti tot ce ai nevoie fara sa te agiti prea mult, cam in aceeasi masura cu cel care se zbate - sau cand ai oricum tot ce iti doresti fara sa ai nicio responsabilitate (nici pentru tine nici pentru familie) inevitabil vei pretui berea mai mult decat educatia.
  • +5 (27 voturi)    
    Sunt si in America idioti din astia (Duminică, 17 mai 2020, 16:16)

    delco [utilizator]

    Ies cu armele la manifestatii, zic ca stiinta e fascism, distantarea sociala e comunism etc...Oameni nebuni....
  • -2 (26 voturi)    
    Pericolul este stabilit SUBIECTIV, nu prin studii (Duminică, 17 mai 2020, 16:34)

    CezarN [utilizator]

    Gradul de periculozitate a unei epidemii, război, a unei anumite tendințe în societate este stabilit prim modul cum este PERCEPUT acel fapt de către popor/populația respectivă, nu prin studii, nu prin legi, nu matematic.

    Acuma, referitor la covid-19, dacă după atâta propaganda și mediatizare pe toate canalele mas media, lumea nu îl percepe ca pe un pericol atât de mare încât sa merite prețul cerut de către cei care s-au oferit sa ne scape de el, înseamna ca nu este un pericol atât de mare pe cât s-a prezentat. PUNCT.

    Nimeni nu va putea inventa o ecuație matematica sau, noua marotă a științei, un "studiu" cu finanțare obscură care să convingă oamenii de gravitatea extraordinară a acestui pericol, să-i convingă să plătească cu libertatea lor mântuirea de covid, să-i convingă să accepte ca o armata de halate și gulere albe să instaureze o dictatura nevăzuta, disimulata în bune intenții și care să le stabilească viata de zi cu zi.
    • +3 (9 voturi)    
      timpul conteaza (Duminică, 17 mai 2020, 19:36)

      Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui CezarN

      Pericolul real poate fi apreciat doar post-factum.

      Epidemiologia este doar arma precautiei.
    • 0 (2 voturi)    
      Relativizezi (Marţi, 19 mai 2020, 12:22)

      leopol [utilizator] i-a raspuns lui CezarN

      Ignori adevaruri stiintifice e baza opiniilor personale. Mortalitatea dovedita a acestui virus nu e ceva inventat de oameni, ci constatat obiectiv cu cifre si din pacate cu morti lasati in urma. Sa numesti asta propaganda si sa acuzi doctorii de dicatatura inseamna sa ignori realitatea obiectiva in favoarea propriilor tale opinii.

      Adica in mod ironic faci ceea ce denunti la altii :)
  • -2 (32 voturi)    
    Non Stop (Duminică, 17 mai 2020, 17:13)

    PureWhite [utilizator]

    Infinita propaganda stangista a redactiei HN. Stati cu morcovul, sunteti contstienti ca dreapta se ridica inevitabil si se duce dracu politica progresista
    • +2 (10 voturi)    
      ? (Duminică, 17 mai 2020, 19:37)

      Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui PureWhite

      Unde vedeti dreapta in Romania?!

      Nu exista nici un partid de dreapta in Romania.
    • 0 (2 voturi)    
      Extrema dreapta se ridica (Marţi, 19 mai 2020, 12:23)

      leopol [utilizator] i-a raspuns lui PureWhite

      Cei care protesteaza sunt mai ales de extrema dreapta.
  • -2 (22 voturi)    
    Cifrele nu mint! (Duminică, 17 mai 2020, 18:22)

    Alui [utilizator]

    Nici o persoana sub 45 de ani n-a murit in Olanda de Corona. In Romania a murit o persoana de 21 de ani cu sindrom Down. Pentru aia speranta de viata e 18 ani. Si asta e stiinta. Deci personele de sub 45 de ani nu sunt afectate. Atunci de ce nu sunt lasate in pace atat timp cat nu intra in contact cu persoanele in varsta pana nu stiu sigur ca sint imune? Cand sunt imune, pot sa intre in contact si cu persoanele vulnerabile pentru ca nu mai raspandesc virusul. Sa tii totul blocat, e o prostie imensa! Ar fi mai ieftin sa testezi toata populatia, si sa-i lasi pe cei imuni sa lucreze!
    • +3 (15 voturi)    
      Statistica nu ajuta (Duminică, 17 mai 2020, 19:41)

      Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui Alui

      Si pentru unii - e drept putini - conteaza nu doar viata lor ci si cea a parintilor, bunicilor, prietenilor.

      Ce inseamna in "varsta"? 55 ani? 65 ani? 75 ani? Cum decizi? Nu se poate aplica asa statistica, riscul de aceea e risc - pentru ca nu e certitudine.

      De unde stim ca tinerii nu se imbolnavesc cu consecinte foarte grave mai tarziu? Nu stim asta, si nici nu putem.

      Atunci cel mai bun lucru este sa protejam intreaga populatie (sigur cu accent pe grupele de risc).
    • 0 (2 voturi)    
      Nu poti testa rapid toata populatia (Marţi, 19 mai 2020, 12:25)

      leopol [utilizator] i-a raspuns lui Alui

      E o combinatie de masuri care da rezultate, testare, distantare, purtare de masti. Daca nu se luau masurile astea acum aveam milioane de morti.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by