Consumatorii germani își țin banii la saltea în loc să se întoarcă la cumpărături în număr mare pe măsură ce magazinelor li s-a permis să se redeschidă gradual, anunță asociația națională a retailerilor din Germania, potrivit Reuters.

MagazinFoto: Pixabay

Magazinelor de până în 800 de metri pătrați li s-a permis să se redeschidă începând de luni, alături de vânzătorii de mașini și biciclete și librării, cu condiția să adere strict la regulile de distanțare socială și igienizare.

Însă asociația retailerilor germani afirmă că starea de spirit printre cumpărători rămâne una pesimistă datorită îngrijorărilor privind locurile de muncă și finanțele personale.

„Consumatorii sunt într-o dispoziție de criză, sentimentul consumatorilor este unul de demoralizare”, a afirmat un purtător de cuvânt al asociației.

În unele părți ale Germaniei, cea mai mare economie din Europa, li s-a permis să se redeschidă și magazinelor mai mari, precum cele care comercializează mobilă sau produse de întreținere a locuinței, ca Ikea.

În alte regiuni, agenții economici au închis părți ale magazinelor pentru a se conforma regulii care permite redeschiderea doar celor care au suprafața de până în 800 de metri pătrați.

Asociația retailerilor a criticat decizia de a permite doar magazinelor mici să se redeschidă la nivel național, afirmând că măsura este una care produce confuzii în rând consumatorilor și declarând că atât magazinele mici cât și cele de mari dimensiuni sunt capabile să respecte regulile.

Măsurile de izolare și carantină au fost impuse în Germania în data de 17 martie.

Guvernul german a declarat că regulile de distanțare socială vor rămâne în vigoare cel puțin până în 3 mai, propunându-și redeschiderea școlilor începând cu ziua următoare.