OMS: Restricţiile masive în comunităţi sunt insuficiente, există riscul reapariţiei epidemiei

de G.S.     HotNews.ro
Duminică, 22 martie 2020, 12:39 Actualitate | Internaţional


Masuri de blocare a deplasarilor
Foto: pixabay.com
Restricţiile de circulaţie impuse de guvernele a numeroase ţări nu reprezintă soluţia de contracarare a epidemiei, fiind insuficiente pe termen lung, avertizează un oficial de rang înalt din cadrul Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii, potrivit Mediafax.

Naţiunile nu pot pur şi simplu doar să blocheze activităţile sociale pentru a învinge coronavirusul, afirmă Mike Ryan, directorul Programului de Urgenţe Medicale al OMS), explicând că sunt necesare şi măsuri medicale sistemice, pentru a se evita reapariţia virusului mai târziu.

"Trebuie să ne concentrăm cu adevărat pe depistarea celor care sunt bolnavi, a celor care au virusul, trebuie să îi izolăm, să le găsim contactele şi să le izolăm", a declarat Mike Ryan într-un interviu acordat BBC.

"Pericolul cu aceste măsuri de blocare a deplasărilor este că dacă nu sunt impuse acum măsuri puternice de sănătate publică, după ce vor fi anulate restricţiile de deplasare şi blocajele, pericolul este ca boala să reapară", a subliniat oficialul OMS.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.















17265 vizualizari

  • +4 (6 voturi)    
    Depistarea celor infectați (Duminică, 22 martie 2020, 12:54)

    Con_stan_tin [utilizator]

    prin testarea rapidă obligatorie a tuturor celor care, de exemplu, intră și ies dintr-un spital, trec dintr-o localitate în alta. O asemenea măsură duce la limitarea deplasărilor și reduce semnificativ răspândirea virusului.
  • +7 (7 voturi)    
    Ce sens are acest articol? (Duminică, 22 martie 2020, 13:06)

    ViorelX [utilizator]

    Dupa numarul de cazuri globale am trecut de mult de posibilitatea ca boala sa NU reapara. Tot ce se incearca acum de catre toata lumea este sa limiteze VITEZA cu care populatia este infectata pana la obtinerea unui vaccin (termen 1.5 ani optimist) sau 70% din populatie este infectata (termen 2 ani realist).
    Sursa: https://www.bbc.com/news/health-51963486
    • +8 (8 voturi)    
      sau (Duminică, 22 martie 2020, 13:34)

      Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui ViorelX

      Sau pana la identificarea unui antiviral eficient - termen 2-3 luni.
    • +2 (4 voturi)    
      Ca sa limitam viteza, ne trebuie o crestere (Duminică, 22 martie 2020, 14:03)

      clint [utilizator] i-a raspuns lui ViorelX

      relativa fata de ziua precedenta de sub 10% tinand cont ca in realitate numarul de infectati e mai mare. Iata simulari pe 3 luni ( de la primul caz ), la diverse rate de crestere zilnica ( nr de cazuri noi fata de ziua precedenta ). Fiecare procent in plus, DUBLEAZA numarul infectatilor:


      daily growth rate: 10% - total infected: 5313
      daily growth rate: 11% - total infected: 11996
      daily growth rate: 12% - total infected: 26891
      daily growth rate: 13% - total infected: 59849
      daily growth rate: 14% - total infected: 132262
      daily growth rate: 15% - total infected: 290272
      daily growth rate: 16% - total infected: 632730
      daily growth rate: 17% - total infected: 1370022
      daily growth rate: 18% - total infected: 2947003
      daily growth rate: 19% - total infected: 6298346
      daily growth rate: 20% - total infected: 13375565
      daily growth rate: 21% - total infected: 28228209
      daily growth rate: 22% - total infected: 59208595
      daily growth rate: 23% - total infected: 123441170
      daily growth rate: 24% - total infected: 255830114
      daily growth rate: 25% - total infected: 527109897
      daily growth rate: 26% - total infected: 1079814265
      daily growth rate: 27% - total infected: 2199555304
      daily growth rate: 28% - total infected: 4455508415
      daily growth rate: 29% - total infected: 8975815705

      No avem acum cam 20-25% ( oficial, real poate fi 10x sau mai mult ) ceea ce este ENORM, Italia a avut 30-35% si intr-o luna a ajuns la dezastru si tinand cont de rata de mortalitate, clar Italia nu a testat suficient, proababil ca sunt mult mai multi infectati in realitate.

      Sursa: https://en.wikipedia.org/wiki/2020_coronavirus_pandemic_in_Romania
  • +6 (20 voturi)    
    bine ca ne dam seama de asta dupa ce distrugem.. (Duminică, 22 martie 2020, 13:52)

    pmct [utilizator]

    bine ca ne dam seama de asta dupa ce distrugem economia. Din start masurile astea cu inchidem tot si stam in casa au fost proaste. Statul acasa o luna nu garanteaza cu nimic ca situatia va fi sub control. Dupa aia ce faci mai stai inca o luna acasa? La un moment data fabricile, restaurantele vor trebui deschise altfel risca falimentul. In plus daca se opreste productia pentru cateva luni se va creea o mare problema. Oamenii se vor bate pentru mancare, hartie igienica sapun si altele. Daca nu te omoara COVID te omoara vecinul.
    Cel mai bun exemplu ca aceasta inchidere in casa este o masura fara efect este evidentiat in cazul Italia, desi oamenii stau in casa de 2 saptamani, in mare parte, numarul mortilor ieri a atins pragul de 800. Oricum majoritatea celor morti mureau in urmatoarele luni cel mult un an doi. Au mai fost si cazuri de oameni aparent sanatosi insa ziarele sau autoritatile nu spun daca acele persoane sufereau de ceva sau nu. (de exemplu fumatorii, fie si ei tineri pot fi afectati serios de acest virus si pot muri insa, este un risc pe care si-l asuma. Nu-i pune nimeni sa fumezi.)

    Eu sunt curios cati dintre noi vedem cu adevarat problema ce va urma. Criza economica care va duce la pierderea locurilor de munca, scaderea salariilor, imposibilitatea de a plati ratele la case, etc. Acest virus va grabi moarte a 3-4% hai sa spune 5% dintre oameni, care oricum erau cu un picior in groapa. Multi dintre cei morti sufereau de boli cronice sau aveau probleme respiratorii sau cu inima. Oamenii sanatosi trec peste acest virus fara probleme.

    Solutia era izolarea oamenilor vulnerabili si depistarea celor infectati si izolarea lor la locuinta pana se vindeca insa nicidecum inchiderea scolilor sau a fabricilor. Vom vedea prin mai, iunie ce va urma.

    Sunt sigur ca acest comentariu va primi o grama de minusuri.
    • +4 (8 voturi)    
      Sustin! (Duminică, 22 martie 2020, 14:12)

      Keni [utilizator] i-a raspuns lui pmct

      Chiar prea putini nu se gandesc la aceste aspecte. Pentru ca fie nu inteleg, fie acepta ca gastile tot ce li se spune. Liberul arbitru a incetat sa mai functioneze. Ceea ce este grav.
    • +3 (3 voturi)    
      vezi pls (Duminică, 22 martie 2020, 14:30)

      semperfidelis [utilizator] i-a raspuns lui pmct

      https://medium.com/@tomaspueyo/coronavirus-the-hammer-and-the-dance-be9337092b56
    • -2 (10 voturi)    
      Nu sunt de acord. (Duminică, 22 martie 2020, 14:53)

      clint [utilizator] i-a raspuns lui pmct

      Intai trebuia INCHIS TOT, mai putin sectoarele vitale, si asta imediat, 1-2 luni. Asa pana ne dezmeticim: adica medicii primesc masti, combinezoane, etc. Astia din sectoarele vitale, trebuiau sa primeasca escorta, izolare, tot ce le trebuie ca sa nu se infecteze. Ciorditorii din Spania si Italia, care s-au intors si care oricum nu platesc nimic la stat, sa fie tratati "low priority", oricat de inuman pare. E de 100 de ori mai inuman sa bagam 15-20 de cadre medicale in carantina, daca vine unul d-asta la spital si ii infecteaza pe toti. Stiu, multi imi vor sari in cap, dar se va termina oricum cu visul egalitarist in curand, si in the hard way. Carucioarele pline ale unora care cumpara tot ce pot vs altii care nu mai gasesc decat rafturile goale este doar inceputul...

      Economia aia adevarata nu moare asa usor, nu a murit nici sub bombardamente sau mai rau. Fabrica nu pleaca nicaieri. Ceea ce ni se baga acum pe gat a fi "economie" este un Caritas care intr-adevar, are nevoie de "crestere" exponentiala ca sa supravietuiasca, intocmai unui virus, adica imprumuturi tot mai mari de bani "fake"... Ma refer la state si la marile combinatii financiare ale lumii, care, da posibil sa se naruiasca - de aici si graba guvernelor aflate in cardasie cu astia de a pompa bani tipariti pt. a "sustine" chipurile economia - de fapt marile grupuri financiare care ii imprumuta pe ei.

      Nu putem manca bani, asta vom vedea imediat, si nu oricum, ci in the hard way. Dar asta e, cateva luni in care nu ne schimbam iphone-ul si nu mergem in vacante, stam acasa si nu ne trebuie toale de lux si parfumuri, ne trebuie doar un subset f. limitat din ce se produce. Vom vedea ca nevoile noastre de baza sunt mult mai mici de fapt, si ca tot ce s-a umflat in economia de piata a fi zona de servicii, se va dezumfla rapid.

      Barbosii aia tatuati care iti prepara cafeaua cu un aer afectat la coffee shop, frecatorii de exceluri si ppt-uri, au posibilitatea unui improbabil moment de reflectie, in solitudine.
      • +2 (6 voturi)    
        mda (Duminică, 22 martie 2020, 15:12)

        pmct [utilizator] i-a raspuns lui clint

        se vede ca ai cunostinte profunde de economie si macroeconomie si stii cum merg lucruile. Nimic de spus mai mult!

        Putem sa deducem dupa logica ta putin mai departe. Si anume ca nimeni nu are nevoie in urmatoarele luni sa-si cumpere masini, sa circule cu avionul, sa manace la restaurant, etc. Dar hai sa nu ne intrebam cati dintre angajatii acestor sectoare vor fi dati afara. Cate firme mici care sunt furnizori sau clienti ai acestor sectoare se vor inchide si vor da oameni afara. Insa un lucru este cert. Tu ai impresia ca esti in siguranta. Jobul tau este asigurat deoarece, probabil, lucrezi intr-un domeniu unde nu faci exceluri sau vinzi cafea dar iti garantez ca criza ce va urma te va atinge rau de tot si pe tine.
        • 0 (0 voturi)    
          Să mergem și mai departe (Duminică, 22 martie 2020, 17:29)

          boggg [utilizator] i-a raspuns lui pmct

          Sunt perfect de acord cu cele expuse de dvs., iar dacă ducem logica puțin mai departe, văzând circul media și politic din aceste săptămâni, putem spune că s-a DORIT să se ajungă aici. Încă nu îmi este clară motivația, dar există câteva piste.
    • -1 (1 vot)    
      Just, perfect adevarat! Vecinatatea! (Duminică, 22 martie 2020, 15:28)

      Namaste [utilizator] i-a raspuns lui pmct

      aud vecinii cum tusesc si stranuta cu mare pofta, imi ofera multe noutati, generosii...
  • +2 (2 voturi)    
    Cipuri RFID la toata lumeaaaa, ia cipul neamule! (Duminică, 22 martie 2020, 18:32)

    MTG [utilizator]

    PP ca asta netezeste drumul catre cipuri RFID, cu identitate, teperatura, GPS, etc

    Sa ne "salveze" de acest virus la primele simptome de crestere a temperaturii, sau a independentei


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by