Numărul de cazuri de coronavirus a reînceput să crească în China. Aproape 1.800 de oameni au murit până acum / Bilanțul celor infectați pe nava Diamond Princess a urcat la 454

de G.S.     HotNews.ro
Luni, 17 februarie 2020, 8:26 Actualitate | Internaţional


In Wuhan a inceput sa ninga
Foto: Twitter
Numărul de noi cazuri de coronavirus din provincia chineză Hubei a reînceput să crească luni, după două zile de scădere, autoritățile impunând noi restricții dure de circulație pentru a preveni răspândirea epidemiei ce a ucis până acum aproape 1.800 de oameni, transmite Reuters. Efectele economice ale coronavirusului sunt tot mai evidente, a treia economie a lumii, Japonia, fiind în pragul recesiunii, iar avansul economiei Chinei încetinind puternic.

Cele mai importante informații de luni, LIVETEXT pe HotNews.ro:

20.25 Cel puțin 3.019 persoane din rândul personalului medical au fost infectate cu coronavirus până la data de 11 februarie, arată date prezentate de ziarul oficial chinez People's Daily.


18.29 MAE: Până la acest moment nu au fost identificați alți români printre persoanele infectate cu coronavirus de pe nava Diamond Princess / Anunțul ministerului legat de românii membri ai echipajului vasului

16.24 China cere foştilor bolnavi de coronavirus să doneze sânge pentru tratarea pacienților în stare gravă

15.43 Organizatorii Salonului auto din Beijing au anunţat amânarea evenimentului, care ar fi trebuit să aibă loc în aprilie, din cauza epidemiei de coronavirus. Evenimentul se desfăşura la fiecare al doilea an şi a atras, anul trecut, 820.000 de oameni din 14 ţări.

15.03 O companie de biotehnologie a lansat un test rapid pentru detectarea coronavirusului chinez. În cât timp dă rezultatul

13.38 Thailanda a înregistrat încă un caz de coronavirus, numărul infecțiilor din țară ajungând la 35

12.37 Cupa Davis: Echipa Chinei nu poate ajunge în România, din cauza epidemiei de coronavirus

11.41 Oficialii japonezi au confirmat încă 99 de cazuri de infecție cu coronavirus pe nava de croazieră Diamond Princess, totalul ajungând la 454, printre cei testați pozitiv și duși la spital fiind și un român. Japonia se pregătește pentru scenariul în care alte sute de persoane vor fi descoperite infectate pe vasul cu 3.700 de persoane (inclusiv 17 români) la bord la începutul carantinei. Cele 454 de cazuri au fost descoperite după testarea a 1.723 de oameni de la bord.

11.28 Cei 28.000 de amatori înscriși la Maratonul de la Tokyo nu vor putea participa la competiție. Evenimentul de pe 1 martie va fi limitat la cei 176 de alergători de elită, împreună cu 30 de atleți în cărucioare (Guardian)

10.17 Dintre cei 300 de cetățeni americani evacuați cu avionul de pe nava de croazieră din Japonia, 14 au fost testați pozitiv cu coronavirus. Ei au fost informați de acest fapt înainte să se urce în avion, ei fiind izolați în aeronavă de ceilalți pasageri

10.05 Australia va evacua peste 200 de cetăţeni australieni aflaţi la bordul vasului de croazieră Diamond Princess aflat în carantină în portul japonez Yokohama din cauza coronavirusului, a anunţat luni premierul Scott Morrison, citat de Reuters. Morrison a precizat că pasagerii vor pleca miercuri şi vor fi transportaţi în nordul Australiei, unde vor rămâne în carantină alte 14 zile.

Peste 350 de pasageri aflaţi la bordul Diamond Princess au fost depistați cu coronavirus, printre aceştia numărându-se 24 de australieni. La bordul navei se află și 17 români, unul dintre ei fiind depistat cu coronavirus și transportat la spital.

09.44 Xiaogan, un oraș cu 5 milioane de locuitori aflat la 60 km de Wuhan, a interzis locuitorilor să iasă din casă.

09.19 Armata chineză a trimis luni, în Wuhan, încă 1.200 de persoane din rândul personalului său sanitar, după ce, săptămâna trecută, 2.600 de medici militari au ajuns în epicentrul epidemiei


09.13 The Guardian: În Hong Kong, hoți înarmați fură hârtie igienică pe fondul panicii create de coronavirus

09.11 China ia în considerare amânarea sesiunii parlamentare din luna martie.

----------------
În Hubei, epicentrul epidemiei, autoritățile au raportat 1.933 de cazuri noi și încă 100 de decese consemnate în ziua de duminică, cel mai redus bilanț al deceselor de după 11 februarie. Astfel, numărul de noi cazuri a crescut, dar numărul celor morți din cauza bolii a scăzut de la 139 la 100.

Aproape 90% dintre noile cazuri sunt în capitala provinciei, Wuhan, un oraș cu 11 milioane de locuitori.

Pe teritoriul Chinei continentale, potrivit autorităților, numărul de cazuri a urcat cu 2.048, până la 70.548, fiind consemnate până acum 1.770 de decese.

Autoritățile sanitare din China au susținut, duminică, faptul că scăderea, două zile la rând, a numărului de cazuri confirmate, arată că eforturile de limitare a răspândirii virusului aduc rezultate, dar experții internaționali consideră că este prea devreme să putem spune că epidemia a trecut deja de momentul de apogeu.

Dintre cele peste 70.000 de cazuri din China continentală, aproape 11.000 au fost tratate, iar pacienții au fost trimiși acasă. În afara Chinei au fost consemnate până acum peste 500 de cazuri și 5 decese.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















15235 vizualizari

  • +11 (11 voturi)    
    Si saga continua. (Luni, 17 februarie 2020, 8:32)

    Lok [utilizator]

    Dar in curand daca nu deja, Chinezii vor afla ca nu au destule aparate pentru a sustine in viata pe cei in stare critica si mortalitatea va creste semnificativ. Trist, sper sa nu ajunga departe de Asia.
    • -20 (24 voturi)    
      Doar Trump putea autoriza asa ceva. . (Luni, 17 februarie 2020, 10:43)

      Marionette [utilizator] i-a raspuns lui Lok

      Va intra in istorie ca un criminal mai mare decat Hitler.
      Boala este prea convenabila pentru SUA incat sa fie o intamplare. La fel cum taranii protestau la pesta ca este prea convenabil pentru adversarii lor economici ca sa fie doar o intamplare.
      In mod normal China ar trebui sa introduca NK style pentru a se mai proteja de astfel de boli aparute "spontan". Adica nici un picior de european/american in China.
      Sper ca chinezii sa se trezeasca din adormeala si sa realizeze ca sunt sub atac.
      • +2 (10 voturi)    
        Toate Serviciile din toate tarile pot (Luni, 17 februarie 2020, 11:24)

        Lok [utilizator] i-a raspuns lui Marionette

        afla sau au aflat deja daca e sau nu un virus artificial. De altfel poti afla si tu daca ai destula curiozitate. Am deja codul genetic. Patentele sunt cunoscute. Trebuie timp si rabdare si pot afla. trebuie sa intelegi ca China nu este o putere economica atat de mare cat este pusa in mass-media. Cu toate astea , daca Chinezii afla cumva ca SUA ar avea ceva de a face cu virusul urmeaza un razboi nuclear. Trump nu e prost si avea destule parghii economice prin care a primit tot ce isi dorea de la chinezi.
        • +4 (6 voturi)    
          sfarsitul lumii? (Luni, 17 februarie 2020, 12:46)

          vladm9 [utilizator] i-a raspuns lui Lok

          Nu ar beneficia nimeni de un razboi nuclear.
        • +2 (10 voturi)    
          virus artificial? (Luni, 17 februarie 2020, 13:39)

          2ingineri [utilizator] i-a raspuns lui Lok

          Inca nu exista virus artificial creat de om. In afara alora care le am pe calculator de la filme porno.
          Eu cel putin nu am citit nicaieri intr-o revista stiintifca serioasa ca omenirea a fost in stare sa creeze un virus artificial.
          Ce e asa de greu de crezut ca bolile evolueaza odata cu omenirea si ca mai multi oameni la un loc inseamna mai multe sanse de infectare?
          Probabil dea lungul istorie au fost mii astfel de virusi...dar omorau 1...2 sate si gata...murea si virusul.
          • +5 (7 voturi)    
            Putem recombina ADN cat vrem. (Luni, 17 februarie 2020, 14:07)

            Lok [utilizator] i-a raspuns lui 2ingineri

            Crispr despre asta este. Editezi un cod genetic si poti sa o faci destul de usor. Stergi, tai bagi etc. Apoi doar il introduci intr-o celula vie si te trezesti cu virusul dorit. Cred ca e chiar si relativ ieftin, in termeni de armata sau tari.
            • 0 (6 voturi)    
              virus artificial (Luni, 17 februarie 2020, 16:15)

              2ingineri [utilizator] i-a raspuns lui Lok

              OK...si exista? a facut cineva? Functioneaza?
          • +5 (5 voturi)    
            Nu te mai uita la filme porno (Luni, 17 februarie 2020, 15:45)

            WQ [anonim] i-a raspuns lui 2ingineri

            Frica de virusi editati (adica fabricati de om cu enzima Crsipr-cas9) sau needitati (adica astia neaosi- herpesul, hepatita, HIV/SIDA , HPV etc) , te-a facut sa nu te mai uiti la femei si la nevestele altora.
      • +3 (5 voturi)    
        ehem (Luni, 17 februarie 2020, 14:54)

        Point [utilizator] i-a raspuns lui Marionette

        nici o zi fara peste!!
        pestele contine:
        de asemenea ajuta la:
        toate aceste vitamine si minerele ajuta la functionarea corecta a creierului.
      • +3 (7 voturi)    
        Bre, eu ti-am mai spus (Luni, 17 februarie 2020, 16:49)

        Dalinar [utilizator] i-a raspuns lui Marionette

        Inaintea lui Trump sunt Reptilienii si aia de pe Planeta Nibiru, dar tu, Batman, Batman!!!
  • +17 (17 voturi)    
    imunitate (Luni, 17 februarie 2020, 9:02)

    2ingineri [utilizator]

    O intrebare, ca nu am vazut scris pe nicaieri:
    infectarea si vindecarea ofera imunitate dupa aceea? Macar la aceasi tulpina? Ca vad ca totusi 11.000 sunt deja vindecati si trimisi acasa.
    • 0 (10 voturi)    
      Coronavirusii produc imunitate. (Luni, 17 februarie 2020, 9:18)

      Lok [utilizator] i-a raspuns lui 2ingineri

      Din toate studiile, nu pare a fi un virus special in privinta imunitatii. Similaritatea cu SARS si majoritatea coronavirusilor il pune in categoria imunizarii naturale. Dar sper ca nu ii trimit pe vindecati acasa. Aia sunt buni la ingrijit. Chiar cei mai buni de angajat temporar ca asistenti.
      Dar exista varianta a unul vindecat sa continue sa transmita virusul.
    • +9 (9 voturi)    
      Plus restul, pana la 70000 (Luni, 17 februarie 2020, 9:32)

      fat.cat [utilizator] i-a raspuns lui 2ingineri

      Majoritatea s-au vindecat spontan. Presa scrie in special despre cazurile severe, care necesita internare, si decese, e logic, pt ca asa se apreciaza agresivitatea virusului. Am inteles ca autoritatile au facut apel la cei vindecati sa doneze sange pt studii pe anticorpi, in ideea dezvoltarii unui vaccin.
    • +2 (10 voturi)    
      Din păcate (Luni, 17 februarie 2020, 9:33)

      SHEAPA [utilizator] i-a raspuns lui 2ingineri

      Nu. Te poți re-infecta ....
    • +1 (9 voturi)    
      se pare ca de multe ori NU (Luni, 17 februarie 2020, 9:41)

      Vladf555 [utilizator] i-a raspuns lui 2ingineri

      A doua infectie fiind cea fatala, dupa ce organismul/inima e slabita.
      Din fericire copiii si adolescentii fac forme foarte usoate, asimptomatici de obicei.
      • +4 (10 voturi)    
        a doua infectie?.. (Luni, 17 februarie 2020, 9:56)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui Vladf555

        cred ca te referi la a doua expunere. diferenta uriasa.
        • -1 (5 voturi)    
          A doua expunere/infectie (Luni, 17 februarie 2020, 12:59)

          Vladf555 [utilizator] i-a raspuns lui pehash

          Nu ma refeream la infectii secundare, exista pacienti care s-au "vindecat" si apoi s-au reinfectat cu virusul si au murit.
      • -1 (9 voturi)    
        Nu e vorba de o infectie secundara. (Luni, 17 februarie 2020, 10:00)

        Lok [utilizator] i-a raspuns lui Vladf555

        Din alte surse. Deobicei intra virusul, se multiplica si produce de la sine o noua infectare. Sistemul imunitar are nevoie de ceva timp pentru productia proprie de anticorpi. Daca virusul este destul de rapid poate produce a doua generatie de virusi pentru raspandire in organism, inainte ca sistemul imunitar sa poate raspunda cantitativ. Pe scurt, ai mai multi virusi decat anticorpi. De unde si problema... ce duce la penumonie, sau o infectare excesiva a tesutului pulmonar, iar in cazul n-COV duce la inflamare si probleme respiratorii grave. Degeaba produce sistemul imunitar destui anitcorpi dupa a doua generatie de virusi daca intrii in insuficienta respiratorie.
      • +5 (9 voturi)    
        Interesant! (Luni, 17 februarie 2020, 10:38)

        nick24 [utilizator] i-a raspuns lui Vladf555

        “ Dintre cele peste 70.000 de cazuri din China continentală, aproape 11.000 au fost tratate, iar pacienții au fost trimiși acasă. ”
        1)Adică 60.000 sunt încă bolnavi, în spitale?
        2) au fost tratați în spital cu ce?
        3) e bine că măcar copiii și tinerii scapă, crapă pensionarii, chiar și cei cu pensii speciale...
        • +5 (5 voturi)    
          Au ceva conditii draconice pentru vindecati. (Luni, 17 februarie 2020, 10:49)

          Lok [utilizator] i-a raspuns lui nick24

          Adica nu ii considera vindecati decat dupa nush ce teste si o perioada de timp. Practic multi or fi vindecati dar pe hartie inca nu au ajuns acolo. plus ca testarea celor vindecati a trecut de mult pe irelevanta cand nu detin destule teste pentru cei infectati. Asadar e o problema mai mult birocratica ce necesita resurese si timp pentru rezolvare. Dar nu au nici una nici alta.
    • +4 (14 voturi)    
      Sistemul imunitar.. (Luni, 17 februarie 2020, 10:00)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui 2ingineri

      Creeaza anticorpii necesari. Altfel nu s-ar vindeca..

      Rezultatul final depinde de igiena personala a fiecarui individ. Daca esti "sanatos tun", sansele sa mori de la acest virus sunt extrem de mici. Deci atentie la dieta, cat mai multa miscare, fara tutun, fara alcool si problema este 99.9% rezolvata.
      • +2 (10 voturi)    
        E mai complicat de atat (Luni, 17 februarie 2020, 13:07)

        Vladf555 [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        Sistemul imunitar e mult mai complicat de atat.
        Exista un raspuns imediat, care e foarte dezvoltat la copii si adolewcenti, care nu necesita memorie.
        De asta copiii si adolescentii prezinta forme usoare ale bolii.
        Sistemul imunitar bazat pe memorie acrioneaza mai mult la adulti.
        Daca ai un sistem imunitat slab, o noua edpunere, chiar daca ai anticorpi poare fi fatala.
        Exista virusi care distrug memoria sistemului imunitar(varicela).
        Noul virus pare sa atace sistemul imunitar.

        In plus, pacientilor li se dau medicamente antivirale.
        E posibil sa supravietuiasca doar pentru ca antivoralele distrug virusii, sistemul lor imunitar nu s-ar descurca fara.

        Deci unii pacienti nu dezvolta imunitate suficienta ca sa nu se imbolnaveasca din nou.
        • -2 (4 voturi)    
          cytokine storm (Luni, 17 februarie 2020, 17:37)

          rmos [utilizator] i-a raspuns lui Vladf555

          da, cele doua componente ale sistemului imunitar sunt mult mai complicate si inca sunt destul de multe polemici legate de interactiunea dintre ele. in ceea ce priveste covid-19, ideea general acceptata e ca foloseste ace2 ca poarta de intrare, la fel ca sars. DAR, asta nu explica de ce are capacitate ridicata de infectare atunci cand nu exista simptome sau sunt inca in faza incipienta, la debut. asa ca se studiaza posibilitatea ca acest nenorocit de virus sa foloseasca si alte mecanisme de infectare celulara, similare gripei. la acest moment, sunt incredibil de putine studii legate de sars, ce sa mai vorbim de covid-19. chiar in ceea ce priveste rolul si modul de functionare al ace2, inca mai sunt destul de multe necunoscute. semnificatia statistica a studiilor existente pe aceste subiecte este ridicol de mica. pur si simplu pe rasa noastra minunata o doare fix in c .. de aceste probleme. preferam sa cheltuim banii pe arme, parfumuri si alte tampenii, in loc sa dirijam fondurile catre lucrurile care ar putea salva milioane de vieti. practic toata cercetarea actuala in domeniul bio-medical seamana cu niste zgarieturi anemice pe un ghetar imens. asa ca o sa treaca destul de mult timp pana o sa clarificam cat de cat potentialul acestui virus. deocamdata avem de-a face cu un virus nou, rezultat sau nu al unor umanoizilor tembeli si singurul lucru pe care putem sa-l facem este PRUDENTA MAXIMA si sa avem rabdare, sa speram ca in ~6 luni o sa intelegem suficient astfel incat sa putem sa-l contracaram eficient
    • -10 (16 voturi)    
      La covid-19 se pare ca nu se produce imunitate. (Luni, 17 februarie 2020, 10:59)

      Marionette [utilizator] i-a raspuns lui 2ingineri

      Da, coronavirusurile naturale produc imunitate, insa acesta este o arma biologica, proiectata sa toace si sa toace populatia pana nu mai exista.
      • +8 (12 voturi)    
        stiti cumva (Luni, 17 februarie 2020, 11:25)

        nellino [utilizator] i-a raspuns lui Marionette

        ce utilizeaza arma biologica pentru a toca populatia: tocatorul de bucatarie sau cel pentru ratze?
        • -6 (6 voturi)    
          Informeaza-te. (Luni, 17 februarie 2020, 12:14)

          Marionette [utilizator] i-a raspuns lui nellino

          In cazul in care este permis link-ul o sa vezi ca la covid-19 nu exista imunitate iar daca boala nu te ucide atunci reinfectarea o va face cu siguranta.
          https://www.youtube.com/watch?v=MwJ5thwr4C8
    • -3 (3 voturi)    
      concluzia.... (Luni, 17 februarie 2020, 16:17)

      2ingineri [utilizator] i-a raspuns lui 2ingineri

      E ca infectia nu produce imunizare. E naspa. Mai ales ca pe metoda asta lucreaza si vaccinurile.
  • -9 (11 voturi)    
    corona virus (Luni, 17 februarie 2020, 10:27)

    12Cristian [anonim]

    Am fost de multe ori in China si admir forta ei economica (nr, 1 in lume ca volum) si politetea locuitorilor!
    Obiceiurile culinare ff ciudate pt noi, sunt nu numai in China, ci si in toata Asia! de la serpi vii eviscerati la gandaci! Insa chestia cu liliecii este absolut oribila...Nu uitati ce populatie are China! Am incredere in armata/guvernul chinez si imi doresc sa rezolve totusi aceasta pb! Au si savanti extraordinari, laboratoare super-performante! Si sper ca guvernul ns se misca ff urgent in asigurarea masurilor de filtrare la granite!
    • +8 (10 voturi)    
      Au fost laudati la SARS (Luni, 17 februarie 2020, 10:36)

      Lok [utilizator] i-a raspuns lui 12Cristian

      Dar acuma vedem ca au avut noroc chior. Si Sars a fost acum 10 ani, cand nu erau asa de dezvoltati. Chinezii sunt praf, au un PIB/capita sub romania. Acuma fa un exercitiu de imaginatie si spune-mi ce resurse am avea noi pentru a combate asa o molima. Nu prea. Nu au nici ei, si in zonele lor rurale e prapad. Sper ca nu sunt lasati de izbeliste.
      • -4 (14 voturi)    
        Noroc a avut SUA. (Luni, 17 februarie 2020, 11:31)

        Marionette [utilizator] i-a raspuns lui Lok

        Concurentului lor economic li se tot intampla boli ciudate din an in an. Si stiti cum se zice: norocul si-l mai face si omul.
        • +3 (5 voturi)    
          Din nou. SUA nu cred ca risca un razboi (Luni, 17 februarie 2020, 13:53)

          Lok [utilizator] i-a raspuns lui Marionette

          Cu China. De altfel ar fi catastrofic. Asadar cum presupui tu ca se risca SUA sa trimita un virus despre care, probabil Chinezii cu aparatul lor de spionaj ar fi stiut. De asemenea care este scopul, avand in vedere ca poate veni si la ei. Si daca ar tintii doar asiaticii, virusii si mai ales coronavirusii pot suferii mutatii sa treaca peste barierele genetice ce ne diferentiaza de Asia.
    • +6 (10 voturi)    
      La noi dacă ajunge (Luni, 17 februarie 2020, 10:43)

      nick24 [utilizator] i-a raspuns lui 12Cristian

      mai bine spus, problema e când ajunge, se răspândește imediat, din cauza aglomerației în mijloacele de transport în comun, igienei din școli și lipsei culturii igienice a populației, pornind de la spălatul cu apă și săpun pe màini. Vedeți numai cum arata orice WC public, de la serviciu, din școli și chiar de acasă!
    • +7 (9 voturi)    
      sars (Luni, 17 februarie 2020, 11:28)

      rmos [utilizator] i-a raspuns lui 12Cristian

      cu sars au avut mare noroc, au fost parca ~ 10000 cazuri dar mortalitate destul de mare, ~10%. totul s-a rezolvat prin carantina, aceasta a fost eficienta din cauza particularitatilor virusului care provoaca sars. in cazul covid-19, situatia e critica tocmai din cauza ca nu mai e eficienta carantina. covid-19 are o capacitate de infectare mult mai mare si in faze incipiente, asimptomatice. pe covid-19 nu-l mai opresti cu carantina din pacate ... iar legat de "laboratoare super-performante" ale chinezilor, sunt povesti, nu au tehnologie proprie, au importat de unde au putut. laboratorul din wuhan e facut cu tehnologie din franta, daca imi aduc bine aminte. chinezii sunt cunoscuti pentru faptul ca se joaca cu focul, ii doare fix in cot de norme de siguranta, etc ... vezi de exemplu cercetarile cu crispr. se joaca cu focul si uite ca si-au dat foc pana la urma, posibil ca focul sa cuprinda toata lumea din cauza prostiei lor ...
    • +3 (3 voturi)    
      Cu șerpii și gândacii nu e așa mare problemă (Luni, 17 februarie 2020, 17:26)

      Nyk1 [utilizator] i-a raspuns lui 12Cristian

      Ăia au bolile lor, care nu sar așa ușor la mamifere.

      Problema e că mănâncă și mamifere de care nu ne separă o distanță genetică chiar așa de mare, cum ar fi liliecii sau pangolinii. Iar omul este și el mamifer, indiferent de ce ar spune creaționiștii.
  • -1 (3 voturi)    
    oamenii (Luni, 17 februarie 2020, 21:27)

    Bintea Haiducul [utilizator]

    Unii oameni sunt mamifere, alții sunt tatifere. :)


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by