Este de multă vreme una din cele mai aprinse dezbateri din Germania și care împarte țara practic în două. Iar acum limita generală de viteză pe faimoasele Autobahn ale țării a revenit în centrul atenției după ce ADAC (Allgemeine Deutscher Automobil-Club) și-a reformulat poziția.

HotNews.roFoto: Hotnews

De decenii, ADAC a respins cererile pentru introducerea unei limite de viteză pe autostrăzi, care sunt faimoase tocmai pentru că au zone fără nicio restricție de viteză. Dar acum, automobil-clubul „nu mai este fundamental împotriva” ideii de a se introduce o limită generală de viteză, a declarat pentru DPA vicepreședintele pentru trafic Gerhard Hildebrand: „Discuția privind introducerea unei limite este purtată emoțional și polarizează membrii. De aceea, ADAC nu se mai angajează să ia o poziție”.

Hildebrand a cerut efectuarea unui studiu comprehensiv al efectelor introducerii unei limite de viteză pe Autobahn. „Aceasta ar oferi o bază solidă pentru o decizie (privind poziția)”.

De ce atâtea controverse? Germania este o țară a mașinilor și a șofatului – iar această pasiune, spun unii, este reflectată de libertatea de a conduce liber pe porțiuni de autostrăzi. Într-un sondaj efectuat de The Local în mai, 70% dintre cititori au respins ideea impunerii unei limite de viteză pe autostradă.

Dar mulți oameni argumentează că o limită, de obicei văzută la 130 km/h, ar face drumurile mai sigure și ar reduce emisiile de carbon. Verzii au și înaintat o moțiune pe acest subiect în Bundestag. Dar o majoritate parlamentară a respins-o.

Există, totuși, unele restricții de viteză. Dar acestea lipsesc de pe 70% din totalul autostrăzilor din Germania. Conform Institutului Federal de Cercetare pentru Autostrăzi, există restricții permanente sau temporare pe 20,8% din autostrăzi. Cele mai întâlnite sunt de 120 km/h (7,8% din rețea) și 100 km/h (5,6%). Pe lângă acestea sunt afișaje variabile pentru controlul traficului. Și de 40 de ani este în vigoare o recomandare pentru o viteză maximă de 130 km/h.

Germania este singura țară din Europa fără o limită oficială de viteză pe autostrăzi. În Austria, Danemarca, Olanda, Franța și Republica Cehă este o limită de 130 km/h, iar în Belgia și Elveția de 120 km/h. (The Local, Germania)