Va pedepsi Canada companiile aeriene Turkish, Lufthansa, Austrian, Qatar Airways, Aeroflot și Ukraine International Airlines pentru tragedia de la Teheran?

de A.Th.C.     HotNews.ro
Marţi, 14 ianuarie 2020, 22:40 Actualitate | Internaţional


176 de victime
Foto: YouTube
Premierul canadian Justin Trudeau a afirmat că guvernul său cere dreptate și răspundere pentru victimele din avionul ucrainean pe care Iranul spune că l-a doborât din greșeală. Va însemna oare aceasta că țara sa va interzice companiilor Turkish, Lufthansa, Austrian, Qatar Airways, Aeroflot și Ukraine International Airlines să survoleze și să aterizeze în Canada?

Trebuie să i se permită Malaeziei să opereze o companie de zbor? Întrebarea a fost pusă de Flyers Rights în 2014, după ce Malaysian Airlines a zburat în cunoștință de cauză peste Ucraina răsăriteană, o zonă de război. MH 370 a fost doborât accidental și toți pasagerii au murit. Totuși, Malaysia Airlines a tras învățăminte și a stat departe de spațiul aerian iranian.

Acum, compania națională ucraineană ar fi trebuit să știe. Fără nicio îngrijorare, transportatorul ucrainean a luat decizia conștientă de a zbura peste o zonă de război, iar Iranul a ucis 176 de pasageri și membri ai echipajului.
Câteva zile mai târziu nu a existat vreo scuză din partea managementului de la Ukraine International Airlines, ci doar cereri de despăgubiri adresate Iranului, ceea ce este cu siguranță o solicitare rezonabilă și logică. Dar eTurboNews spune că și Lufthansa Group este vinovat de moartea celor 176 de oameni și de punerea în pericol a altor sute.

Nu a existat vreo scuză nici de la Turkish, Lufthansa, Austrian, Qatar Airways și Aeroflot pentru că nu au dat exemplu în acea zi tragică. Cel mai probabil, niciuna din aceste companii nu va recunoaște vreodată că a greșit continuând să zboare deasupra Iranului într-un moment în care spațiul aerian era declarat nesigur de Federal Aviation Administration și ostilitățile erau în curs între Iran și SUA.
În cele din urmă, Iranul a luat poziție și și-a recunoscut vina. Dar vina trebuie împărtășită de toate părțile implicate.

Cine datorează compensații pentru cei 176 de oameni care nu trebuia să moară miercurea trecută? Desigur, premierul canadian Justin Trudeau și președintele ucrainean Volodimir Zelenski sunt perfect îndreptățiți să ceară dreptate de la guvernul Republicii Islamice a Iranului.

Dar n-ar trebui să ceară compensații și de la Ukraine International Airlines, Turkish Airlines, Lufthansa, Austrian Airlines, Qatar Airways și Aeroflot? N-ar avea Canada motive să impună restricții acestor companii dacă nu vor reacționa? Canada ar avea toate motivele să interzică acestor companii să-i survoleze teritoriul și să le suspende drepturile de aterizare până când vor plăti compensații și-și vor lua angajamentul că asemenea tragedii nu se vor repeta.

Când companiile aeriene zboară peste zone de conflict și parteneriatele între ele fac pasagerii să nu știe cu care anume dintre ele călătoresc când își cumpără un bilet, industria aviatică poartă o responsabilitate care este greu de înțeles. Mulți pot întreba: ce căuta un avion de linie peste o zonă de război?

300 de avioane erau programate să zboare peste Ucraina în ziua în care MH 370 a fost doborât, în ciuda avertizărilor către companii privind „riscuri serioase legate de siguranță”.

În Iran, o avertizare similară a fost emisă de Federal Aviation Authority din SUA și ignorată de multe companii aeriene.

În 2014, KLM a declarat că „evită să zboare peste teritoriul în cauză”. FlyersRights a întrebat compania dacă este o politică veche sau nouă. KLM nu a răspuns. (eturbonews.com)






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















9638 vizualizari

  • +6 (14 voturi)    
    compania sa plateasca (Marţi, 14 ianuarie 2020, 22:52)

    gopo2016 [utilizator]

    si ei, sint vinovati ca si iranieni, trebuiau sa stea la sol pina se terminau ostilitatile
  • +11 (15 voturi)    
    ... (Marţi, 14 ianuarie 2020, 22:57)

    cartograful [utilizator]

    mda..."ambulance chaser"-ii la lucru. Zona la est de Romania e atat de impanzita de potentiale sau actuale conflicte incat trasee precum Germania-China sau Franta-India ar trebui rezolvate peste Polul Nord (ceea ce pune probleme in sine). Nu-mi e clar deloc din articol de ce e vinovata Lufthansa sau Austrian de moartea celor 176.
  • +14 (22 voturi)    
    Nu zbura ”peste”, zbura de la Teheran (Marţi, 14 ianuarie 2020, 22:58)

    Harald [utilizator]

    Comparația cu MH-370 e ridicolă, MH-370 e cel care a dispărut în Oceanul Indian.

    MH-17 era cel doborât deasupra estului Ucrainei, iar acela nu avea ce căuta într-o zonă de conflict, într-adevăr. Dar Teheranul nu e nicio zonă de conflict, toată teoria aparține cuiva care nu înțelege despre ce scrie.
  • +3 (15 voturi)    
    <br> (Marţi, 14 ianuarie 2020, 23:05)

    LiviuX [utilizator]

    Ce legatura au Turkish Airlines, Lufthansa, Austrian Airlines, Qatar Airways și Aeroflot cu ce s-a intamplat? Au doborat ei avionul? Da, Ucraina e vinovata ca nu a luat masuri, dar atat. Celelalte companii au zburat si ele pe riscul lor, norocul lor fiind ca nu au patit nimic. Dar de aici pana la a le penaliza e o distanta enorma. Ar trebui ca toate tarile sa interzica cetatenilor lor care sunt in Iran sa plece de acolo folosind avioane? Eu consider singurii vinovati ca fiind iranienii. O racheta (acum vad ca chiar doua) nu se lanseaza catre o tinta din greseala, ci numai si numai cu intentie clara. Deci n-aveau decat sa doboare tinte militare americane (nici macar aici civile), dar ce treaba au cu cetateni pasnici ai unor tari nici macar implicate in conflict?
  • -5 (9 voturi)    
    @LiviuX: Legatura este.... (Marţi, 14 ianuarie 2020, 23:45)

    Canadian13 [utilizator]

    ...este Air Canada (https://www.fool.ca/2019/11/03/why-you-should-sell-air-canada-stock-before-2020/)
    AC care are maaaari dificultati de cand a inghitit TRansat
    Air Canada condusa de un roman (!!!) si care e atat de puternica incat Trudeau si ministrul sau Garneau au declarat ca sunt cu mainile legate cu privire la sanctiunile pe care le pot aplica AC in urma miilor de plangeri ale calatorilor care s-au trezit de sarbatori (decembre2019) cu booking-uril in dublu si triplu pe cursele internationale ...ale caror destinatii ghici ? ...ei bine Lufthansa si Turkish.
    https://www.canadianbusiness.com/business-news/garneau-says-department-cannot-do-anything-about-air-canada-booking-problems/

    Deci daca AC vrea ca Lufhan & Turkish and co. sa sa fie penalizata,...ei bine, va fi :)
    • 0 (0 voturi)    
      Asta e banc? Daca da, e prost! (Miercuri, 15 ianuarie 2020, 15:50)

      LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui Canadian13

      A ajuns Air Canada (ca sa nu mai zic ca asta e doar o companie, care nici macar nu are vreo legatura cu ce s-a petrecut) cam cum ziceau unii despre Basescu, sa controleze si sa dicteze intregii lumi! Nu-ti dai seama de absurditatea afirmatiilor tale?
  • +5 (11 voturi)    
    Canada e la fel de vinovata (Miercuri, 15 ianuarie 2020, 0:00)

    holinessdani [utilizator]

    A emis Canada vreo interdictie sau macar o avertizare pentru cetatenii ei sa nu calatoreasca spre sau din Iran?
  • +3 (11 voturi)    
    neinformat (Miercuri, 15 ianuarie 2020, 3:42)

    maxi lopez [utilizator]

    un articol destul de neinformat.

    era de datoria Iranului sa inchida spatiul aerian pentru zboruri civile daca dorea sa traga cu rachete.

    e singurul vinovat. nu avea voie sa traga.

    FAA este o agentie americana, nu are jurisdictie asupra companiilor straine care opereaza zboruri in Iran.

    iar canadienii nu au jurisdictie sa pedepseasca niste companii ca de ce zboara in Iran atat timp cat acest lucru nu e interzis de nimeni, nici macar de Canada,
  • +4 (8 voturi)    
    Absurd! (Miercuri, 15 ianuarie 2020, 9:50)

    nimenni [utilizator]

    De ce sa despagubeasca companiile respective si de ce sa fie interzise?
    1) Iran NU este o zona de razboi (spre deosebire de Siria, de exemplu)
    2) avionul doborat nu survola Iranul, ci decolase chiar de la Teheran
    Trudeau spune ca cere dreptate, de unde s-a ajuns la concluzia asta aberanta? Articolul asta e un gunoi.
    • 0 (4 voturi)    
      Ar trebui boicotat Iranul. (Miercuri, 15 ianuarie 2020, 10:06)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui nimenni

      Nici-o companie aviatică să nu mai zboare în și deasupra Iranului până când Iranul nu dovedește responsabilitate în asigurarea zborului în fața turbulenților gardieni ai revoluției.Iranul ar trebui să desființeze gardienii revoluției,să-și reorganizeze armata și serviciile.Prăbușirea avionului le oferă șansa.
  • +1 (3 voturi)    
    Can can? (Miercuri, 15 ianuarie 2020, 13:53)

    Meet [utilizator]

    O scurta lista (incompletă, superficială ) cu potențiale zone de conflict unde exista trafic aerian însemnat
    Grecia - Turcia - Cipru
    Orice zona din jurul și în interiorul spațiului Israel
    Iordania, Liban, Arabia Saudită, Yemen, UAE, Oman, Qatar
    Toată Africa
    Pakistan-India
    China
    Rusia

    Articolul are rol de a alarma, e superficial și ignoră existența altor zone cu aceleași probleme. În plus în stil pur Greta nu oferă vreo soluție sau o alternativă acceptabilă din punct de vedere cost timp siguranță...


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by