Fuga fostului șef al Nissan Carlos Ghosn: Șapte persoane au fost reținute în Turcia

de Redactia     HotNews.ro
Joi, 2 ianuarie 2020, 12:16 Actualitate | Internaţional


Carlos Ghosn
Foto: YouTube
Șapte persoane, între care patru piloţi, au fost reținute joi de autoritățile din Turcia în ancheta privind dispariția fostului preşedinte al Nissan Carlos Ghosn. Investigația vizează fuga fostului șef al Nissan, care a plecat din Japonia în Liban, via Istanbul, scrie Reuters. Gosh este acuzat de fraude financiare şi era în arest la domiciliu, după ce a stat 130 de zile în detenţie.

Carlos Ghosn a devenit cel mai faimos evadat din Japonia, anunţând marţi că a fugit în Liban pentru a scăpa de un sistem de justiţie ”corupt”.

Persoane apropiate situaţiei au declarat pentru Reuters că Ghosn - unul dintre cei mai cunoscuţi şefi de companii din lume - a sosit luni la Beirut de la Istanbul, cu un avion privat.

Site-ul Hurriyet a relatat, citând un oficial din Ministerul turc de Interne, că poliţia de frontieră din Turcia nu a fost informată despre sosirea lui Carlos Ghosn, iar intrarea şi ieşirea lui din ţară nu au fost înregistrate. Avionul a sosit luni, la ora 5:30, la aeroportul Ataturk din Istanbul, potrivit Hurriyet, care precizează că procurorii au dispus reținerile după extinderea investigaţiei. Informaţiile nu au putut fi confirmate imediat, potrivit Reuters.

Conform agenţiei de presă DHA, poliţia a reţinut şapte persoane, printre care patru piloţi, suspectate că l-au ajutat pe Ghosn să ajungă în Liban de pe un aeroport din Istanbul, unde a aterizat venind din Japonia.

Televiziunea din Japonia NHK a relatat că autorităţile japoneze i-au permis lui Ghosn să aibă la el un paşaport francez de rezervă, încuiat într-o casetă, în perioada eliberării sale pe cauţiune, oferind o informaţie legată de modul în care acesta a reuşit să evadeze din Japonia în Liban.

Procuratura a percheziţionat joi reşedinţa lui Ghosn din Tokyo, a mai relatat NHK.

Omul de afaceri, care deţine cetăţenie franceză, libaneză şi braziliană, a fost scos din Tokyo și transportat clandestin în Liban de către o companie privată de securitate, în urmă cu câteva zile, aceasta fiind parte a unui plan pregătit în ultimele trei luni.

"Nu am fugit de justiție. Am fugit de injustiție și persecuție politică", a spus Carlos Ghosn, marți, într-o declarație prin e-mail transmisă presei americane.

Încă nu este clar cum a reușit Ghosn să scape de supravegherea autorităților judiciare din Japonia în așa fel încât să se îmbarce în avionul privat care l-a dus în Turcia. Potrivit presei libaneze, acesta ar fi fugit din Japonia ascuns într-o cutie de instrumente muzicale după ce o trupă de cântăreți i-ar fi vizitat casa din Tokyo în perioada Crăciunului.

Arestat în 2018 în Japonia, Carlos Ghosn, care este acuzat că nu a declarat compensaţii în valoare de zeci de milioane de dolari și de deturnare de fonduri, a fost eliberat pe cauțiune de o instanță niponă în aprilie.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















11468 vizualizari

  • -5 (19 voturi)    
    justitia (Joi, 2 ianuarie 2020, 13:13)

    codrean [utilizator]

    In Japonia cam ca la noi. Luni de arest, alte luni cu arest la domiciliu ! Si daca era achitat cum il compensau ? Nici procurorii japonezi n-au fost in stare sa faca un rechizitoriu si trimitere in judecata dupa mai bine de un an ! Cu "suspectul" in arest preventiv !?
    • +3 (9 voturi)    
      Cleptocratia nevinovata si persecutata... (Joi, 2 ianuarie 2020, 14:43)

      contributor.bis [utilizator] i-a raspuns lui codrean

      Comunicatele oficiale sau (şi mai rău) de presă nu pot constitui "probe" irefutabile care să ne permită judecăţi pripite despre competenţele statale într-ale justiţiei.
      Până una-alta, ceea ce este totuşi "vizibil" este o afacere de milioane (şi/sau de miliarde) ale unui joc subtil al "albei-negre" a vulgului urăt mirositor. Este vorba tot de corupţie si abuz de putere, lucruri totuşi foarte frecvente în lumea "lor", a celor "ajunşi", lacomi de putere si bani, "elite" sfidătoare şi dipreţuitoare a "restului omenirii muncitoare". Avem si noi imitatorii noştrii, penibili şi cabotini, cu burţile pâna la "genunche" şi slană pe ceafa de membru de "partid".
      Dar când cad voalurile iluziei, esenţa imoralitătii apare în toată cruzimea sa ostentatorie. Laşitate egalizatoare adoptă discursul "persecuţiei" (politice, de obicei). Ca în bancul de pe vremuri, preşedinţii de CAP se consideră egalii preşedinţilor americani.
      Şi chiar aşa este ; imoralitatea şi "nivelul" scăzut al responsabilitătiiii au inventat acea lume a corupţiei "naturale", "bazice", unde diferenţele de nivel intelectual dispar în această internationala a hoţiei.

      Urmăriti itinerariul fugitivului si veţi avea imaginea traseului corupţiei generalizate. Dacă eşti nevinovat nu fugi de justiţia unui stat de drept. Japonia nu este Rusia sau vreun stat african de mâna a 3a. Franţa însăşi a declarat că nu-l va extrăda dacă se va refugia acolo, cetăţean francez fiind (cu 2 pasapoarte !!!).
      Fraţilor, noi ne uităm tembelizaţi la fustiţa minusculă a unei fufe oarecare, mare afaceristă prin sportu'... "reghe", sau la "„Revelionul Starurilor 2020“ (că stelele sunt numai pe cer şi oricum nu vorbesc romgleza), în timp ce Cleptocraţia Mondială îsi vede de treaba ei.
      La multi ani !
      Câti om mai apuca.
      • 0 (8 voturi)    
        @contributor.bis (Joi, 2 ianuarie 2020, 16:54)

        sfarleaza [utilizator] i-a raspuns lui contributor.bis

        Nu te grabi cu judecatile de valoare... Multi cunoscatori ale detaliilor din culise sustin ca e de fapt manareala lui Hiroto Saikawa (CEO Nissan) care se opunea de multa vreme fara succes fuziunii Nissan-Renault. Ghosun a salvat de la faliment Renault si Nissan, a facut apoi aliante cu Daimler (motoare montate pe Mercedes Classe A, Classe C...), cu Mitsubishi, a adus grupul pe locul 4 mondial. Nici Dacia n'ar fi ajuns unde este fara Ghosun! Omul deranjeaza multi prichindei puternici cu ochi oblici.
        • 0 (4 voturi)    
          Egalitatea dintre Dulăi si Căţei (Joi, 2 ianuarie 2020, 17:52)

          contributor.bis [utilizator] i-a raspuns lui sfarleaza

          Nimeni nu contestă calităţile de manager a lui Ghosn.

          Nimeni nu poate contesta calitătile japonezilor, care au trecut de la feudalism la capitalism în câţiva zeci de ani (după al 2lea RM). Iar industria lor auto nu a avut nevoie, la epoca respectivă, de…libanezu' evadat pentru a se dezvolta.

          Este adevărat si că nimeni nu poate justifica xenofobia şi rasismul nipon (ambele notorii), chiar dacă şi la ei situaţia începe să se schimbe.

          Dar abuzurile de putere şi băgatul mâinii în visteria societătii pentru profitul personal nu pot fi ignorate nici ele.

          Ce facem ? Iertăm pentru că este vorba de un bun manager sau pedepsim derapajul de la legile în vigoare ?
          Egalitatea poate fi personificată ? Unii la închisoare pentru o pâine furata, alţii în Maldive cu buzunarele doldora de bani escrocaţi ?
    • +2 (4 voturi)    
      Ce compensare ? (Joi, 2 ianuarie 2020, 14:47)

      briciu [utilizator] i-a raspuns lui codrean

      Cu rata de condamnare de peste 99% ???
    • +1 (1 vot)    
      Nu creca ai habar cum e Justitia Nipona (Joi, 2 ianuarie 2020, 17:11)

      Dalinar [utilizator] i-a raspuns lui codrean

      de afirmi ca e "cam'ca la noi"!!!!
      • -1 (5 voturi)    
        Depinde de ce nivel vorbesti (Joi, 2 ianuarie 2020, 17:52)

        Maspp [utilizator] i-a raspuns lui Dalinar

        Probabil la nivelul omului de rand functioneaza foarte bine. Cand e vorba de interese politico-economice, japonezii sunt cei mai nationalisti din lume. Asa ca sunt absolut convins ca justitia japoneza este subordonata interesului national. Ghosn era un pericol major pentru Nissan iar Nissan are influenta masiva in guvernul japonez. Oricum, cand tii un CEO 6 luni in arest nu pare cea mai corecta justitie din lume.
        • +1 (1 vot)    
          Of course not (Joi, 2 ianuarie 2020, 23:44)

          Dalinar [utilizator] i-a raspuns lui Maspp

          Dar sa ajungi sa spui ca in Japonia e cam'ca la noi, e cale lunga. Dar, sunt sigur ca a facut confuzie, cu China!!!!
  • +2 (8 voturi)    
    Facatura (Joi, 2 ianuarie 2020, 16:58)

    Totorina [utilizator]

    Stiti voi ce jocuri de putere in interiorul grupului Renault-Nissan s-au desfasurat acolo??!! Daca a fost"lucrat" de vicepresedintele japonez al aliantei, ca sa-l "mazileasca"???!!!
    Carlos Goshn a fost cel mai bun manager in industria respectiva din ultimii 50 de ani; a scos din rahat ambele partenere ale aliantei - Nissan si Renault; a fost cel care a sustinut puternic conceptul de Low Cost Car, pe care Dacia a reusit sa supravietuiasca si mai ales sa creasca; implicit sa aiba de munca sute de mii de oameni in România din industria auto pe orizontala-adica furnizori Dacia.Vedeti rezultatele financiare ale grupului RN in timpul mandatului Goshn si mai uitati-va si la cine zice, nu doar la ce zice: acuzatiile au venit din interior....
    Habar n-aveti ce lupte se dau la nivel de CEO's/Chairman in companii; cum se infig pumnale in spate ca intre pirați; da' comentati ca niste Doreli români veritabili !!! Bleah !
  • +2 (2 voturi)    
    Facatura (Joi, 2 ianuarie 2020, 18:47)

    Totorina [utilizator]

    Stiti voi ce jocuri de putere in interiorul grupului Renault-Nissan s-au desfasurat acolo??!! Daca a fost"lucrat" de vicepresedintele japonez al aliantei, ca sa-l "mazileasca"???!!!
    Carlos Goshn a fost cel mai bun manager in industria respectiva din ultimii 50 de ani; a scos din rahat ambele partenere ale aliantei - Nissan si Renault; a fost cel care a sustinut puternic conceptul de Low Cost Car, pe care Dacia a reusit sa supravietuiasca si mai ales sa creasca; implicit sa aiba de munca sute de mii de oameni in România din industria auto pe orizontala-adica furnizori Dacia.Vedeti rezultatele financiare ale grupului RN sub mandatul Goshn si mai uitati-va si la cine zice, nu doar la ce zice: acuzatiile au venit din interior....
    Habar n-aveti ce lupte se dau la nivel de CEO's/Chairman in companii; cum se infig pumnale in spate ca intre pirați; da' comentati ca niste Doreli români veritabili !!! Bleah !


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by