Euractiv: Compania unui magnat ceh a plătit o campanie pro-China

de I.B.     HotNews.ro
Joi, 12 decembrie 2019, 7:49 Actualitate | Internaţional


Harta coridoarelor China Europa
Foto: CSIS
Conform Aktuálně.cz, partener media al Euractiv.cz, o agenție de relații publice (PR) angajată de Home Credit, o companie de credit, a creat o rețea de politicieni, experți, dar și jurnaliști, care ar fi trebuit să influențeze societatea cehă în favoarea Chinei. Aktuálně.cz a scris că nu toate persoanele implicate erau și conștiente de faptul că făceau parte din rețeaua pro-China, citează Rador.

Documentele arată că Home Credit a angajat agenția de PR C&B Reputation Management pentru a disemina informații pozitive despre China. Sarcina ei era totodată și atacarea persoanelor cu opinii critice la adresa regimului chinez.

Scandalul implică și portalul ceh de știri Info.cz, al cărui director executiv, Tomáš Jirsa, este acționarul majoritar al C&B Reputation Management. Jirsa a demisionat de la Info.cz la numai câteva ore după ce Aktuálně.cz își publicase articolul. Info.cz a fost lansat în 2016 și se autointitulează „portal conservator”.

Unul dintre personajele principale este un expert ceh în China, Vít Vojta, care lucrează și ca translator al președintelui ceh Miloš Zeman, binecunoscut pentru atitudinile sale pozitive față de China.

„Relațiile bune cu China sunt cruciale pentru afacerea lui Kellner”, a scris Aktuálně.cz. Compania Home Credit deținută de Kellner a obținut acum cinci ani o licență pe baza căreia poate oferi credite non-bancare în China.

Home Credit a negat presupusa intenție de a influența opinia publică cehă. „Documentele publicate sunt în mod evident furate și nu poate fi exclusă posibila lor modificare”, a pretins Home Credit. Compania a admis doar că a susținut un site intitulat Sinoskop și fondat de Vojta.

Kellner este în prezent cel mai bogat om din Cehia, iar Home Credit e parte a PPF Group, o companie de investiții cu sediul în Olanda, deținută de el. PPF a ajuns recent în vizorul presei, după ce achiziționase cea mai populară televiziune comercială cehă, TV NOVA, precum și alte câteva posturi de televiziune din Bulgaria, România, Slovacia și Slovenia.

Scandalul survine la numai câteva săptămâni după ce s-a descoperit că China a finanțat un curs de „propagandă” la Universitatea Carol din Praga.

Presa cehă a informat recent că Home Credit voia să încheie un acord de parteneriat cu Universitatea Carol, dar a renunțat după ce sute de studenți au manifestat împotriva acordului.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















1652 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by