Compania Austrian Post este obligată să plătească 18 milioane de euro pentru vânzarea de date legate de presupusele înclinații politice ale clienților. Serviciul poștal a anunțat că va contesta decizia, scrie DW.

Austrian PostFoto: LinkedIn

Autoritatea pentru Protecția Datelor din Austria a decis să aplice această penalizare, după ce s-a aflat faptul că serviciul poștal a încălcat reglementările privind viața privată a individului, prin colectarea și vinderea informațiilor despre presupusele preferințe politice ale utilizatorilor serviciilor. Ministerul Justiției a făcut publică decizia în cadrul unei conferințe de presă, marți seară.

În ianuarie, platforma de jurnalism de investigație Addendum a raportat că Poșta austriacă vindea numele, adresele, vârstele și genurile a aproximativ 3 milioane de clienți, către companiile de marketing. Angajații Poștei au făcut și presupuneri legate de afiliațiile politice ale 2.2 milioane de oameni care au trimis scrisori, oferind spre vânzare aceste informații partidelor în căutare de noi membrii.

În urma raportului, reprezentanții au anunțat că vor șterge baza de date legată de posibilele înclinații politice ale celor 2.2 milioane de clienți. La momentul respectiv, Poșta Austriacă a promis să își restructureze întreaga bază de date.

În apărarea lor, cei de la compania de servicii poștale au susținut că asumpțiile legate de înclinațiile politice sunt rezultatul unor sondaje de opinie și ale unor statistici de vot în zone geografice specifice și că datele nu dezvăluie comportamentul de vot al indivizilor.

Poșta Austriei a declarat că plănuiește să conteste decizia.