Japonia: Cum au devenit șoferii în vârstă o problemă și ce măsuri anunță guvernul

de Lupu Vlad-Andrei     HotNews.ro
Marţi, 29 octombrie 2019, 0:17 Actualitate | Internaţional


Trafic
Foto: Pixhere
​​Cu unul din 5 oameni cu vârsta de 70 de ani sau mai mult, Japonia are una dintre cele mai îmbătrânite națiuni. În același timp, Japonia are și foarte multe vehicule pe șosele, aproape 80 de milioane. În aceste condiții, niponii încearcă să găsească soluții pentru a scădea numărul de accidente provocate de vârstnici, scrie BBC.

Datele oficiale arată că în Japonia a crescut cu aproape 6 procente numărul accidentelor mortale produse de cei cu vârsta de peste 75 de ani. Totodată, numărul accidentelor mortale din această țară a fost cel mai mic, din 1948 până acum. Accidentele provocate de cei vârstnici continuă să facă obiectul știrilor de primă pagină iar autoritățile își doresc să introducă teste mai stricte pentru ca vârstnicii să-și păstreze dreptul de a conduce sau chiar să le interzică să șofeze în mașini care nu au sistem de frânare de urgență.

Mulți dintre șoferii de vârstă înaintată renunță de bună voie la permisele lor pentru că își dau seama că nu mai reușesc să conducă în siguranță. Cei care fac acest gest pot primi chiar beneficii la achiziționarea de abonamente pentru transportul în comun. Totuși, renunțarea la permisul de conducere poate fi de multe ori un eveniment ce provoacă emoții puternice. Mai mult de atât, pentru cei vârstnici care trăiesc în zonele rurale, a putea conduce este un mare avantaj având în vedere că transportul în comun nu este de multe ori o variantă.

O soluție de viitor ar putea veni de la mașinile total autonome. Din păcate, chiar și Japonia este la mulți ani distanță de introducerea acestor mașini. Dar chiar în această lună, Toyota a debutat cu o mașină electrică cu două locuri care are viteza maximă de 60 de km pe h, realizată în special pentru cei vârstnici. O altă variantă care, este deja folosită, rămân stickerele care trebuie lipite pe mașini, acestea avertizând dacă la volan se află un vârstnic sau un începător. Pe lângă vârstnici, începătorii sunt chiar mai periculoși în ceea ce privește accidentele provocate. Aceștia sunt lideri în Japonia la numărul de accidente mortale provocate.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















8781 vizualizari

  • +1 (3 voturi)    
    si astia sunt tampiti.. (Marţi, 29 octombrie 2019, 8:29)

    Paleopterix [utilizator]

    Daca s-ar face publice statisticile, este sigur ca accidentele provocate de tineri teribilisti si idioti, cu masini puternice si creier cat nuca, le intrec de 10 ori pe cele provocate de cei in varsta.
  • +1 (1 vot)    
    Dacă nu ai bătrâni,să-ţi cumperi! (Marţi, 29 octombrie 2019, 9:18)

    asavreau [utilizator]

    Impertinenţa unor tineri care nu mai au loc de bătrâni,chit că nu au realizat nimic în viaţă,că ceia ce folosesc nu-i făcut de ei,ci de nesuferiţii de bătrâni,care culmea fac şi accidente pe şosea.Şi tinerii nu fac nici-un accident,sunt disciplinaţi,manieraţi,calmi în trafic şi vine câte un nesuferit de bătrân care provoacă carambol.
    • +1 (1 vot)    
      /// (Marţi, 29 octombrie 2019, 13:51)

      Andreiul_01 [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

      Incercati sa nu faceti comparatii de genul numarul de soferi beti, numarul de copii vitezomani, teribilisti sau sinucigasi atunci cand comparati cu numarul de soferi varstnici care fac accidente minore sau fatale. Incercati in schimb sa faceti o omparatie a celor varstnici (nebauti la volan, nesinucigasi, neteribilisti etc.) cu numarul de soferi tineri sau aflati la la a 2-a varsta (nebauti la volan, nesinucigasi, neteribilisti etc) si apoi o sa vedeti o statistica foarte dureroara. Din pacate poate sunteti ajunsi la acea varsta a 3-a si va simtiti atacati sau marginalizati din pacate. Sa luam exemplul autostrazii din Germania 'Autobahn' pe care nu avem limita de viteze. Desi sunt soferi care conduc cu lejer 300KM/h cu toate astea sunt foarte putine accidente produse fiindca fiecare respecta semnele de circulatie prin urmare nu viteza ucide ci pur si simplu neatentia sau nepasarea.
      Daca vrei un exemplu de combinatie perfecta vazuta pe net este un sofer de audi A5 care mergea pe autostrada de la o comuna cu 140KM/H cu mult peste limita de 50KM/H cu toate acestea nu a facut accident decat in momentul in care un om nu s-a asigurat ca nu vine vreo masina din partea stanga. Din pacate soferul care nu s-a asigurat era un om in varsta. Din aceasta mica neatentie a omului varstnic precum si a teribilistului s-a soldat cu viata a doi oameni.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by