Mai înalt decât orice alt element al unui aeroport, turnul de control este cel care se asigură că avioanele aterizează și decolează în siguranță. Nu este valabil și la Scandinavian Mountains Airport, conform CNN.

Control de la distantaFoto: youtube.com

Scandinavian Mountains Airport este unul dintre primele aeroporturi care va folosi tehnologia de la distanță pentru traficul aerian, controlând astfel mersul aeronavelor fără a fi nevoie de un turn de control. Operatorii nici măcar nu se află în apropierea aeroportului ci la 300 de kilometri distanță, într-o clădire înaltă. Testele pentru o astfel de tehnologie s-au făcut timp de peste zece ani de către compania suedeză de apărare Saab, în locații din Australia până în Statele Unite.

La aeroport există o multitudine de camere și senzori care trimit date către centrul de control. Ecrane de înaltă rezoluție oferă operatorilor o perspectivă de 360 de grade cu o vizibilitate care se dovedește mai cuprinzătoare ca cea a unui turn de control. Realitatea augmentată le permite operatorilor să vadă prin radar avioanele și tot ceea ce se petrece. Un alt avantaj este faptul că viziunea este una mai bună noaptea iar operatorii pot da zoom oricând doresc.

Terminalul de la Scandinavian Mountains Airport are rolul de a prelua turiștii de la cea mai mare stațiune de ski din zonă. Aeroportul nu este singurul care va beneficia de tehnologii revoluționară. London City Airport a beneficiat de o investiție de 650 de milioane de dolari și va începe testele pentru digitalizarea turnului de control, prima dată când se încearcă o astfel de implementare pe un aeroport atât de mare.

Controlarea de la distanță a avioanelor va fi o practică mult mai des folosită, sunt de părere experții. Este și mult mai convenabil având în vedere că o unitate de control poate asigura decolarea și aterizarea avioanelor pentru mai multe aeroporturi la un loc.