Danemarca și 10 alte state UE cer interzicerea vehiculelor diesel și pe benzină, până în 2040

de G.S.     HotNews.ro
Duminică, 6 octombrie 2019, 9:43 Actualitate | Internaţional


Esapament Auto
Foto: Dreamstime
Danemarca, susținută de alte 10 țări ale Uniunii Europene, a cerut interzicerea, la nivel european, a vehiculelor diesel și pe benzină până în 2040, pentru a combate schimbările climatice, relatează Euronews, citat de Mediafax.

Danemarca a făcut propunerea în cadrul unei reuniuni a miniștrilor UE de mediu desfășurată la Luxemburg.

UE își propune să reducă emisiile de carbon cu 40% până în 2030, în timp ce Comisia Europeană intenționează să le reducă la zero până în 2050, pentru a ajuta la oprirea încălzirii globale.

"Trebuie să recunoaștem că suntem presați de timp", a declarat ministrul danez al Climei și Energiei, Dan Jorgensen, după reuniune.

El a spus că interzicerea autoturismelor diesel și pe benzină va determina Comisia să propună eliminarea treptată a vehiculelor cu combustibil fosil din bloc în următoarele două decenii.

În octombrie 2018 guvernul danez a anunțat că va interzice vânzarea tuturor mașinilor cu combustibil fosili până în 2030, dar ulterior a renunțat la idee, deoarece acest lucru ar fi încălcat regulile UE.

Jorgensen a spus că, dacă UE va fi de acord cu privire la o interdicție la nivelul întregii uniuni, ar fi bine dacă fiecare dintre țări ar putea să pună în aplicare o astfel de măsură. "Planul A ar fi acela de a adopta o interdicție europeană", a spus el.

Totuși, Lituania, Letonia, Slovenia, Bulgaria și alte câteva țări au sugerat că trebuie făcut mai mult pentru a opri vânzările de autovehicule second-hand din Europa de Vest către Est.

Jorgensen a spus că este important ca producătorii de automobile să fie informați în privința direcțiilor de politică ale blocului pe termen lung și că următorul pas al Danemarcei a fost formarea unei alianțe cu cele 10 state membre care susțin propunerea sa. „Atunci cred că vor urma și alții”, a spus el.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.
















7720 vizualizari

  • +10 (32 voturi)    
    Superb (Duminică, 6 octombrie 2019, 9:59)

    Alexos [utilizator]

    Ar fi minunat. Oricum in Danemarca inmatricularea unei masini costa o avere, adica aproape i se dubleaza pretul, au un transport public bine pus la punct, nu le este rusine sa foloseasca bicicleta, si, la o adica, isi vor permite cumpararea unei masini electrice. Ce se vor face romanii, transportul public nu face fata nici acum, nu exista retele metropolitane de transport pe cale ferata, marea majoritate nu-si permit decat second-uri ieftine. Ironia ar fi ca pana atunci sa terminam autostrazile si drumurile expres, si sa ne dam seama ca trebuie sa ne apucam de construirea unei retele complexe de cai ferate.
    • +5 (11 voturi)    
      e simplu (Duminică, 6 octombrie 2019, 10:54)

      beeeeeenar [utilizator] i-a raspuns lui Alexos

      in romania nu se va respecta.
      • -8 (14 voturi)    
        hei (Duminică, 6 octombrie 2019, 16:43)

        john70 [utilizator] i-a raspuns lui beeeeeenar

        Da, dar nu stii ca urmatorul pas e interzicerea din 2050 a circulatiei masinilor pe benzina.
        Bolnavii mintali au ajuns la putere.
        • -3 (13 voturi)    
          apoi... (Duminică, 6 octombrie 2019, 22:24)

          1anonim [utilizator] i-a raspuns lui john70

          .. urmatorul pas va fi interzicerea masinilor electrice... Ce dobitoci pe toata linia avem la conducere, dar si printre noi. Nimeni, dar nimeni !? nu a invatat ca societatile sociale modificate prin masuri de forta nu au rezolvat decat temporar ceva; modificarea adevarata se face doar natural, prin evolutia normala a omenirii, cine n-a inteles asta e un aiurit ca sa ma exprim elegant.
    • +9 (13 voturi)    
      inainte (Duminică, 6 octombrie 2019, 11:42)

      nicoR [utilizator] i-a raspuns lui Alexos

      de a trece complet la ecologie, sa facem ca in Danemarca: ai resedinta in Romania, nu poti merge pe drumuri romanesti mai mult de (15 zile in DK) 30 de zile, adica cu numere bulgaresti. ai resedinta duala sau tripla, e ok sa vii cu masina din una din tari.
      - chestia cu masini electrice are iarasi un paradox: astia cu tesla din DK sau Norvegia care isi iau o tesla, mai au si un audi, bmw, sau una tare pe fosile ... s-avem pardon ...
    • -4 (18 voturi)    
      Nu până în,.ci din. (Duminică, 6 octombrie 2019, 12:48)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui Alexos

      Scris greșit ți-a provocat o euforie inutilă.Când ai alternative îți permiți să interzici.
    • -6 (26 voturi)    
      .... e bine ..... (Duminică, 6 octombrie 2019, 14:35)

      cbogdan [utilizator] i-a raspuns lui Alexos

      E bine, s-o punem pe Greta ministru/comisar pe mediu. Macar ea este un copil deci ignoranta are o scuza. Dar sa auzi astfel de prostii din gura unui ministru este inspaimantator. Incepi sa-i intelegi pe britanici - nu vor sa auda prostii debitate cu atata usurinta.
      • -7 (17 voturi)    
        hahaha (Duminică, 6 octombrie 2019, 16:46)

        john70 [utilizator] i-a raspuns lui cbogdan

        Problema britanicilor este ca chiar daca ies din UE, vor ramane cu idiotii de politicieni pro-UE pe cap.
  • +2 (34 voturi)    
    cata ipocrizie (Duminică, 6 octombrie 2019, 10:19)

    dessik [utilizator]

    Nemtii isi inchid reactoarele nucleare si ard carbuni in prostie, dar masinile pe benzina trebuie interzise. Combaterea incalzirii globale e pusa tot in seama populatiei.

    Reducerea centralelor termoelectrice ar avea si un avantaj strategic, ca s-ar reduce dependenta de gaze rusesti.
    • +4 (24 voturi)    
      da, e cu semne mari de intrebare (Duminică, 6 octombrie 2019, 10:56)

      beeeeeenar [utilizator] i-a raspuns lui dessik

      mai ales dupa dezvaluirile despre cum se "recolteaza" cobaltul in congo..
    • +2 (38 voturi)    
      e vorba de banuti (Duminică, 6 octombrie 2019, 11:08)

      Crup [utilizator] i-a raspuns lui dessik

      Toata povestea asta cu ecologia este un big nig gusiness. In fapt, se polueaza mai mult in numele ecologiei. Populatia este inca mult, mult prea proasta sa inteleaga! Plus ca acum ecologia are rang de religie. Apar si sfinti, spre exemplu sfanta Greta.
      • -6 (18 voturi)    
        alo (Duminică, 6 octombrie 2019, 16:47)

        john70 [utilizator] i-a raspuns lui Crup

        Propun sarbatoare UE de Sfanta Greta, pe 30 februarie!
    • -3 (9 voturi)    
      cine a dat minus (Duminică, 6 octombrie 2019, 20:13)

      dessik [utilizator] i-a raspuns lui dessik

      lasati-ma sa ghicesc: se tem de bow-bow-ul nuclear.

      Iata ca nu i-am nimerit pe toti. Sorry, dragii mei. Intrebati-o pe Greta si pe Merkel din ce sa facem curent daca nici termo- nici atomo- nu e bine. Din soare nu se poate tot anul si la orice ora. Sper ca pricepeti.
  • -4 (34 voturi)    
    Proprietatea privata e un moft (Duminică, 6 octombrie 2019, 10:47)

    xolv [utilizator]

    in socialism. Inainte spre epoca de "aur"!
  • -4 (28 voturi)    
    Coincidenta (Duminică, 6 octombrie 2019, 11:10)

    marc.andre [utilizator]

    La numai cateva zile de la "cuvantarea" acida a suedezei la ONU care ne cearta pe toti ca suntem iresponsabili, si dupa o manifestatie uriasa de protest in orasele europene, iata ca, in mod surprinzator Comisia Europeana decide sa "asculte" aceste voci si sa actioneze conform cerintelor. Coincidenta?

    Pe de alta parte, nu pot sa nu constat ca in numeroase alte subiecte, Comisia decide sa ignore total argumentele si se face ca "ploua".

    Manipulare? Posibil. Vom veea. Faptele vor vorbi de la sine.
    • +11 (21 voturi)    
      cred că (Duminică, 6 octombrie 2019, 13:47)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui marc.andre

      e multă logoree, de genul ”hai să ne băgăm în seamă ca ecologiști”.
      Crede cineva că cei care conduc lumea, jupânii petrolului, vor fi de acord cu lăsarea din mână a dependenței oamenilor de țiței? Să fim serioși.
      • -6 (16 voturi)    
        Ce mai aștepți?! (Duminică, 6 octombrie 2019, 16:53)

        Amerlocu [utilizator] i-a raspuns lui nahir

        Ia-ți soarta în mâini și supraviețuiește o săptămână fără hidrocarburi. Cine te oprește?! „Jupânii petrolului” cumva?
  • +16 (20 voturi)    
    Eu zic ca prima data (Duminică, 6 octombrie 2019, 11:44)

    /./ [utilizator]

    inainte sa interzicem masinile pe motorina si benzina ar trebui sa nu mai existe termocentrale pe carbune ca altfel degeaba nu poluezi cu masina daca poluezi cu producerea curentului electric.Transfromarea oricari energii( de ex carbune, gaz) in curent electric se face cu o anumita pierdere.Deci baieti, eu zic sa puneti problema altfel.In cati ani UE poate sa isi produca energia electrica fara carbune si fara gaz, ca doar si gazul polueaza, nu??Suntem in stare in urmatorii 20 de ani??Cand toata productia de energie este verde , atunci da, urmatorul pas e stoparea masinilor poluante.Dar prima data sa faca statul si apoi sa aibe pretentia de la cetatean.
  • +11 (21 voturi)    
    Diesel (Duminică, 6 octombrie 2019, 12:08)

    ZenoMoldovan [anonim]

    Bine ca vapoarele pot naviga in pace, ele poluand mult mai intens
    • -10 (20 voturi)    
      Poate nu. (Duminică, 6 octombrie 2019, 12:53)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui ZenoMoldovan

      Vapoarele circulă pe mări și oceane și sa cercetat și descoperit că apa mărilor și oceanelor absorb mai mulți poluanți decât toate pădurile lumii.Privim simplist problema poluării și ne contrăm între noi,îndemnați de multe ori de niște oameni rău intenționați.
    • +12 (14 voturi)    
      Putin stiu ca (Duminică, 6 octombrie 2019, 14:37)

      t4v1 [utilizator] i-a raspuns lui ZenoMoldovan

      Marile vapoare au 2 combustibili la bord: unul curat folosit cand se apropie de port/oras si cea mai slaba pacura pentru cand sunt in larg/ape internationale
  • -7 (29 voturi)    
    Recomandare (Duminică, 6 octombrie 2019, 13:39)

    Amerlocu [utilizator]

    Cea mai bună soluție de lecuire ăstora e să fie închiși până la primăvară într-un țarc cu panouri solare și moriști eoliene. Dacă chiar supraviețuiesc până la primăvară vor învăța în sfârșit că vântul nu bate tot timpul, că noaptea panourile solar nu prea produc nimic și că trebuie să mai curgă multă apă pe Rin până ce iernile în Europa vor fi ca-n Zimbabwe.
  • +10 (18 voturi)    
    Lejer implementabil si de noi pana in 2040 (Duminică, 6 octombrie 2019, 14:41)

    t4v1 [utilizator]

    2040 inseamna 20 de ani. Cate vehicule mai vechi de 89 mai circula azi in Romania?

    "Teapa" e ca se muta producerea de energie si riscul in alte parti: la centralele termo/hidro/nuclear. Adica de sine statatoare, masura doar muta locul unde se produce CO2.
    • +10 (14 voturi)    
      ceea ce este ok (Duminică, 6 octombrie 2019, 15:42)

      pustiul [utilizator] i-a raspuns lui t4v1

      Pentru ca este mult mai usor si eficient sa filtrezi sau sa capturezi CO2 cand se produce centralizat in cateva locuri decat cand sunt milioane de masini pe strazi.
    • -3 (21 voturi)    
      Ce vorbești?! (Duminică, 6 octombrie 2019, 16:57)

      Amerlocu [utilizator] i-a raspuns lui t4v1

      Câte vehicule fundamental noi ca sistem de propulsie circulă azi în România comparativ cu 1989?! 1%?!

      Toate rezervele de litiu cunoscute ale lumii nu sunt suficiente pentru înlocuirea a mai mult de 10% din parcul autp actual cu mașini electrice nici măcar dacă lumea renunță de mâine la telefoane și calculatoare.
    • -6 (10 voturi)    
      Lejer implementabil? (Luni, 7 octombrie 2019, 10:29)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui t4v1

      Babaiatule, pe ce lume traiesti?
      Tu crezi ca jumatate din parcul auto al Romaniei e SH din cauza ca romanii sunt zgarciti si ii doare undeva de mediu? Tu de saracie ai auzit? sau mai exact lipsa resurselor.
      Ia fa tu un exercitiu didactic si afla cate masini circula azi in Romania si cat ar costa inlocuirea lor, fara subventii si cu subventii.
      Hai ca ai zis ca e lejer, pune pe hartie sau pe Excel daca nu stii sa scrii de mana.
  • -7 (13 voturi)    
    solutie (Duminică, 6 octombrie 2019, 16:50)

    john70 [utilizator]

    Eat The Babies!
  • -8 (14 voturi)    
    Si daca vine un razboi (Duminică, 6 octombrie 2019, 17:32)

    John M. [utilizator]

    cu ce carati trupele si munitia- cu carutele?! Motorul cu combustie interna a fost si va ramane una din cele mai marete inventii din istoria de 4,5 miliarde de ani a pamantului si n-o sa-l pensioneze niste scelerati.
  • -8 (16 voturi)    
    Norway baga 2mld Euro pe an in Tesle (Duminică, 6 octombrie 2019, 21:55)

    Dalinar [utilizator]

    Bani facuti din Oil. Fara Oil Norvegia era una dintre cele mai sarace tari din Europa. Atata vreme cat folosesti combustibili fosili sa produci asa zisele green energies, nu ai cum sa atingi zero emisii. Sunt cateva mii de byproducts din Oil, nu ai cum sa renunti la toate. Nu ai cum sa renunti la asphalt, beton, furnale, etc. Vreau sa vad pe ala care are curaj sa se urce intr-un avion pe baterii.
    PS: astia or sa bage lumea in haos distrugand actualul system. Pregatiti-va de foamete, genocide si miliarde de morti!!!
  • +11 (19 voturi)    
    viitorul este electric (Luni, 7 octombrie 2019, 2:45)

    4real [utilizator]

    combustibilii fosili oricum sunt finiti, e cazul sa-i pensionam mai devreme si sa avem un mediu mai curat.
  • -5 (7 voturi)    
    firul gandirii e fabulos (Luni, 7 octombrie 2019, 10:04)

    AliKimiku [utilizator]

    Va sa zica, dat fiind ca legislatia UE le interzice sa interzica local masinile cu motoare cu combustie ce s-au gandit ei?
    Sa le interzica la nivel UE.
    Pe bune? Nu era mai simplu daca UE le da o dispensa, ceva, ca in numele Sfintei Greta danezii sa poata interzice acele masini satanice?!
    Sa le spuna cineva ca de-aia sunt numiti eco-fascisti sau eco-marxisti, fiindca "binele" cu forta inceteaza sa mai fie un bine.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version