”A mai rămas doar o cameră” Booking.com ar continua să inducă turiștii în eroare, în ciuda avertismentelor primite

de A.Z.     HotNews.ro
Vineri, 20 septembrie 2019, 8:31 Actualitate | Internaţional


Camera de hotel
Foto: pixabay.com
Booking.com se apără împotriva acuzațiilor conform cărora continuă să utilizeze tactici de presiune pentru a vinde, în ciuda sancțiunilor impuse de autoritățile britanice, scrie CNN.

În februarie, autoritățile care monitorizează concurența și piețele, Competition and Markets Authority (CMA), a anunțat că a luat măsuri față șase site-uri pentru rezervări - Expedia, Booking.com, ebookers, Hotels.com, Agoda și Trivago - din cauza unei serii de îngrijorări legate de tacticile de vânzare care induc consumatorii în eroare.

Vânzarea sub presiune, reduceri înșelătoare și plasarea hotelurilor care plătesc comision pe poziții de top în căutări ar putea induce în eroare vizitatorii și ar putea încălca legea protecției consumatorului, a transmis CMA.

Prin urmare, toate cele 6 site-uri au spus că vor lua măsuri pentru a clarifica chestiunea reducerilor, numărul de alți vizitatori care iau în considerare rezervarea proprietății și numărul camerelor disponibile. Prețul final al camerei trebuie să fie inclus în prețul din titlu.

Termenul limită pentru implementarea acestor schimbări a fost 1 septembrie.

Însă verificările efectuate de grupul pentru drepturile consumatorilor Which? au arătat că, în timp ce unele site-uri au respectat angajamentul, Booking.com încalcă în continuare aceleași reguli.

Deși a făcut modificări în site - inclusiv prin prezentarea mai clară a situației unor hoteluri care sunt mai sus în topuri pentru că plătesc comision - ”nu a făcut atât cât era nevoie”, spune Which?

Afirmația ”doar o cameră mai este disponibilă pe site-ul nostru” este incorectă în cinci din zece cazuri potrivit investigației realizate de grupul pentru drepturile consumatorilor.

Săptămâna trecută, CMA a anunțat că alte 25 de site-uri de rezervări, inclusiv Airbnb, Google și unele lanțuri mari de hoteluri, au fost de acord să respecte noul ghid. Un purtător de cuvânt al Booking.com a spus celor de la CNN că firma lucrează "din greu" pentru a se pune la punct în această privință. "Asta include implementarea unor noi metode pentru a scoate la suprafață informațiile legate de disponibilitatea și popularitatea unor proprietăți anume", a adăugat acesta.

"Nu ne oprim niciodată din a căuta moduri noi pentru optimizarea experienței consumatorului pe website-ul nostru și pe aplicațiile mobile și lucrăm cu autoritățile pentru îmbunătățiri la nivelul industriei."

CMA a transmis că este pregătită să acționeze dacă Booking.com nu reușește să facă schimbările necesare.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.
















47237 vizualizari

  • +13 (19 voturi)    
    Bokking com a devenit deja (Vineri, 20 septembrie 2019, 9:39)

    bancher [utilizator]

    unul din cele mai scumpe site-uri. Am facut rezervari direct la hotel la preturi cu 40% mai mici decat cel afisat pe booking.com...
    Plus ca sunt si lucruri ascunse: am fost la un hotel la bulgari, si pe booking.com imi scria ,,all taxes included''. Cand dau sa platesc cu cardul, ma trezesc ca imi pune TVA 20%...adica pretul real era cu 20% mai mare (TVA cica nu e taxa, in concepita lor).
    Alta problema: pe booking.com scria ca au parcare gratis. Ajung la hotel in Bulgaria, afis mare la intrare ,,15 leva pe ziua de parcare''. Ii intreb pe cei de la hotel de ce pacalesc clientii....imi spun sa vorbesc cu cei de la care am facut rezervarea, la ei parcarea s-a platit intotdeauna.
    • +13 (15 voturi)    
      la parcarea gratis (Vineri, 20 septembrie 2019, 10:14)

      Je__ [utilizator] i-a raspuns lui bancher

      eu zic ca trebuia sa le dai review negativ

      de fapt in toata chestia cu bulgaria...cu taxe si bla bla bla.....hotelul trebuie taxat si nu booking

      seful de la hotel bifeaza si-si face oferta (pret, facilitati, etc)...Booking nu are nimic a face

      la final booking isi adauga comisionul, si ofera pachete de promovare. Adica unde sa apari in lista de cautari, ce mesaje psihologice sa apara de agatat fraieri. Si la fel...aici tot hotelierul e cel care decide sa cumpere sau nu acel pachet de promovare

      articolul cred ca e un pic misleading. Booking doar ofera technici indoielnice moral de marketing (vorbim doar de o firma olandeza, patria justitiei si moralismului), dar hotelierii sunt cei ce platesc pentru a fi aplicate. Britanicii au vrut doar ca acest set de instrumente de manipulare sa nu fie facute disponibile de booking. In loc booking a incercat sa le modifice, dar tot le-a mentinut la granita dintre moral si legal, ca asa e in manipulare...pardon marketing
    • +10 (12 voturi)    
      platforma (Vineri, 20 septembrie 2019, 10:20)

      OctavianIdita [anonim] i-a raspuns lui bancher

      Booking.com este o platforma unde diversi (persoana fizice sau juridica) isi publica proprietatile pe care doresc sa le inchirieze.
      In Romania comisionul care este perceput de booking este de 15% asa incat din pretul care il platesti tu procentul respectiv (de fapt e 16.1% mai este un procent de 1.1% pentru administrarea platilor) ajunge la booking si restul la proprietar.
      Nu stiu cat este la bulgari insa pretul este setat de cel care isi administraza proprietatea pe platforma lor si nu booking.com. Probabail ca proprietarul proprietatii a vazut o oportunitate sa aiba preturile mai mari pe booking.com
      La fel si pentru parcare, cel care administraza contul de pe booking ar trebui sa actualizeze in concordanta. Poate sa fie o persoana sau o firma de Property Management care se ocupa de asta. Nu e vina platformei.

      Ca un hint, daca esti client Genius iar proprietatea este inregistrata in acest program primesti un discount de 10%
      • +4 (8 voturi)    
        am fost host si confirm ... (Vineri, 20 septembrie 2019, 10:40)

        olariub2005 [utilizator] i-a raspuns lui OctavianIdita

        cele spuse de tine; exact ce am scris eu ei au pus in anunt; de asemenea de curand ma uitam la o proprietate cu niste prieteni, inca 2 persoane si am primit anuntul ca in ultimele 10 minute 2 persoane s-au uitat la proprietate.
        Cu toate astea, nu sunt sigur ca nu folosesc si alerte false pt presiune, dar nici pe departe sa induca ei clientii in eroare. Comisionul de 15% pentru host mi s-a parut f mare, pe airbnb e mult mai mic, dar prin booking mi-au venit 90% din turisti. Oricum ei nu obliga pe nimeni sa le fie clienti (host).
    • +6 (8 voturi)    
      unde? (Vineri, 20 septembrie 2019, 11:28)

      Atoatestiutorul [utilizator] i-a raspuns lui bancher

      te rog sa trimiti macar un hotel unde poti cumpara mai ieftin de pe site-ul lor (sau chiar la telefon) decat pe Booking (cu genius - 10%). Crede-ma ca am incercat zeci de ori. Exemplu concret: de pe 31 oct pe 5 nov merg la Huidosoboszlo la bai. Pe booking cu geniu sunt niste preturi. Sunat la aceleasi hoteluri sau scris e-mail si cerut oferta si surpriza: in toate cazurile am primit oferte mai scumpe decat pe Booking. Dealtfel booking are politici foarte clare si daca prinde o proprietate ca listeaza mai ieftin decat la ei ii scoate in suturi din sistem astfel ca nimeni nu indrazneste (Booking dealtfel are si politica: daca gasesti mai ieftin sa le scrii si platesc ei diferenta.
      Deci te rog sa imi dau un exemplu.
      PS. Caz concret din ungaria in august: mers direct la hotel (vazut pe Booking ca au camere) si nu au vrut sa ne dea camera (cic aerau fully booked). In fata lor am rezervat de pe booking si nervosi au trebui sa ne dea camera. Deci despre ce vorbesti?
      • +3 (5 voturi)    
        uite in Romania: (Vineri, 20 septembrie 2019, 12:16)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui Atoatestiutorul

        am fost la hotel Vis in Eforie Nord cu 150 RON pe noapte, facand rezervare telefonica direct la hotel. Pe booking era un pret de 250 RON pe noapte, si se mai dadeau mari ca nu mai sunt decat 2 camere libere (cand am sunat la hotel, mai aveau o gramada).
        In Bulgaria am fost de mai multe ori la mare, si acum fac rezervare pe Amoma.com ptr ca are preturi mai mici decat booking.com. E testat de mine, nu mai veniti voi cu minciunele ca booking are cele mai mici preturi ptr ca nu le mai are demult.
        Ma mira ca tu inca crezi gogoasa ca nu exista preturi mai mici decat ale lor.
        • +3 (5 voturi)    
          Amoma (Vineri, 20 septembrie 2019, 12:52)

          vov [utilizator] i-a raspuns lui bancher

          Amoma au fost ok, dar tocmai au fugit cu banii :)) intr-o noapte au inchis tot..
        • +3 (3 voturi)    
          Eu am intrebat de exemple (Vineri, 20 septembrie 2019, 13:06)

          Atoatestiutorul [utilizator] i-a raspuns lui bancher

          merci ca mi-ai dat. Eu nu am gasit, cel putin nu la hotelurile la care voiam eu sa merg. Am avut si experienta de Romania: La Sovata - pretul era cu 5 euro mai mic direct la hotel dar am preferat booking pentru ca aveam ocazia sa ii revizuiesc si la Turda am stat o noapte unde am platit mai mult...mi-a zis ca pe booking e de fapt o alta camera...mai ieftina.
          In rest, in afara...din Ungaria si pana in Canare nu am gasit nimic mai ieftin. E posibil sa ti se dea niste camere mai ieftine, am aflat...dar nu sunt aceleasi (calitate inferioara) cu cele de pe Booking. Eu nu sunt fan booking si mi-as dori ca hotelurile sa dea niste oferte "la mijloc" dar eu nu am avut experienta asta. Oricum, sa stii ca daca ii afla Booking pe aia care iti dau tie mai ieftin ii ejecteaza rapid din sistem...stiu pe cineva care lucreaza la Bookings in Olanda si sunt foarte aspri cu politicile. Ca face hotelul tau mica ciupeala e altceva, dar se expune la riscuri.
          Da, la Bookings iti spune clar ca daca gasesti mai ieftin ti se da diferenta (Lowest price guarantee). Imi inchipui ca pe urma o scoate din politicile cu hotelul, doar nu platesc ei...
        • +4 (6 voturi)    
          Apropo (Vineri, 20 septembrie 2019, 13:11)

          Atoatestiutorul [utilizator] i-a raspuns lui bancher

          ...vezi ca amoma.com-ul tau sunt inchise...au dat faliment...de buni ce erau :)
        • +4 (6 voturi)    
          AMOMA NU MAI EXISTA! (Vineri, 20 septembrie 2019, 13:36)

          schroedinger [utilizator] i-a raspuns lui bancher

          Alta cautare?
          • 0 (2 voturi)    
            in iunie am facut rezervare la ei (Vineri, 20 septembrie 2019, 14:38)

            bancher [utilizator] i-a raspuns lui schroedinger

            Chiar acum m-am uitat pe factura.
        • +5 (7 voturi)    
          stimabile, tu ce n-ai inteles din faptul ca nu (Vineri, 20 septembrie 2019, 20:01)

          AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui bancher

          Booking face preturile ci hotelul/hostul.
          Faptul ca hotelul VIS din Eforie prefera sa aiba un tarif aproape dublu pe booking e optiunea lor. Probabil nu isi doresc clienti veniti de pe platforma.
          De asemenea niciun host nu e obligat sa listeze toate camerele pe booking. Poate sa aiba 20 disponbile dar doar 5 sunt alocate pt Booking.
          Deci nu confunda politicile tampite ale unor patroni din turismul romanesc cu politicile de marketing ale Booking.com
        • +2 (2 voturi)    
          intrebare capcana.. (Sâmbătă, 21 septembrie 2019, 1:36)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui bancher

          Teoretic, hotelul nu poate oferi direct preturi mai mici decat booking.com pentru ca s-au angajat prin contract sa nu o faca.
          In plus, booking.com are price match.. daca gasesti o oferta mai buna pentru aceeasi locatie dupa ce ti-ai facut rezervarea prin ei, iti scad diferenta.
    • +1 (7 voturi)    
      Booking.com (Vineri, 20 septembrie 2019, 11:36)

      Stef_and [utilizator] i-a raspuns lui bancher

      Este de departe cel mai bun site de rezervari.
      Problemele intampinate sunt din cauza hotelierilor care dau descrieri gresite- mincinoase ca sa faca economie la taxele impuse la vanzare.
      Booking.com nu incaseaza bani, decat afiseaza - rezervarea se face direct la hotel.
      Presiunea ca e ultima camera o face tot hotelierul care pune numai una pe Booking.com.
      Restul il tine pentru el.
      Vrea sa foloseasca platforma ca reclama si sa evite taxele de la Booking.com
      Am peste 1500 de camere pe Booking.com, taxa este de 2% impusa de ei si 90% din camere subt vandute pe Booking.com.
      Bineinteles la inceput taxa a foat de 15% dar atunci cand ajungi la o cifra si la rating de cel putin 9.
      • -1 (5 voturi)    
        alta problema : (Vineri, 20 septembrie 2019, 12:54)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui Stef_and

        Rezerv un hotel, pe booking scrie clar ca daca platesc pe loc, am reducere 20%. Bifez plata in avans, imi apare casuta cu datele cardului, introduc datele, si apoi imi apare mesajul ,,imi pare rau, nu se accepta plati in avans''. Dupa cateva incercari esuate, intru pe Amoma si uite ca le ei s-a putut, ba am gasit si pret putin mai mic.
        NU mai tin minte daca chiar acestea au fost mesajele pe care mi le-a dat booking, dar ideea este ca, nu a acceptat plata in avans, motiv ptr care nu a oferit nici reducerea de 20%.
        Va rog sa nu mai spuneti ca inventez ptr ca asta e ce mi s-a intamplat mie, nu vorbesc din citite.
  • +2 (4 voturi)    
    Ce e si mai rau (Vineri, 20 septembrie 2019, 10:09)

    Martinezu [utilizator]

    este ca daca mergi la alte site uri pentru a cauta hoteluri, in final te trezesti ca esti tot pe Booking.com.
    Incercati Trivago. Ce in reclame promite marea cu sarea ,cum gasesti tu un hotel mai ieftin cu pana la x %.....
    Si cand colo, vezi ca alegerea ta, duce in final tot la booking.com in 70-90% din cazuri.
  • +5 (5 voturi)    
    Si eu . . . (Vineri, 20 septembrie 2019, 10:21)

    Vali Cel Batran [utilizator]

    . . . rezervat acum catva timp prin booking com camera intr-o statiune, la o anumita pensiune, care era prezentata cu restaurant si Tv prin cablu. Restaurantul servea doar micul dejun si ar fi gatit doar pentru grupuri mari de turisti, iar cablu Tv exista doar in holul pensiunii nu si in camere! Asta-i viata, de abia la sfarsit afli daca te-ai fript sau nu!
    • +2 (2 voturi)    
      asa este (Vineri, 20 septembrie 2019, 12:56)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui Vali Cel Batran

      Pe booking scrie clar ca piscina este incalzita indiferent de vremea de afara, ajung la hotel si apa din piscina e rece ca gheata. Intreb de ce? Pentru ca in iulie si august noi nu incalzim piscina, spun ei.
  • +1 (1 vot)    
    eu fac cautarile pe booking (Vineri, 20 septembrie 2019, 11:51)

    qwerasdf [utilizator]

    si apoi sun direct la hotel sa fac rezervare :)

    Booking are cateva bube in filtrare, desi bifezi anumite filtre, el tot iti arata anumite hoteluri (cazari) pe care nu vrei sa le vezi si multe altele...

    am facut cateva sesizari la ei, in trecut, pentru inadvertente site-fata locului, si i-a durut fix in pix...

    PS. pt cei cu rezervarile in bulgaria, de mai sus, lol! Bulgaru' tot bulgar...
    • +1 (1 vot)    
      bine zis! (Vineri, 20 septembrie 2019, 12:57)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui qwerasdf

      Cu sau fara stirea lui booking, iti baga mana in buzunar , mergand cu minciunele.
    • 0 (2 voturi)    
      Si ce se intampla cand suni? (Vineri, 20 septembrie 2019, 13:07)

      Atoatestiutorul [utilizator] i-a raspuns lui qwerasdf

      Ti-au dat oferte mai bune? Mie nu...
      • +1 (1 vot)    
        depinde de hotel (Vineri, 20 septembrie 2019, 14:39)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui Atoatestiutorul

        In Romania, daca suni direct la hotel, in marea majoritate a cazurilor prinzi oferte mai bune.
        • 0 (2 voturi)    
          Si mie... (Vineri, 20 septembrie 2019, 16:26)

          Atoatestiutorul [utilizator] i-a raspuns lui bancher

          La Sovata la un hotel mi-au dat o oferta mai buna cu FIX 5 euro. Asta la camera de 150 euro. Deci praful de pe toba...
  • +5 (5 voturi)    
    astia de la Booking nu stiu nimica (Vineri, 20 septembrie 2019, 16:41)

    panduru [utilizator]

    nu se mai spune ”A mai rămas doar o cameră”, ci ”A mai rămas decat o cameră”. Se mai mira ca-i parasesc clientii psd...
  • -5 (7 voturi)    
    De evitat. (Vineri, 20 septembrie 2019, 18:17)

    utilizator1 [utilizator]

    De evitat. Totul e fals pe site-ul acesta. Inclusiv comentariile sunt afișate intr o așa ordine încât sa creeze impresii false. Nu mai zic de “aceasta e ultima camera și mai sunt 200 de persoane Care se uita la ea in acest moment”
  • +4 (6 voturi)    
    Sunt client genius level2, adica discount 15%, (Vineri, 20 septembrie 2019, 20:20)

    schimbu3 [utilizator]

    mic dejun gratuit si ugradare camera (doar in unele locatii), am mers si merg mult cu ei, e ok, nu intotdeauna perfect dar nu probleme mari. Spre deosebire de o agentie de turism romaneasca pot rezolva rapid probleme care altfel ti-ar ruina concediul, sunt foarte operativi. Prima oara cand am rezervat cu ei, ani buni in urma, era vorba de o camera tripla cu vedere la mare in Grecia, Fiind prima data, sa fiu sigur de confirmare, am trimis un mail si la hotel sa intreb de detalii. Foarte amabil, proprietarul mi-a confirmat ca am inchiriat un studio la parter, cu vedere la locul de joaca al copiilor :))) Am trimis repede mail la booking cu problema aparuta si in doua ore am primit raspuns si de la booking si de la grec care m-a asigurat ca a fost o greseala regretabila. De la o agentie as fi primit un ridicat din umeri fatalist.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version