Lipsa de experiență a piloților a fost elementul principal care a dus la prăbușirea modelului Boeing Max 737, în lunile octombrie și martie, potrivit unei noi analize

de A.Z.     HotNews.ro
Joi, 19 septembrie 2019, 6:59 Actualitate | Internaţional


Avioane Boeing 737 MAX
Foto: boeing.com
Boeing estimează că a pierdut peste un miliard de dolari în perioada în care avionul 737 Max a fost reținut la sol, în urma celor două accidente similare din octombrie și martie, care au dus la moartea a 346 de oameni. În timp ce mulți consideră că prăbușirile au fost cauzate de erori de software, un raport publicat miercuri de New York Times atrage atenția asupra "piloților neexperimentați", implicați în ambele tragedii, scrie Business Insider.

Autorul articolului, William Langewiesche, fost corespondent național pentru The Atlantic, a descris cum presiunea transportului aerian internațional low-cost a dus la situații în care piloți aflați la început au început să zboare pe rute internaționale, un risc la adresa zecilor de persoane aflate la bord.

Langewiesche a scris despre Lion Air, o companie aeriană indoneziană, implicată în primul accident, de pe data de 29 octombrie, în care au murit toți cei 189 de pasageri: "Lion Air este o linie aeriană agresivă, care domină piața indoneziană aflată în expansiune a transportului low-cost și este unul dintre cei mai importanți clienți ai companiei Boeing din lume. Este cunoscută pentru angajarea piloților fără experiență - mulți dintre ei proaspăt absolvenți - și pentru faptul că îi plătește puțin și îi forțează să lucreze mult."

Căpitanul, un cetățean indian pe nume Bhavye Suneja, în vârstă de 31 de ani, a fost însărcinat cu pilotarea unui 737 mai devreme decât la "alte companii aeriene mai convenționale", potrivit lui Langewiesche. O serie de alte detalii bizare sugerează lipsa de experiență a pilotului, de exemplu faptul că acesta a spus controlului de trafic aerian că nu știe la ce altitudine se află avionul, transmite raportul.

De asemenea, în raport autorul susține că piloții responsabili de zborul de la Ethiopian Airlines (accidentul de pe data de 10 martie) aveau probleme similare legate de controlarea modelului 737 Max.

Business Insider a scris în martie că, în cazul acestui zbor, copilotul avea doar 200 de ore de experiență de zbor. Ross Aimer, director executiv al companiei de consultanță aeriană și legală, Aero Consulting Experts, a declarat pentru Business Insider îaninte că 200 de ore de experiență este "extrem de puțin" și că în cazul unei situații de urgență acest lucru este o problemă.

"Dacă ai o aeronavă complicată și pui la bordul ei un student practic, nu este în regulă", a spus Aimer. "Chiar dacă tipul de pe scaunul din stânga are multă experiență, dacă ai un dezechilibru atât de mare între grade de experiență, poate deveni o problemă."

După o analiză amplă a acțiunilor piloților, Langewiesche, fost pilot, a scris că cele două accidente arată "un eșec ca la carte al abilităților de zbor".

"Acești piloții nu putea să descifreze direcția de zbor ziua în amiaza mare și au ajuns în situația în care zburau prea repede la o altitudine mică, nereușind să reducă accelerația", a adăugat acesta.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















2617 vizualizari

  • 0 (6 voturi)    
    Lipsa de experiență (Joi, 19 septembrie 2019, 7:04)

    Captain Obvious [utilizator]

    Cu un avion făcut prost? Două accidente în câteva luni cu același nou tip de avion
    • 0 (4 voturi)    
      În sfârșit (Joi, 19 septembrie 2019, 8:20)

      war4peace [utilizator] i-a raspuns lui Captain Obvious

      ...Boeing au găsit pe unul care să le ia banii...
      Articolul (https://www.nytimes.com/2019/09/18/magazine/boeing-737-max-crashes.html) este comandat, pe față.

      Bhavye Suneja avea 31 de ani, adevărat, dar avea și 6028 de ore de zbor ca experiență. Copilotul avea și el un număr asemănător de ore de experiență.

      Problema cea mare este într-adevăr faptul că piloții nu aveau antrenament suficient pentru 737 MAX C - dar asta fiincă nici un pilot din lume nu avea antrenament suficient pentru acest tip de avion! Pentru că Boeing a modificat profilul aerodinamic, portanța și comportamentul în zbor al acestui model de avion, a azvârlit înăuntru doi pumni de software care să-l facă să semene cu varianta anterioară și le-a spus tuturor companiilor aeriene din lume că nu e nevoie de training suplimentar pentru a zbura cu noul model.

      E ca și cum cineva te-ar lega la ochi și ți-ar spune „mergi înainte pe această stradă lată de 2 metri” când ea are 30 de cm lățime. Și după ce ai făcut un pas greșit și ai căzut de pe ea, ar da vina pe tine.

      Iar lui Langewiesche să-i fie rușine pentru ce a făcut.
      • +2 (2 voturi)    
        cat antrenament iti trebuie? (Joi, 19 septembrie 2019, 10:15)

        Crup [utilizator] i-a raspuns lui war4peace

        Cat antrenament iti trebuie ca sa stii ca exista un buton care decupleaza sistemul automat de pilotaj cand pilotul vede ca o ia razna? Cat antrenament ca sa afli de existenta unui buton amplasat langa scaunul tau?
        • 0 (0 voturi)    
          pai (Joi, 19 septembrie 2019, 12:34)

          igorashu [utilizator] i-a raspuns lui Crup

          Uite ca iti trebuie.
          MCAS functioneaza (si) cand pilotul automat e dezactivat. Adica ai impresia ca esti stapan pe comenzi, dar ai un sistem care stie mai bine decat tine.

          MCAS (Maneuvering Characteristics Augmentation System) is implemented on the 737 MAX … and only operates in manual, flaps up flight.
    • +1 (3 voturi)    
      pai ce ai vrea nene?? (Joi, 19 septembrie 2019, 8:45)

      Toreador [utilizator] i-a raspuns lui Captain Obvious

      sa recunoasca astia ca au gresit???? vrei sa falimenteze??? normal ca omul e de vina...
  • +2 (2 voturi)    
    asta e adevarul - f. multi piloti sunt varza! - 1 (Joi, 19 septembrie 2019, 9:47)

    Crup [utilizator]

    Sunt comvins ca comentariul meu va fi extrem de detestat, desi nu fac decat sa scriu adevarul. Dar este un adevar greu de digerat.
    In primul rand despre piloti, in general. La nivel planetar, in ultimile decenii a avut loc un proces de scadere dramatica a profesionalismului pilotilor. Nu, nu e nicio consipratie, este doar economie obsedata de reducerea costurilor si maximizarea profiturilor. Pe vremuri, ca sa devii pilot de linie, trebuia sa faci o academie. Practic, o facultate de 5 ani. Dupa facultate, erai repartizat pe avioane mici si dupa ce iti faceai mana pe astea mici, daca erai bun, incetul cu incetul deveneai pilot de linie pe avioane mari. Dar asta costa si bani si timp! Academia costa, si mai ales cu explozia transporturilor aeriene tie iti trebuie piloti ACUM, nu peste 10 ani pana ii formezi. Stiti unde s-a ajuns acum? Caz concret, companie aeriana de top. Se ia una bucata tinerel, se face o scoala cu el de 6 luni (6 luni!) si se pune copilot pe un avion de linie de mare capacitate! Cum zicea si intr-un reportaj National Geografic, copilotul ala invata meserie la bord!. Comandantul navei este profesor si ii da comanda avionului copilotului ca sa invete meserie, cu 150 de oameni in spatele lui!!! Caz concret, acum vreo 10 ani. Avion prabusit pe un cartier de locuinte din New York, la f scurt timp dupa decolare. Fff pe scurt. In aeroporturile mari, decoleaza avioane unul dupa altul si apar uneori turbulente de siaj de la avionul din fata ta, mai ales daca e avion mare. Le corectezi usor de tot din mansa si paloniere. Piece of cake. Comandantul a dat copilotului sa faca decolarea, sa invete baiatul cu 6 luni de scoala. Si cretinul asta, cand a simtit turbulentele de siaj a inceput sa apase la maxim cu picioarele ca un isteric palonierele intr-o miscare care seamana mai mult cu mersul pe bicicleta pana a rupt ampenajul vertical al avionului si - evident - avionul s-a prabusit. Greseala cretina!
    • 0 (2 voturi)    
      sef (Joi, 19 septembrie 2019, 11:47)

      Toreador [utilizator] i-a raspuns lui Crup

      nu te contrazic ... este valabil pe toate domeniile ce zici tu aici ... insa aici problema este alta ... un avion trebuie sa fie sigur, fiabil ... etc ... Nu ar trebui sa fii ninja ca sa pilotezi un avion modern. Oricat ar drege-o americanii aici lucrurile sunt simple. Daca nu e o eroare de soft atunci cu siguranta ar fi putut face totul mult mai simplu.
      PS: lipsa pregatirii este o problema globala si este o consecinta a exploziei demografice in principal
  • +2 (2 voturi)    
    asta e adevarul - f. multi piloti sunt varza! - 2 (Joi, 19 septembrie 2019, 10:09)

    Crup [utilizator]

    Legat de cazul de fata, cu cele doua accidente ale Boeing. DA, pilotii sunt de vina! Pilotii au fost execrabil pregatiti profesional! DA, asta e adevarul.
    Sa ma explic, cel putin intr-unul din cazuri.
    Daca va uitati atenti la o poza cu avioane de linie o sa vedeti pe exterior, aproape de cabina pilotilor, niste aripioare micute, micute de tot. La prima vedere pare ca-s puse acolo de design, asa, ca niste mustacioare. Nu! Aripioarele alea se misca liber in jurul axei lor centrale si in zbor, fluxul de aer vor tine aripioarele la orizonatale (fata de sol), indiferent daca avionul e inclinat pe verticala sau nu. Si prin asta calculatorul avionului stie daca avionul zboara orizonat sau e inclinat (pe verticala), si daca da, cu cate grade. E simplu. Numai ca aripioarele astea au uneori prostul obicei sa se blocheze. Rar de tot, dar se mai intampla. Practic ingheata. Decolezi de la sol unde e cald si umiditate mare si ajungi rapid la temeperi negative, odata cu altitudinea. Si umiditatea din aer poate forma cristale de gheata care blocheaza mecanismul. Asta s-a intmplat si acolo. Calculatorul avionului credea ca avionul e inclinat cand de fapt el zbura la orizontala. Si automat calculatorul a facut manevra de aducere la orizontala (ceea ce nu era cazul, ca deja era la orizonatala). Pilotul vazand asta a luat masa si a corectat inapoi (cand pui mana pe mansa calculatorul se decupleaza automat), Apoi calculatorul iar a repetat figura, pilotul iar l-a corectat. De vreao 20 de ori faza asta, pana cand pilotul a facut gresit miscarea de corectie si s-au dus dracului!NU se face asa ceva! Pilotul nu are "controverse" cu avionul, pilotul piloteaza avionul!
    Dar cretinul ala de pilot habar nu avea ca exista un buton, amplasat langa scaunul lui, care decupleaza definitiv sistemul si pilotezi tu manual! Nu faci baletul asta stupid cu avionul ca pana la urma pici!
    Pe scurt, era o chestie banala pentru un pilot rezonabil. Repet: banala!
    • 0 (2 voturi)    
      prostii (Joi, 19 septembrie 2019, 12:40)

      igorashu [utilizator] i-a raspuns lui Crup

      In primul rand, MCAS functioneaza pe modul manual (vezi citatul de mai jos).
      Trebuiau sa-l decupleze si sa reseteze pozitia de 0.
      Dar cum stii sa faci asta cand nici macar nu stii ca exista sistemul asta pe avion?
      Boeing, din dorinta de a scadea costurile, a prezentat 737 MAX ca pe un avion identic cu generatiile anterioare si pentru care nu ai nevoie de training suplimentar. Ei bine, uite ca aveau nevoie...

      MCAS (Maneuvering Characteristics Augmentation System) is implemented on the 737 MAX … and only operates in manual, flaps up flight.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by