Guvernul australian a eliberat un raport vineri prin care recomandă introducerea mai multor reglementări pentru a influența puterea de piață a platformelor digitale, inclusiv Google și Facebook, pentru a asigura afaceri echitabile pentru celelalte companii media și mai mult control pentru indivizi asupra datelor personale, scrie Associated Press.

Google NewsFoto: Wikipedia

Comisia pentru competiție și drepturile consumatorului din Australia (ACC), cea care monitorizează piața la nivel național, a investigat timp de 18 luni impactul motoarelor de căutare digitale, a platformelor de social media și a agregatorilor de conținuturi digitale asupra competiției în zona serviciilor de media și advertising.

Pentru fiecare 100 de dolari cheltuiți de agenții de publicitate în Australia, 47 de dolari merg la Google, 24 de dolari merg la Facebook și 29 de dolari către alți actori implicați.

Trezorierul Josh Frydenberg a fost de acord că reglementările trebuie revizuite.

Guvernul va anunța decizia până la sfârșitul lunii, după trei luni de consulatații pe marginea raportului de 600 de pagini și a celor 23 de recomandări.

"Fără nicio îndoială, aceste companii sunt printre cele mai puternice și valoroase din lume și trebuie să fim atente la ele și activitățile lor trebuie să fie mai transparente", a spus Frydenberg reporterilor.

ACC a recomandat coduri de conduită care să asigure accesul afacerilor pe platformele giganților pe o bază "transparentă, consistentă și echitabilă". De asemenea, ACC a recomandat un cod de conduită pentru platformele digitale care ar permite consumatorilor să poată controla datele personale colectate și felul în care acestea sunt folosite.

ACCC plănuiește să înființeze o ramură specializată pe probleme legate de platformele digitale.