Însoțitorii de zbor au multe responsabilități în aer, un fapt de care unii pasageri par să nu-și dea seama. Mai neplăcut este că unii călători se comportă de parcă preferințele lor ar fi mai importante decât ale tuturor celorlalți, ignorând locul care le-a fost repartizat, păstrându-și căștile când însoțitorul de zbor îi întreabă ce doresc să bea sau tăindu-și unghiile pe scaun. Citiți care sunt cele mai neplăcute 9 lucruri pe care le fac pasagerii companiilor de zbor, dezvăluite de opt însoțitori de zbor sub protecția anonimatului.

Insotitor de zborFoto: Flickr

Păstrează căștile în urechi în timpul serviciului cu băuturi. „Este unul din cele mai neplăcute lucruri, când vii să le oferi gustări și băuturi”, spune cineva de la Delta Airlines. „Repeți la nesfârșit aceleași vorbe la fiecare rând de scaune”.

Sunt nerăbdători să scape de gunoi. „N-am mai văzut oameni atât de încăpățânați încât aproape că aruncă tava cu resturi în tine sau fac tot drumul până în spatele avionului ca să ți-o înmâneze”, a mai spus însoțitoarea de la Delta.

Nu respectă semnalul de fixare a centurii de siguranță. „Cred că cel mai neplăcut pentu mine este că oamenii nu iau în serios semnul centurii de siguranță”, spune un însoțitor de zbor de la United Airlines. „Una este ca un om adult să se ridice – uneori chiar trebuie să te duci la toaletă. Dar alta e când sunt turbulențe și-și lasă copilul de doi sau patru ani să umble prin avion. Nu numai că nu asculți, dar îți mai și expui copilul la riscuri”.

Se joacă „de-a scaunele pe muzică” cu locurile alocate. „Cel mai neplăcut este când pasagerii vor să se joace cu alegerea locului în avion în loc să respecte numărul de pe cardul de îmbarcare. Uneori ei cred că locurile sunt la liber, dar noi avem locurile repartizate”, spune un însoțitor de zbor de la PSA Airlines. „Unii chiar se trântesc pe un scaun fără să se gândească la prețul unei categorii mai scumpe”.

Lasă o mare dezordine. O însoțitoare de zbor de la Worldwide Jet, care operează avioane private în regim charter, spune că este cel mai neplăcut când pasagerii lasă dezordine în urmă, lucru care se întâmplă în aproape jumătate din zboruri. „Unii parcă au locuit acolo și a trebuit să plece brusc. Iar eu trebuie să strâng și să fac curat”.

Nu sunt atenți în timpul conversației cu însoțitorul. „Cred că gestul cel mai lipsit de respect este să nu fie atenți când le vorbim. Chiar dacă n-ai zburat de multe ori, știi că la un moment dat ți se va oferi un serviciu. Oamenii își pun căștile anti-zgomot și parcă sunt duși pe altă lume”, spune un însoțitor de la United.

Apasă butonul de apel fără motiv. O însoțitoare de zbor de la Piedmont Airlines spune că este enervant când pasagerii cheamă personalul fără un motiv real. „În special când ești ocupată”, spune ea. „Ești ocupată să faci ceva și ai vorbit deja de șase ori cu ei despre legătura cu zborul următor”.

Subestimează importanța funcției însoțitorului de zbor. „Suntem pregătiți în principal pentru siguranță și ospitalitatea vine după aceea”, a spus o însoțitoare de zbor de la Alaska Airlines. „Cred că cel mai deranjant lucru este că pasagerii cred că suntem literalmente doar chelnerițe”. Personalul de cabină este pregătit să se confrunte cu situații ca incendii, pasageri intoxicați, amenințări cu bombe și urgențe medicale, a mai spus ea.

Ating personalul de cabină ca să atragă atenția. „Cel mai neplăcut este când pasagerii mă împung cu degetul în loc să aprindă semnalul de chemare”, spune o însoțitoare de zbor de la American Airlines.

(Business Insider)