Brexit: Guy Verhofstadt îl acuză pe Boris Johnson de "dezinformare"

de I.B.     HotNews.ro
Luni, 1 iulie 2019, 1:34 Actualitate | Internaţional


Boris Johnson
Foto: Wikimedia Commons
Referentul privind Brexitul din Parlamentul European, liberalul Guy Verhofstadt, l-a acuzat pe Boris Johnson, favoritul la succesiunea premierului britanic Theresa May, de "dezinformare" cu privire la Brexit, într-o tribună publicată vineri de "The Guardian", potrivit Le Soir citat de Rador.

În timp ce fostul ministru britanic de Externe, Boris Johnson, se confruntă cu actualul titular al postului, Jeremy Hunt, pentru a deveni șeful Partidului Conservator și, implicit, locatarul reşedinţei premierilor din Downing Street, Verhofstadt a estimat că "dezbaterea dintre candidați confirmă că ei nu au învățat nimic din ultimii doi ani de negocieri cu Uniunea Europeană".

"Acest lucru nu este surprinzător, având în vedere faptul că favoritul este Boris Johnson, cel mai important arhitect al campaniei pentru părăsirea UE (în timpul referendumului din 2016), un om care continuă să ascundă, să exagereze și să dezinformeze cu privire la Brexit", a atacat dl.Verhofstadt. Dintre "neadevărurile" d-lui Johnson, Verhofstadt citează "mitul potrivit căruia Marea Britanie poate spulbera Acordul de retragere din UE (încheiat de Theresa May cu Bruxelles-ul, în noiembrie), poate refuza să-și onoreze angajamentele financiare față de UE și, în același timp, să înceapă negocierile privind acordurile de liber schimb".

"Așa cum se întâmplă adesea cu populiștii, combinația fascinantă de promisiuni false, pseudo-patriotism și denigrarea străinilor a lui Boris Johnson nu corespunde realității", adaugă el.

Acest atac în toată regula survine într-un moment în care adversarii d-lui Johnson îi atacă caracterul imprevizibil și îi pun la îndoială capacitatea de a guverna. În perioada în care era ministru al Afacerilor Externe, dl. Johnson i-a acuzat pe francezi că se comportă ca nişte "proşti" cu privire la Brexit, un comentariu care urma să apară într-un documentar al BBC, dar a fost tăiat la editare, la cererea Ministerului de Externe, a dezvăluit tabloidul "The Daily Mail", vineri.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.














657 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version